Archive for 15 oktober 2020


INNERLIJKE KLOK

PROBEER EENS VOOR BEPAALDE DOELEN GEEN TIJD TE GEBRUIKEN MAAR JE EIGEN INNERLIJKE KLOK

Boeddha, Meditatie, Rest, Boeddhisme, Geloof

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

China is herkozen voor de VN-mensenrechtenraad, maar met minder stemmen!

De Volksrepubliek China is op 13 oktober tijdens de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in New York herkozen voor de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties, maar het aantal stemmen is aanzienlijk gedaald.
139 lidstaten stemden voor de kandidatuur van de Volksrepubliek China, vergeleken met de 180 stemmen die het land in 2016 kreeg. Het resultaat, ongeveer 25% minder stemmen, laat zien dat China in zijn regionale groep achterloopt op Pakistan, Oezbekistan en Nepal.
Het teleurstellende resultaat komt na een aantal recente tegenslagen voor de Volksrepubliek China bij de VN. In juni riepen meer dan 50 VN-deskundigen en -organen op tot een onafhankelijk toezichtmechanisme en een speciale zitting van de Mensenrechtenraad om de mensenrechtenschendingen in Xinjiang, Tibet en Hongkong te onderzoeken.
Tijdens de 45e zitting van de Raad voor de mensenrechten heeft de Volksrepubliek China een resolutie over het recht op ontwikkeling ingetrokken die zij samen met Pakistan had ingediend.
Waarnemers waren bezorgd over het kennelijke voornemen van de Volksrepubliek China om de internationale mensenrechtennormen opnieuw te definiëren en de universaliteit en onverdeeldheid van de mensenrechten te ondermijnen.
Met name in Tibet betekent “ontwikkeling” voor de Chinese autoriteiten: gedwongen verhuizing en, zoals onlangs in het rapport van de Inter-Parlementary on China naar voren kwam, de uitvoering van programma’s voor dwangarbeid van 500.000 Tibetanen.
Tijdens de 75ste Algemene Vergadering in New York hebben 39 staten zich aangesloten bij een verklaring over de mensenrechtensituatie in China en verwezen naar de situaties in Xinjiang, Tibet en Hongkong.

ICT’s opinie:

“Hoewel we het betreuren dat China in de VN Mensenrechtenraad is herkozen, toont de daling van het aantal stemmen aan dat steeds meer landen de systematische en ernstige schendingen van de rechten van de CCP in Tibet, Xinjiang en Hongkong ten zeerste afkeuren. De internationale gemeenschap zou nu volledig moeten instemmen met een onafhankelijk toezichtmechanisme bij de Verenigde Naties. De nationale regeringen zouden ook moeten overwegen om de Chinese regering ter verantwoording te roepen voor haar schendingen van de rechten en haar gebrek aan transparantie en openheid met name met betrekking tot Tibet.”

BRON: https://savetibet.nl/nieuwsartikel/china_herkozen_vn_stemmen_gedaald/

bol.com | Gebedsvlaggen koord Tibetaans met 10 vlaggen - 9x9 - Katoen (10  stuks)

Snap niet dat die nog stemmen kunnen behalen. Al zeker niet als het om mensenrecht gaat.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Zit je veel aan je bureau? Probeer deze yogapose!

Collega, Bureaustoel, Kantoor Plankton, Manager

In een perfecte wereld zouden we een leven leiden waarin we de hele dag door actief zijn. Maar uit onderzoek blijkt dat veel zitten een risicofactor is voor vroegtijdig overlijden en is geassocieerd met een verhoogd risico op type twee diabetes, en hart -en vaatziekten.
Voor de meeste mensen is het geen keuze, al dat zitten hoort nu eenmaal bij je werk. Gelukkig is er een yogapose die moeiteloos in je werkdag past en die ontzettend goed helpt tegen de negatieve effecten van zitten: de brugpose!

Zo kom je in de brugpose

yogapose brugpose yoga

Zoek een plekje waar je comfortabel op je rug kunt liggen. (Als je op kantoor geen plekje kunt vinden, kun je natuurlijk ook wachten tot je weer thuis bent – en we werken nu toch al veel thuis.)
Buig je knieën zodat je voeten plat op de vloer staan. Zet je voeten ongeveer op heupbreedte van elkaar, probeer met je vingertoppen lichtjes je hielen aan te raken en trek je kin een beetje in. Terwijl je inademt, duw je je voeten tegen de grond aan en breng je je heupen naar het plafond.
Focus je bewustzijn op het punt waar je bilspieren overgaan in je hamstrings; span de achterkant van je benen aan en voel de extra ruimte voor je heupen. Beeld je in dat je aan een draadje omhooggetrokken wordt! Houd je buikspieren stabiel en je knieën op een lijn met je heupen; zo blijft je hele lichaam in de juiste, gezonde houding.
Houd dit vast voor 15 seconden en laat je onderrug langzaam zakken terwijl je uitademt. Voor het beste effect raden we je aan om drie sets te doen van ieder 15 seconden.

Laat de yogapose voor je werken

Misschien doe je de brug volgens deze uitleg en voelt het helemaal goed. Top! Maar het mooie aan yoga is dat je elke pose zo kunt aanpassen, dat hij precies past bij wat jij nodig hebt.
Dus als het goed voelt, probeer dan je vingers te verstrengelen en zachtjes te trekken. Dat helpt je om je borst en schouders verder te openen.
Als je merkt dat je lichaam meer ondersteuning nodig heeft, dan kun je een yogablok gebruiken. Plaats die met de langste kant omhoog onder je onderrug. Probeer jezelf niet op het blok te storten, maar voel hoe hij je lichtjes helpt. Door een blok tussen je dijen te klemmen, is het makkelijker om je knieën in de juiste positie te houden en wordt de pose intensiever voor je benen.

_zit veel aan je bureau yogapose

En als laatste variatie, voor wie zich geroepen voelt: ga in de derde set over in de wielpose, als je daar klaar voor bent.

Waarom werkt dit?

Als je op je werk veel zit, dan ben je vast wel bekend met stijve heupen en rugpijn. Dat komt doordat je tijdens het zitten je heupen naar voren en omhoog aanspant, wat je psoas korter maakt. Dat is de spier tussen je onderrug en de bovenkant van je dijspier. En dan hebben het nog niet eens over hoe de meeste mensen zitten, de hele dag onderuitgezakt of voorovergebogen.
Niet zo vreemd dus dat we aan het eind van de dag overal pijn hebben.
In de brugpose spannen we de heupspieren niet aan, maar rekken we ze juist. Zo maak je ruimte aan de voorkant van je lichaam. Heb je de pose onder de knie, dan voelen je borst, schouders en heupen na een set of twee al een stuk losser.
Dat wil nog niet zeggen dat je al die uren aan zitten kunt goedmaken met een minuutje aan rekoefeningen. We kunnen bijna allemaal wel wat tips gebruiken voor een gezondere zithouding en om meer beweging in onze dag te krijgen. Maar als snelle pose tussendoor voor wanneer je je stijfjes voelt, is de brug de perfecte optie.

BRON: https://www.nieuwetijdskind.com/zit-je-veel-aan-je-bureau-probeer-deze-yogapose/

Klopt we zitten heel veel in ons leven en daar is ons lichaam niet met gediend. Nu om deze oefeningen te doen moet je toch al getraind hebben zeker de tweede de brug. Ik zelf kan deze ook niet. Door rug operaties. De eerste is goed te doen. Brengt je ook tot rust. Maar er zijn zeker nog goede oefeningen die je kan doen. Het belangrijkste van al is om gewoon af en toe je benen te strekken je lichaam zo groot mogelijk te maken. En een wandelingetje te doen. Naar het wc, koffieapparaat, of als je kan even buiten. Neem in plaats van de lift de trap met gestrekte rug. Span je buikspieren aan. Niet iedereen zal in staat zijn om op het werk even op de grond te gaan liggen. Maar hier op mijn blog zijn ook oefeningen te vinden die je op je bureaustoel kan doen.
Het is gewoon van belang dat je de nodige beweging hebt. En kan je dat niet verwezenlijken op je werk neem dan even de tijd om na je werk je lichaam in beweging te zetten.

Aerobics, Uitoefening, Silhouet, Vrouw, Het Lichaam

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

‘Een warm bad zou wonderen doen tegen een depressie’

Meisje, Bad, Badkamer, Stijlvol, De Ongewoon, Creatief

Onderzoek toont aan dat een bad effectief is voor je mentale gezondheid.

Niets is zo lekker als een warm bad na een lange dag. Dit is het ultieme moment om even te relaxen en tot jezelf te komen. Maar, volgens onderzoekers aan de universiteit van Freiburg in Duitsland, blijkt dat het warme water meer voordelen heeft dan je zult denken. Het helpt namelijk beter tegen depressie dan een uur zweten in de sportschool.

Minder depressief

Depressie is erg complex en vereist uiteraard meer dan zo’n simpele bezigheid als even in bad liggen. De tijd die je in bad doorbrengt, zal je depressie niet wegnemen. Een nieuwe studie toont aan dat het wel depressieve gevoelens doet verminderen.

Onderzoek

Het doel van de studie was om te kijken wat depressieve gevoelens meer zou verhelpen; een warm bad of lichamelijke oefeningen. Vijfenveertig mensen die lijden aan depressie werden onderverdeeld in twee groepen. De eerste groep moest elke dag een half uur badderen in een temperatuur van 40 graden Celsius. De tweede groep moest twee keer per week vijfenveertig minuten aerobic oefeningen doen. Dit moesten de kandidaten acht weken lang volhouden.
Wat bleek? De proefpersonen die elke dag een warm bad namen, scoorden gemiddeld zes punten lager op de depressieschaal dan toen het onderzoek begon. De groep die regelmatig sportte, scoorde slechts drie punten lager.

Wonderlijk effect

De onderzoekers vermoeden dat het wonderlijke effect van een warm bad te maken heeft met je slaap-waakritme. Dit ritme regelt je lichaamstemperatuur die zo het functioneren van je organen beïnvloedt. Mensen die lijden aan depressie hebben vaak een verstoord of vertraagd ritme. Door regelmatig hun lichaamstemperatuur te verhogen, verbeterden zij het ritme waardoor depressieve symptomen verminderden.

BRON: https://www.msn.com/nl-be/lifestyle/nieuws/een-warm-bad-zou-wonderen-doen-tegen-een-depressie/ar-BB1a17iE?li=AAdeqpu

Een warm bad brengt je tot rust. Zeker als je het ook even wat romantisch kan maken. Natuurlijk mag je op zo een moment niet gestoord worden. Want dan ga je zeker er geen voldoening uithalen. En zal je boosheid niet positief werken tegen je depressie. Wat wel bekent staat is dat. Mensen met veel stress er zeker bad bij hebben. Maar alleen als ze de rust erin kunnen vinden. Op zo een rust moment is het wel van belang om je denken uit te schakelen. Dat is voor de meeste nog het moeilijkst. Dat bij een depressie of stress toch het belangrijkste is. Om je hoofd leeg te maken, of zeker zo weinig mogelijk te denken, te piekeren. Vaak gaat dit over het Financiële gezinsprobleem, werk en ga zo maar door. Die gedachten dat piekeren zou je moeten omzetten naar iets positiefs. Zodat je een goed gevoel krijgt en dit ook kan vasthouden.
Als je dus een bad neemt. Steek niet al te veel licht aan. Zeg tegen je naasten dat je even een my time neemt. Dat je zeker niet gestoord wilt worden. Zet rustige muziek op. Kleed je uit, maar doe dit vol liefde. Geniet ook van dat. Jouw lichaam moet ook die negatieve prikkels verwerken. Dus geef het ook alle aandacht. Bekijk jezelf ook naakt in de spiegel. Als het bad vol is doe er een geurtje in of badschuim of iets anders. Ga erin en geniet. Sluit je ogen. Wrijf met je handen over je lichaam van je haren tot je tenen. Voel dat is het belangrijkste. Als je eruit komt droog je ook met liefde af. Kleed je met liefde aan. En kijk wat het met je doet. Probeer ook dat gevoel vast te houden. Zodat je rust vind in je hoofd en zelfs in je lichaam.

Model, Meisje, Portret, Bad, Cosmetica, Baden, Bubbels

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

LOLA loves CHAMPAGNE

Lola neemt je mee in haar zoektocht naar dat ietsje meer dat haar leven kleurt.

allisone

we are all connected

VOICE

To bring out the best in you ...

amankumar000

A storyteller with a poetic heart

The Eternal Words

An opinionated girl penning down her thoughts.🌸❤

Essexworldliteraturesite

Towards a Read/Writ/ing of World Literature

Roses and Brimstone

❧ A Little Heart With Extraordinary Passion

de wereld door mijn ogen

verhalen of poezie met foto's

A.&V.travel

WHEREVER YOU GO, GO WITH ALL YOUR HEART.

Storyteller's Eye Word

immagina un mondo di amore teatrale

Sunshiny SA Site

Kavita Ramlal, Proudly South African

Mooi Leven, by De Gans

Fotografie en Schrijverijen

Dogmavrij

Een liefdevolle vinger op de zere plek, omdat heling begint met (h)erkenning.

Banter Republic

It's just banter

Droomvlucht...living your dream 🌏💚

You say I dream too big, I say you think too small!

Straf Verhalen

Verhalen over discipline en straf (en meer...)

wendiesweb

Met liefde geschreven...🖋

Vegan & Spiritualiteit

Veganistische voeding en Spirituele groei

verhaal achter de foto

een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Project 'IK'

Een zoektocht naar positief egoïsme

Pieter Dierckx

art/kunst & yoga & massage

Блог красоты и здоровья от LiDea

О себе, о женщинах, об особенностях женского организма, об изменениях, связанных с возрастом. О красоте и здоровье, о том, чтобы сохранить их в условиях дефицита времени. О том, как сделать так, чтобы чувствовать себя королевой, чтобы окружающие видели её в вас.

PETRA SPARK

SCHRIJVERSBLOG

Mellissify

Live the life you love, love the life you live.

La Bella Bora

Een tropisch lifestyle- en reisblog vol verhalen en inspiratie

Vvolutie (Wij godinnen)

Dé blog voor zelfbewuste, spirituele en holistisch ingestelde vrouwen van vandaag

- EXPLORE YOUR MOON -

Ontdek, Ontwikkel & Ervaar!

Hotstuffforladies

Alles voor de moderne vrouw :Beauty,fashion shop blogs & revieuws. Altijd vind ik de leukste aanbiedingen & koopjes. Ook dan kan je er super uit zien💫💎💍💠💃💗👗🛍👠 De lekkerste zelf gemaakte recepten & de leukste shop en make-up vlogs!

GROWYOURMINDNOW

PLEUN MARIA JOHANNA

Balans in sport en leven

Mental coaching & Life coaching by Wiena Robert

AquariusPolitiek

De nieuwe wereld

%d bloggers liken dit: