Archive for 29 juni 2021


ONLINE

ONLINE LES IS TOCH NIET HETZELFDE ALS FYSIEK LES KRIJGEN

Laptop, Vrouw, Onderwijs, Studie, Jong, Computer, Mooie

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Campagne tegen de martelingen in Tibet brengt 17.000 handtekeningen op!

Ter ere van de Internationale Dag voor slachtoffers van foltering heeft ICT onlangs meer dan 17.000 petities ingediend bij de Hoge Commissaris voor de mensenrechten van de VN, ondertekend door ICT-leden zoals u!

Vandaag, 26 juni 2021, is de internationale dag voor steun aan slachtoffers van marteling. En dankzij u worden de stemmen van Tibetaanse slachtoffers van marteling gehoord.
Ter ere van deze Internationale dag ter ondersteuning van slachtoffers van marteling heeft International Campaign for Tibet onlangs meer dan 17.000 petities ingediend bij de Verenigde Naties, verzameld door de kantoren van ICT en ondertekend door ICT-supporters zoals u van over de hele wereld. In de petitie wordt Michelle Bachelet, de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de VN, onder andere gevraagd om martelingen in Tibet publiekelijk te veroordelen, gevallen van Tibetaanse slachtoffers van martelingen aan te kaarten bij de Chinese regering en Tibet op te nemen in haar aanstaande bezoek aan de Volksrepubliek China.
Als ICT’s VN-coördinator voor pleitbezorging weet Kai Müller dat deze petities zullen bijdragen aan het groeiende momentum om China op internationaal niveau ter verantwoording te roepen. Maar de petities zijn niet de enige manier waarop onze gemeenschap van medeleven zich onlangs heeft uitgesproken voor Tibetaanse slachtoffers van martelingen.
De afgelopen week heeft ICT vijf video’s gedeeld van Tibetaanse marteloverlevenden die hun stem verheffen voor vijf andere Tibetanen die nog steeds door China worden gemarteld. Velen van u hebben de video’s bekeken en online gedeeld, en daar ben ik u dankbaar voor. Maar velen van u zijn nog verder gegaan en hebben zelf hun stem verheven voor slachtoffers van martelingen in Tibet.
Ontzettend bedankt voor uw steun aan de slachtoffers van martelingen!

PS   Door samen te werken met Tibetaanse slachtoffers van martelingen, bouwt ICT aan internationale steun voor de bevrijding van slachtoffers van martelingen in Tibet. Geef vandaag uw beste gift om onze inspanningen te ondersteunen.

Geef voor Tibet

Tibetaanse slachtoffers van martelingen

Tibet wordt geregeerd door China’s autoritaire regering en is volgens Freedom House samen met Syriè het minst vrije land op aarde.
Sinds China meer dan 60 jaar geleden Tibet veroverde, hebben de Chinese autoriteiten onnoemelijk veel Tibetanen gemarteld. Vijf van deze slachtoffers, die erin slaagden deze martelingen te ontvluchten, waren het gezicht zijn van de campagne van ICT.
ICT heeft afgelopen week elke dag een nieuwe video laten zien waarin telkens een Tibetanen die martelingen in hun thuisland hebben overleefd het opneemt voor een andere Tibetaan die nog steeds wordt gemarteld.

Hieronder het overzicht van de Tibetanen die in de video´s terugkwamen:

  • Ngawang Sangdrol spreekt voor Wangdu:

Ngawang is een vreedzame demonstrant die op 13-jarige leeftijd de gevangenis inging. In de gevangenis maakte hij deel uit van de 14 nonnen van Drapchi 14. Deze groep stond bekend om hun moed en solidariteit in de beruchte Drapchi gevangenis. Sangdrol zal spreken voor Wangdu. Wangdu werd in 2008 tot levenslang veroordeeld omdat hij informatie over Tibet zou hebben doorgespeeld aan mensen buiten Tibet.

  • Phuntsog Nyidron Sanaschiga spreekt voor Soghar Lodoe Gyatso:

Phuntsog Nyidron Sanaschiga is een ander lid van de 14 nonnen van Drapchi. Zij zal spreken voor Soghar Lodoe Gyatso, die in 2018 een gevangenisstraf van 18 jaar kreeg nadat hij een soloprotest voor wereldvrede had uitgevoerd, kort nadat hij was vrijgelaten nadat hij meer dan 20 jaar in de gevangenis had gezeten.

  • Rinzin Choekyi spreekt voor Yeshi Choedon:

Rinzin Choekyi is een ander lid van 14 nonnen van Drapchi. Zij zal spreken voor Yeshi Choedon, die in 2008 tot 15 jaar gevangenisstraf werd veroordeeld omdat hij informatie zou hebben verstrekt aan aanhangers van de Dalai Lama, de verbannen spirituele leider van Tibet.

  • Dhondup Wangchen spreekt voor Thabkhe Gyatso:

Dhondup Wangchen is een Tibetaanse filmmaker wiens moedige documentaire, “Leaving Fear Behind” leidde tot zijn gevangenisstraf en marteling. De documentaire gaat over de realiteit van het leven in Tibet voorafgaand aan de Olympische Spelen van 2008 in Beijing. Dhondup Wangchen zal spreken voor Thabkhe Gyatso, een Tibetaanse monnik die in goede gezondheid verkeerde toen hij naar de gevangenis ging, maar nu naar verluidt “half verlamd” is door de martelingen die hij heeft ondergaan.

  • Golok Jigme spreekt voor Gangkye Drubpa Kyab:

Golok Jigme  is een Tibetaanse monnik die met Dhondup Wangchen heeft gewerkt aan “Leaving Fear Behind.” Hij zal spreken voor Gangkye Drubpa Kyab, een Tibetaanse schrijver die een boek schreef over het lijden van het Tibetaanse volk en de protesten in 2008 op het Tibetaanse Plateau.

BRON: https://savetibet.nl/nieuwsartikel/campagne-tegen-de-martelingen-in-tibet-brengt-17-000-handtekeningen-op/

Filmpje is te bekijken via de link.

bol.com | Gebedsvlaggenkoord Tibetaans - 12.5x12.5x120 - Katoen (10 stuks)  - S

Deze gratis online coach helpt je beter slapen (en dat maakt je hersenen blij)

Bed, Slapen, Vrouw, Rusten, Ontspannen, Slaapkamer

Nederlanders bewegen meer en slapen langer sinds coronacrisis, zo blijkt uit onderzoek van de Hersenstichting. De kwaliteit van die slaap is echter voor sommigen wél achteruit gegaan. En dat is geen goed nieuws want een goede nachtrust is, samen met voldoende beweging en mentale uitdaging, essentieel voor een goede hersengezondheid. Gelukkig is er nu gratis online ondersteuning die je helpt fysiek en mentaal fit te blijven.

Lekker slapen, genoeg bewegen en je hersenen af en toe goed laten kraken: dat is belangrijk om zo lang mogelijk fysiek en mentaal gezond te blijven. En dat het nodig is om goed voor onszelf te zorgen, dat is de laatste anderhalf jaar wel duidelijk geworden. Gelukkig hebben veel mensen tijdens de pandemie hun gezondheid extra serieus genomen, zo blijkt uit onderzoek van de Hersenstichting onder 1072 Nederlanders.

We zijn meer gaan bewegen

“De coronacrisis heeft ons niet alleen maar negatieve dingen gebracht”, zegt Koko Beers, Neurobioloog en woordvoerder bij de Hersenstichting. “Veel mensen zijn bewuster gaan nadenken over hun gezondheid en het belang daarvan. Zo geeft 65 procent van de Nederlanders aan tijdens de coronacrisis activiteiten gedaan te hebben om actief te blijven. 86 procent van hen is gaan wandelen en 55 procent is gaan fietsen. Hardlopen en skeeleren zijn voornamelijk bij de jongere doelgroep in trek. De voornaamste reden om te bewegen is om de fysieke en de mentale gezondheid te bevorderen.”
Bewegen heeft een positieve invloed op je hersenen. Door te bewegen zet je in feite de motor van je hersenen aan. Het stimuleert de doorbloeding van je hersenen, verbetert de communicatie tussen hersencellen en heeft een positief effect op de ontwikkeling, groei en functioneren van hersencellen. Bovendien verkleint bewegen de kans op een hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten en diabetes type 2; een aantal risicofactoren voor allerlei neurodegeneratieve aandoeningen zoals de ziekte van Alzheimer. Beweeg je niet of te weinig, dan verslechtert je doorbloeding waardoor het risico op een aandoening groter wordt. Wát je doet – wandelen, hardlopen, tuinieren – maakt niet eens zoveel uit, áls je maar beweegt. Beweging verkleint bovendien niet alleen het risico op hersenaandoeningen, het bevordert tegelijkertijd je vermogen om te leren en je geheugen.

Ons slaapgedrag is veranderd

In het onderzoek werd ook gekeken naar de Nederlandse nachtrust. Het blijkt dat bij 20 procent van de Nederlanders het slaapgedrag is veranderd sinds de coronacrisis. Voor de meesten van hen, 12 procent, geldt dat het aantal uur aan slaap is toegenomen. De kwaliteit daarentegen is voor 15 procent van de Nederlanders wel minder geworden. “Het kan zijn dat mensen ’s avonds liggen te piekeren, omdat ze zich zorgen maken over de toekomst. Overdag een piekermoment inplannen en je zorgen delen met je omgeving, kan al helpen om beter te slapen,” zegt Beers.
Die nachtrust is belangrijk, want krijg je te weinig slaap dan heeft dat een negatieve invloed op cognitieve functies zoals je geheugen en je concentratie, achteruit. Langdurig slecht slapen wordt bovendien in verband gebracht met aandoeningen als een burn-out, depressie, dementie en overige hersenschade, overgewicht en hartklachten. Mensen geven in het onderzoek wel aan dat ze langer slapen. Op regelmatige tijden naar bed gaan en overdag voldoende bewegen, kan de nachtrust bevorderen. Beweging beïnvloedt bijvoorbeeld de afgifte van het slaaphormoon melatonine op een positieve manier en verbetert zo je slaap-waakritme. Vooral ouderen hebben vaak slaapproblemen door minder afgifte van melatonine. Voor hen is voldoende beweging dus extra belangrijk. Maar: beweeg liever niet intensief net voor het slapen gaan. Dit kan juist voor slaapproblemen zorgen, omdat je lichaam dan nog te actief is.

Voldoende mentale uitdaging is nodig

Naast voldoende beweging en slaap is het ook belangrijk om je hersenen regelmatig uit te dagen. Elke dag nieuwe dingen leren en je hersenen aan het werk zetten, vermindert het risico op hersenaandoeningen zoals dementie en kan klachten door veroudering en hersenaandoeningen uitstellen. Uit het onderzoek valt op dat 55-plussers hier voornamelijk mee bezig zijn. “Activiteiten die veel mensen ondernemen om hun hersenen uit te dagen zijn puzzelen, het leren van nieuwe vaardigheden (zoals een nieuwe taal) en lezen”, zegt Beers. “Het belangrijkste is dat je af en toe het automatisme doorbreekt en dingen doet die nieuw voor je zijn. Door eens iets anders te doen dan anders zorg je dat je hersenen nieuwe verbindingen aanmaken. Zo blijven ze zo lang mogelijk flexibel en gezond.”

Gratis HersenCoach

Nederlanders hebben tijdens de coronacrisis dus op verschillende manieren aan hun hersengezondheid gewerkt. Bijna 80 procent van hen geeft bovendien aan dit gezonde gedrag ook na het afschaffen van de coronamaatregelen vol te willen houden. Om daarbij te helpen heeft de Hersenstichting een gratis online training ontwikkeld: de HersenCoach. In dit vijfweekse programma met eenvoudige tips en tools helpen hersenexperts je om je goede gewoontes vol te houden en zo op een leuke manier aan je hersengezondheid te werken. Iedere week delen hersenexperts zoals Prof. Dr. Erik Scherder wetenschappelijk onderbouwde tips, video’s en opdrachten. De training bestaat uit vijf modules (ontspanning, voeding, slaap, uitdaging en beweging) en scoorde een 8 van de 50.000 mensen die al online op deze manier gecoacht zijn.

Tips om goede gewoontes vol te houden zijn:

  • Ga met kleine stapjes aan de slag en maak het leuk. Vind je het moeilijk om de veranderingen toe te passen? Kies dan een of twee concrete doelen waar je de komende tijd mee aan de slag wilt. Maak ze niet te groot, zorg dat ze haalbaar zijn!
  • Zoek een medestander om samen mee te wandelen, recepten uit te wisselen of nieuwe dingen te ondernemen.
  • Bouw nieuwe rituelen in door op vaste momenten te ontspannen of te bewegen of het aan het begin van de week in te plannen.

BRON: https://www.msn.com/nl-be/gezondheid/geestenlichaam/deze-gratis-online-coach-helpt-je-beter-slapen-en-dat-maakt-je-hersenen-blij/ar-AALxIHA?li=BBDNPrw#image=2

Een goede slaap is belangrijk. En sommigen hebben het daar toch moeilijk mee om hun uurtjes rust te nemen. Veel mensen staan onder stress en dat is voornamelijk de grootste boosdoener. Het is dan ook goed om voor je naar bed gaat je rust te nemen. Dat voor heel wat mensen moeilijk. Nu een online coach voor te slapen durf ik echt niet zeggen dat dit kan helpen. Het kan soms al helpen om gewoon je levenspatroon te veranderen.
Als je wat zoekt kom je heel wat tegen online om je te helpen. Maar het belangrijkste is vooral om het vanuit jezelf te doen. En bepaalde dingen te veranderen.

Slaapkamer, Bed, Appartement, Kamer, Interieur Design

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf

Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Ruelha

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

ESRUNRIA

Be the kind of person you would like to meet!

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

De kleine dingen

Op zoek naar groot geluk in kleine dingen

%d bloggers liken dit: