Archive for 3 januari 2022


Misschien is het nu tijd om meer spiritueel bezig te zijn.

Knuffel, Wanhopig, Droevig, Depressief, Omarmen, Handen

Je leven meer betekenis geven.
Je lichaam optimaal kennen en zuiveren.
Velen onder ons zijn nog zoekende maar zullen ook hun weg vinden. Toch begint dit in eerste instantie bij je eigen lichaam. Niet je uiterlijk maar voornamelijk je innerlijke. Uiterlijk is je dagelijks reinigen wassen en je beschermen door kleding aan te trekken. Maar ook innerlijk moet men zich reinigen. Dan ga je merken dat men zich beter gaat voelen in je vel. Maar dat je ook heel wat op een positieve manier kan zien.
Allemaal hebben we bepaalde doelen in ons leven. Maar wie kan zeggen dat het doel nu gericht is aan zichzelf. Dat toch het belangrijkste punt is om daaraan te werken.
Vaak stelt men de vraag aan zichzelf.
Wat is mijn betekenis hierop aarde.
Doe ik wel het nodige of hou ik de schijn hoog voor mezelf en anderen.
Wel eigenlijk kan je nu tot bezinning komen om vanuit jezelf er antwoord op te geven. Ieder leven heeft zijn doel als je dit maar doet zonder een masker te dragen. Anders zet jezelf maar voor schud.
En dat is zeker niet de bedoeling van je leven. Daar maak jezelf maar ziek mee en ben jezelf niet.

Onwetend komen we op aarde. Met de jaren leert men het leven kennen. Soms opgelegd soms door zelf onderzoek. Zo ontwikkel jezelf. Sommigen gaan ermee door anderen stoppen door omstandigheden. Tot op een moment dat ze zeggen nu is het genoeg ik neem mijn eigen leven en lichaam in eigen handen. Dan ga je opzoek naar jezelf en naar mensen die ook zo in het leven staan. Vaak bij deze zoektocht moet je ook leren om los te laten en uit je comfort zone te stappen. Durf je doel te zien als iets nieuws. Men is er nooit te oud voor. In wijze van schud je eigenlijk jezelf wakker. Men gaat je eigen prioriteiten voorop stellen. Men gaat niet alleen uiterlijk maar ook innerlijk maar aandacht geven. Men gaat me time periodes inlassen maar ook gewoon doen waar jezelf goed bij voelt. Je stelt jezelf op de eerste plaats en nee is nee en men geeft de grenzen aan die nodig zijn.
Ontspanning is het belangrijkste voor ons innerlijk lichaam.

Meditatie, Meer, Boeddhistisch, Kalmte, Concentratie


Meditatie.
Yoga.
Wandelen.
Stilte opzoeken.

En zeker nog anderen zijn er om je te ontspannen. Het is leren om een verbinding met je lichaam en geest te maken. Een worden met jezelf. Echt durven om in contact te komen met je eigen ik met je spirituele kant. En vergeet niet spiritueel is een weg je levenspad die je leert bewandelen. Het is totaal niets zweverig maar het laat je wel een andere kijk krijgen op het leven. Juist omdat je niet door allerlei dingen laat leiden. Omdat je gelijk wanneer jouw keuzes maakt. Die nooit verkeert zijn. Die altijd een les zijn voor jezelf. En waar jezelf verantwoordelijk voor bent.
Hier misschien nog een goed stukje om te lezen. Worden wie je bent.
Nooit is het te laat om jezelf en je innerlijke te veranderen.
Nooit is het te laat om te leren en opzoek werk te doen.
Nooit is het te laat om jezelf te worden en te blijven.
Nooit is het te laat om jouw pad te bewandelen.
Nooit is het te laat om jouw lichaam te leren kennen ook op seksueel vlak.
Nooit is het te laat om je te durven over te geven aan momenten van me time.
Nooit is het te laat om dag tegen je verleden te zeggen.
En verder te gaan met jouw eigen leven.

Vrouw, Silhouet, Zonsondergang, Strand, Zee, Oceaan

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

BESLISSING

IEDERE BESLISSING DIE JE NEEMT OF MOET NEMEN MOET UIT JEZELF KOMEN.

Vrouw, Vraagteken, Persoon, Beslissing, Bedachtzaam

iedere beslissing die je neemt of mo

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

6 Ziektes die kunnen worden veroorzaakt door slaapgebrek

Vrouw, In Slaap, Meisje, Slaap, Bed, Cozy, Moe

Slaapgebrek door een slechte nachtrust kan ons de volgende dag een naar gevoel geven. Een slecht humeur, gebrek aan energie, zin om veel te eten, concentratieproblemen en nog veel meer, kan voortvloeien uit het woelen en draaien midden in de nacht. Het feit dat slechts één nacht slecht slapen schade kan aanrichten op ons lichaam, zegt veel over hoe belangrijk slaap is voor onze gezondheid.
Als we slapen laten we ons lichaam ontspannen, opladen en miljoenen ingewikkelde en belangrijke processen uitvoeren die de hersenen helpen het langetermijngeheugen te ondersteunen, terwijl cellen beschadigingen in het weefsel herstellen die gedurende de dag zijn gemaakt. Als we niet genoeg slapen of zelfs helemaal niet slapen, hinderen we onze gezondheid door het uitvoeren van deze belangrijke stappen te belemmeren. Onderzoek heeft aangetoond dat slaapgebrek kan leiden tot diverse levensbedreigende aandoeningen.

1: Obesitas en diabetes

Volgens onderzoekers van de University of Chicago, belemmeren vetzuren de snelheid van het metabolisme, samen met de mogelijkheid om bloedsuikers reguleren. In hun studie vonden ze dat degenen met slaapgebrek een vetzuuropstapeling hadden, waardoor hun stofwisseling vertraagd werd, terwijl degenen die genoeg geslapen hadden geen hogere vetzuurniveaus hadden.
De onderzoekers concludeerden dat de toename van vetzuren leidde tot grotere insulineresistentie, die, samen met een vertraagd metabolisme dat obesitas kan veroorzaken, ook wordt toegeschreven aan pre-diabetes.

2: Alzheimer

Een studie van John Hopkins University uit 2013 toont aan dat onvoldoende slaap kan leiden tot de ziekte van Alzheimer, en dat een voortdurend slaapgebrek het verloop van de ziekte kan versnellen. De onderzoekers tonen aan dat degenen die elke nacht slecht slapen een grotere hoeveelheid beta-amyloïde opstapeling in hun hersenen hebben op PET-scans. Deze stof is een bekende indicator van de ziekte.
De onderzoekers concludeerden dat slaap van essentieel belang is voor het verwerken van “hersenafval”, die dementie kunnen veroorzaken als dit zich ophoopt.

3: Hart- en vaatziekten

Hart- en vaatziekten worden al lang in verband gebracht met slecht slapen, en nu blijkt uit een andere studie de nauwe band. De onderzoekers volgden gedurende 14 jaar 657 Russische mannen tussen de 25 en 64 jaar en zij ontdekten dat bijna tweederde van de mannen die hartaanvallen hadden gehad ook aan slaapstoornissen lijden.
Alarmerender is dat de mannen die slaapstoornissen opgaven ook 2,6 maal hoger risico op myocardinfarct hadden, een hartaanval die optreedt wanneer de hartspier sterft. Tevens werd aangetoond dat zij 1,5 tot vier keer grotere kans op beroertes hebben.

4: Colitis Ulcerosa

Deze ontstekingsziekte van de dikke darm veroorzaakt zweren in het slijmvlies van het spijsverteringskanaal. Volgens een onderzoek, uitgevoerd door NHS, kan de ziekte worden veroorzaakt door een gebrek aan, maar ook door een overmatige hoeveelheid aan, slaap. De onderzoekers ontdekten dat, wanneer mensen minder dan zes, of meer dan negen uur slaap per nacht kregen, ze een groter risico op colitis ulcerosa hebben.
Het is belangrijk op te merken dat deze resultaten alleen werden gevonden bij volwassen vrouwen. Desalniettemin doet de kans op het ontwikkelen van de ziekte zich voor, ongeacht andere factoren zoals leeftijd, gewicht en levensstijl zoals roken en drinken.

5: Zelfmoord

In 2014 ontdekten onderzoekers een ongelukkige link tussen gebrek aan slaap en zelfmoordgedachten bij volwassenen, zelfs als ze niet eerder aan depressie geleden hadden. De studie van de Stanford University of Medicine werd uitgevoerd over een 10-jarige periode, 420 deelnemers werden onderzocht en 20 van degenen die moeite hadden met slapen ontnamen zich van het leven gedurende de studie.
Volgens de onderzoekers waren de meest kwetsbare mensen die slecht slapen meldden, blanke mannen van 85 jaar of ouder.

6: Prostaatkanker

Onderzoekers van een studie uit 2013, gepubliceerd in het tijdschrift Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention, ontdekten een hogere kans en ernst van prostaatkanker bij patiënten met slaapproblemen. De studie, die gedurende 3 jaar meer dan 2.000 mannen onderzocht uit IJsland van leeftijden tussen 67 en 96, kwam tot de conclusie dat mensen die niet genoeg geslapen hadden een 60 procent grotere kans op het ontwikkelen van prostaatkanker had. Dit aantal verdubbelde bij degenen die het moeilijk hadden om in slaap te blijven. Volgens de onderzoekers is deze link het gevolg van melatonine onderdrukking, aangezien melatonine zorgt voor zowel een betere slaapkwaliteit als onderdrukking van tumorgroei.

BRON: https://www.nieuwetijdskind.com/6-ziektes-die-kunnen-worden-veroorzaakt-door-slaapgebrek/

Ga me zeker niet uitspreken wat waar en niet waar is wat men hier te lezen krijgt. Wel is het zo dat gebrek aan een goede nachtrust je stress kan veroorzaken. Omdat men op een moment niet helder meer kan denken of concentratieproblemen kan kennen. Dit kan dan weer leiden tot een burn-out op lange termijn. Slaap bevorderd ook ons genezingsproces en dat wordt vaak vergeten. Een goede nachtrust is dus belangrijk. Vergeet ook niet een middag dutje kan wonderen doen. Alle voor deze die thuis zijn. Want op je werk zou dit maar een raar gezicht zijn.

Vrouw, Meisje, Dame, Vrouwelijk, Jong, Schoonheid

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Tips voor een goede nachtrust: zo kies je jouw ideale hoofdkussen

Vrouw, Slapen, Bed, In Slaap, Rust Uit, Ontspannen

Van foam tot traagschuim, dons en katoen. Kussens heb je in alle vormen en maten, net als slapers. Om een goed hoofdkussen te vinden, moet je eerst nagaan in welke positie je slaapt. Ben je een rugslaper, zijslaper of buikslaper? Wij helpen je aan het beste kussen voor een goede nachtrust.

Een goede slaaphouding is super belangrijk. Denk maar eens aan een moment dat je wakker wordt. Hoe voelt alles? Lekker losjes of heb je een zeurende pijn in je nek? Als je wakker wordt met pijn, is het tijd voor een nieuw hoofdkussen.

Rugslapers

Het is belangrijk dat je kussen je hoofd en nek opvangt, maar als je een rugslaper bent wil je niet op een te hoog kussen liggen. Je nek wordt dan gebogen, waardoor je in een onnatuurlijke houding slaapt. Je ruggengraat en nek moeten op één lijn blijven terwijl je slaapt. Voor een rugslaper is een middeldik kussen dus de beste keuze: niet te hoog, maar ook niet te plat.

Zijslaper

Als je een zijslaper bent, neemt je lichaam een hele andere positie aan in bed. Een ideaal kussen voor een zijslaper is dan ook eentje dat je hoofd in een neutrale positie ondersteunt, zodat je op één lijn blijft met de wervelkolom. Omdat je schouder de meeste druk opneemt als je op je zij slaapt, is het fijn om een stevig, dik kussen te gebruiken. Daarmee krijgen je nek en schouders de juiste ondersteuning, zodat je zonder pijn wakker wordt.

Buikslaper

Volgers experts is het niet goed om op je buik te slapen, omdat het een stressvolle houding is voor je rug en nek. Veel buikslapers liggen immers half op de buik en half op de zij, wat tot nekklachten kan leiden. Geen slecht idee om een andere houding aan te nemen dus, maar mocht dat niet 1,2,3 lukken, kun je het beste een hoofdkussen kopen dat zachter is en plat. Dit zal helpen om je wervelkolom zo neutraal mogelijk te houden.
Als je op je buik slaapt, kun je het beste kiezen voor een medium tot hard matras. Trekt tijdens het slapen één been omhoog, dit vermindert de druk in de lage rug en stabiliseert de bekken.

Traagschuim, dons, katoen

Dan is er nog de kwestie kussenvulling. Rug- of zijslapers kunnen het beste voor een traagschuimkussen gaan, omdat dat zich naar je lichaam vormt. Een kapokkussen, gemaakt van een product uit de kapokboom, is er zowel voor de rug-, zij- als buikslaper. Transpireer je veel tijdens het slapen? Dan is een wollen kussen een goede keuze voor jou: wol reguleert namelijk vocht.

BRON: https://www.msn.com/nl-be/lifestyle/nieuws/tips-voor-een-goede-nachtrust-zo-kies-je-jouw-ideale-hoofdkussen/ar-AASmjbo?li=AAdeqpu

Een goede nachtrust kan je pas hebben met een goede matras of topper en een goed hoofdkussen. Hier in de tekst spreekt men van rug zij of buikslapers maar eigenlijk in de nacht draaien we zo vaak dat het soms moeilijk is tot welke slaper je hoort. Een hoofdkussen moet in eerste instantie goed aanvoelen en een meerwaarde of ondersteuning geven aan je nek en schouders. Spijtig genoeg kan men dit niet uittesten en moet men vertrouwen op wat men te lezen krijgt of aangeraden wordt. Nekpijn wordt vaak veroorzaakt door een verkeerd hoofdkussen.
Enkele tips:

De meeste slapers zijn tevreden met een traagschuim-, latex-, boekweit- of veren kussen, omdat deze materialen de beste balans tussen ondersteuning en drukverlichting bieden.
Wat is een goed kussen voor nekklachten?
Visco-elastische kussen of traagschuimkussens vormen zich naar je hoofd en nek en werken drukverlagend. Deze hoofdkussens hebben een vaste vorm en zijn ook bij chronische nekpijn of blessures, zoals een whiplash, zeker aan te raden.
Wat voor kussen heb ik nodig?

Hou bij de keuze van je hoofdkussen rekening met de hardheid van je matras. Als je lekker wegzakt in je matras heb je ook een minder stevig hoofdkussen nodig. Bij een harder matras dus ook een steviger hoofdkussen. Bij een matras met een schouderzone, zakken je schouders iets verder in het matras.
Maar nogmaals dan is het nog niet zeker dat het voor jezelf een goede nachtrust brengt. En dat je ’s morgens niet met pijn in de nek of schouders opstaat.
Er zijn ook mensen die zweren bij geen hoofdkussen nodig te hebben. Die eigenlijk volledig als een plank in bed liggen.

Pauze, Slapen, Schattig, Meisje, Baby, Portret

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Dolle avonturen met nonkel Juul

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

WorldsApart

So Close & Yet So Far...

%d bloggers liken dit: