Archive for 25 februari 2021


VERBEELDINGSKRACHT

SOMS HEBBEN WE EEN LEVENDIG OF FANTASIERIJKE VERBEELDING

Vrouw, Tijger, Sneeuw, Winter, Gevoelens, Look

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Op 10 maart organiseren de International Campaign for Tibet en de World Uyghur Congress een verkiezingsdebat over China, met name de onderdrukking door China van de Tibetanen en de Oeigoeren.

In het debat gaan kandidaat-Kamerleden in discussie over het Chinese beleid ten aanzien van Tibetanen en Oeigoeren en de invloed van China op onze samenleving en op mensenrechten wereldwijd. Het debat zal via livestream uit Nieuwspoort te volgen zijn.

Een belangrijk onderwerp van de komende Tweede Kamerverkiezingen is hoe we ons verhouden tot de toenemende invloed van China in Nederland en wereldwijd en wat we kunnen en moeten doen om de Chinese vernietiging van de Tibetanen en de Oeigoeren een halt toe te roepen.

ICT-Europe en de World Uyghur Congress nodigen tijdens dit Verkiezingsdebat 2021: China’s onderdrukking van Tibetanen en Oeigoeren huidige en aankomende Tweede Kamerleden uit om hierover met elkaar in discussie te gaan.

Politici die deelnemen aan het debat zijn: Martijn van Helvert (CDA), Kirsten van den Hul (PvdA), Tiers Bakker (SP), en Tom van den Nieuwenhuijzen (GroenLinks). De komende dagen verwachten wij dat nog één andere politieke partij zal aansluiten bij het debat op 10 maart.

Onder leiding van debatleider Pim van Galen en met inbreng van in Nederland woonachtige Tibetanen en Oeigoeren zullen de kandidaat-Kamerleden met elkaar in discussie gaan over de uitdagingen en dilemma’s die zij zien in relatie tot China en hoe zij zich de komende periode gaan inzetten voor de mensenrechten van Tibetanen en Oeigoeren. Er is gelegenheid tot het stellen van vragen via de chat. Zet 10 maart alvast in je agenda!

Volg het verkiezingsdebat 2021

We gaan hier live op 10 maart om 18:30

Het Verkiezingsdebat 2021 is een samenwerking tussen:

https://savetibet.nl/wp-content/uploads/2021/02/WUC-600x300.png
https://savetibet.nl/wp-content/uploads/2021/02/ICT_logo_primary_red.jpg

BRON: https://savetibet.nl/verkiezingsdebat/

bol.com | Gebedsvlaggen koord Tibetaans met 10 vlaggen - 9x9 - Katoen (10  stuks) - M

Je goed aarde

Aarde, Moeder Aarde, Moeder, Natuur, Vrouwen, Hemel

Je goed aarde draagt bij voor een goede gezondheid en energie. Toch vinden mensen die niet altijd nodig of te zweverig. Maar eens ze het beginnen te doen voelen dit ook in lichaam en geest. Als we geboren worden is het eerste wat we voelen lucht (zuurstof) en moeder aarde. Kinderen die spelen buiten voelen zich beter en opgewekter. Volwassenen doe dit minder en krijgen dan ook zo minder energie binnen.  Er zijn bepaalde manieren om je goed te aarde.

Gras, Velden, Boom, Jongen, Kind, Cape, Knuffelen


Die kunnen helpen tot een gezonde levensstijl.
Durf eens op blote voeten te lopen of ze op de grond te zetten.
Wanneer ga je lichaam het meest verbinden met de aarde. Als je op het strand ligt te zonnen. Maar zo even op moeder aarde gaan zitten met blote voeten en je handen dat wordt niet vaak gedaan.
Drink water
Water is de bron.

De bron van ons lichaam. Dat bijna uit 70% water bestaat.
Neem eens wat meer aardend voedsel.
Daar zit ook vlees bij. Een dier dat gedood wordt voor consumptie kan je ook bedanken dat het voor jou gestoven. Groeten spelen hier een belangrijke factor.
Zonlicht
Goed voor vitamine D. waar veel mensen een tekort aan hebben. Maar het zelf niet weten. Zonlicht is aards en geeft warmte en energie. Als de zon schijnt zie je iedereen met een lach buiten komen. Zon en je voeten op moeder aarde dat geeft een energie boost. Laat dan ook zoveel mogelijk van je lichaam aan het zonlicht zien. Ja mensen liefst naakt maar dat is natuurlijk niet te doen.
Knuffel een boom bekijk en voel aan planten.
Mensen verklaren je soms gek als men je ziet staan tegen een boom of praat met een plantje. Maar ook deze geven je energie. Boomknuffelen die je het best op blote voeten en je probeer met heel je lichaam verbinding te maken.
Ademen.
Dat doen we allemaal maar soms niet op de juiste manier. Zodat je snel voelt dat je buiten adem bent als je een inspanning moet doen. Neem dagelijks een adempauze. Ik spreek altijd van 7-7-7. Adem rustig 7tellen in hou 7tellen je adem vast en adem rustig in 7tellen uit. Een goed site is deze:

https://www.yogisan.nl/de-5-beste-ademhalingsoefeningen-voor-ontspanning/
Leg je gedachten bij je voeten.
Als je gaat wandelen of je moet iets nemen focus op je voeten. Iedere stap die je neemt voel hem aan.
Neem eens een douche in plaats van een bad.
Stromend water over je lichaam voelen stromen reinigt je lichaam.
Durf te spelen
Spelen met kinderen met je huisdier kan zoveel gevoel naar boven brengen.
Yoga meditatie tai chi qi gong.
Deze stemmen je af op een goede aarding. En op een goede ademhaling. Je werkt vaak met KI energie.
Rustig praten
Praten zonder lichaamsbewegingen te maken laat je ook een energetisch gevoel voelen. Zeker als het gesprek gaat over gevoel of spiritueel.
Muziek
Dat brengt rust in je. Beluister het ook met blote voeten.
Zingen en vrij dansen
Zing eens mee uit volle brost of dans op het ritme van muziek. Voel je vrij. Dat geeft ook zoveel energie.
Visualiseer.
Door een energiekoord te visualiseren van boven je kroon langs je ruggengraat naar je voeten toe voel je energie stromen. Denk hierbij dat je tenen wortels zijn en diep de aarde ingaan. Zo kan je ook de aardse energie laten stralen en ga je eigenlijk omgekeerd te werk van de kosmische energie.
Een goede aarding voelt iedereen aan. En dat begint al met je ’s morgens te wassen met koud water. Zitten met een rechte rug en beide voeten op de grond. Zal zorgen voor een goede bloed doorstroming.
Mensen geniet van dit gevoel. En probeer het dagelijks te doen een van deze punten.

Vrouw, Op Blote Voeten, Rivier, Jurk, Wandelen, Natuur

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Hoe alleen zijn ook goed voor je kan zijn. Psycholoog Veerle Meurs: “Het is gezond voor je hele lichaam”

Stad, Man, Persoon, Solo, Venster, Alleen, Denken

Eenzaamheid neemt in 2020 epidemische vormen aan. Gezondheidsexperts noemen het een van de grootste uitdagingen van deze tijd. Ze linken eenzaamheid aan depressie, hart- en vaatziekten en zelfs vroegtijdig overlijden. Het wordt overduidelijk: we kunnen niet zonder menselijk contact en hebben angst om alleen te zijn. Maar ‘alleen zijn’ en ‘eenzaamheid’ mogen we niet als hetzelfde beschouwen, zegt filosoof en therapeut Veerle Meurs. Want alleen zijn kan ook positieve effecten hebben. “Je wordt creatief. En je valt meer samen met wie je bent.”

Veerle Meurs: “Eenzaamheid heeft niet alleen te maken met het aantal mensen om je heen. Je kan best eenzaam zijn op kantoor, tijdens een feestje of in een mensenmassa. De reden? We stemmen ons af op de systemen waarin we functioneren, zoals de school of het werk. Dat is niet zo evident als we denken. Alles gaat goed als het systeem past bij wie we zijn. Is dat niet het geval, dan wordt het moeilijk. Dan gedragen we ons niet zoals we ons voelen, maar zoals we denken dat we ons moeten gedragen. Dat wringt. Dat zie je vaak gebeuren, op het werk en elders. Mensen passen zich aan, knikken ja, terwijl ze er diep vanbinnen ­anders over denken. Als dat vaak gebeurt bij zaken die voor ons waardevol zijn, dan zorgt het voor eenzaamheid, stress en zelfs burn-out of depressie.”

Dus: eenzaamheid is niet zomaar alleen zijn.

“Ik zou eenzaamheid veeleer definiëren als ‘niet verbonden zijn’. Niet verbonden met de wereld om je heen, of niet verbonden met jezelf.”

Wat is het gevolg dan?

“Als je verbonden bent met jezelf, keer je spontaan af en toe de blik naar binnen voor zelfonderzoek. Je stelt jezelf dan de vraag wie je bent, wat je wil, wat je waarden zijn en hoe je die in de wereld wil uiten. Zo herstel je telkens de balans tussen wat het leven van jou wil en wat jij van het leven wil. Lukt dat niet, dan moet je dieper graven, keuzes durven te maken – bijvoorbeeld voor een andere job – of nieuwe dingen leren. Het is niet altijd makkelijk om uit je comfortzone te treden en situaties anders aan te pakken.”

Het vinden van die balans, is dat wat je bedoelt met de pluspunten van alleen zijn?

“Zeker! Wie op een goede manier alleen is, voelt zich net wel verbonden met zichzelf en de wereld. Jammer genoeg is het in onze maatschappij niet gemakkelijk om even op jezelf te zijn. Alles moet snel, efficiënt en gestructureerd gebeuren. Zelfs in de kleuterklas moet je al presteren en word je beoordeeld. Daardoor blijft er amper tijd over om eens alleen te zijn, stil te vallen, te mijmeren … Dat is jammer, want die geestesgesteldheid heeft veel gunstige gevolgen.”

Als je niets doet en zomaar wat mijmert of dagdroomt, komen je hersenen in een creatieve­re modus terecht.Psycholoog Veerle Meurs

Op welke manier?

“Er gebeurt dan iets speciaals in de hersenen. Als er veel sterke prikkels van buitenaf binnenkomen, wordt een specifiek netwerk van hersengebieden geactiveerd. Neurologen noemen dat het ‘saliencenetwerk’ of opvallendheidnetwerk. Dat helpt om snel te oordelen en een goede oplossing voor de situatie te vinden. Als je niets doet en zomaar wat mijmert of dagdroomt, komen je hersenen in een heel andere modus terecht: het ‘defaultnetwerk’ of terugvalnetwerk. Dat netwerk van hersengebieden wordt actief wanneer je rustig en in jezelf gekeerd bent, in plaats van gefocust op de buitenwereld. Op dat moment word je creatief. Er komen dan ideeën en denkpatronen naar boven waar je geen idee van had. De psycholoog Mihaly Csikszentmihalyi noemt dat de ‘flow’.”

Hoe voelt dat aan, die flow?

“Je bent meer in het hier en nu dan normaal. En je valt meer samen met wie je bent: het ego en het gevoel van identiteit treden op de achtergrond en versmelten met je omgeving. Je ervaart ook een gevoel van verbinding, alsof alles samenhangt en samenwerkt. In de flow zijn is trouwens gezond voor het hele lichaam. De amygdala, de hersenklier die onder andere het stresshormoon produceert, wordt dan minder actief. Dat geeft een signaal aan het brein dat alle organen in balans mogen komen, zodat ze zichzelf rustig kunnen herstellen. Daarom voel je je altijd lekker opgeladen na zo’n flowmoment.”

Alleen zijn wil niet zeggen dat je automatisch in de flow komt. Hoe pak je dat aan?

“Zelf ben ik een grote fan van ademhalingsmeditatie, meer bepaald van hartcoherent ademen. Dat wil zeggen dat je zo ademt dat je ademritme en hartslag voor jou optimaal zijn. Bij de meeste mensen komt dat neer op vijf à zes ademhalingen per minuut. Dit zet het defaultnetwerk in de hersenen op gang en brengt je lichaam in balansmodus. Ook wat men tegenwoordig mindfulness noemt, kan je in de flow brengen. Of je nu wandelt, kookt of gewoon in de zetel ligt: je doet het vanuit een bepaalde tevredenheid dat je mag doen wat je aan het doen bent. De ideeën borrelen dan vaak vanzelf naar boven.”

Neem regelmatig de tijd om je eigen gezelschap te zijn en voel dan wat er in je wakker wordt. Wat je dan ervaart, kan je richting geven.Psycholoog Veerle Meurs

Ideeën stellen niet veel voor als je ze niet uitvoert.

“Je kan inderdaad niet blijven hangen in dat defaultnetwerk. Je moet je gedachten kunnen terugkoppelen aan de realiteit. Doe je dat niet, dan kom je vast te zitten in gepieker en reageer je niet meer accuraat op prikkels van buitenaf. Het omgekeerde bestaat eveneens: mensen die helemaal vastzitten in dat saliencenetwerk. Zij zijn altijd alert en constant onderhevig aan externe prikkels. Daardoor ervaren ze veel stress. Onze maatschappij maakt ons soms een beetje zo.”

En nu ga je zeggen dat je de twee moet combineren?‘

“Helemaal juist. (lacht) Gezonde mensen kunnen schakelen tussen het saliencenetwerk en het defaultnetwerk. De écht creatieve mensen stimuleren die twee hersennetwerken zelfs parallel: terwijl ze in de flow van dat defaultnetwerk zijn, kunnen ze oordelen welke ideeën en gedachtepatronen zinnig genoeg zijn om te bewaren en er daadwerkelijk iets mee te doen.”

Kan je dat vermogen aanscherpen?

“Ja! Door goed alleen te leren zijn. Neem regelmatig de tijd om je eigen gezelschap te zijn en voel dan wat er in je wakker wordt. Wat je dan ervaart, kan je richting geven.”

3x inspiratie voor de flow

Alleen zijn geeft je de kans om juist te ademen, stilte toe te laten en uit te zoeken hoe je je leven wil leiden. Veerle Meurs selecteerde drie boeken die je op weg kunnen helpen.

‘Het nieuwe ademen’ kwam begin januari in een Nederlandse vertaling op de markt. In dit boek combineert James Nestor wetenschappelijke inzichten over het belang van ademen met concrete oefeningen. Zelfs kleine wijzigingen in je ademhaling hebben een grote impact op je gezondheid, mentale fitheid en creativiteit.

In ‘The Power of the Heart: Laat je hart je gids zijn’ doet Baptist de Pape verslag van 18 gesprekken met toonaangevende spirituele leiders, wetenschappers en denkers. Dit wordt aangevuld met contemplaties die je helpen om stil te worden en te weten wat het leven van jou wil.

Peter Bieri is de echte naam van Pascal Mercier, die als fictieschrijver bekend werd met Nachttrein naar Lissabon. In ‘Hoe willen wij leven?’ ­(Wereldbibliotheek) gaat Bieri na wat er nodig is om autonoom en waardig te leven. De rode draad door dit ­filosofische pareltje is het motto ‘ken jezelf’: wie zichzelf begrijpt, kan beter over zichzelf ­beschikken, ook in relatie tot andere mensen.

BRON: https://www.hln.be/psycho/hoe-alleen-zijn-ook-goed-voor-je-kan-zijn-psycholoog-veerle-meurs-het-is-gezond-voor-je-hele-lichaam~a70d17ff/

Met deze zin wil ik toch even beginnen die hier geschreven staat.
Eenzaamheid; Niet verbonden met de wereld om je heen, of niet verbonden met jezelf. Je sluit je voor heel veel af of uit. Juist doordat ga je ergens in je eentje zitten staan of thuis blijven. Dat zie je dus heel vaak bij oudere mensen. Juist daardoor sluimert zacht de eenzaamheid in deze.
Maar alleen zijn wilt nog niet zeggen dag je eenzaam bent. Het is zelfs al eens goed om alleen te kunnen zijn. Denk maar als men iets belangrijks moet doen. Waar je even niemand rond je heen wilt hebben. Wij mensen zijn nog al snel geneigd om contacten te leggen en die te houden. Dat op zich geen probleem is. Maar op een moment moet je dan ook kunnen zeggen tegen jezelf nu wil ik gewoon even alleen zijn. Door juist je open te stellen om alleen te durven zijn leer je heel veel van jezelf. Het is ook tijd nemen voor jezelf. Dat je ook al eens nodig hebt om je werk of helders. Juist door die tijd te nemen ga je merken dat je iets op een rustige manier kan doen. Vergeet daarom dat alleen zijn niet altijd eenzaam moet zijn. Het is tijd geven aan jezelf.
Wanneer mensen alleen komen te staan door omstandigheden en dit niet gewoon zijn geweest die vallen pas in een gat. Omdat ze vaak alles samen gedaan hebben. Ook zie je dat vaak op een werkvloer. Mensen die niet zonder collega’s kunnen. En als ze dan iets alleen moeten doen dan breekt het koud zweet uit.
Ga voor jezelf een nadenken of je goed alleen kan zijn.

En als je alleen bent hoe je dit ervaart.

Vrouw, Asia, Buiten, Vietnamees, Thailand, Vergadering

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf

Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Ruelha

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

ESRUNRIA

Be the kind of person you would like to meet!

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

De kleine dingen

Op zoek naar groot geluk in kleine dingen

%d bloggers liken dit: