Archive for 21 augustus 2020


ZO MOOI ZO WARM

HET MOOISTE VAN IETS TE DELEN IS DIT UIT LIEFDE EN GEVOEL TE KUNNEN DOEN. DAAR ZIJN GEEN WOORDEN VOOR NODIG.

Aanwezig Zijn, Delen, Cadeau, Pakket, Kerst, Verjaardag

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

De Karezza-methode: 5 redenen waarom deze spirituele seksuele ervaring het proberen waard is

Mensen, Man, Vrouw, Paar, Intieme, Seks, Liefde

Als het over seks gaat, gebruiken we het orgasme vaak niet alleen om aan te geven hoe succesvol het was – we zien het ook als het uiteindelijke doel van seks. Tijd om de karezza-methode te bekijken.

Kus, Liefde, Tederheid, Paar, Sweethearts, Man En Vrouw

Waar komt de karezza-methode vandaan?

Karezza is een langzame, sensuele manier van de liefde bedrijven, waarbij de climax volledig uit beeld verdwijnt, waardoor er ruimte vrij komt voor emotionele verbinding en intensere genegenheid. De karezza-methode heeft eeuwenoude spirituele roots, maar raakte in ons tijdperk bekend dankzij de publicatie van Alice Bunker Stockham’s boek uit 1903, Karezza: the Ethics of Marriage.se Stockham bedacht de term karezza op basis van het Italiaanse woord carezza, wat ‘strelen’ betekent.
Het idee achter de karezza-methode is het verdiepen van de seksuele en emotionele binding, vertelt klinisch seksuoloog Randi Levison. De methode “leert stelletjes om aandacht te geven aan elkaars hele wezen, niet aan een enkel lichaamsdeel,” vertelt ze. “Het punt is om je te ontspannen en aanwezig te zijn in het nu.”
De methode is ook wel bekend onder de Latijnse benamen, ‘coitus reservatus’, hoewel dat strikt genomen verschilt van echte karezza; coitus reservatus verwijst naar dat de penetrerende partner zich onthoudt van orgasme en tegelijkertijd de ontvangende partner blijft stimuleren om het wel te hebben.
Net als bij tantrische seks en andere meer sensuele seksuele gebruiken, is karezza de afgelopen jaren populair geworden bij stelletjes die proberen hun ware intimiteit en verbinding terug te vinden in hun relatie.

Voordelen van de karezza-methode:

1. Je verkent andere vormen van genot dan het orgasme.

Voor veel mensen gaat seks voornamelijk over het krijgen van een orgasme, wat er juist toe kan leiden dat je afgeleid raakt en niet echt van de seks geniet. Als je dit doel wegneemt, dan staat het je vrij om je volledig te richten op de sensaties, zonder in te zitten over waar het naar ‘opbouwt’. Zoals Levison al zei, is het doel om volledig aanwezig te zijn in het moment.
Voor mensen die gestrest raken tijdens seks (wat meestal komt door het idee dat je seksuele prestaties niet voldoende zijn), kan het loslaten van het O-doel een last van de schouders zijn. Zodra seks gaat om de reis en niet om de bestemming, dan ontstaat er de ruimte om echt te genieten van wat iedere sensatie op zich is, zonder angst over waar het toe leidt.

  1. Het creëert meer genegenheid dan andere vormen van seks.

Dat doet het omdat het stelletjes aanmoedigt om hun tijd te nemen in het strelen, aanraken, kussen en knuffelen met elkaar. Deze acties stimuleren de productie van oxytocine, een neurotransmitter die zorgt voor gevoelens van hechting en liefde. Door elkaar steeds langer te strelen, “voelen we ons goed, gelukkig en pijnloos,” zegt Renee Adolphe, een seks- en relatiecoach die goed bekend is met karezza.

  1. Je leert elkaar beter aan te voelen.

“Als sekstherapeut herken ik dat het seksuele gedrag van een stel meestal een symptoom is van wat zich in de rest van de relatie afspeelt,” legt Levison uit. Bij karezza “ervaar je een gevoel van samenvallen… van volledige eenheid met een partner of de ervaring dat je op dezelfde frequentie zit. Deze eenheid is inherent harmonieus, en wanneer je harmonie ervaart tijdens de seks, dan verspreidt zich dat meestal vanzelf naar buiten de slaapkamer.”
Met andere woorden, de tijd die je tijdens karezza gebruikt om je te verbinden, zou wel eens de helende balsem kunnen zijn voor je relatie.

  1. Het verbindt seks en spiritualiteit.

Karezza begon als een zeer spiritueel gebruik, waarbij men durfde toe te geven dat seks een centraal element is van spiritualiteit. In zijn belangrijke tekst uit 1931, ‘The Karezza Method’, schrijft J. William Lloyd: “Seks staat ontzettend dicht bij de ziel. Eenieder die seks aanraakt, raakt de geheimen en het middelpunt van het leven… De stem van seks, in haar kracht, is als de stem van God.”
Voor de mensen die hebben geleerd om seks en geloof van elkaar te scheiden, kan karezza een manier zijn om te beginnen de twee weer met elkaar te verbinden.

  1. Het is net zo toepasbaar voor mensen met beperkingen of chronische seksuele pijn.

Voor wie penetrerende seks geen optie is door een beperking of door een gesteldheid die seks pijnlijk maakt, biedt de karezza-methode een andere manier om met een partner van je seksualiteit te genieten die voor bijna iedereen wel geschikt is, omdat het gaat over het strelen en omhelzen van je partner, niet over penetratie.

Posities, methodes en tips:

  1. Creëer een bewuste, sensuele ruimte.

    Lloyd benadrukt het belang van de juiste omgeving voor karezza – idealiter een intieme, romantische sfeer in de slaapkamer.

“Zijn jullie beginnelingen, kies dan een moment waarop jullie allebei helemaal alleen zijn, zonder haast en wanneer jullie niet gestoord zullen worden. Richt jullie volledig op jullie liefde en vreugde en de manier waarop jullie samensmelten in eenheid. Zorg voor een warme kamer, met fijne en mooie versieringen; en laat kleding jullie zo min mogelijk in de weg staan,” schrijft Lloyd.Adolphe heeft een toevoeging voor onze moderne tijd: “Zorg dat je meer dan genoeg tijd hebt, en zorg dat je telefoons en televisie uit staan, want je wilt volledig aanwezig zijn in het moment.”

  1. Bepaal als stel jullie intenties voor de seksuele sessie.

Als je net begint met karezza, is het handig als jij en je partner de seksuele sessie ingaan met een bepaalde mindset over wat voor ervaring jullie proberen te creëren. Vergeet niet dat de methode bedoeld is om in verbinding te komen met het hele lichaam, niet alleen de genitaliën.
“Voor karezza is een mentale voorbereiding nodig,” schrijft Lloyd. “Je moet eerst het begrip en de overtuiging bezitten dat het spirituele, het strelende, de zachte kant van de relatie veel belangrijker is, en ook veel meer genot produceert, dan het puur seksuele, en dat het seksuele gedurende de hele relatie onderschikt moet zijn aan deze liefdevolle kant; het is haar middel, haar bemiddelaar, haar voeder. Seks is zeker nodig om al het goede naar boven te halen, maar alleen onder de strikte leiding van en voor de glorie van de liefde. … Zorg dat jullie beiden meer denken aan jullie liefde dan aan jullie passie; zet je seks-passie zoveel mogelijk om naar hart-passie.”
Hij benadrukt ook het belang om te starten vanuit ene plek van tederheid, in plaats van een gevoel van intensiteit of seksuele opwinding. Denk aan ontspannende hygge-vibes in plaats van brandende passie-vibes.

  1. Begin langzaam en sensueel.

Begin met het masseren van je partners lichaam, of door je vingers teder over hun lichaam te laten glijden. Geef aandacht aan plekken die je normaal tijdens seks misschien zou negeren. Streel het gezicht van je partner, hun nek en schouders, de zijkanten van hun middel.
Leg een sterke nadruk op communicatie. Vraag je partner wat goed voelt en hoe de sensaties in hun lichaam voelt. Vertel elkaar waar hun aanraking mag blijven liggen terwijl je elkaars lichaam verkent. Wees direct over wat je het meeste genot geeft.

  1. Geef elkaar complimentjes.

“Terwijl je handen haar strelen, vertel je haar hoe mooi haar gelaat is voor jou – haar voorhoofd, haar haar, haar lippen, nek – haar armen, handen, boezem, middel, de vloeiende ronde lijnen van haar ledematen. Wees eloquent, poëtisch in haar lofzang,” schrijft Lloyd. “De Geliefde kan nooit te veel geprezen worden of worden gewaardeerd door de Liefhebber. Neem geruime tijd voor deze voorbereidende strelingen.”
Wees niet bang om het intiem te maken!
(Het advies van Lloyd is duidelijk gericht op mannen met een vrouwelijke partner, maar kan natuurlijk met gemak worden gebruikt ongeacht je gender of seksuele voorkeur.)

  1. Streel hun penis of vulva.

Als het juist voelt, beweeg je naar beneden om de genitaliën van je partner te strelen met diezelfde tedere aanraking. Maar vergeet niet dat je niet toewerkt naar een orgasme, dus beweeg langzaam en let goed op of je partner niet te dicht bij de climax komt. Beweeg ergens anders heen als dat lijkt te gebeuren.
“Houd je gedachten op liefde, niet op passie,” herinnert Lloyd ons. “Wees fysiek volledig ontspannen… houd de gedachte van Vrede vast.”
(Tantrische yoni-massage of tantrische lingam-massage zijn perfect om uit te proberen tijdens karezza.)

  1. Gebruik standjes waarbij je elkaar kunt zien.

Als jullie je klaar voelen voor penetratie, ga dan niet over op standjes als ‘reverse cowgirl’, maar houd het bij karezza-vriendelijke posities waarbij je oogcontact en fysieke nabijheid bewaart, zoals de lotus-positie, de schommelstoel of missionaris-positie.
Merk je dat je bijna een orgasme hebt, pauzeer dan de huidige activiteit en breng je focus terug naar het feit dat karezza draait om emotionele binding, niet om de climax. (Voor mensen met een penis kan het helpen om spermaretentie (semen retention) te oefenen naast de karezza-methode.)

  1. Doe rustig aan.

Karezza is een marathon, geen sprintje. Denk niet dat je het tussendoor even snel kan beoefenen.
“Het allerbelangrijkste is om liefdevol, welwillend en geduldig te zijn naar jezelf en naar je partner. Langzaam, teder en genegen zijn sleutelwoorden om je te helpen op jullie karezza-reis,” zegt Adolphe.
De karezza-methode kan jou en je partner(s) uiteindelijk dichter bij elkaar brengen en jullie capaciteit vergroten om te genieten van seks. Het is een ruimte waarin je indachtig bent over je partner, waarin je deze nieuwe manier verkent van je met de ander te verbinden.

BRON: https://www.nieuwetijdskind.com/karezza-methode-spirituele-seksuele-ervaring-het-proberen-waard/

Onlangs had ik het nog in een logje WAT LEVERT HET LEVEN NOG MEER SAMEN. Maar er is meer om van dit alles te genieten. En eigenlijk komt het op het juiste moment. Het sluit mooi aan bij het vorige. Seks is veel meer zoals ik al schreef dan de daad zelf. Elkaar aanvoelen elkaar strelen. Je tot een hoogtepunt brengen met je hele lichaam maar niet door penetratie. Het hele lichaam speelt een belangrijke rol. Van je haar tot je kleinste teen. Daar zitten erogene zones die een belangrijke rol spelen in het sensuele. Het draait allemaal om liefde. Liefde geven en te ontvangen. Dit kan zelf met kleren aan tot op een moment. Je voelt je deelt je geeft en krijgt. Zonder dat er enig punt is om gelijk te penetreren. Om de kleren van elkaar lichaam te trekken. Ook het aankijken naar de andere persoon kan gevoelsmatig veel laten voelen. Nu met dit is het echt je lichaam kennen beheersen en onder controle kunnen houden. En dat moet je stapje voor stapje leren. Net zoals je alles leren moet.

Liefde, Passie, Brand, Bloed, Romance, Relatie, Paar

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

“Slaap is het beste medicijn voor alles”

Vrouw, Ouderen, Moe, Rusten, Gerimpeld, Rimpels, Oude

Medisch Geen pilletje, spuit of siroop, wel een verkwikkende nachtrust is het beste medicijn. Zeg dat professor Johan Verbraecken (UZA) het gezegd heeft. “Slaap is de grote genezer voor zowat elke fysieke en mentale aandoening.”

Toen professor Johan Verbraecken (54) zich begin de jaren 90 toelegde op slaap, deed hij niet aan geneeskunde. Dat was toch wat hij te horen kreeg van collega-artsen die hem en zijn onderzoeken niet met de nodige sérieux behandelden. Vandaag zijn ze zo goed als allemaal bijgedraaid, en sommigen van hen zijn zich zelf gaan verdiepen in het verkwikkelijke van een goede nachtrust. “Het kan verkeren”, zegt de slaapprofessor, die ook longarts is en het slaapcentrum in het UZ Antwerpen leidt, het grootste van België dat ‘7 op 7 open’ is. 
Eindelijk wordt slapen serieuzer genomen. Meer nog: vanuit de wetenschap komen almaar meer signalen dat heel uiteenlopende gezondheidsperikelen gelinkt worden aan slaap – of beter: een gebrek eraan. “Slaap is de grote genezer voor zowat elke fysieke en mentale aandoening. Het is een natuurlijk middel – gratis zelfs – dat jammer genoeg onderbenut blijft. Wie oud wil worden moet gezond leven, maar wie oud wil worden moet ook gezond slapen. We moeten – letterlijk – naar hartenlust slapen.”

Men is er dus nu pas uit dat slaap de basis is van… alles?

“Vroeger ging men een hoge bloeddruk gewoon behandelen. Punt. Nu linkt de wetenschap bloeddrukproblemen aan een slechte slaaphygiëne. Meer uren slaap van goede (!) kwaliteit leiden tot een betere bloeddruk en minder kans op beroerte. De belangrijkste doodsoorzaken bij ons – hart- en vaatziekten, obesitas, dementie, diabetes en kanker – hebben allemaal een verband met slaapgebrek. Pas op, je gaat me niet horen zeggen dat medicamenten niet hoeven. Ze zijn noodzakelijk, maar met slaap kan je ook al veel bekomen. Dat inzicht kwam er pas de laatste jaren.”

We nemen onvoldoende de tijd om te slapen. ‘Dat doen we wel als we dood zijn’, hoor je dan. Elke dag een half uurtje te weinig slapen, kan nochtans nare gevolgen hebben

Professor Johan Verbraecken

Het klinkt heel eenvoudig én aanlokkelijk: leg je neer op bed, doe je ogen dicht, slaap en je voelt je veel beter. Maar zo werkt het helaas niet.

“Slapen is niet evident, goed slapen al helemaal niet. Daarvoor moet je overdag voldoende actief geweest zijn en voldoende lang wakker zodat je een slaapbehoefte opbouwt. Maar er wordt heel vaak tegen gezondigd. We nemen onvoldoende de tijd om te slapen. ‘Dat doen we wel als we dood zijn’, hoor je dan. Elke dag een halfuurtje te weinig slapen, kan nochtans nare gevolgen hebben.”
“Onze nacht bestaat uit verschillende fases die samen één slaapcyclus vormen van sluimeren naar lichte slaap naar diepe slaap naar droomslaap. Zo’n cyclus duurt gemiddeld 90 minuten. De meeste volwassenen doorlopen elke nacht vier à vijf cycli. Maar niet elke dag verloopt hetzelfde en dus ook niet elke nacht. Gelukkig volgt er na een aantal slechte nachten automatisch een betere omdat ons lichaam moet recupereren.”

Slaap heeft zelfs een invloed op onze voortplanting. Koppels die moeilijk zwanger geraken, moeten in bed wel héél veel goed doen.

“Bij mannen die lang weinig of slecht slapen, daalt het testosterongehalte in het bloed aanzienlijk. Ze hebben minder zaadcellen in hun sperma en die vertonen ook nog eens meer afwijkingen dan bij een goede slaper. Als vrouwen gemiddeld minder dan zes uur slapen, daalt ook de waarde van hun follikelstimulerend hormoon dat nodig is voor de conceptie.”

Wie nachtshiften draait, wordt ook niet bepaald vrolijk van dit boek.

“In ploegen werken tot je 40ste blijkt redelijk goed te gaan, maar nadien is het voor de gezondheid toch af te raden. Mensen die ’s nachts werken hebben vaker last van spijsverteringsproblemen en lopen een licht verhoogd risico op borst-, prostaat- en dikkedarmkanker. Hun aanmaak van melatonine wordt verstoord – ze slapen op momenten dat ze eigenlijk wakker moeten zijn – waardoor hun biologische klok tilt slaat. Het immuunsysteem verzwakt en kan moeilijker vechten tegen kankercellen. Een slechte slaap bevordert ook de groei van tumoren en uitzaaiingen; de kanker verloopt agressiever. En vrouwen die op onregelmatige uren werken, zouden 80% meer kans hebben op vruchtbaarheidsproblemen. Maar het is zeker niet dat iedereen die ’s nachts werkt, kanker krijgt, hé!”

Een sléchte slaap doet het immuunsysteem verzwakken en bevordert ook de groei van tumoren en uitzaaiingen, de kanker verloopt agressiever

Is er al een verband gevonden tussen slapen en corona?

“Er wordt vooral gedacht dat er een link is tussen Covid-19, overgewicht en slaapapneu, maar daarover zijn nog niet voldoende bewijzen verzameld. Of mensen die te weinig slapen het virus makkelijker krijgen? Dat is nog niet uitgedokterd. Ons lichaam maakt tijdens het slapen wel afweerstoffen aan die ons beschermen tegen virussen en bacteriën.”
“Mensen die het virus hebben gehad, hebben wel meer nachtmerries. Ook ik heb 2,5 weken in bed gelegen met corona (hij schreef zijn boek over slaap tijdens de lockdown, na zelf besmet te zijn geweest, red.) en ik heb zeer bizar gedroomd. Dat was vies. Als arts kon ik die dingen gelukkig beter plaatsen.”
“We hebben voorlopig niet het idee dat het plots zoveel slechter is met de slaap van de bevolking, al kan je er wel van uitgaan dat veel mensen minder goed zijn gaan slapen: ze hadden minder beweging, zagen minder zonlicht – twee dingen die onze slaapkwaliteit positief beïnvloeden. En er werd veel gepiekerd. Wellicht zijn die slaapproblemen voor de meesten tijdelijk.”

Slaapt u zelf goed?

“Ik slaap opnieuw goed na mijn corona-infectie, maar ik ben zeker geen schoolvoorbeeld. Ik sta om 7 uur op en ga slapen tussen half 1 en 1. Ik slaap dus relatief weinig, maar ik kom daarmee toe. Iedereen heeft trouwens wel eens een minder goede nacht. Geef vooral niet te snel toe aan uitslapen of koffie drinken. Dat werkt averechts.”

Kan iedereen verlost geraken van slaapproblemen?

“Laat ze vooral niet te lang aanslepen. Slaapapneu bijvoorbeeld is een sluipende moordenaar. 1 op de 7 overlijdt binnen de 12 jaar als er geen behandeling plaatsvindt. We kunnen niet alle problemen oplossen, maar niets is onmogelijk.”

Slaaptips

• Zet je wekker zo dat je in veelvouden van anderhalf uur kan slapen (bv. 7,5 uur of 5 blokken van 1,5 uur). Je voelt je het meest uitgerust aan het einde van een slaapcyclus van 90 minuten.

• Slaap nooit langer dan twee uur uit. Wie uitslaapt, zorgt er alleen voor dat hij meer lichte slaap heeft. Kruip vroeger in bed, dan krijg je meer diepe slaap die je nodig hebt voor fysiek herstel.

• Dut niet langer dan een half uur, anders kom je in een diepe slaap terecht. Doe ook liefst geen dutje na 15 uur, want dan morrel je al aan de slaapbehoefte van de komende nacht.

BRON: https://www.hln.be/wetenschap-planeet/medisch/-slaap-is-het-beste-medicijn-voor-alles~a5219737/

We weten allemaal als we niet voldoende slapen of slecht slapen we ons op een moment niet goed in ons vel voelen. We voelen ons uitgeblust men kan tegen weinig tegen. Slaap is een belangrijke factor van ieder levend wezen. Wordt deze verstoort zal ons lichaam dat laten voelen en aangeven. De uren slaap verschilt van mens tot mens. Alhoewel men ervan kan uitgaan dat een minimum 6uur is. Het belangrijkste is. Als men uit bed komt men het gevoel heeft uitgerust te zijn. Wat dat doet onze slaap. Ons lichaam rust geven. Wat kan jezelf doen om een goede nachtrust te krijgen. Niet eten laat op de avond, alcohol vermijden, een spannend boek of film kan ook problemen geven. Net als op het laatste moment nog even je mails bekijken of op je gsm zitten. Dit zal zeker je slaap niet bevorderen. Een uurtje voor je gaat slapen je rust zoeken. Even proberen niets te doen al doe je dit in je bed. Wat vaak vergeten wordt is. Iets sensueel doen met je partner of zelf. Dat helpt ook om makkelijk in slaap te vallen.

Slaap, Slapen, Rest, Siesta, Nap 'S, Zwart Wit, Zuster

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf

Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Ruelha

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

ESRUNRIA

Be the kind of person you would like to meet!

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

De kleine dingen

Op zoek naar groot geluk in kleine dingen

%d bloggers liken dit: