Archive for 21 april 2020


Blote-benen-weer: dit zijn de beste ontharingsmethodes van het moment

Mooie benen - Planetfem - What Women Want!

Weelderig gekruld, kort getrimd of vakkundig geëlimineerd … lichaamsbeharing komt in een waaier van vormen en kleuren. Hoewel de natuurlijkste zaak ter wereld, blijft het een veelbesproken onderwerp. To shave or not to shave? That’s the question. En welke methode gebruik je het best? Dit zijn alvast onze beste tips!

Naast een rimpelloze huid lijkt een haarloos velletje al jarenlang een onuitgesproken regel waaraan menige vrouw zich krampachtig vasthoudt. Toch gaan er al een tijdje kritische stemmen op die pleiten voor verandering. Het Amerikaanse scheermerk Billie ging viraal met het baanbrekende reclamefilmpje ‘Project Bodyhair’, waarin vrouwen getoond worden zoals ze écht zijn, mét lichaamshaar. ‘Shaving is a choice, not an expectation’, luidt het credo van het scheermerk. In haar zomercampagne ‘Red, White, and You Do You’ kaartte Billie een nog groter taboe aan: de beharing down-under, met vrouwenbij wie het schaamhaar vrolijk uit het bikinibroekje piepte in de hoofdrol. Eind vorig jaar legden ze het allergrootste taboe op tafel – gezichtsbeharing – en riepen ze vrouwen op om massaal hun gezichtsbeharing te laten staan.

De kracht van sociale media

Ook online laait de discussie over lichaamshaar regelmatig opnieuw op. Denk aan initiatieven als Februhairy: een campagne om geweld tegen vrouwen te bestrijden en het stereotiepe haarvrije vrouwenbeeld in vraag te stellen. Ook lijken steeds meer celebrity’s de norm van ‘zo haarvrij mogelijk’ meer dan beu. Paris Jackson, Miley Cyrus en actrice Emily Ratajkowski liggen niet wakker van een haartje meer en kunnen gerust voorvechters van de ‘Free Hair Movement’ genoemd worden. Ook grote merken als Nike, adidas en & Other Stories dragen hun steentje bij tot het doorbreken van het opgelegde schoonheidsideaal. Modellen met zichtbare lichaamsbeharing zijn allang geen uitzondering meer in reclamecampagnes. In eigen land lijkt het minder snel te gaan. De Gentse Murielle Scherre van lingeriemerk la fille d’O streeft al jaren naar meer diversiteit in modeland. Naast flinke cupmaten en cellulitis is ze in haar campagnebeelden ook niet vies van een plukje schaamhaar. Verder lijkt ons land dunner bezaaid met gekende liefhebbers van een bosje haar.

5 feiten en fabels over lichaamsbeharing

Lichaamshaar is overbodig: waar

Dr. Ingrid van Riet, dermatologe bij Carpe Clinic: “De beharing op ons lichaam had oorspronkelijk vooral een beschermende functie. In de oertijd deed het dienst als een soort van vacht die de gevoelige zones zoals de genitale streek bescherming bood. Vandaag beschermt onze kleding ons lichaam tegen koude, zonlicht en andere schadelijkeinvloeden van buitenaf. De beschermende functie van
lichaamshaar is dus grotendeels weggevallen.”

Lichaamshaar zorgt voor zweetluchtjes: waar

Dr. Van Riet: “Haren houden zweet en ander lichaamsvocht vast. Zweet is van oorsprong geurloos, maar contact met de bacteriën die van nature op de huid aanwezig zijn doet de bacteriegroei toenemen en zweetluchtjes ontstaan. Hoe meer beharing, hoe meer het vocht in de haren blijft kleven en hoe sterker de bacteriegroei en dus ook de zweetgeur. Bij gladde oksels worden zweetdruppels door de kledij geabsorbeerd. Ook je kleding komt uiteraard in aanraking met de bacteriën op je huid en kan daardoor na verloop van tijd minder fris ruiken.”

Steeds meer vrouwen laten hun haar staan: niet waar

Dr. Van Riet: “Die trend merken we in onze praktijk niet. De meeste mensen willen nog steeds zo haarloos mogelijk zijn. Mannen willen vooral een gladde borst en rug, vrouwen haarvrije oksels en benen. Ook in de genitale streek en op het gelaat wordt heel wat geschoren, gewaxt en gelaserd.”

Brunettes hebben een sterkere lichaamsbeharing dan blondines: niet altijd waar

Dr. Van Riet: “Zuiderse of donkere types hebben doorgaans meer lichaamshaar. Maar blondines kunnen evengoed sterk behaard zijn. Je kan dus niet zomaar stellen dat donkere haartypes een sterkere lichaamsbeharing hebben dan blondines. Wel is het zo dat de lichaamsbeharing doorgaans evenredig verdeeld is. Wie een sterke armbeharing heeft, heeft doorgaans ook meer haargroei op de benen. De hoeveelheid lichaamshaar kent een belangrijke genetische en raciale oorzaak. En ook de hormonale huishouding speelt een rol. Denk bijvoorbeeld aan aandoeningen zoals PCOS, die voor overbeharing kunnen zorgen.”

Vijftigers hebben meer last van gezichtsbeharing: soms waar

Dr. Van Riet: “De menopauze brengt heel wat hormonale veranderingen en schommelingen met zich mee. Dat kan voor een verandering in de haargroei zorgen. Vrouwen ontdekken dan haartjes op plaatsen waar er vroeger geen haar te bespeuren viel: op de kin of wangen bijvoorbeeld. De ene vrouw heeft er meer last van dan de andere. Een en ander hangt af van de gevoeligheid van de receptoren in de huid. Vrouwen die zich er erg aan storen, kunnen we in samenspraak met de gynaecoloog helpen met een hormonale behandeling. Een hormonaal onevenwicht kan trouwens ook op jongere leeftijd voorkomen en aangepakt worden.”

Vrouwen zijn baas over hun eigen haar: absoluut waar

Dr. Van Riet: “Vrouwen moeten vooral hun persoonlijke voorkeur volgen. In de praktijk merken we dat de meeste vrouwen zichzelf mooier en frisser voelen met een gladde huid. Ook ingegroeide haartjes en vervelende ontstekingen zijn een belangrijke reden waarom vrouwen voor een permanent onthaarde huid kiezen. We motiveren vrouwen om vooral te doen waar ze zich zelf goed bij voelen. Helaas heb ik het al meegemaakt dat een man duidelijk aangaf hoe ‘hij’ het graag zag … Er zullen jammer genoeg altijd vrouwen zijn die niet louter naar hun eigen wensen kijken.”

Vrouwen willen er onderaan als een baby uitzien: niet waar

Dr. Van Riet: “Twintig jaar geleden was de vraag naar een gladde bikinizone vrij beperkt. Definitieve ontharing was een pak duurder en pijnlijker dan vandaag. Met het krimpen van de bikini’s is de vraag naar een uitgebreide bikinibehandeling sterk gestegen. Toch is een volledig haarloze onderkant eerder uitzonderlijk. De meeste vrouwen laten het liefst een driehoekje of bredere streep haartjes staan. Ieder is vrij om daarover te beslissen, maar een permanente ontharing van de genitale zone raden we niet aan.”

De beste tips om vlot te ontharen

1. Ontharen doe je het best na of tijdens het douchen, ongeacht de methode die je gebruikt. De huid is dan nog soepel en warm, en de poriën staan wijder open waardoor je de haren makkelijker kan verwijderen en het hele klusje wat pijnlozer verloopt.

2. Gebruik na het ontharen een hydraterende bodylotion of verzachtende spray. Die voeden en kalmeren, wat de huid helpt om sneller te herstellen. Tip: zorg dat de crème geen parfum bevat, want dat kan prikken en de huid net irriteren.

3. Door regelmatig te scrubben verwijder je dode huidcellen, waardoor je ingegroeide haartjes kan voorkomen en je huid gladder is. Scrub altijd net voor je gaat ontharen, zo maak je de haartjes alvast goed los. Of gebruik een lotion specifiek tegen rode bultjes en ingegroeide haren.

De verschillende ontharingsmethodes

Wie zo’n glad zomervel wil, heeft tegenwoordig heel wat meer tools ter beschikking dan het oude vertrouwde scheermes. Je kan harsen – warm of koud, met voorgemaakte strips of met echte was – maar ook epileren en elektrisch scheren. Voor wie liever buiten de lijntjes scheert, is er ontharingscrème, waarbij de chemische bestanddelen de haartjes doen afbreken. Nieuw is body sugaring: een natuurlijke ontharing op basis van suikerhars, wat bovendien minder pijnlijk zou zijn. Maar het grootste geschut tegen ongewenste haartjes is en blijft laseren. Eén probleem: daarvoor moet je wel naar het salon. Al is er ook daar goed nieuws: anno 2020 zijn die lasers krachtiger dan ooit, waardoor je minder behandelingen nodig hebt voor een beter resultaat. Liever thuisblijven? Dan is the next best thing IPL (intensief pulserend licht). Deze apparaatjes zijn ideaal voor thuisgebruik, en brengen met behulp van lichtflitsen de haarzakjes in slaap, waardoor het haar uitvalt en het minder snel terugkeert. Het is dus geen permanente optie, in tegenstelling tot laserbehandelingen, maar wie trouw op vaste tijdstippen flitst, kan uiteindelijk tot een halfjaar haarvrij door het leven gaan.

BRON: https://www.hln.be/nina/style/blote-benen-weer-dit-zijn-de-beste-ontharingsmethodes-van-het-moment~a71bd65a/

Zeker een mooi stukje voor mijn vrouwelijke lezers. Het is er weer weer voor om je benen en voeten in de kijker te zetten. Verzorgde benen en voeten zijn altijd een vrouwelijk prijskaartje zeg ik altijd. Maar het is aan jezelf hoe je met je lichaam om wilt gaan qua verzorging. Niemand kan je verplichten je haartjes op je benen te scheren je nagels een kleurtje te geven je eelt te verwijderen. Dat heb je allemaal zelf in de hand. Zoals je ook kan lezen in de tekst was het vroeger om ons te beschermen. Daarom dat we haar hebben op bepaalde plaatsen. Maar nu beschermen we ons op een andere manier en zijn de haren ook niet altijd nodig.
Ook hangt veel af van wat je gebruikt om je te scheren. Ieder lichaamsdeel is anders en gebruikt men dan ook iets anders voor.

Tips voor mooiere benen - Gezond.be

5 grote fouten die je maakt wanneer je je benen scheert

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

KIJK VANUIT JE ILLUSIE NAAR DE WAARHEID

La verdadera mente, ¿más allá del cerebro? - Inspirulina.com

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Vastbesloten je eindelijk in de wereld van de yoga te verdiepen, of al iets langer overtuigd? Deze zeven tips komen voor elke yogi in wording van pas. Ohm!

1. Spierpijn gegarandeerd

Wanneer je net begint met yoga, zal je merken dat dit lastiger is dan je dacht. Yoga concentreert zich niet enkel op je geest, maar ook op de bouw van je spieren. Hou in het begin even vol en na een tijdje zal je duidelijk resultaten boeken.

2. Van Hatha tot Vinyasa

Er zijn tientallen varianten van yoga. Eén van de bekendste is de traditionele Hatha yoga, die bestaat uit verschillende basishoudingen gecombineerd met ademhalingstechnieken en relaxatie. Poweryoga focust meer op het lichamelijke en Vinyasa is dan weer dynamischer qua bewegingen en doet meer aan een soort dans denken. Zoek uit wat bij je past en probeer eens enkele varianten op Youtube uit.

3. Behoed je voor uitschuivers

Nog ergens een oud turnmatje liggen thuis? Controleer best eerst even of het dik en comfortabel genoeg is en of je er niet op uitglijdt. In het andere geval schaf je beter een nieuw exemplaar aan. Zorg er voor dat de mat groot en breed genoeg is waardoor je er probleemloos helemaal op kan liggen. Plots wegschuiven terwijl je net heel geconcentreerd in een houding staat, kan flink tegenvallen.

4. Me, myself and I

Yoga is geen les waarin je de beste wil zijn of jezelf moet spiegelen aan wie het al veel vaker deed. Concentreer je enkel op jezelf, jouw lichaam en je ademhaling en kijk niet naar wat anderen doen. Draag comfortabele kleren waar je jezelf ontspannen in voelt.

5. Na sporten komt… Yoga

Plan eens wat yoga na een andere zware work-out of training. Het klinkt vreemd, maar je zal je de volgende dag veel fitter voelen. Yoga zorgt ervoor dat je je hele lichaam strekt en rekt en dat is juist nodig na een zware inspanning.

6. Yoga als voorgerecht

Oefen zoveel mogelijk op een lege maag. Door het buigen en strekken van je lichaam, is het beter om een lege maag en een open geest te hebben. Hou wel een flesje water bij de hand om te drinken tussendoor.

7. Say Cheese!

Als je thuis aan yoga doet zonder lesgever, neem dan af en toe foto’s (en dank daarbij oprecht de uitvinder van het concept ‘zelfontspanner’, zodat je dit in alle subtiliteit kan doen). Zo kan je zelf zien welke houdingen nog geperfectioneerd kunnen worden en of je na enkele weken vooruitgang boekt.

Klaar voor een voorproefje? Deze 3 basisoefeningen kan je alvast proberen

Downward Facing Dog

Deze basispose is perfect om je rug uit te rekken, en je stretcht in één moeite mee je kuiten en hamstrings.

  • Ga op je handen en knieën zitten waarbij je knieën zich recht onder je heupen bevinden.
  • Zet de handen onder de schouders met gespreide vingers die naar voren wijzen.
  • Adem uit en til je knieën van de grond, zodat je armen en benen zich strekken.
  • Krijg je de benen niet volledig gestrekt, hou ze dan lichtjes gebogen.
  • Duw de hielen richting de grond. Ze hoeven de mat niet te raken als dat niet lukt.
  • Hou je hoofd tussen de armen en blijf zo een minuutje staan.

Child’s Pose

Deze ontspannen houding wordt vaak aan het einde van de les gedaan. Je strekt de onderrug en ontspant de rest van je lichaam.

  • Ga op de mat zitten met je zitvlak op je hielen. Let erop dat je voeten onder je gestrekt zijn.
  • Buig naar voren en leg je voorhoofd op het matje.
  • Strek je armen en breng ze zo ver mogelijk naarvoren als dat voor jou comfortabel voelt.
  • Adem die in en uit en ontspan.

Cobra

In de cobrahouding worden je rugspieren versterkt en stretch je de borstpieren.

  • Ga op je buik liggen met je benen gestrekt.
  • Plaats je handpalmen recht onder de schouders ter hoogte van de borst.
  • Adem in en druk jezelf via de armen naar omhoog enkijk naar boven. De ellebogen blijven lichtjes gebogen.
  • Zorg ervoor dat je nekwervels in het verlengde van jerug blijven. Kantel je bekken tegen de grond.
  • Duw de borst open en hou je schouders laag.

BRON: https://www.msn.com/nl-be/lifestyle/health/start-to-yoga-7-tips/ar-BB12VmCT?li=BBqiNIl

Met yoga kan men altijd beginnen gelijk op welke leeftijd. Er is yoga voor kinderen zelfs. Dat op een speelse manier gegeven wordt. Als volwassenen is het je ertoe durven aanzetten. En niet denken dit is zweverig. Nee het is met lichaam en geest bezig zijn. Yoga kan je zelfs op een stoel. Doe je het in groepsverband spiegel je dan niet naar anderen. Je lichaam geeft het nodig wel aan en dat is juist yoga. Luisteren voelen naar je eigen lichaam. Je lichaam is een tempel en dat verzorg je zo goed mogelijk. Iedere oefening doe je doet zal je voelen innerlijk en uiterlijk aan je lichaam. Ik zeg altijd tegen mensen die ermee willen beginnen. Begin in eerste instantie met je lichaam en geest op een lijn te krijgen. Dat doe je door je ademhaling onder controle te krijgen en dan zal je voelen wat je aankan. Ademhaling en naar een punt van je innerlijk lichaam gaan is belangrijk. Zo leer je weer heel veel van jezelf en je innerlijk lichaam. Zoals je organen het gevoel wat een oefening doet.
En als het nodig is voor jezelf kan je bepaalde dingen gebruiken om een oefening te doen zonder pijn te moeten voelen.

Yoga oefeningen voor thuis | BeterSport.nl

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf

Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Ruelha

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

ESRUNRIA

Be the kind of person you would like to meet!

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

bijonsinhuissen.wordpress.com/

𝙽𝚘𝚝 𝚊𝚕𝚕 𝚝𝚑𝚘𝚜𝚎 𝚠𝚑𝚘 𝚠𝚊𝚗𝚍𝚎𝚛 𝚊𝚛𝚎 𝚕𝚘𝚜𝚝

%d bloggers liken dit: