Archive for 13 maart 2020


DENK AAN JE MEDEMENS

DENK AAN JEZELF EN VERZORG JE MAAR HELP OOK ANDEREN DIE HET NODIG HEBBEN

Afbeeldingsresultaat voor helpende hand

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Kagyu Yeunten Gyamtso Ling     Huy – Schoten – Brussel
Annulering van alle activiteiten in onze drie centra,
van zaterdag 14 maart t/m vrijdag 3 april

Beste vrienden en leden van de sangha
Gezien de pandemische situatie en de door onze regering aangekondigde maatregelen, melden wij met spijt de annulering van alle activiteiten in onze drie centra, Yeunten Ling (Huy), Karma Sonam Gyamtso Ling (Schoten) en Nalanda (Brussel), van zaterdag 14 maart t/m vrijdag 3 april. Deze annulering geldt ook voor alle wekelijkse activiteiten, zoals avondmeditaties, poudjas en rondleidingen.
Als u in deze periode een reservering hebt gemaakt voor een activiteit in een van onze centra, ontvangt u binnenkort een persoonlijke e-mail met de terugbetalingsmodaliteiten.
Wij doen de beste wensen opdat u allen gezond mogen blijven en de kwetsbare mensen die het nodig hebben kunnen helpen.

Dit kreeg ik privé en dan zie je alle moet er onder leiden.
En de laatste zin is heel belangrijk. Probeer gezond te blijven en krijg je het toch spijtig genoeg wees sterk. Maar denk aan de kwetsbare mensen en waar je kan help hen.

Afbeeldingsresultaat voor gebedsvlaggetjes tibet

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Ook sekswerkers Schipperskwartier kreunen onder coronavirus: “Minder inkomsten omdat klanten bang zijn voor besmetting

Afbeeldingsresultaat voor sekswerker

Ook het Antwerpse Schipperskwartier kreunt onder het coronavirus. “Sekswerkers zien hun inkomsten dalen, omdat heel wat klanten bang zijn een besmetting op te lopen”, zegt Wendy Gabriëls van vzw Violett. “Kussen raden we af.”

Seks zou geen seks zijn zonder intiem contact en dus hebben ook de Antwerpse sekswerkers het moeilijker sinds de uitbraak van het coronavirus. Vooral de strengere maatregelen van de laatste dagen maken dat heel wat klanten hun bezoek uitstellen. “En dat maakt dat veel sekswerkers het financieel moeilijker hebben”, zegt Wendy Gabriëls van vzw Violett. De Vlaamse organisatie met uitvalsbasis in het Antwerps Schipperskwartier biedt informatie, advies en hulp aan sekswerkers. “Er is nog altijd geen statuut voor wie aan de slag is in de seksindustrie. Dat maakt dat deze mensen extra kwetsbaar zijn in deze tijden.”

Niet kussen

“Zowel klanten als sekswerkers zelf kloppen bij ons aan met vragen over de risico’s”, zegt Gabriëls. “In hun business, net als die van kappers bijvoorbeeld, is aanraking onvermijdelijk. Toch raden we hen sterk af om te kussen in deze tijd. We hebben als vzw het voordeel dat we dat in heel veel talen uit kunnen leggen en er is een icoontje toegevoegd aan de brochures die we verdelen. Dat maakt duidelijk dat zoenen beter vermeden wordt. Wie zich ziek voelt, gaat net als iedereen best naar de dokter en kan beter even niet aan de slag om het risico zo klein mogelijk te houden.”

Hoeveel sekswerkers er in Antwerpen aan de slag zijn, is niet geweten. “Exacte cijfers kan je daarover niet geven. Het contact verloopt ook vaker online en is veel discreter”, aldus Gabriëls nog.

BRON: https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpen/ook-sekswerkers-schipperskwartier-kreunen-onder-coronavirus-minder-inkomsten-omdat-klanten-bang-zijn-voor-besmetting~affa7b7b/

Leuk en geen leuk nieuws natuurlijk. Maar ook in deze branche zien ze hun inkomen omlaag gaan door de zware maatregelen. En dan zie je pas maar weer wat het economisch teweeg zal brengen.
En zo zie je dan weer wat iets helemaal plat kan leggen. En wat decennia al gewoekerd heeft.
Als ik het bekijk is het net als een oorlog. Hamsteren en angst.

Afbeeldingsresultaat voor sekswerker

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Het is normaal dat je ’s nachts wakker wordt en 5 andere wist-je-datjes over slaap

Afbeeldingsresultaat voor slapen

Vandaag is het de Internationale Dag van de Slaap. Goed om eventjes stil te staan bij het belang van een goede nachtrust. En daar horen uiteraard ook interessante weetjes bij. Wij verzamelden er enkelen uit het praktische boek ‘Eerste hulp bij beter slapen’ van experts Aline Kruit en Irma Leijten.

Het is normaal dat je ’s nachts wakker wordt

Wie ’s nachts wakker wordt, denkt de volgende dag vaak dat die slecht geslapen heeft. Niets is minder waar. Volgens slaapexperts Kruit en Leijten is het doodnormaal dat je ’s nachts verschillende keren wakker wordt. Heel wat mensen zijn er zich gewoon niet bewust van en geloven oprecht dat ze altijd de hele nacht doorslapen. Anderen draaien zich eens om of maken een blitzbezoek aan het toilet, en slapen direct weer in. En dan is er nog een restgroepje dat direct alert wordt als ze een oog opendoen, waardoor hun gedachtemolen in gang schiet.

Hoe je reageert, hangt af van verschillende factoren. Je persoonskenmerken, hoe gevoelig je bent voor prikkels, of je gebukt gaat onder stress, of je tot ’s avonds laat gewerkt hebt of dat je een ruzie hebt gehad met je partner.

Hoe ouder je bent, hoe vaker je ’s nachts wakker wordt

“Vroeger werd ik ’s nachts nooit wakker. Nu overkomt het me maar al te vaak.” Herken je dat gevoel? Dan moet je je geen zorgen maken, zeker niet als je een vijftigplusser bent. Als je ouder wordt, stijgt niet alleen het aantal momenten dat je ’s nachts wakker wordt, maar ook de intensiteit en tijdsduur ervan. Het is dus niet vreemd dat je vaker opmerkt dat je wakker bent dan voorheen. Dat betekent niet dat je een slaapprobleem hebt. Het hoort bij het ouder worden.

De kwaliteit van je slaap is minstens zo belangrijk als de hoeveelheid slaap.

Als je in dromenland vertoeft, volg je telkens een gelijkaardig patroon. De eerste 15 à 20 minuten ben je aan het inslapen, waarna je wegzakt in een lichte slaap. Wat de functie is van deze slaap, is nog niet helemaal duidelijk. Veel belangrijker zijn de 2 volgende fases: de diepe slaap en remslaap. Dan herstellen cellen zich, wordt je immuunsysteem versterkt waardoor je minder vatbaar bent voor een verkoudheid of griep, en vinden emotionele verwerkingsprocessen plaats.

Het is dus belangrijk dat je voldoende diepe slaap en remslaap hebt. Daar zal je de volgende dag ook de voordelen van plukken: je bent creatiever, kunt je goed concentreren en ook je humeur knapt ervan op.

Neen, je hebt écht niet elk uur van de nacht op de klok gezien

Je hebt het idee dat je geen oog hebt dichtgedaan. De nacht lijkt een eeuwigheid te duren. De tijd kruipt. En jij ligt daar maar, wakker. Iedereen heeft het al eens meegemaakt. Een kleine troost: het lijkt alleen maar alsof je wakker blijft.

Uit slaaponderzoek blijkt dat veel mensen die denken dat ze de hele nacht wakker liggen, in werkelijkheid weliswaar meerdere keren wakker worden, maar nadat ze op hun wekker keken toch weer wegdoezelen in een lichte slaap. Bovendien kan je tijdens de lichte slaap horen, denken en ruiken. Je slaapt dus vaak meer dan je denkt.

Een veelgehoorde tip om gemakkelijker in te slapen: kijk niet op de wekker. Als je merkt dat je geïrriteerd of gefrustreerd raakt nadat je op je wekker hebt gekeken, is het beter om inderdaad niet te kijken. Word je er juist rustiger van – ‘oef, ik kan nog een paar uur slapen’ – kijk dan gerust.

Melatonine is géén slaaphormoon

Melatonine is een hormoon dat door de pijnappelklier in de hersenen wordt geproduceerd onder invloed van licht. Als er veel blauw licht op het netvlies in de ogen valt, krijgt de epifyse het signaal dat er weinig melatonine aangemaakt hoeft te worden. Bij minder blauw licht komt de productie op gang. Melatonine wordt vaak ‘slaaphormoon’ genoemd. Dat is niet juist, want dieren die ’s nachts actief zijn, hebben ook een hoge melatoninespiegel. Het is dus een ‘donkerhormoon’.

Goede slapers hebben vaak rituelen

De rituelen zijn geen voorwaarde om te kunnen slapen, maar het zijn wel functionele dingen of dingen die mensen leuk vinden. Denk aan een boekje lezen, douchen of je kleren voor de volgende dag al klaarleggen. Zulke gewoontes zorgen ervoor dat je rustig wordt en je veilig voelt.

Een goede slaper gaat echter flexibel om met die rituelen. Een keer geen douche of bad is ook goed. Slechte slapers koppelen de gewoonte vaak aan slapen: “Ik moet lezen, anders kan ik niet slapen” of: “Ik moet sporten, anders ben ik niet moe en dan kan ik niet slapen”. Let er dus op dat je van het ritueel geen verplichting maakt. Zo zet je jezelf onder meer druk om te slapen, wat een averechts effect heeft.

BRON: https://www.hln.be/nina/fit-gezond/het-is-normaal-dat-je-s-nachts-wakker-wordt-en-5-andere-wist-je-datjes-over-slaap~a61943cc/

Ons slaappatroon zal niet altijd hetzelfde blijven. Dat heeft met heel veel factoren te maken.
Bij het ouder worden is het ook zo dat deze mensen vaak een middagdutje doen. En zo in de nacht soms wakker kunnen worden, of vroeg wakker zijn. Hoe ouder men wordt hoe meer slaap we nodig hebben.
Een ritueel voor het slapen gaan brengt je tot rust en kan je helpen beter in slaap te vallen. Het heeft niet altijd met een gewoonte te maken. Het kan zijn dat je de ene keer een boek leest, de andere keer lekker gaat mediteren, of je kleding klaar legt. Maar ook gewoon even in het bed liggen tot rust komen en dan in slaap vallen.
Ook mogen we niet vergeten dat we allemaal niet even veel slaap nodig hebben. En het kan perfect zijn dat iemand vroeg wakker is of in de nacht wakker wordt maar toch uitgerust is.

Afbeeldingsresultaat voor slapen

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf 💙|| Daily Information in 💌 in 1️⃣1️⃣0️⃣ Languages ✅

You can translate any page and post on this "GREAT" Blog into 110 Languages with the Google Translate Widgete 😀‼ || Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚||

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

%d bloggers liken dit: