Ontspannen

Boek, Lezing, Lezen, Ontspanning, Ontspannend, Thuis

Mensen hebben het vaak moeilijk om zich te ontspannen. Nemen ook de tijd niet voor zichzelf en denken dat ze altijd maar bezig moeten zijn. toch regelmatig ontspanningsmomenten inlassen kan zo een deugt doen. Dit kan door gewoon kleine dingen voor jezelf te ondernemen.
Een gezellig muziekje beluisteren als men iets aan het doen bent.
Lavendelolie sprenkelen op een zakdoek en af een toe aan ruiken. Ook op je kussen enkele druppels kan helpen om rustig in slaap te vallen.
Op je ademhaling letten. Als je met iets bezig bent rustig in en uit ademen. En dit vanuit je buik. Dat kan perfect helpen om je rust te vinden. En zo je lichaam te ontspannen.
Probeer niet te piekeren zo ga je nooit kunnen ontspannen. Stress is een boosdoener voor heel je lichaam. Probeer dan je gedachten op iets positiefs te zetten. Hoe moeilijk het ook kan zijn.
Ga eens wandelen. Tel je stappen eens af en toe zo ga je gedachten intens naar het wandelen. Zet tijdens je wandeling al je zintuigen open. Probeer wel na de wandeling de rust te bewaren.
Een mooie oefening die je overal kan doen is. De vijfvingeroefening.
Dit is een soort van ‘zelfhypnose’ om meer rust te creëren waarbij je je gedachten leidt naar fijne momenten. Raak met je duim je wijsvinger aan: denk nu aan een moment dat je je prettig moe voelde (bv. na het sporten, na een boswandeling …). Doe hetzelfde met duim-middelvinger, duim-ringvinger, duim-pink en denk telkens aan fijne momenten: een periode van liefde (een warme omhelzing, intiem gesprek …), een prachtige plek, een fantastisch compliment dat je kreeg …
Probeer je de gevoelens die je telkens op zo’n momenten had boven te halen … en hou even vast.
Zo een leuke oefening om te doen en deze kan je gewoon overal doen.

Zou zeggen geniet ervan en ontspan je. succes

Gevouwen Handen, Vingers, Handschoenen, Breien, Winter

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM