Verbeter je loophouding met deze tips

Zwerver, Rugzak, Wandeling, Afstand, Pad, Bergwandelen

Iedereen loopt op zijn eigen manier en vaak kun je van een afstand iemand al herkennen aan zijn of haar ‘loopje’. Niet iedere manier van lopen is echter even goed. Vaak wordt gedacht dat bij het lopen alleen de benen en de voeten worden gebruikt. Dit is een beetje te kort door de bocht, want een goede loophouding vereist een gecoördineerd samenspel van het hele lichaam. Een goede loophouding verkleint de kans op blessures en zorgt ervoor dat je minder snel moe wordt.

Enthousiast geworden? Verbeter dan je loophouding met de volgende tips:

Rechtop

Hier begint het mee. Houd je rug recht tijdens het lopen. Een trucje hiervoor is om te doen alsof je hoofd door een touwtje naar boven wordt getrokken. Strek je bovenrug en kijk vooruit en niet naar beneden, zo voorkom je nekklachten.

Losjes

Probeer ontspannen te lopen en je armen lekker mee te laten zwaaien. Als je rechtervoet naar voren stapt, dan zwaait je linkerarm naar voren en omgekeerd. Zo krijg je een optimale romprotatie tijdens het lopen en bewegen je heupen en schouders op de juiste manier ten opzichte van elkaar.

Buik

Houdt je buik lichtjes in door je onderste buikspieren aan te spannen.

Voeten

Zet bij iedere stap je voet neer op de hak, en laat hem dan via de buitenvoetrand afrollen naar de bal van je voet en dan licht naar binnen zodat je kunt afzetten met je grote teen. Als je dit lastig vindt, probeer het dan een aantal keer overdreven te doen zodat je er het juiste gevoel voor ontwikkelt.

BRON: https://www.msn.com/nl-be/lifestyle/nieuws/verbeter-je-loophouding-met-deze-tips/ar-BB19GmHO?li=AAdeqpu

Men staat er niet bij stil. Als men gaan wandelen om hier ook op je houding te letten. In eerste instantie is je ademhaling een belangrijke. Zo kan je lange tijd blijven wandelen. Je schouders naar achter en rechtop lopen. Dat levert je weer mee zuurstof bij de ademhaling. Durf de spieren van je buik al eens aan te spannen. Ik zie vaak mensen met gebogen rug wandelen. Dat op een moment voor spierpijnen kan zorgen.
Als ik het dan even op spiritueel vlak mag nemen. Zijn dat vaak mensen die heel wat negativiteit bij zich dragen. En die vaak onder stress staan. Als ze dan wandelen nemen ze ook (on)bewust deze bagage mee.
Men moet genieten van de uurtjes buiten ook je lichaam.
En ja soms je wandelschoenen eens uittrekken en verder gaan op blote voeten kan ook een ware impuls geven aan je lichaam.

Naakt, Wandelen, Alleen, Blond

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM