Speelgoedjes doen kinderen zeuren in de supermarkt

Mama’s en papa’s weten het maar al te goed: kinderen meenemen naar de supermarkt is vragen om problemen. Zeker als ze de producten spotten die verkocht worden met een tekenfilmfiguurtje. Hoe beter ze het figuurtje kennen, hoe harder de kinderen erom zullen zagen. Eén lichtpuntje: ouders die grenzen stellen en hun kinderen leren onderhandelen, kunnen het probleem onder controle houden.

Er zijn drie verschillende manieren waarop kinderen zeuren: kinderlijk, aftastend en manipulatief. Hoe ouder de kinderen, hoe meer ze zeuren en hoe vaker ze manipuleren.

Zeurpiek
De ‘zeurpiek’ valt zo rond de 10de en elfde verjaardag, en zakt in de tienerjaren, als de kinderen de tekenfilms ontgroeien. Weinig verrassend heeft ook het aantal uren tv een invloed: hoe meer een kind tv kijkt of het internet gebruikt, hoe meer ze zullen zeuren als ze een bekend figuurtje spotten.

10 strategieën
Moeders hebben maar liefst tien verschillende strategieën om met zeurende kinderen om te gaan. De gemakkelijkste (toegeven) is meteen ook degene die niét zal werken.

De populairste technieken bleken ‘kinderen weghouden van tv en reclame’ en ‘kinderen uitleggen waarom ze iets wel of niet kopen’, met elk ruim een derde van de moeders die die techniek toepast.
Moeders proberen ook wel eens te roepen, de kinderen te negeren of kalm nee te zeggen.

Onderhandelen
Onderhandelen met je kinderen blijkt ook goed te werken: één voedingsproduct mogen zij kiezen bijvoorbeeld (of plopworst of samsonkoeken of de cornflakes met de simpsons dus) en niet meer, of je ‘ruilt’ de aankoop tegen een klusje in huis. Zo leren je kinderen dat ze moeten werken om iets te verkrijgen.

Dat blijkt uit een kleinschalige ondervraging van 60 moeders met kinderen tussen 3 en 5 jaar oud. Dina Borzekowski van de Bloomberg School’s Department of Health, Behaviour and Society voerde de studie uit.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/540/Zeuren/article/detail/1308546/2011/08/23/Speelgoedjes-doen-kinderen-zeuren-in-de-supermarkt.dhtml

Hier zie je eigenlijk goed hoe men spullen aan de man willen brengen. Dit door op de juist plaats te zetten, of met een bepaalde reclame het aan de man te brengen. Kinderen laten zich dan zeker horen en de ouders worden eigenlijk op een moment de dub ervan.
Voorbeeld ervan
Aan de kassa staat een ren met snoep door het wachten krijgt het kind het in oog en gaat vragen, en blijft vragen tot het kind een snoepje mag nemen. Nu als de ouders vanaf het begin zeggen tegen het kind van nee je hoeft het niet te vragen want thuis hebben we genoeg en je kan je kind even op andere gedachten brengen zal het niet blijven zeuren.
Maar de verkopers zijn echt linke mensen. En spelen altijd op het gevoel in, ook zie je dat ook vaak met producten voor het lichaam en dan wel bepaalde naar de vrouw toe die zich daar soms ook aan laat vangen.
Mensen wees duidelijk tegen je kind en je zal merken dat het niet zal zeuren om iets te krijgen.
En voor jezelf wees duidelijk naar jezelf zodat jezelf ook niet laat vangen aan producten die echt niets veranderen aan je lichaam.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM