Archive for 2 augustus 2021


HELDEN

WIJ ZIJN ONZE EIGEN HELDEN IN ONS EIGEN LEVEN.

Mahatma, Gandhi, India, Onafhankelijkheid, Leider, Icon

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Zelfvertrouwen.

Zelfvertrouwen, Macht, Motivatie, Moedigen, Vreugde

Wat is nu eigen zelfvertrouwen. Het is vertrouwen leggen of hebben in het eigen kunnen. Je zelfzeker voelen in wat je doet en wat je onderneemt.
Toch zullen we allemaal wel eens een dag of dagen hebben dat ons zelfvertrouwen ver zoek is. Dat men alles behalve tevreden bent over jezelf. Dat er meer negatieve woorden komen dan positieve. En vaak begint dit al door je in de spiegel te bekijken. Men ziet het lichaam en men denkt negatief over bepaalde punten ervan. Omdat men zich vaak gaat vergelijken met anderen. Nee dat komt niet ten goede van je zelfvertrouwen. Dus eigenlijk begint het al met een goed zelfbeeld van jezelf te hebben. Je lichaam te aanvaarden zoals het is.
Zeg eens tegen je naakt spiegelbeeld je bent zo mooi.
Je bent zo een warm iemand.
Als je kleding aandoet doe dat eens heel intens. Van je ondergoed tot je rokje of broek en trui.
Zeg dan tegen jezelf je mag er zijn.
Je bent mooi en straalt.
Dat zal je zelfbeeld al heel wat naar boven brengen.
Hoe sterker je zelfvertrouwen is zal je ook tonen aan je kleding en voor de vrouwen hun make-up. Met bepaalde kleding of make-up zal je aangekeken worden. Is je zelfvertrouwen dan niet sterk genoeg zal je dit aanvoelen als een bedreiging.
Nu om je zelfbeeld sterk te maken kan je.
Concentreer je op je dagelijkse successen. Wat je geleerd hebt.
Probeer je houding zo sterk mogelijk te maken. Je houding zegt veel over je zelfvertrouwen.
Neem realistische doelen die je wilt bereiken.
Denk alleen aan je positieve eigenschappen.
Kritiek sta ervoor open. Weet alleen dat het een mening is van anderen.
Maak tijd voor jezelf.
Complimenten geeft meer zelfvertrouwen aanvaard ze.
Onzeker mag je altijd zijn.
Persoonlijke groei durf daar in te investeren. Een cursus is aan jezelf werken.
Vergelijk je niet met anderen. Iedereen heeft zijn positieve intelligentie.
Denk niet zwart wit. Er tussen vind men ook nog heel wat kleuren.
Fouten mag men maken.
En het belangrijkste verzorg jezelf goed. Jezelf zet je steeds op de eerste plaats.
Zelfvertrouwen maakt je sterk in het dagelijks leven en in je leven. Je weet ook vaak voor wat je wilt gaan en denkt daar ook positief in. Toch ben je niet snel teleurgesteld als je iets niet kan bereiken. Dan probeer je het ook op een andere manier. Hoe sterker je zelfvertrouwen is hoe sterk kom je over naar anderen. Maar ook kan je goed met andere om en je weet vanuit jezelf dat je er misschien iets van kan leren.
Als je dit gelezen hebt zou je van jezelf kunnen zeggen dat je een goed en sterk zelfvertrouwen hebt.

GIPHY

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Last van hoofdpijn of darmklachten? Expert legt uit hoe yoga kan helpen en deelt 7 oefeningen voor beginners

GIPHY

Het levert een soepel lichaam op, werkt stressverlagend én je wordt er sterker van.
Giet al die gezondheidsvoordelen in pilvorm, en de farma-industrie zou er miljoenen mee verdienen. Maar nee, hoor, het is helemaal gratis. Het enige dat je ervoor nodig hebt, is … een yogamatje. Maar hoe start je met yoga? En wat voor oefeningen passen het best bij jou? Yogalerares Ine Maes geeft raad aan starters en deelt de beste oefeningen. “Begin met drie keer per week vijf à tien minuten, en bouw dan rustig op.”

Een paar keer per week wankelen er een kat, een koe en een hond door mijn woonkamer. Het zou het begin kunnen zijn van een flauwe mop, in werkelijkheid ben ik gewoon met yoga begonnen. (Al hangt het ervan af aan wie je het vraagt, want de man des huizes lijkt mijn stuntelige neerwaartse hond wél uitermate hilarisch te vinden.) Ik kan het hem moeilijk kwalijk nemen: het ziet er niet uit. Mijn stijve ledematen laten zich nogal moeilijk in bochten plooien, waardoor het meer op de lachspieren werkt dan op de rest van mijn lichaam. Maar daar draait het ook niet om. Wél om die 10 minuutjes voor mezelf die me de nodige energie en rust opleveren om aan mijn dag te beginnen. Al moet ik toegeven, het heeft lang geduurd voor ik er zo naar kon kijken. De keren dat ik enthousiast een nieuw instructiefilmpje googelde om vervolgens ontmoedigd de laptop dicht te klappen, zijn niet op één hand te tellen. Leuk dat de persoon in kwestie zich origamigewijs in een soort handstandknoop kan vouwen, maar als je zelf amper met je handen aan de grond kan, is de lol er snel af. “Ach, de populairste profielen op het ­wereldwijde web en sociale media zijn uiteraard net die van hyperflexibele mensen”, steekt yogateacher Ine Maes me een hart onder de riem. “Indrukwekkend, natuurlijk. Maar het creëert een torenhoge drempel voor velen, terwijl yoga wel voor iedereen is. Je hoeft helemaal niet flexibel te zijn. ­Integendeel: dat word je wel gaandeweg.”

Met yoga ga je als het ware op de rempedaal van je ­lichaam staan, en breng je het overprik­kel­de systeem terug in rustmodus: het verlaagt stress, vermindert angsten, en je slaapt weer beter.Ine Maes, yogateacher

Op de rempedaal

We zijn te gefixeerd op wat anderen kunnen. Maar competitie heeft geen plaats in yoga. Ine Maes: “Ga jezelf zeker niet met anderen vergelijken. De focus ligt op jou en jouw lichaam. Doe wat goed voelt, en de rest volgt vanzelf.” Die rest is trouwens een behoorlijke boterham. Uit een analyse van de Amerikaanse neurobioloog en psychiater Murali Doraiswamy bleek zelfs dat yoga depressies kan verlichten, slaapproblemen vermindert en positieve effecten heeft bij onder andere ADHD en schizofrenie.
Ine Maes is alvast niet verbaasd. “Yoga verbetert de connectie tussen lichaam en geest en leert je beter om te gaan met emoties,” vertelt ze. Dat klinkt een tikje zweverig, maar het wetenschappelijke bewijs is er. “Yoga activeert het ­parasympathisch zenuwstelsel: dat deel van ons zenuwstelsel waardoor ons ­lichaam overgaat in een toestand van rust en herstel. Dat kunnen we best gebruiken, want door onze de vluchtige, stressvolle maatschappij verkeren de meesten onder ons in het sympathisch zenuwstelsel, ook wel de vecht-of-vluchtmodus genoemd. Met yoga ga je als het ware op de rempedaal van je ­lichaam staan, en breng je het overprikkelde systeem terug in rustmodus: het verlaagt stress, vermindert angsten, en je slaapt weer beter.” Wat yoga zo speciaal maakt, is het feit dat het onlosmakelijk verbonden is met ademhaling en meditatie. “Inademen is gelinkt aan stress, uitademen aan ontspanning. Wanneer we onder spanning staan, gaan we gejaagd ademhalen. Bij yoga doen we het omgekeerde: door bewust te focussen op je ademhaling en die te vertragen, breng je je lichaam in een staat van ontspanning.” 

Naarmate we ouder worden – of door stress of te weinig slaap – wordt ons bindweef­sel stug en stijf, waardoor we ons strammer voelen. Met yoga kan je dat proces tegengaan. Ine Maes, yogateacher

Sterk én soepel

Maar yoga is zoveel meer dan ademhalingsoefeningen op een sportmatje. Je beweegt, je gebruikt je spieren. Je rekt, strekt en je zweet. Om maar te zeggen, ook op lichamelijk vlak is yoga een ­cadeau voor je lichaam. Yogi Ine Maes kan er een ‘ohmpje’ over opzetten: ­”Dynamische yogavarianten als vinyasa en ashtanga kan je fysiek gezien als een vorm van sport beschouwen: ze zullen je lichaam sterk en flexibel maken. Kies je voor een passieve strekking à la yinyoga, dan ga je het lichaam vooral versoepelen. Yoga reikt namelijk tot diep in het bindweefsel, dat alles in ons lichaam met elkaar connecteert. Naarmate we ouder worden – of door stress of te weinig slaap – wordt dat bindweefsel stug en stijf, waardoor de energie minder goed door ons lichaam stroomt en we ons strammer voelen.
Met yoga kan je dat proces tegengaan.” En daar stopt het niet: als we de wetenschap mogen geloven, is het goed voor een gezond hart, je algemene conditie, heb je minder ontstekingen, sterkere botten, flexibelere spieren en gewrichten, een betere lichaamshouding en lagere bloeddruk. Zelfs hoofdpijn en migraine zouden afnemen, net als maag- en darmklachten. Ine Maes: “Datzelfde parasympathisch zenuwstelsel dat ons rustiger en minder gestrest maakt, zorgt voor een grotere productie van spijsverteringssappen, een snellere darmbeweging en betere bloedcirculatie, waardoor yoga de vertering een handje helpt.” Net als je coördinatie, want een maand later kan ik met enige trots melden dat ook mijn neerwaartse hond eindelijk zijn vier pootjes stevig op de grond kan houden. Genoeg reden om dat matje uit te rollen dus. Namasté! 

Welke yoga past bij jou?

1. Rust en soepelheid: yinyogaBij yinyoga blijf je minutenlang in één houding zitten of liggen. Ideaal voor wie een overvolle agenda heeft en tot rust wil komen. Ook voor mensen met een burn-out is yinyoga heel geschikt,net omdat het zo’n trage en herstellende werking heeft.

2. Voor beginners: hathayogaHeb je al een tijdje niet meer gesport of voel je dat je lichaam strammer wordt? Begin dan met een rustige hatha-les. Hatha is een statische en heel toegankelijke vorm van yoga, waarbij je lichaam en adem leren beheersen centraal staat.

3. Voor actievelingen: ashtangaIn deze actieve yogavorm schakel je als het ware van de ene houding naar de andere. Je ademhaling wordt zwaarder, je begint te zweten en je spieren worden aan het werk gezet. Ook wie worstelt met een depressie heeft baat bij ashtanga: je lichaam letterlijk in beweging brengen, helpt om uit je hoofd te raken.

4. Beweging én rust: vinyasaflow
Wil je graag de perfecte combinatie van actief bewegen en ­introspectie? Probeer dan vinyasa. Ook hier lopen de houdingen in elkaar over voor een dynamische flow, maar het is iets ­minder diepgaand.

Yoga voor iedereen 

Wil je graag soepeler en sterker worden? Maak dan enkele minuutjes vrij voor de volgende oefeningen. Ine Maes: “Het belangrijkste is volhouden. Begin met drie keer per week vijf à tien minuten, en bouw dan rustig op.”

1. Cat & cow

Zet je op handen en knieën. Adem in, maak je rug hol en kijk indien mogelijk naar boven voor de koepose. Adem uit en maak je rug rond zoals een kat. Doe dit 8 keer in een flow. Deze asana (yogahouding, red.) verbetert je balans en houding, en brengt verlossing bij rugpijn.

2. Child’s pose

Leg je dikke tenen tegen elkaar en je knieën op heupbreedte (of zo breed mogelijk). Kom met je zitvlak op je hielen zitten en leg je voorhoofd op de mat. Ben je stijf in de heupen of speelt er een blessure op? Dan kan een dekentje of kussen tussen je zitvlak en hielen of tussen je kuiten en bovenbenen helpen. Ontspan je buik en adem rustig in en uit. Deze houding ontspant je rug, nek en schouders, opent de heupen en doet je helemaal tot rust komen. Blijf zeker 4 minuten in deze houding liggen voor het beste resultaat.

3. Warrior II

Deze oefening daagt je uit, versterkt je spieren en opent de heupen. Je voorste voet staat recht en je knie wijst recht naar voren. Je achterste voet staat dwars. Buig door je voorste knie terwijl je je armen uitstrekt op schouderhoogte. Lift zachtjes de ­onderbuik en blijf minimaal 5 ademhalingen in de houding staan. Dat doe je zowel links als rechts.

4. Reclined butterfly

Kom tot rust in deze heerlijke ­variatie op de vlinder. Ga op je rug liggen. Leg je voetzolen tegen elkaar en breng je voeten zo dicht mogelijk bij je. Ontspan je lichaam en adem rustig in en uit. Blijf minimaal 4 minuten liggen in deze houding om er het meeste uit te halen. Heb je een heup- of knieblessure? Leg dan twee kussentjes onder je knieën of benen. Of ga met je rug op een lang kussen liggen. Stijve schouders? Leg een kussen onder je armen of leg je armen naast je ­lichaam met de handpalmen naar boven. Je kan deze variatie ook uitvoeren wanneer je je moeilijk kan ontspannen.

5. Sage Marichi

Deze deugddoende twist stretcht en versterkt je spieren en zuivert je lichaam. Maak je rug lang en zet je linkerhand achter je (zo dicht mogelijk bij je). Adem in en lift je rechterarm omhoog, adem uit en zet je rechterelleboog voorbij je linkerbeen. Hou je rechterbeen gestrekt en richt je voet naar boven. Blijf minimaal 5 ademhalingen in deze houding zitten en vergeet de andere kant niet. Let op: twist niet te ver. Je moet nog goed kunnen ademhalen.

6. Downward-facing dog

In deze yogaklassieker rek je je hele lichaam uit terwijl je je spieren versterkt. Lift je onderbuik en adem 5 keer diep in en uit. Je wijsvingers wijzen recht naar voren en staan op schouderbreedte. Spreid je vingers en duw ze stevig in de mat, vooral je duim en wijsvinger. Rol je schouders weg van je oren. Je voeten staan recht en een voetlengte uit elkaar. Verdeel het gewicht tussen je handen en voeten. Buig indien nodig je knieën.

Tip: Je ademhaling verklapt of je een yogahouding goed uitvoert. Ine Maes: “Kan je niet meer volledig inademen? Dat is een teken om iets minder diep te gaan.”

BRON: https://www.hln.be/dossier-mijngids/last-van-hoofdpijn-of-darmklachten-expert-legt-uit-hoe-yoga-kan-helpen-en-deelt-7-oefeningen-voor-beginners~ad6bfdfa/

Dit is echt nog eens een goede tekst over yoga. Het zijn niet alleen de oefeningen die tellen maar ook je ademhaling. Dat vind ik dan goed om te lezen bij het laatste stukje de tip. Want het is van belang om de oefening en ademhaling op een lijn te krijgen. Met yoga kan je heel wat lichaamskwaaltjes kwijt raken. Alleen je ertoe aanzetten of beter tijd voor maken. Je hebt eigenlijk geen speciale kleding nodig nog martiaal. Een yogamatje en losse kleding. En wie heeft dan niet. Dan is het juist tijd ervoor vrijmaken. Men vind ook heel goede oefeningen via youtube
Dus ga zeker opzoek of ga naar een goede yogaschool die er ook zeker te vinden zijn. Alleen moet je daar naar je lichaam luisteren. Als je een oefening niet kan zoals de anderen niet aantrekken. Het komt erop neer om de oefening naar jouw kunnen uit te oefenen.
De foto’s kan je allemaal vinden via google van de oefeningen die hierboven beschreven staan.

GIPHY

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Hoe schrijven je lichamelijke en geestelijke gezondheid kan verbeteren

GIPHY

Schrijven kan een emotioneel bevredigende manier zijn om opgebouwde stress en verdriet los te laten. Het is goed om stressvolle emotionele impulsen te beheersen en er over te schrijven, want het dient geen doel als we ze binnen houden. Sporten of praten over hoe je je voelt met mensen waar je van houdt kan helpen in dit opzicht, maar je zou jezelf in een situatie kunnen bevinden waarin je misschien geen stem hebt om gehoord te worden, of er de voorkeur aan geeft om hoe je je voelt voor jezelf te houden, maar wél nog steeds een manier nodig hebben om je emoties los te laten. Dit is 1 van de voordelen van schrijven.
Schrijven helpt je in een staat van “flow” te komen (in dit geval het stromen van je gedachten, red.), waarin je alle opgebouwde emoties uit je hart en geest op papier kunt laten vloeien. Als je levendig en eerlijk over je ervaringen en over hoe je je voelt schrijft, zal er tijdens de loop van je leven geleidelijk een verzameling van emotionele ervaringen worden vastgelegd. Terugkijkend naar je “dagboek”, zul je in staat zijn patronen te zien in hoe bepaalde emotionele conflicten (zijn) ontstaan, geven ze je inzicht in de bron en oorzaak van je (niet) functioneren en de omgeving waar je jezelf aan blootstelt en die soms maakt dat die conflicten toenemen. Je zult in staat zijn een betere beslissing te nemen over het feit of behaalde gedragspatronen je dienen of niet, net zoals je beter zult kunnen bepalen welke personen en zaken deze problemen in je leven veroorzaken.
Ik noem het vastleggen van dit proces een “wijsheidsdagboek”, want terugkijkend op wat je geschreven hebt, zul je een grondiger begrip en waardering hebben voor degene die je bent geworden als resultaat van je zwoegen en de tegenslagen uit je verleden. Dit dagboek zal het geleidelijk sterker worden van je geest en het evolutionaire proces van wie je bent geworden vastleggen.
Dit zal echter alleen werken als je eerlijk over jezelf bent en je eerlijk schrijft over datgene wat heeft bijgedragen aan de scenario’s die je een bepaald gevoel hebben gegeven. Je fouten zijn allen een onderdeel van het proces een betere persoon te worden, dus het is belangrijk de fouten en de algemene lessen die je daaruit hebt getrokken vast te leggen. Dit is een zeer persoonlijke verslaglegging van jouw reis, dus als je bezorgd bent dat anderen dit verslag zouden kunnen vinden en lezen, kun je het schrijven op een manier die alleen jíj kunt begrijpen, met het gebruik van metaforen en taal die vaag op anderen overkomt, maar glashelder de herinneringen in jouzelf zullen triggeren.

De voordelen van schrijven voor je lichamelijke- en geestelijke gezondheid

Je lichamelijke- en geestelijke gezondheid heeft baat bij dit schrijven, inclusief het feit dat op de lange termijn er vermindering in stressniveaus en vermindering van de symptomen van depressie(s) kunnen zijn. Een studie uit 2005 over de emotionele en fysieke voordelen voor de gezondheid van expressief schrijven concludeerde dat slechts 15 tot 20 minuten schrijven per dag genoeg was om een verschil te maken in het algehele stressniveaus van de deelnemers.
Als gevolg van het schrijven over traumatische, emotionele- en stressvolle gebeurtenissen werd het minder waarschijnlijk dat deelnemers ziek werden en/of een trauma zouden krijgen. Daarnaast werd minder tijd in het ziekenhuis doorgebracht en dat ging weer samen met een daling in de bloeddruk en leverfuncties van de deelnemers.
Opmerkelijk is dat een andere studie suggereert dat schrijven kan helpen fysieke wonden sneller te laten genezen. In 2013 hebben onderzoekers uit Nieuw Zeeland het herstel van wonden van medisch noodzakelijke biopsies op 49 gezonde volwassenen gevolgd. Gedurende 3 dagen schreven de deelnemers 20 minuten per dag over zaken die hen van streek maakten of over hun dagelijkse activiteiten. 2 weken nadat alle proefpersonen een biopsie van de arm hadden gehad (de onderzoekers wilden zo lang wachten, om er zeker van te zijn dat alle negatieve gevoelens waren gegaan die wellicht als eerste zouden zijn opgekomen door de herinnering aan (eerdere) schokkende gebeurtenissen), werd vervolgens gedurende 21 dagen de genezing van de wonden bijgehouden. 11 dagen na de ingreep was 76 % van degenen die er voor hadden gekozen te gaan schrijven geheel genezen, terwijl 58% van de controlegroep nog niet hersteld was. De studie concludeerde dat schrijven over schrijnende zaken de deelnemers hielp om vrede te hebben met de gebeurtenissen en daardoor de (geestelijke, red.) nood verminderde.
Mensen die lijden aan een langdurige ziekte kunnen veel voordeel hebben bij schrijven. Studies hebben onthuld dat mensen die lijden aan astma minder aanvallen krijgen als zij een dagboek bijhouden waarin ze schrijven hoe ze zich voelen dan mensen die dat niet doen. Van AIDS patiënten die schrijven is bewezen dat zij hogere aantallen T-cellen hebben, omdat ze onder minder stress gebukt gaan. Kankerpatiënten die schrijven worden minder beïnvloed door stress en depressie en hebben een betere kwaliteit van leven omdat ze optimistischer zijn.
James W. Pennebaker leidt al een aantal jaren het onderzoek naar “het genezende karakter en de voordelen van schrijven” aan de Universiteit van Texas in Austin.

“Als mensen de kans krijgen te schrijven over emotionele zaken, ervaren ze vaak verbeterende gezondheid. Ze gaan minder naar de dokter. Er zijn veranderingen in het immuunsysteem”.

Pennebaker suggereert dat het expressief schrijven het je mogelijk maakt om een stap terug te doen en objectiever je leven te kunnen analyseren. In plaats van je op een ongezonde manier te laten obsederen door een ingrijpende gebeurtenis, kun je je beter op je toekomst focussen. Je toekomst tegemoetzien met minder angst over die toekomst reduceert stress, het verwijdert de blokkade die je tegenhoudt om gelukkiger te zijn.
Het lijkt wel of schrijven verwant is aan het doen van oefeningen, gezond eten en genoeg slaap krijgen. Ons emotioneel welbevinden is nét zo belangrijk als ons fysieke welbevinden en schrijven is een geweldige manier om onszelf emotioneel fit te houden. Gedachten en emoties zijn als kleine levensvormen in ons lichaam. Ze willen zo lang mogelijk in leven blijven en de boel regeren. Terwijl we schrijven, halen we deze gedachten en emoties uit ons lichaam en zetten ze in een, wat ik nu maar even “dierentuin” noem. Onze dagboeken zijn de dierentuinen van onze ervaringen, die ons maken tot wie we zijn.

BRON: https://www.nieuwetijdskind.com/hoe-schrijven-je-lichamelijke-en-geestelijke-gezondheid-kan-verbeteren/

Schrijven werkt helend. Het laat soms emoties los maar ook herinneringen. Ook is schrijven een vorm van communicatie met jezelf. Door te schrijven krijgt men soms ook bepaalde inzichten. Dat dan weer goed voor jezelf is. Het kan dan ook helend werken om ook eens een brief naar jezelf te schrijven. Of zelfs naar je jongere ik. Om te kijken hoe je nu al in het leven staat en wat je bereikt hebt. Het leven bestaat het meeste uit woorden. En vroeger schreven we nog met pen en papier nu gaat het vaak digitaal.
Sta je soms voor iets speciaals in het leven kan het nuttig zijn om het op te schrijven. De voor en de nadelen ervan te schrijven. Zodat je voor jezelf op een moment tot inzichten komt. Daarom kan schrijven helend werken.

Notebook, Notities, Pen, Schriftelijk, Dagboek, Papier

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf

Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Ruelha

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

ESRUNRIA

Be the kind of person you would like to meet!

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

bijonsinhuissen.wordpress.com/

𝙽𝚘𝚝 𝚊𝚕𝚕 𝚝𝚑𝚘𝚜𝚎 𝚠𝚑𝚘 𝚠𝚊𝚗𝚍𝚎𝚛 𝚊𝚛𝚎 𝚕𝚘𝚜𝚝

%d bloggers liken dit: