Archive for 27 september 2022


KAN MEN DE ENERGIEFACTUUR NOG BETALEN

Dit kwam via mail binnen en vond ik wel een belangrijke om dit te delen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Aum Shanti,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM PADME HUM MANI

INTSTANTIES

WAT KAN HET FRUSTREREND WERKEN ALS MEN IETS VAN INSTANTIES GEDAAN MOET KRIJGEN MAAR DAT MEN GEWOON MOET WACHTEN

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Aum Shanti,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM PADME HUM MANI

Vaak last van stress of angst? Dankzij de eenvoudige 3-3-3-regel kom je snel weer tot rust

Iedereen die met angst of stress kampt kan het beamen: vanaf het moment dat dat gevoel je in een wurggreep houdt, is je relativeringsvermogen ver zoek. Met dit poepsimpele trucje kan je gelukkig snel enkele van die zware gedachten verlichten.

Maar liefst 1 op de 8 mensen kampt met een angststoornis. Volgens Te Gek?, het Vlaamse kenniscentrum voor geestelijke gezondheid, is het belangrijk dat je op tijd hulp zoekt. Cognitieve gedragstherapie is een zeer geschikte behandeling, omdat je dan je lichamelijke reacties op een angstprikkel leert begrijpen. Soms wordt er ook antidepressiva voorgeschreven, en ook mindfulness kan ondersteuning bieden.

Drie rustgevende ‘instructies’ om te volgen

Maar er zijn nog laagdrempeligere methoden om met angst op te gaan. Voel je paniek opkomen of ga je gebukt onder stress, dan kan de 3-3-3-regel soelaas bieden volgens de Britse gezondheidsdienst National Health Service. Op Twitter deelde de organisatie deze informele manier om met angst om te gaan. Er werd dan wel geen wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effectiviteit van 3-3-3-regel, in de praktijk wordt het veelvuldig getipt als simpel maar doeltreffend hulpmiddel.
De 3-3-3-regel bestaat uit 3 ‘opdrachten’. Als je ze alle drie doet, zou je je achteraf een pak rustiger moeten voelen. Het gaat als volgt:

1. Benoem 3 dingen die je ziet

Sta even stil en kijk rond. Breng je aandacht naar drie fysieke objecten om je heen. Bekijk ze en benoem ze. Let goed op de details. Een voorbeeld: je ziet een vaas met bloemen, een flesje water en een boek. Bestudeer elk object dan zorgvuldig. Welke kleur heeft de vaas? Is hij groot of klein? Welke bloemen zitten erin? Is de fles water vol? Is het water gekoeld of op kamertemperatuur? Welk genre boek is het? Heeft het een harde kaft, is het dik?

2. Identificeer 3 geluiden die je hoort

Vervolgens luister je naar drie geluiden die je rondom kunt horen. Benoem ze. Een vogel die fluit, een waterkoker die opstaat, een trein die voorbijraast… Let ook hier weer goed op de details, zoals de toonhoogte en de cadans van elk geluid.

3. Raak 3 lichaamsdelen aan

Tot slot spreek je je tastzin aan. Kies drie lichaamsdelen die je kan bewegen, zoals je armen, benen of enkels. Wiebel met je tenen, tik met je vingers, draai met je enkels. Focus je volledig op die bewegingen.
Het komt erop neer dat je je aandacht verlegt, en je concentreert op andere zaken dan je verstikkende stress of zorgen. Volgens een video van Mind-bar, een bedrijf dat gezondheidstrajecten aanbiedt, kan deze methode helpen “om je terug te brengen naar het hier-en-nu.”
Andere manieren om angstgevoelens te verminderen, zijn volgens de National Health Service onder meer het volgen van een zelfhulpcursus, regelmatig sporten, stoppen met roken en minder alcohol drinken.

BRON; https://www.hln.be/fit-en-gezond/vaak-last-van-stress-of-angst-dankzij-de-eenvoudige-3-3-3-regel-kom-je-snel-weer-tot-rust~ab4a20ec/

Stress en angst overwinnen is niet makkelijk. Deze eenvoudige truc kan misschien helpen. Maar de beste methode is om op je ademhaling te letten. Bij angst ga je al snel sneller ademhalen en dat maakt dat men te weinig zuurstof binnenkrijgt. Probeer dan voor jezelf je ademhaling onder controle te krijgen. De truc hierbij is 7-7. Adem 7 keer rustig in en probeer je focus ook op je ademhaling te leggen. adem dan 7 keer rustig uit en probeer bij de laatste tel dit even vast te houden. Zo krijg je zuurstof in je lichaam. Natuurlijk zoals hier boven beschreven ga je eigenlijk je gedachten op iets anders richten. Dat zeker bij stress kan helpen maar ik betwijfel dat het helpt bij angsten.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Aum Shanti,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM PADME HUM MANI

aardemeisje916141755.wordpress.com/

Terug naar onze eigen natuur

Kiran ✨

Reading And Writing is the best Investment of Time ✨ ( Motivational Thoughts) "LIFE IS A JOURNEY"

Ms. C. Loves

If music be the food of love, play on✨

Multidimensional_Art

L'illusione, la realtà oltre lo specchio.

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

%d bloggers liken dit: