Bang zijn of angst voor iets hebben.

Angst, Emoties, Droefheid, Bang, Tiener, Emotioneel

Dat is een slechte raadgever. Het maakt je onzeker en men gaat piekeren het stresshormoon stroomt intens in je innerlijk lichaam. Natuurlijk kan het je ook alert maken. Maar men zal het altijd voelen in het lichaam. Toch kan je proberen om ermee om te gaan in bepaalde omstandigheden. Zodat je in balans blijft.
Als je voelt dat je deze gevoelens hebt. Probeer contact te maken met je innerlijk lichaam. En probeer de negatieve gevoelens zo goed mogelijk om te zetten. Dat kan je helpen om uit de situatie te komen. De keuze die je hebt is ofwel je verzetten of wel bang zijn. het ene kost je heel wat energie en innerlijke kracht die je eigenlijk kan gebruiken om je er tegen te verzetten. Natuurlijk hangt alles af van de situatie. Is het banale situatie of een levensbedreigende. Zeker bij het laatste zal je in overlevingsfase gaan. En dan komt er innerlijk heel wat omhoog om die modus tot stand te brengen. Na de situatie zal ook je lichaam hiervan moeten recupereren. Dit is je lichaam ook niet gewoon.
Het is dan ook belangrijk om nadien over de situatie te praten. Anders kan je het trauma lang bij je dragen. Men kan het ook als PTTS syndroom zien. Dat vaak bij kleine situatie over het hoofd gezien wordt.
Als je een gewone bange situatie hebt meegemaakt. Probeer nadien je te ontspannen en let op je ademhaling zodat je niet gaat hyperventileren. Zo kan je de kalmte terug in je lichaam krijgen.
Allemaal komen we wel eens in een bepaalde situatie terecht dat we een gevoel hebben van bang of angst. Naargelang hoe jezelf kent en zeker je innerlijk lichaam zal men weten dat ademhaling een belangrijke rol speelt. Dit noemt ook wel zelfbeheersing over jezelf hebben. Dat men dan weer kan leren door meditatie.

Ook mag men niet vergeten dat bang zijn of angst voor iets hebben ook aangeleerd wordt door onze ouders. Als ze ergens bang voor zijn zullen ze die angst ook doorgeven aan hun kinderen.

Geest, Meisje, Gotisch, Donker, Gothic, Kinderen, Woud

Wees niet bang voor wat er soms op je pad komt
Durf een confrontatie aan te gaan
Wapen je met je eigen lichaam en geest
En men zal merken dat je op momenten veel aankan.

I, Kracht, Eigenwaarde, Zelfbevrijding, Zelfreflectie

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM