Archive for 7 januari 2021


BETERE SEKS BEGINT BIJ JEZELF

Betere seks? Zo ontwikkel je een sexy state of mind!

Zin in seks valt te leren, aldus seksuologe Ingeborg Timmerman. In haar boek met de toepasselijke titel ‘Zin in seks!’ beschrijft ze hoe je dat doet.

Mensen, Man, Vrouw, Paar, Zwart Wit, Monochroom, Liefde

Leef in het nu

Wie geen zin heeft in seks, is volgens Timmerman te ver doorgeschoten in haar denken en doen. ‘Zin hebben, dat is de meest normale menselijke toestand. Maar omdat we de hele tijd in vierde of vijfde versnelling leven en constant de perfecte collega, echtgenote of moeder willen zijn, raken vrouwen uit balans. Gevolg: ze registeren geen seksuele prikkels meer.’
‘Een heleboel vrouwen die merken dat de lust quasi verdwenen is, slagen er niet in om de vinger op de wonde te leggen. Als ze dat toch doen, worden zaken als stress op het werk of vermoeidheid naar voren geschoven. Dat zijn externe factoren. Maar even goed kan je je afvragen wat er binnen in jou voor zorgt dat seksuele prikkels niet langer geregistreerd worden. Jezelf onder de loep neemt vormt de eerste stap naar verandering. Vrijen heeft alles te maken met je overgeven, voelen, geven en genieten in het nu. Wie perfectionistisch of kritisch is, is daarentegen juist heel erg gericht op hoe dingen moeten zijn in de toekomst. Daardoor wordt die kus van je partner in je nek niet zo intens waargenomen en dwalen je gedachten af tijdens het vrijen. Laat wat nog moet gebeuren los, en geniet gewoon van het moment.’

Fantaseer en ontdek zonder gêne

Een positieve houding tegenover seks begint bij jezelf, aldus de seksuologe. ‘Als je het moeilijk vindt om aan je partner duidelijk te maken wat je opwindt, is het handig om dat eerst voor jezelf te ontdekken. Veel vrouwen denken echter nauwelijks aan seks. Ze werken hard, ze moederen en zijn bijgevolg ’s avonds moe. Ze zijn hun vermogen om te fantaseren en te seksualiseren helemaal verloren, en daar moet verandering in komen. Pas als je je vrij voelt in je hoofd om je eigen lijf te onderzoeken, kan je genieten van seksualiteit. Schaamte zet een rem op je genot. Weet: je hoeft niet aan de buitenwereld te verantwoorden waarom je iets lekker vindt. Fantaseer, doe, en geniet vooral van je eigen lichaam.’

Seks als een voetbalmatch

Een seksleven dat na vele jaren samen op een laag pitje is komen te staan: het is een klacht die Timmerman vaak ziet voorbijkomen in haar praktijk. Volgens haar is afstemming zoeken essentieel. ‘Heel vaak gaat seks mis omdat mensen voor elkaar invullen wat ze willen: zij zal dit willen, hij zal dat denken. Zo werkt het echter niet. Seks, dat is naast beleven ook vooral praten. Ik vergelijk het liefdesspel graag met een voetbalmatch. Die heeft telkens een voor- en nabespreking. Waarom zou dat bij vrijen anders moeten zijn?’

Klaarkomen is belangrijker dan je denkt

De seksuologe: ‘Hoewel de meeste vrouwen niet door de daad zelf, maar tijdens het voorspel klaarkomen, zijn zij het meestal zelf die het inkorten. Door te veel op de ander gericht te zijn bijvoorbeeld, en zich af te vragen ‘of hij het wel lekker vindt dat hij mij zo lang moet stimuleren’. Wat volgt is een kettingreactie. De vrouw in kwestie krijgt niet wat voor haar plezierig is en gaat na een tijdje op zien tegen seks. Net daarom moet je dat orgasme centraal blijven stellen. Dat zal resulteren in uitgebreidere vrijpartijen die beide partners bevredigd achterlaten.’

Zet afdwalende gedachten terug op het juiste pad

Veel vrouwen beginnen opgewonden op een vrijpartij, maar voelen hun lust webebben tidens de daad. De seksuologe illustreert de oplossing met een andere vergelijking. ‘Als je op de dansvloer staat en de DJ plots een slecht nummer draait, dan ga je toch ook niet meteen naar huis? Je wacht gewoon op het volgende liedje en danst dan lekker verder. Dat is bij het vrijen net zo: merk je dat je even afgeleid bent, dan ben je vast iets aan het doen dat je niet lekker vindt op dat moment. Niet erg, maar ga dan op zoek naar wat je wél opwindt. Voor veel mensen is tongzoenen een manier om heel snel terug in de stemming te komen. Of in plaats van penetratie kan je even terugschakelen naar het voorspel.’

BRON: https://www.goedgevoel.be/artikel/happy-love/betere-seks-zo-ontwikkel-je-een-sexy-state-of-mind

Als men het eigen lichaam niet kent kan je nog veel boeken lezen over dit onderwerp. Dan zal seks nooit goed zijn of saai. Ook moet men durven open te staan voor te experimenteren. Als je met je partner in bed of gelijk waar er ook niet kan over praten of dit een moeilijk onderwerp vind zal het ook al snel saai worden. Ook leeftijd speelt een grote rol. Als men jong is doet men het voor het nageslacht in ere te houden. Hoe ouder men wordt hoe meer men zoekt naar het sensuele en plaats van de daad. Alhoewel dat zeker niet altijd mag ontbreken. Maar het is ook niet altijd nodig om klaar te komen. Soms mogen fantasieën realiteit worden als je maar elkaar vertrouwen geeft en als iemand het woord stop gebruikt ook daar aan gehoorzaamd.
Goede seks of betere seks bekom je alleen door je eigen lichaam te kennen door te praten met je partner en dat te delen wat fijn is. Dat kan niemand voor je uitmaken.
Bij seks spelen zoveel factoren mee om ervan te genieten. En sommigen kunnen dat niet door bepaalde situaties die ze ooit meegemaakt hebben. Dan is het ook hier dat men alle rust moet nemen om zo tot een goed seksleven te komen.
Het is niet alleen het lichaam dat telt.
Geestelijk speelt ook veel mee.
Net als de geur
En de erogene zones van je lichaam.

Schapen, Copulatie, Lake District, Engeland, Herdwick

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

VERZAMELWOEDE

WAT SOMMIGEN ALLEMAAL BIJHOUDEN AAN NUTTELOZE DINGEN.
DAN KAN JE SOMS BETER EEN

Rommel, Nest, Prullenbak, Vuilnis, Afval, Dump

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Een eenvoudig maar o zo belangrijk voornemen voor 2021: beter leren ademen. “Je hebt minder stress en blijft langer jong”

Hemel, Sun, Zwart Wit, Ademhaling, Excursie, Mediteren

Niets lijkt zo vanzelfsprekend als ademen. Je doet het gewoon, zonder erbij na te denken. Gelukkig maar, want we hebben al zoveel aan ons hoofd. Maar wist je dat je ademhaling je kan helpen om met die kopzorgen om te gaan? En je zelfs jeugdig houdt? We hebben er allemaal baat bij om beter te leren ademen, zegt experte Noëlla Appermans. Zij leert ouders en kinderen herademen met de Buteyko-methode. “Onder druk gaan we te hoog, te kort en te snel ademhalen.”

Het is ondertussen een cliché geworden, maar daarom niet minder waar: stress is dé ziekte van onze tijd. Het lijkt wel of iedereen permanent tijd te kort komt. We rennen van hot naar her en voor je het weet, plof je uitgeput in bed. Je zou voor minder gestrest raken.
Toch is stress niet zomaar een vervelend neveneffect van ons hectische bestaan. We voelen ons niet alleen opgejaagd, maar ook ons lijf heeft er serieus onder te lijden. Acute stress kan je even een boost geven, maar als het blijft aanhouden, zit je met een probleem. Dan blijven de waarden van het stresshormoon ­cortisol constant hoog. Je spijsvertering gaat trager, je spieren zijn te allen tijde klaar voor actie … en je ademt permanent te snel.

Het belang van ademen

Eigenlijk kan je je ademhaling zien als een dominoblokje in een rij. Als je te snel en te oppervlakkig ademt, dan zet dat een hele resem gevolgen in gang. Een verhoogde ademhaling heeft namelijk ook een impact op je hartritme. Wat er dan op zijn beurt weer voor zorgt dat je je extra opgejaagd en vermoeid gaat voelen. Omdat we van nature sneller ademhalen in een stresserende of beangstigende situatie, legt ons brein ook automatisch die link. Hoe sneller we ademen, hoe meer ons lichaam zich schrap zet voor naderend gevaar … dat er eigenlijk niet is. Bovendien versterkt die ademhaling ook nog eens het stressgevoel – hallo, vicieuze cirkel!
Maar dat is nog niet alles. Stress maakt ons ook écht ouder. Dat heeft met onze hormonen te maken. Cortisol laat de poorten van je cellen vernauwen en zelfs verschrompelen. Als je aan de slag gaat met ademhalingsoefeningen, dan blijkt je stresshormoon te halveren, terwijl het verjongingshormoon DHEA (jawel, het bestaat!) verdubbelt. DHEA zet de poorten van je cellen net weer open en helpt ze zelfs om beter te functioneren. Rustig ademen is dus de boodschap.

Adem in, adem uit

Er zijn verschillende technieken die je leren om rustiger te ademen. Er bestaan tegenwoordig zelfs gespecialiseerde ­coaches die je specifiek trainen om mindful te ademen, je hartritme onder controle te houden of om de zogenaamde Buteyko-methode toe te passen. Dat laatste is een methode die vooral ingezet wordt bij mensen met chronische hyperventilatie.
Nog makkelijker zijn de oefeningen die je meteen thuis kan proberen. Wil je instant kalmer worden? Probeer dan eens het volgende: adem vier tellen door je neus in, en adem zes tellen door je neus uit. Pauzeer na elke ademhaling. Voor de meeste mensen is dat een gemiddelde snelheid. Probeer het zo’n twintig minuten per dag te doen. Het helpt je ook op momenten van acute stress. En zelfs als je het maar even doet, heeft het een herstellend effect van maar liefst zes uur op je lichaam en geest. Niet slecht.

Tip: ’s Ochtends heb je een natuurlijke cortisolpiek. Het ideale moment voor een ademhalingsoefening dus. Zo vang je die piek beter op en begin je rustiger aan je dag.

Jong geleerd

Goed ademen is niet alleen ­belangrijk voor volwassenen. Ook met de ademhaling van onze kinderen loopt het vaak (ongemerkt) mis. Experte Noëlla Appermans schreef er een nieuw boek over. Daarin leert ze ouders hoe ze hun kinderen – van baby’s tot tieners – ­kunnen leren herademen dankzij de ­Buteyko-methode.
“Ik zie in mijn praktijk vooral volwassenen”, legt Buteyko-specialist Noëlla ­Appermans uit. “Maar de laatste tijd kreeg ik steeds meer vragen van ouders die bezorgd zijn over een resem aan klachten waar hun kinderen mee te kampen krijgen. Daarnaast komen er ook kinesitherapeuten en orthodonten bij me aankloppen. Zij hebben jonge patiënten die hun mondje niet goed meer kunnen sluiten. Het lijkt op het eerste gezicht misschien vergezocht om dat aan hun ademhaling te wijten, maar toch is het zo. De kaken van kinderen die altijd met hun mond open ademen – en ook zo slapen – vallen te ver naar achteren en worden daardoor te lang en te spits. Dat kan leiden tot tal van gezondheidsproblemen.”

Je belandt in een vicieuze cirkel waarbij je constant ademt alsof je je in een gevaarlij­ke situatie bevindt, ook in rustNoëlla Appermans, Buteyko-specialiste

De lijst van klachten die te herleiden zijn tot de ademhaling is lang. Van een verstopte neus, bronchitis en slijmen op de luchtwegen tot hyperactiviteit, inspanningsastma, bedplassen, angst en chronische ventilatie, en bij volwassenen zelfs slaapapneu. “Eigenlijk is het heel simpel,” zegt Appermans, “we gaan er altijd van uit dat we veel zuurstof nodig hebben om goed te functioneren. Dat is uiteraard belangrijk, maar je hebt ook voldoende CO2 nodig. Het is namelijk de CO2 die ervoor zorgt dat de zuurstof ‘geparkeerd’ kan worden in onze cellen.” 
“Als we onder druk staan, dan gaan we echter te hoog, te kort en te snel ademen, via onze mond. Zo adem je veel te veel CO2 weer uit en raakt de pH-waarde van ons lichaam uit balans. Onze zenuwcellen raken geïrriteerd en ons metabolisme werkt niet naar behoren. Het resultaat? Een vicieuze cirkel waarbij we constant ademen alsof we ons in een gevaarlijke situatie bevinden, ook in rust. Ons oerbrein denkt dat we oog in oog staan met een woeste sabeltandtijger. Dat werkte voor onze voorvaderen, maar niet in deze hectische 21ste eeuw.”

Altijd door de neus

De oplossing is nochtans simpel. Of zo lijkt het toch. Noëlla ­Appermans: “Met de Buteyko-techniek adem je altijd in en uit via je neus, zo verlies je zo weinig mogelijk CO2. Je moet je lichaam wel laten wennen aan een hoger CO2-gehalte en langzaam je inspanningen opbouwen. Naast de neusademhaling is het ook heel belangrijk dat je leert om je spieren, en in het bijzonder je middenrif, te ontspannen, zodat je van een gespannen hoge borstademhaling, naar een ontspannen lage buikademhaling evolueert.”
“Aan kleine kinderen leggen we uit dat je moet ademen als een muisje. Een grote dino, die hapt natuurlijk met zijn grote bek naar adem. Maar wanneer het muisje dat gaat na-apen, dan raakt het helemaal ontregeld.” Appermans raadt ouders aan om er geen obsessie van te maken, maar hun kinderen spelenderwijs te leren hoe ze zo veel mogelijk door hun neus kunnen ademen. “En zelf meedoen natuurlijk. Daar hebben jullie allebei wat aan.” 

Naar adem appen

In dit digitale tijdperk zijn er uiteraard ook tal van apps die je helpen om beter te ademen en tot rust te komen.

The Breathing App
Rustgevender wordt het niet. Je bepaalt zelf het ritme en de duur. Daarna hoef je alleen nog maar de bal te volgen die groter en kleiner wordt.

Breathe – Pranayama TrainerOok tijdens een yogasessie speelt je ademhaling een belangrijke rol. Deze app leert je de kneepjes van het ­‘ademvak’.

HeadspaceDe bekendste meditatieapp leert je op een toegankelijke manier mediteren. Daar komt ook regelmatig een ademhalingsoefening bij kijken.

Tip: Draag je een activitytracker of smartwatch? De kans is groot dat je er een app of functie op vindt die je helpt om rustiger te ademen. Zo kan je, waar je ook bent, even tijd maken voor een ademhalingsoefening.

BRON: https://www.hln.be/dossier-populair-in-nina/een-eenvoudig-maar-o-zo-belangrijk-voornemen-voor-2021-beter-leren-ademen-je-hebt-minder-stress-en-blijft-langer-jong~a9a241f3/

Ademen doe we allemaal. Maar wie weet nu of hij/zij een goede ademhaling heeft. Allemaal zullen we op onze eigen manier adem halen. Maar een van de beste ademhalingen is de buik ademhaling. En dan nog eigenlijk langs de neus in ademen en langs de mond uitademen. Hoe rustiger je bent hoe rustiger ook je ademhaling zal zijn. Als men een angst gevoel heeft zal ook de ademhaling sneller gaan. Daardoor kan hyperventilatie door ontstaan. Je ademt te snel en niet voldoende. Daarom dat men dan snel de rust moet vinden. Ook bij mensen met stress en boosheid komt dit voor. Of zelfs als men bepaalde onderzoeken moet doen kan je ademhaling sneller zijn. Daarom is het goed voor jezelf om deze onder controle te krijgen. Men kan dan zeggen zoek rust maar als je in een bepaalde situatie zit zullen bepaalde dit ook niet kunnen.
Buteyko-techniek hier kan je er het nodige over lezen en zelfs een testje doen om te kijken hoe het gesteld is met je ademhaling.
https://www.buteykobelgium.be/probeer-het.html?gclid=EAIaIQobChMIlqbD38qJ7gIVSuh3Ch2SUwJDEAAYASAAEgL9gvD_BwE
Zelf kwam ik uit op 47.200 dus ik zat goed.
Ook is het wel zo mensen die aan meditatie doen of aan yoga zullen hun ademhaling ook goed onder controle hebben.
Nog wat meer weetjes erover bekijk dit
: https://www.bedrock.nl/adem-types/

Vrouw, Geluk, Sunrise, Silhouet, Jurk, Strand, Vrijheid

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Deze vijf signalen wijzen erop dat je dichtbij een burn-out zit

Burnout, Lettertype, Brand, Vlam, Stress, Tekst

Steeds meer werknemers krijgen af te rekenen met burn-out, blijkt uit onderzoek van de Onafhankelijke Ziekenfondsen. Voor corona kon 1 op de 4 arbeidsongeschikten niet werken door psychische problemen, en het stresserende jaar dat we achter de rug hebben voorspelt helaas geen beterschap in de cijfers. Tijdig burn-out herkennen én actie ondernemen is dus belangrijker dan ooit. Ook tijdens het telewerken. Jobat.be vroeg aan professor arbeidsgeneeskunde Lode Godderis wat de belangrijkste symptomen zijn.

De kwaliteit van je werk gaat achteruit

“Studies tonen aan dat werknemers thuis doorgaans geconcentreerder kunnen werken dan op kantoor”, weet Lode Godderis, professor aan de KU Leuven en directeur van IDEWE. “Zeker taken die de volle aandacht vereisen lukken vlotter, omdat je minder gestoord wordt. Natuurlijk zijn er thuis ook afleidingen, zoals andere gezinsleden, de televisie of huishoudelijke taken. Maar eens je aan je bureau gaat zitten, zou je goed werk moeten kunnen leveren. Merk jij echter dat je je hoofd er nooit bij kan houden? Lukt het niet om helder na te denken, waardoor de kwaliteit van je werk op den duur achteruitgaat? Begin je een afkeer te krijgen van je taken en moet je je altijd naar je bureau slepen? Dan is er mogelijk meer aan de hand.”

Je slaapt slecht

Als je moet telewerken ben je thuis nooit ver van je werk verwijderd. Je gedachten gaan er dus sowieso sneller naartoe. Bovendien is de kans groter dat je vaak langer doorwerkt of op vrije momenten aan de slag gaat. Toch moet je ook afstand kunnen nemen van je to do’s. Probeer je dat, maar blijft je werk door je hoofd spoken waardoor je onmogelijk kan relaxen? Dat is ook een alarmsignaal. Zeker als dat leidt tot slaapproblemen. Niet in slaap raken omdat je ligt te piekeren over het werk, ’s nachts nerveus wakker worden, of ‘s morgens niet uitgerust opstaan zegt veel over je mentale toestand.

Je reageert emotioneel

Gaan bovenstaande zaken gepaard met oncontroleerbare hevige reacties, zoals opvliegendheid of plotse huilbuien? “Weet dat zulke emotie-ontregeling ook een kernsymptoom is van burn-out”, vervolgt de professor. “Tijdens het telewerken kan dat vlugger tot uiting komen, omdat je minder contact hebt met collega’s en leidinggevenden. Hun steun is daardoor minder voelbaar.”

Het gaat van kwaad naar erger

Veel mensen zullen de omschreven symptomen herkennen. “In eerste instantie wijzen ze op een langdurige vermoeidheid, vaak samen met een gevoel van spanning die niet meer weggaat”, verduidelijkt Godderis. “Als je je een tweetal weken zo voelt, ga je duidelijk door een stresserende periode. Men spreekt dan van overspanning. Als deze gevoelens wekenlang aanslepen en van kwaad naar erger gaan evolueer je verder richting een burn-out. Voorkomen dat je in een neerwaartse spiraal terechtkomt is dus essentieel.”

Grijp tijdig in

Een gesprek met je leidinggevende is volgens de professor een eerste stap in de goede richting. “Veel mensen genieten van de extra autonomie die gepaard gaat met telewerk. Maar de veranderde werkomstandigheden brengen ook onzekerheid met zich mee. Zal ik mijn job kunnen houden? Doe ik wel genoeg? Wat verwacht mijn baas precies? Kaart die gevoelens aan als je hiermee te kampen krijgt. Ook als bepaalde taken zijn weggevallen en je niet zo veel omhanden hebt laat je dat best weten, zodat je samen op zoek kunt gaan naar een oplossing. Een bore-out leunt tenslotte dicht aan bij een burn-out.”

Daarnaast raadt Lode Godderis nog aan om zeker voldoende te ontspannen tijdens de werkweek, op de manieren dat het nu kan. Maak er bijvoorbeeld een gewoonte van om de kinderen te voet naar school te brengen. Ga elke dag even wandelen na het telewerken, zodat het voelt alsof je ‘naar huis gaat’ en je werk achter jou kan laten. Of plan een wekelijkse fietstocht of boswandeling met een collega, om ook eens te ventileren over het werk. Zo merk je dat je er niet alleen voor staat.

BRON: https://www.hln.be/jobs/deze-vijf-signalen-wijzen-erop-dat-je-dichtbij-een-burn-out-zit~a9d81bb3/

In je nabije omgeving zal er al zeker iemand zijn die rond een burn-out zit. Het heeft gewoon allemaal te maken met alle veranderingen en niet echt vrije tijd voor jezelf te nemen. Men voelt zich emotioneel maar ook wordt naar zichzelf de vraag soms gesteld ben ik nog wel goed bezig. Men begint deze tijden vaker aan zichzelf te twijfelen. Thuis werk kan dan wel de nieuwe werkplek zijn, maar men staat er niet bij stil dat thuis werken niet hetzelfde is als op kantoor. Vaak zit je nog niet alleen thuis. Dat maakt dat je met je partner 24/7 doorbrengt. Dat ook voor wrijving kan zorgen. Net zoals de omgeving. Meer mensen hebben het daar ook moeilijk mee. Dat hun kamer woning hun leefruimte is maar ook hun werkplek. Als je dit alles niet kan plaatsen ga je op een moment over de rode streep. Laat het zover niet komen en zoals hier al geschreven is. Praten is een van de belangrijkste factoren erin. Zeker al met je leidinggevende als deze dan ook oor heeft naar je woorden. Durf in het slechtste geval een arts te raadplegen. Zodat je toch niet in een burn-out hoeft terecht te komen. Voor alles is er een oplossing alleen ligt die oplossing bij jezelf.
Laat je vlam in je branden en laat ze niet uitdoven.

Standbeeld, Sculptuur, Een, Bomen, Lichaam, Schaduw

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf

Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Ruelha

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

ESRUNRIA

Be the kind of person you would like to meet!

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

bijonsinhuissen.wordpress.com/

𝙽𝚘𝚝 𝚊𝚕𝚕 𝚝𝚑𝚘𝚜𝚎 𝚠𝚑𝚘 𝚠𝚊𝚗𝚍𝚎𝚛 𝚊𝚛𝚎 𝚕𝚘𝚜𝚝

%d bloggers liken dit: