Archive for 20 juni 2022


Jezelf tegenkomen.

Jezelf echt leren kennen met je positieve en negatieve kanten. Moeilijk maar soms belangrijk. Veel heeft te maken met het verbinden van jezelf. Je gevoel je denken. Wat heb je geleerd in je leven wat wil je nog leren. Ook een stukje kwantumfysica komt hier aan te pas. En dan voornamelijk het kwantumbewustzijn. Dat duidt op verschillende bewustzijnsniveaus. Elke niveau in als leven geeft ons bepaalde inzichten en ervaringen die nodig zijn om naar een volgend niveau te gaan. Maar dan moet men zichzelf goed kennen.
Men ken vaak het eigen lichaam nog niet. Ik bedoel hiermee je eigen gevoelens. Jezelf tegenkomen is aan jezelf werken. Wie ben je hoe zie jezelf jouw leven en toekomst.
Kan jezelf zonder te oordelen over jezelf praten.
Wat men in het leven dat je nu kent geleerd hebt. Bekijk ook pijnlijke situatie van je leven. Vaak zijn juist deze die je ergens wegstopt en die juist naar bovenkomen als er zich iets voordoet. Daar moet je dan aandacht aan kunnen geven. Dit heeft vaak te maken met trauma’s of met harde situaties die je ooit gekend hebt. Die moet men ook onder ogen durven zien wilt men kunnen groeien.
Op een moment dat je kan zeggen ik ken mezelf ik weet wat het leven voor mij betekend. Dan pas kan je ook onvoorwaardelijke liefde aan jezelf gaan geven. Die men dan ook laat voelen als het nodig is. Maar die ook instaat voor het verwerken van pijnlijke situaties. Waar men dan anders mee omgaat.
Men kan het dus ook zien als jouw grens. Gaat men over de grens zal je niet goed voelen. Laat je erover gaan zal je pijn voelen. Wel ook dat moet men leren aangeven. Ook leren aanvaarden dat men emoties mag toestaan mag voelen. Daar word men dan ook weer sterk door. En zal men dit ook niet opslagen zodat het nadien naar buiten kan komen. De momenten nemen zoals ze voordoen.
Men kan zich sterk maken door naar jezelf te luisteren je hart te volgen je gevoel te volgen. En ook niet door iemand het pijn laten doen. Pijn in dit opzicht is iets onverwerkt en dan kom je weer jezelf tegen. Waar je misschien mee aan de slag kan. Zo zie je dat het leven van alle dag de lessen van ons leven zijn. Lessen om door te stromen naar een hoger niveau.
Ga ook eens opzoek naar de soorten dimensies. Die kunnen ook helpen in je leven.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Aum Shanti,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

VUL JE DAG VOL LIEFDE EN VOEL DE ENERGIE ERVAN STROMEN

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Aum Shanti,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

De wet van de aantrekkingskracht: β€˜Je trekt niet aan wat je wilt, je trekt aan wat je bent.’

Samengevat: De β€˜wet van de aantrekkingskracht’ is een populair concept over het manifesteren van wat je wilt. Het is populairder geworden naarmate meer mensen een diepere invloed willen uitoefenen op hun levens. Wat is het verschil tussen wat je verstand/ego wil en wat je hart wil? De wensen van je ziel komen van de echte jij, terwijl die van je verstand veelal uit de maatschappij en media komen. Kun jij ze onderscheiden?
Een paar weken geleden keek ik een documentaire getiteld β€˜The Shift, Ambition To Meaning’ (β€˜De verschuiving van ambitie tot betekenis’), met de geliefde auteur en spirituele leraar Dr. Wayne Dyer. De film stelt een vraag over de wet van de aantrekkingskracht en hoe deze werkt. Dr. Dyer gaf een simpel antwoord, dat als volgt luidde: β€˜je trekt niet aan wat je wilt, je trekt aan wat je bent.’ Dat is me bijgebleven en heeft me sindsdien erg geholpen.
Toen ik me alle dingen bedacht die ik wilde in het leven, en dat vergeleek met waar ik nu ben, hoe ik me nu gedraag en wat ik dagelijks doe, werd het me volstrekt duidelijk waarom de dingen anders verliepen dan ik graag zou willen. Je moet letterlijk zijn wat je wil worden; toen ik dat citaat van Dr. Dyer hoorde, was het alsof iemand een licht aandeed in mijn hoofd. Ik realiseerde me dat, om dat te bereiken waarvan ik in mijn hart weet dat ik het voor mezelf wil, ik datgene moet zΓ­jn en die waarheid moet leven waar het maar kan.
Het is één ding om te zeggen β€˜ik wil een partner die voldoet aan de criteria x, y en z’. Voldoe je zelf wel aan die criteria? Wellicht wil je gezond en vrij van ziekte zijn, maar heb je nog niet de nodige stappen gedaan om voor je gezondheid te zorgen? Als je slank en gespierd wil zijn, werk je er dan ook aan om dat te bereiken? Dit lijkt nogal vanzelfsprekend, maar het is wonderbaarlijk hoe vaak we iets willen en toch niets doen om er naartoe te werken. Dat is een van de dingen waar de standaardleer over de wet van de aantrekkingskracht geen oog voor heeft. Het is niet zo gemakkelijk als β€˜dit is wat ik wil, ik ga hier al mijn energie en aandacht op focussen tot ik het heb’. Dat zal niet werken. In plaats daarvan moeten we onze energie, intentie en aandacht richten op het zijn van wat we willen. Het maakt ook een groot verschil of het gaat om je ware hartsverlangen en niet gewoon om iets dat we willen omdat het tegenwoordig helemaal in is.
Ja, ook dit valt onder de categorie van de wet van oorzaak en gevolg, waarover je hier meer kunt lezen. Soms helpt het te denken aan de notie β€˜fake it till you make it’ (doe alsof tot je het echt bent), zelfs als we slechts kunnen dromen om de persoon te zijn die we altijd al wilden zijn. Maar hoe kun je doen alsof, als je niet hebt wat je hart begeert? Hoe verander je je perspectief zo, dat je inziet dat je alles al hebt wat je nodig hebt, daar dankbaar voor bent en begint te leven alsof je alles al hebt wat je hart begeert?
Dank betuigen aan het Universum voor wat je hebt komt niet per sΓ© neer op β€˜OkΓ©, dit is wat ik heb en dat is genoeg’. Je zegt eerder dat je weet dat er voor je gezorgd wordt en dat je bereid bent dat te onderhouden en naar het volgende niveau te gaan. Goed, dus je bent geen eersteklas pianist; hoe kun je die droom imiteren? Kun je je inbeelden dat je speelt voor een enorm publiek? Of in het geval van een droomhuis dat je altijd al hebt gewild: kun je dankbaar zijn voor het huis dat je wel hebt en je voorstellen dat het huis waar je in woont die droom is? Als je vrienden langskomen, kun je die dan op dezelfde manier door je huis leiden als je in je droomhuis zou doen? Dit klinkt misschien onzinnig, maar nogmaals, β€˜je trekt niet aan wat je wilt, je trekt aan wat je bent’.

Een andere positieve oefening

Dit deed me denken aan een les van een van mijn andere favoriete auteurs, Dr. Joe Dispenza. Met betrekking tot de wet van de aantrekkingskracht gelooft hij dat, wanneer je je in je geest inbeeldt wat je wil hebben, je dit niet moet benaderen vanuit een plek van gebrek of het niet hebben van iets, en zelfs niet moet denken hoe graag je het wil hebben. Door dat te doen stuur je het Universum het bericht dat je het niet hebt.
Dr. Dispenza raadt ons aan om, bij het inbeelden van onze hoop en dromen, niet alleen een beeld te vormen waarin we onze dromen vervullen, maar om ook een gevoel van dankbaarheid in ons hart te nemen voor het hebben en vervullen van deze droom. Het gaat dus in wezen niet om wat je wil, met je verstand, en je dit in te beelden, met je verstand. Je moet het ook VOELEN, echt voelen en geloven met heel je hart dat je droom al verwezenlijkt is, en vervolgens die dankbaarheid imiteren met een grote glimlach op je gezicht.

Wat is echt in jouw belang?

Het is ook belangrijk te begrijpen dat de ziel krijgt wat het nodig heeft. Dus als je verstand/ego een rode Ferrari wil, terwijl dat de evolutie en ziel van je ziel niet dient, dan blijft die Ferrari misschien wel uit. Dit begrip kan de start zijn van een lange zelfondervraging waarin je uitvogelt wat je echt wil in het leven. Als je nu niet gelukkig bent, is het dan materieel bezit wat je tekortkomt? Het Universum staat ALTIJD achter je, dus als je kunt bepalen wat je ziel echt verlangt, dan zal het je altijd helpen met de volgende stap richting je doel en potentie. Er is dus geen enkele reden dat je je droom niet zou kunnen bereiken. Je moet gewoon geloven dat je er al bent en vertrouwen op het proces. Het leven werkt je niet tegen, hoezeer dat nog zo mag lijken – vooral in moeilijke tijden.

Twijfel wegnemen

Makkelijker gezegd dan gedaan. Flitste die gedachte zojuist voorbij? Een hele normale reactie, zeker als je dit benadert vanuit je verstand. Maar, ongeacht de uitkomst van het experiment, wat heb je te verliezen? Je riskeert niets door het Universum je dank te betuigen. Zelfs als dat alles is wat je hiermee bereikt, dan heb je jezelf tenminste nog in een staat van dankbaarheid gebracht.
Voor mij persoonlijk begonnen er deuren open te gaan op het moment dat ik me meer gedroeg zoals ik zelf wilde worden; deuren die eerst niet eens leken te bestaan. Ik botste van obstakel op obstakel, omdat ik niet leefde volgens mijn hoogste waarheid, of ook maar in de buurt kwam van mijn potentie. Als eerste stap reflecteerde ik op mijn gedrag – ik verkoos ontsnappen aan mijn gevoelens van onbekwaamheid, twijfel en de slachtofferrol boven deze onder ogen te komen, ze te zien voor wat ze zijn, ze te voelen en ze los te laten – vervolgens werkte ik aan wat ik wel wilde, liet ik de dingen los die niet werkten, en toen begon er al snel van alles te veranderen.

Wat wil je? Wie wil je zijn? Waar heb je belang bij? β€˜Je trekt niet aan wat je wilt, je trekt aan wat je bent.’

BRON: https://www.nieuwetijdskind.com/de-wet-van-de-aantrekkingskracht-je-trekt-niet-aan-wat-je-wilt-je-trekt-aan-wat-je-bent/

Als men hier iets meer over wilt leren kan ik verwijzen naar de boeken van de celestijnse belofte.
Wij mensen komen op de wereld en op een moment in ons leven krijgen we te maken met de wet van aantrekking. De mensen en dingen die je pad kruizen noemt men vaak de aantrekkingskracht. Juist omdat men van elkaar iets moet leren. Deze wet is soms moeilijk te beschrijven. Juist omdat het complex is.
In bepaalde gevallen kan je de vraag stellen voor jezelf.
WAT WIL JE.
WIE WIL JE ZIJN.
WAT IS BELANGRIJK VOOR JE.
Men gaat merken alleen wat je wilt zal je aantrekken.
Aantrekkingskracht moet je eigenlijk in twee woorden zien.
AANTREKKING
KRACHT
De kracht is de energie die rond je hangt en die door anderen gevoeld wordt. Zo trek je dan weer de mensen aan die op een moment nodig zijn.
Sta jezelf wel eens stil bij wat je pad kruist?

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Aum Shanti,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Familie Kes

Family, the perfect mix of chaos & love

masks and tales

bunch of atoms, with a bunch of masks and tales

Sweet & Nice things

Blog over: lifestyle,beauty,fashion en meer!

Bloem's blog

alles komt altijd goed

hetallesomvattendegeschenk

Ik ben het licht, ik ben de liefde, ik ben de waarheid

Endless dreams and boundless imaginations!

We only live once. Hence, let's not stop dreaming

mylovefairy.com

this love fairy fell in love with her ghost

Just_Yvon

Making memories

fashion mom blog

Lifestyle. Fashion. Art.

ATFK

π– π—‡π—ˆπ—π—π–Ύπ—‹ π–Άπ—ˆπ—‹π–½π–―π—‹π–Ύπ—Œπ—Œ.π–Όπ—ˆπ—† π—Œπ—‚π—π–Ύ.

Trektweloptimist

Positiviteit & Tips

Sparks in Shar

Sharmine Amparo's personal blog

Deborah Hamar

Just me . . .

ALOYA IDEAS

Ideas, opinion, tips, advice, inspiration, and motivation of daily life.

Jet van Tessel

ter lering en vermaak.

aardemeisje916141755.wordpress.com/

Terug naar onze eigen natuur

Kiran ✨

Reading And Writing is the best Investment of Time ✨ ( Motivational Thoughts) "LIFE IS A JOURNEY"

Ms. C. Loves

If music be the food of love, play on✨

Multidimensional_Art

L'illusione, la realtΓ  oltre lo specchio.

Denise Blogt

Blogs, Reviews, Edelstenen

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center