Archive for 18 oktober 2021


Onderhandelen.

Raadpleging Van, Informatie, Gesprek, Silhouet

Allemaal moeten we het wel eens doen in alle vormen. En tegen heel wat mensen. Toch is het niet altijd even simpel om tot compromissen te komen. Het belangrijkste is om je rust te blijven behouden. Dat wordt meestal ook aangevoeld door de andere. Zodat deze ook de rust bewaard.
Velen zien onderhandelen als in conflict gaan. Maar dat is het zeker niet. Vaak durven we niet zeggen wat we echt voelen en zo ondermijn je juist wat echt telt in het gesprek. Blijf bij het onderhandelen niet stil hamer op het onderwerp zelf. Maar ook spreek de persoon aan over wat je gevoel is. Bij gelijk welke onderhandeling komen emoties kijken. Ook deze moet je in het gesprek laat zien en voelen. Maar blijf altijd respectvol naar elkaar. Zijn er bepaalde angsten die je hebt geef die ook aan.
Een onderhandeling die je aangaat is vaak omdat je iets wilt verwezenlijkt wilt krijgen. Onderhandelen doe je steeds op een verschillende manier. Als je onderhandeld met je partner of met vrienden of men kinderen of ouders of je werkgever. Toch speelt telkens een ding mee voel het gesprek aan. Voel elkaar aan. En soms even afwijken van het onderwerp kan geen kwaad. Bij gelijk welke persoon probeer steeds je rust zelf te bewaren. Blijf rustig adem halen. Voel je dat je het even niet goed zit verlaat even het gesprek. Even naar het wc of een luchtje scheppen kan en mag je aangeven. Geef ook aan als iets je niet zint of irriteert. Zo ga je niet in verdediging maar vraag je eigenlijk om het op een andere manier te formuleren.
Onderhandelen is tot een overeenkomst komen. En dat heeft dan ook te maken met het gezegde. Water bij de wijn doen maar dit geld voor beide partijen.
Juist dat moet goed verdeeld zijn dan wint iedereen in zijn onderhandeling.

Manager, Ontmoeting, Afspraak, Analyseren, Akkoord

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

WIJ ZOEKEN VAAK EEN OPLOSSING VEEL TE VER. ZODAT JE TELKENS VASTLOOPT IN JE ZOEKTOCHT.

Stad, Vastgelopen, Steen, Vrouw, Ambacht, Oud, Antiek

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Achterwaarts wandelen is een gewoonte in Japan. Gek, maar ook heel gezond? Kinesist legt uit

Dia, Glijdend, Vallen, Stickman, Stok Figuur

Achterwaarts lopen in plaats van vooruit lopen, waarom zou je het überhaupt proberen? In Japan is het nochtans een gewoonte. Want ja, het ziet er gek uit, maar het is gezonder dan je denkt. Niet alleen je spieren en gewrichten halen er voordeel uit, ook je mentale gezondheid. Kinesist Frederik De Vriese legt uit waarom. “Kan zelfs extra goed zijn na een operatie.”

Achteruit lopen blijkt een gunstige fitnesstechniek te zijn. Tijdens het achteruit lopen wordt je conditie immers op een andere manier geprikkeld dan wanneer je vooruit wandelt. Kinesist Frederik De Vriese: “We merken een klein procentueel verschil aan onze conditie wanneer we achteruit lopen. Je moet dan ook een extra inspanning leveren en je wordt sneller moe omdat je je harder uitslooft. Je bent die beweging niet gewoon, dus hij vraagt meer van je lichaam. Dat boost dus even je conditie. Maar verwacht niet dat je plots een topsporter zal worden.”

De zweeffase

Niet alleen krijgt je conditie een kleine boost, ook je knieën zullen je dankbaar zijn. “Wanneer je vooruit loopt, is er altijd een kleine zweeffase wanneer je voet van de grond is. Dat zweven eindigt met een schok wanneer je voet de grond raakt en die schok wordt opgevangen door onze knieën”, zegt Frederik. 
Daarom kan vooruit lopen belastend zijn voor de knieën. “Sportmannen lopen zo af en toe stressfracturen op, of microtrauma’s, in het bot. Wanneer je knieën de schokken opvangen, vormen er zich kleine barstjes in de knie en gaat de algemene gezondheid van het bot achteruit. Bij achterwaarts wandelen heb je die zweeffase en dat effect niet, wat positief is.” 

De bewegings­ruim­te van de knie is erg beperkt tijdens achteruit lopen. Dat is voordelig voor je knieën.Kinesist Frederik De Vriese

Daarom zou achterwaarts lopen ook tijdens revalidatieprocedures voordelen kunnen bieden. “Ik denk aan mensen met gescheurde kruisbanden, meniscussen of andere knieletsels; voor hen kan achteruit wandelen erg nuttig zijn”, stelt Frederik. “In onze praktijk stelden we zo’n opdracht nog niet voor aan een patiënt. Maar ik vind het wel erg interessant om dit fenomeen verder mee te nemen in de toekomst.” 
“Als je bijvoorbeeld van een zware operatie komt, mag je  vaak je been niet meteen buigen”, zegt Frederik. “Wanneer je naar achteren wandelt, is de bewegingsruimte van de knie erg beperkt en kan je niet veel mis doen. Dat is voordelig voor het herstel van de knie. Achterwaarts wandelen onder toezicht van een arts zou dus best slim zijn na een operatie. We zouden dan sneller kunnen opstarten met de revalidatieprocedure.”
Ook kan het ons helpen onze houding te verbeteren. “Wanneer we achteruit wandelen, maken we onszelf iets langer dan wanneer we vooruit lopen. Dat komt door een vermeerderde heupextensie, dat is het uitstrekken van je been vanuit je heup. Op die manier krijg je het gevoel dat je mooi rechtop staat en dat kan voordelig zijn voor je postuur.” 

Achter­waarts wandelen vraagt veel coördina­tie en denkwerk, wat dan weer goed is voor de hersenacti­vi­teit.Kinesist Frederik De Vriese

Ons brein aan het werk zetten 

Niet alleen blijkt achterwaarts wandelen fysiek nuttig te zijn, ook onze hersenen worden op een andere manier geprikkeld. Probeer maar eens achteruit te wandelen: je merkt meteen dat je meer moet nadenken. Waar plaats je je voeten? Welke ondergrond voel je? Wat bevindt er zich achter je? Er komt een heleboel bij kijken, want je ziet minder. Vervelend, maar wel een goede training voor ons brein. 
Daarom zou achterwaarts lopen ook gebruikt worden in revalidatieprogramma’s om mensen te helpen een juist looppatroon te (her)ontwikkelen. “Neem nu patiënten die recent een beroerte hadden: door het tekort van bloed in de hersenen en dus een gebrek aan zuurstof kan een patiënt bepaalde handelingen vergeten zijn. Achterwaarts wandelen vraagt veel coördinatie en denkwerk. En dat is goed voor de hersenactiviteit, zeker na een beroerte”, zegt Frederik. 
“Wel is het zo dat die hersenactiviteit na verloop van tijd weer zal verminderen. Een persoon die elke dag enkele minuten achteruit wandelt, went aan die handeling en gaat zijn brein er niet meer over breken. Die persoon zal dat ervaren als een normale activiteit”, sluit de kinesist af.

BRON: https://www.hln.be/nina/achterwaarts-wandelen-is-een-gewoonte-in-japan-gek-maar-ook-heel-gezond-kinesist-legt-uit~a26d3740/

Ik zou zeggen weet goed waar je aan begint. Het kan dan misschien wel gezonder zijn als vooruit lopen. Maar als men dit in een drukke stad of gemeente moet doen ga je al snel op spoed belanden. Of er zou al iemand mee moeten gaan met je die dan weer vooruitloopt. Wil men dat doen zal men toch een geschikte plaats moeten uitzoeken. Waar de wandelpaden ook goed onderhouden zijn. Anders ga je met je hoofd veel naar achteren moeten kijken en ga je weer nek problemen krijgen.
Hier heb ik dus mijn bedenkingen bij.

Geel, Muur, Meisje, Vrouw, Hipster, Persoon, Wandelen

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf 💙|| Daily Information in 💌 in 1️⃣1️⃣0️⃣ Languages ✅

You can translate any page and post on this "GREAT" Blog into 110 Languages with the Google Translate Widgete 😀‼ || Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚||

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

%d bloggers liken dit: