Archive for 27 februari 2020


PROBLEEM

WIE NIET NAAR DE OORZAAK VAN EEN PROBLEEM ZOEKT ZAL IN HET PROBLEEM BLIJVEN HANGEN

Afbeeldingsresultaat voor PROBLEEM Afbeeldingsresultaat voor PROBLEEM

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Aantal jongeren dat antidepressiva neemt blijft stijgen

Afbeeldingsresultaat voor jongeren en depressief

Het aantal jongeren dat antidepressiva gebruikt, is opnieuw licht gestegen. Dat blijkt uit cijfers die CD&V-Kamerlid Nawal Farih heeft opgevraagd bij minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld). “Een alarmerende trend”, zegt Farih, die ervoor pleit om jongeren vaker alternatieve behandelingen zonder medicatie aan te reiken.

In totaal namen in 2018 52.526 jongeren antidepressiva, een stijging met 1,9 procent in vergelijking met 2017, toen het om iets meer dan 51.500 jongeren ging. In 2015 en 2016 ging het telkens om ruim 51.600 jongeren.

15- tot 18-jarigen

De stijging is vooral merkbaar in de categorie 15- tot 18-jarigen. Daar namen in 2018 ruim 8.670 jongeren antidepressiva, een stijging met meer dan 400 jongeren sinds 2015. In de categorie 11 tot 14 jaar ging het in 2018 om ruim 1.900 jongeren, terwijl het er drie jaar eerder 1.770 waren, een toename met bijna 200 jongeren. Bij de 19- tot 22-jarigen gaat het om een stijging van 16.366 in 2015 naar 17.107 in 2018. Voor 23- tot 26-jarigen tot slot is het antidepressivagebruik licht gedaald, van ruim 25.200 in 2015 tot 24.800 drie jaar later.

Op het totale aantal jongeren in die leeftijdscategorieën gaat het telkens om een percentage tussen de 0,38 en 4,57 procent dat antidepressiva gebruikt.

Jongeren moeten genieten van hun jeugd en horen geen medicatie te nemen tegen de donkere gedachten of stress

Alarmerend

CD&V-Kamerlid Nawal Farih spreekt van een “alarmerende trend”. “Het bevestigt dat mentale gezondheidszorg één van de grote prioriteiten van de toekomst wordt”, zegt ze. Farih vraagt om artsen nog meer te sensibiliseren om minder snel antidepressiva voor te schrijven en alternatieven zonder medicatie aan te reiken.

“CD&V ijvert voor een warme, geborgen samenleving. Maar ondanks het feit dat jongeren digitaal meer dan ooit verbonden zijn met elkaar, blijven eenzaamheid, depressie en suïcidaliteit prangende uitdagingen in onze sterk geïndividualiseerde samenleving”, zegt ze. “Jongeren moeten genieten van hun jeugd en horen geen medicatie te nemen tegen de donkere gedachten of stress.”

BRON: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/aantal-jongeren-dat-antidepressiva-neemt-blijft-stijgen~a63b2b62/

Begrijp niet dat dit zo snel gegeven wordt. Als men het probleem niet aanpakt zal de medicatie alleen nog maar voor meer problemen zorgen. Ik bedoel ermee. Als de medicatie uitgewerkt is, dat ze in een diep gat terecht komen dan. Dan gaan ze terug en wordt de dosis verhoogt of krijgt men zwaardere medicatie. Men wordt eraan verslaaft wil men ervan af is het afkicken. Dat ook niet van de poes is. Maar wat ze niet doen het probleem aanpakken. En de jongeren daarmee leren omgaan. Jongeren genieten niet meer. Maar eigenlijk allemaal de schuld van de maatschappij. De scholen is presteren en goede cijfers halen thuis moeten ze stil zijn. En beide gevallen wordt meer en meer een a-pad en laptop gebruikt. En thuis nog eens de gsm. Ze mogen zich niet meer uitleven. Zijn ze te druk wordt er maar een woord uitgesproken xxxx. Wil het woord nog niet schrijven. Dan hebben de meeste jongeren nog zwarte gedachten omdat ze zich niet goed voelen in hun vel. Of een negatief zelfbeeld hebben. Praten is voor hen moeilijk en al zeker met de ouders. Zijn deze jongeren die zichzelf pijn beginnen te doen. De ouders hebben maar een oplossing arts medicatie. Maar het probleem wordt niet aangepakt. Ook vaak willen de ouders niet meedoen of helpen in zo een therapie. Ook deze hebben vaak hulp nodig. Hoe communiceren en omgaan met mijn kind.
Ik zie nog weinig kinderen en jongeren die echt goed in hun vel zitten en die kunnen genieten van hun leven.

Afbeeldingsresultaat voor antidepressiva

Afbeeldingsresultaat voor jongeren en depressief

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

 

OEIGOEREN

Meer dan 600.000 handtekeningen in 72 uur! Bedankt! Belangrijke ministers van Buitenlandse Zaken komen nu samen in Genève — laten we hen met 1 miljoen stemmen oproepen om op te staan voor de Oeigoeren. Deel dit met iedereen:

Het is verschrikkelijk — 1 miljoen Oeigoeren worden in China gevangen gehouden en gehersenspoeld! Vrouwen worden verkracht, kinderen worden van hun ouders gestolen. Onze overheden durven hun stem niet te laten horen, maar wij wel! Over enkele dagen kan deze gruwel aan bod komen op een VN-top — en als ieder van ons nu tekent, dan kunnen we 1 miljoen stemmen overhandigen op de vergadering — 1 voor elke opgesloten Oeigoer! Vervolgens zal Avaaz de verhalen van overlevenden delen met parlementen overal ter wereld en grote bedrijven onder druk zetten om zich terug te trekken — zo zullen we aan China laten zien dat we niet ophouden tot de Oeigoeren vrij zijn. Teken nu!

Teken de petitie

Beste vrienden,

China staat in de schijnwerpers door het coronavirus, maar het land wil een andere crisis verborgen houden voor de wereld: 1 miljoen Oeigoeren worden gevangen gehouden en gehersenspoeld door Chinese autoriteiten!

Vrouwen worden verkracht en gemarteld; kinderen worden van hun ouders gestolen.

Het is afschuwelijk dat dit gebeurt in 2020 en dat de meeste overheden te laf zijn om hun stem te laten horen. Maar wij zullen niet zwijgen! Over enkele dagen kan deze gruwel aan bod komen tijdens een VN-top. Volgens insiders kan een wereldwijde oproep cruciale landen eindelijk de moed geven om kritiek te uiten op China. Als iedereen die dit leest nu tekent, dan kunnen we 1 miljoen handtekeningen overhandigen aan de vergadering — 1 voor elke opgesloten Oeigoer!

Vervolgens zullen we de verhalen van overlevenden delen met parlementen overal ter wereld en internationale bedrijven onder druk zetten om hun betrokkenheid bij deze culturele genocide stop te zetten — en China en de wereld laten zien dat we niet ophouden tot de Oeigoeren vrij zijn.

Klik hier en teken de dringende oproep om de Oeigoeren te bevrijden!

Beijing voelt zich al decennia bedreigd door de Oeigoerse gemeenschap — maar de regering is gestaag overgegaan van behoedzaamheid naar controle, vervolgens naar onderdrukking en nu naar massale opsluiting en indoctrinatie. De omvang van de repressie vergt enorm veel technologische infrastructuur — gezichtsherkenning, toezicht op huizen en openbare ruimtes, en gigantische DNA-databanken.

Internationale merken bieden kapitaal en technologie, en in ruil voorziet China hen van dwangarbeid en ongelooflijke rendementen op investeringen in Chinese bewakingstechnologieën — het is een monsterverbond! Maar als de VN, overheden, bedrijven en investeerders van zich laten horen, straffen opleggen aan de verantwoordelijken en financieringsstromen naar China droogleggen, dan zou Beijing van koers kunnen wijzigen … en daar kunnen wij voor zorgen!

Onlangs heeft een overlever van de Holocaust een elfde gebod voor de mensheid geopperd: “Wees niet onverschillig.” Dit is een gewetenszaak voor ons allen.

Laten we beginnen door van onze overheden af te dwingen dat ze Beijing oproepen om de mensenrechten van de Oeigoeren te beschermen. Vervolgens zullen we internationale investeerders en CEO’s oproepen om niet langer te zwijgen en hun zakenrelaties met China te bevriezen! Teken nu en deel dit met al je vrienden.

Klik hier en teken de dringende oproep om de Oeigoeren te bevrijden!

Telkens opnieuw heeft onze gemeenschap zich geschaard achter moedige minderheden die hun bestaansrecht verdedigen. Van de inheemse bevolking in het Amazonewoud tot de Masai in Kenia, we hebben hun stemmen versterkt zodat de hele wereld hen kon horen. Laten we nu de stemmen versterken van de Oeigoeren die gehersenspoeld worden in gigantische terreurkampen in China en laten we doen wat we kunnen om hen vrij te krijgen. Doe nu mee!

Met hoop en vastberadenheid,

Meetali, Diego, Luis, Huiting, Nataliya, Will, Wissam en de rest van het Avaaz-team

Meer informatie:

De Holocaust van Xinjiang (Trouw)

Gescreend, opgesloten, gefolterd: de realiteit van een miljoen Oeigoeren in China (MO)

Chinezen noemen kampen ‘niks bijzonders’, maar documenten zeggen wat anders (AD)

Dit kreeg ik prive

Wie Oeigoeren net kent lees hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Oeigoeren

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

 

10 maart: Tibet vredesmars door Amsterdam op 61e herdenking Tibetaanse volksopstand

Op 10 maart organiseert ICT samen met de Tibetaanse gemeenschap en de Tibet Support Groep een vredesmars door het centrum van Amsterdam om de 61ste herdenking van de Tibetaanse volksopstand te markeren.

10 maart is een historische dag. Tijdens de Tibetaanse volksopstand van 10 maart 1959, kwamen tienduizenden Tibetanen om, nadat China de vreedzame demonstraties gewelddadig neersloeg. De Dalai Lama en honderdduizenden Tibetanen vluchtten vervolgens in ballingschap.

Op 10 maart zal op veel plaatsen in Nederland de Tibetaanse vlag wapperen en komen op de Dam in Amsterdam honderden Tibetanen en supporters samen. Van 13.00-14.00 uur vindt de herdenking plaats met aansluitend een vredesmars door het centrum van Amsterdam.

Op het programma staan verschillende sprekers, Tibetaanse verzetsliederen en wordt de officiële verklaring van de Tibetaanse regering in ballingschap voorgedragen ter gelegenheid van de 61ste herdenking van de Tibetaanse volksopstand. Als gastsprekers zijn de 21 jarige Oeigoerse activist Alrek Ablikim en Nicole Sprokel, Senior Political Affairs Officer Amnesty International aanwezig.

De kleurrijke vredesmars start om 14.00 uur vanaf de Dam naar de Rozengracht, Marnixstraat, Leidseplein, Weteringsschans, Frederiksplein, Utrechtsestraat, Muntplein, Rokin en eindigt rond 16.00 uur weer op de Dam.

Net als voorgaande jaren roept ICT iedereen op om op deze historische dag de Tibetaanse vlag uit te hangen uit solidariteit met de vreedzame strijd van het Tibetaanse volk voor een wederzijdse oplossing met China.

Tot op de dag van vandaag zitten honderden Tibetanen gevangen vanwege hun geweldloze verzet.

Toon de Tibetanen dat zij er niet alleen voor staan in hun strijd voor rechtvaardigheid en laat op 10 maart de Tibet vlag wapperen en kom naar de Dam!

Stop de onderdrukking

Sinds de bezetting van Tibet door China in 1950 voeren de Tibetanen een geweldloze strijd voor autonomie, mensenrechten en democratie. Door de groeiende toestroom van Chinezen vormen zij een minderheid in eigen land. Tibetanen worden op grote schaal gediscrimineerd en economisch gemarginaliseerd. Hun taal, religie en unieke cultuur staan onder druk en als volk worden zij in hun voortbestaan bedreigd. Meer dan 156 Tibetanen hebben zichzelf in brand gestoken als verzet tegen de Chinese onderdrukking en groeit het aantal politieke gevangenen.

Op 10 maart 1959 kwam het Tibetaanse volk in opstand tegen de Chinese bezetting die in 1950 was begonnen. Duizenden Tibetanen verloren hun leven tijdens de verdediging van hun land. Hun leider, de Dalai Lama, werd gedwongen te vluchten naar India en woont daar sindsdien in ballingschap met meer dan honderdduizend landgenoten. De opstand was een keerpunt in de geschiedenis van het Tibetaanse volk en de herdenking van deze historische dag blijft van groot belang voor Tibetanen, zowel binnen Tibet als in ballingschap.

BRON: https://savetibet.nl/nieuwsartikel/interview-in-elsevier-weekblad-met-christa-meindersma-over-tibet-en-de-tibetaanse-gemeenschap-in-nederland/

 

Herdenking nationale volksopstand in Tibet

10 maart – Save the date. Save Tibet!

61 jaar geleden werden de straten van Lhasa gevuld met Tibetanen die vreedzaam protesteerden tegen de brute onderdrukking van China. Deze opstand werd door China bloedig neergeslagen, waarna de Dalai Lama en vele Tibetanen vluchtten in ballingschap.

Op 10 maart herdenken we wereldwijd deze nationale volksopstand in Tibet. We staan stil bij alle moedige Tibetanen die vanwege hun geweldloze verzet onder erbarmelijke omstandigheden gevangen zitten of zijn omgekomen.

Sluit je op deze historische dag aan en toon China dat de wereld toekijkt en het Tibetaanse volk steunt in hun strijd voor vrijheid.

> Sluit je aan bij de solidariteitsmars in Amsterdam

Loop met honderden Tibetanen en sympathisanten door het hart van Amsterdam vanaf de Dam en toon je solidariteit met de vreedzame Tibetaanse strijd voor vrijheid en rechtvaardigheid.

      • 12.30 uur verzamelen op de Dam, Amsterdam
      • 13.00 uur start programma op de Dam met o.a. gastsprekers en actie
      • 14.00 uur start vredesmars door het centrum van Amsterdam
      • 16.00 uur einde vredesmars op de Dam
      • 16.30 uur einde programma

 

> Hang op 10 maart de Tibetaanse vlag uit: #Tibetvlag actie!

Laat net als honderden andere Nederlanders op 10 maart de Tibetaanse vlag wapperen uit solidariteit met de vrijheidsstrijd van het Tibetaanse volk.

Doe jij ook mee?…

    1. Heb je de Tibetaanse vlag nog niet in huis? Bestel hem dan op onze webshop: https://savetibet.nl/winkel.
    2. Maak een mooie foto van de Tibetaanse vlag. Raise your flag!
    3. Post deze foto vóór zondag 15 maart op je eigen Facebook, en tag @International Campaign for Tibet of op Instagram, tag ons dan met: @Savetibeteurope.
    4. Gebruik ook de hashtag: #Tibetvlag.

Wij kiezen de mooiste foto’s uit en plaatsen deze op maandag 16 maart op onze Facebook & Instagram pagina! Je kan vanaf 16 maart stemmen op de mooiste foto. Op vrijdag 20 maart maken wij de winnaar bekend van de #Tibetvlag actie.

Bestel de prachtige vlag hier.

BRON: https://savetibet.nl/agenda/herdenking-tibetaans-nationale-volksopstand/

Afbeeldingsresultaat voor gebedsvlaggen boeddhisme

5 redenen waarom je zo vaak wakker wordt in het midden van de nacht

Afbeeldingsresultaat voor s nachts wakker worden

 

Het is 3 uur ’s nachts en je bent – alweer – klaarwakker. Hoe dat komt en vooral: wat je eraan kan doen ontdek je hier.

‘Niemand slaapt de hele nacht door’, vertelt Jose Colon, oprichter van Paradise Sleep, een informatieve website over slaap, slaapmedicatie en slaapstoornissen, en auteur van ‘The Sleep Diet’. ‘Maar het is dan wel van belang dat je meteen opnieuw inslaapt.’ Lukt dat je niet? Dan is je slechte nachtrust waarschijnlijk te wijten aan een van de volgende slaapsaboteurs.

1. Je vele toiletbezoekjes

Iedereen wordt weleens wakker met een overvolle blaas. Toch is dat een vrij onschuldig fenomeen. Merk je daarentegen dat je elke nacht twee tot vier keer wakker wordt om te plassen, zelfs als je ’s avonds niet veel meer drinkt, is er sprake van nycturie, ofwel nachtelijk plassen. En dat kan verschillende oorzaken hebben.

De oplossing:

Het beste wat je kan doen is, uiteraard, om minder te drinken voor het slapengaan. Toch is het vooral van belang dat je nagaat wat de precieze oorzaak is van je nachtelijke toiletbezoekjes. Zo kunnen niet alleen bepaalde fysieke aandoeningen zoals een overactieve blaas, nierfalen of diabetes aan de basis liggen van nyctorie, maar is ook stress een veelvoorkomende boosdoener. Praat erover met je arts als je slaap eronder lijdt.

2. Een te warme slaapkamer

Een te warme omgeving zorgt er niet alleen voor dat je ’s nachts slechter inslaapt, maar ook dat je vaker wakker wordt. ‘De temperatuur van je slaapkamer, wat je draagt of niet draagt in bed, de lakens … ze kunnen allemaal invloed hebben op slaap. Een verhoogde lichaamstemperatuur is immers een belangrijke oorzaak van nachtelijk ontwaken’, vertelt Marc Leavey, specialist aan het Merci Medical Center in Baltimore.

De oplossing:

Hoewel iedereen een andere temperatuur verkiest, is een kamertemperatuur tussen de 15,5 en 18,5 °C ideaal voor een goede nachtrust. Ook een bad nemen voor het slapengaan biedt soms soelaas volgens Leavey. ‘Een warm bad nemen verhoogt tijdelijk je lichaamstemperatuur, maar veroorzaakt daarna een temperatuurdaling, een signaal dat je hersenen associëren met slapen’, legt hij uit.

3. Nachtelijk scrollen door je sociale media

Scrol jij voor het slapengaan graag nog eens door je Instagram of Facebook? Dan hoef je niet meer verder te zoeken naar de oorzaak van je slechte nachtrust. Onderzoek wijst immers uit dat je ogen ’s avonds blootstellen aan het blauwe licht van je smartphone ervoor zorgt dat je lichaam stopt met het aanmaken van het slaaphormoon melatonine.

De oplossing:

Dim de verlichting in je slaapkamer en probeer het uur voordat je gaat slapen zonder schermen van elektronische apparaten door te brengen. Kan je het niet laten om nog snel even te kijken wat je vrienden nog aan het doen zijn? Dim het licht dan van je smartphone en hou je scherm op minstens 30 centimeter van je gezicht. Dat zou er al voor zorgen dat je nachtrust minder verstoord wordt.

4. Je slaapmutsje

Hoewel een tweede (of derde) glaasje wijn je slaperig maakt, kan het ook je nachtrust grondig verstoren. ‘Enerzijds heeft alcohol een kalmerend effect. Zo val je, als je genoeg drinkt, makkelijker in slaap’, zegt Leavey. ‘Maar aan de andere kant zorgt alcohol er ook voor dat je REM-slaap later begint, waardoor je in de tweede helft van je slaap rustelozer en vaker wakker wordt.’

De oplossing:

‘Probeer niet té veel alcohol te drinken en in de uren voordat je naar bed gaat helemaal niet meer. Zo heeft je lichaam de tijd om de alcohol te verteren voordat je in bed kruipt’, aldus Leavey.

5. Stress

Of het nu komt door je veeleisende job of je lastige peuter: stress heeft een erg slechte invloed op je slaap. Voortdurend piekeren houdt immers je hersenen actief waardoor je niet alleen moeilijker inslaapt, maar ook vaker wakker wordt ’s nachts.

De oplossing:

Om je stress onder controle te krijgen, moet je ervoor zorgen dat je voldoende ontspannende momenten plant in je dag. Van stressreducerende activiteiten zoals mindfulness, meditatie en yoga is bijvoorbeeld aangetoond dat ze je helpen om minder te piekeren en je humeur verbeteren waardoor je ook beter slaapt.

BRON: https://www.goedgevoel.be/artikel/goed-gevoel-habits/5-redenen-waarom-je-zo-vaak-wakker-wordt-in-het-midden-in-de-nacht

Als dit zo eenmalig gebeurd zal het geen problemen opleveren. Komt dit vaak voor, ga dan eerst voor jezelf opzoek waar de oorzaak kan liggen. Vaak heeft het te maken met stress, of zelfs door te laat voeding tot je te nemen. Teveel drinken ’s avonds kan je nachtrust ook verstoren. En zeker alcohol. Vaak zijn het kleine dingen die door jezelf opgelost kunnen worden. Heb je er vaak last van, dan kan het ook een probleem geven in je dagelijks doen. Dan is het raadzaam om een arts te raadplegen en met hem erover praat.

Afbeeldingsresultaat voor s nachts wakker worden

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

 

De grootste bedreiging voor je productiviteit is misschien wel het gebrek aan concentratie. Je bent snel afgeleid en moet dus je best doen om je aandacht erbij te houden en het beste uit je dag te halen. Deze vijf trucs helpen daarbij:

1. Tekenen

De meeste mensen zien tekeningetjes maken als een slechte gewoonte en zonde van hun tijd. Uit onderzoek blijkt echter dat het een hulpmiddel kan zijn om beter na te denken én een oefening om je focus te behouden. Het helpt je ontspannen en houdt je productief en creatief. Ideeën komen sneller in je op tijdens het maken van een tekening.

2. Maak een not-to-do lijst

We kennen allemaal de beroemde to-do-list, maar de not-to-do-list is voor de meesten nog onbekend. Zo’n lijstje helpt je om geen onzinnige dingen te doen. Weg dus met die slechte gewoontes, uitstelgedrag en eindeloos op social media blijven hangen.

3. Doe eens iets anders

Wanneer je al even aan het werk bent en je concentratie minder wordt, ga dan even iets anders doen. Na een snelle wandeling of een praatje met je collega ben je weer fris om verder te gaan met waar je mee bezig was.

4. Kauw op kauwgom

Het is bewezen dat kauwen de productiviteit en focus verbetert. Daarnaast geeft het je ook nog eens een frisse adem!

5. Mediteren

Mediteren heeft het meeste effect op de langere termijn. Mediteren is goed op allerlei vlakken: van het versterken van je immuunsysteem, het verlagen van de bloeddruk en verminderen van het risico op verschillende ziektes tot het dealen met depressies. En ja, het helpt ook om je beter te concentreren.

BRON: https://www.msn.com/nl-be/lifestyle/style/door-deze-5-trucjes-wordt-je-concentratie-beter/ar-BB10n4WE?li=BBqiNIl

Men moet iets belangrijks doen of ondernemen dan kan het van belang zijn om je daar juist op te concentreren. Je even terugtrekken en je rust zoeken kan helpen om er nadien aan te beginnen. Men hoeft daarvoor nog geen volledige meditatie te doen. Gewoon even je rust zoeken. Als men zich op iets moet concentreren ben je eigenlijk al een vorm van meditatie aan het doen. Denk maar aan kleuren schilderen schrijven en ga zo maar door. Je concentreer je op dat moment op dat een stukje of moment. Dan kan zo een voldoening geven aan jezelf. Sommigen mensen hebben het moeilijk met zich te concentreren. Omdat ze snel afgeleid zijn of getriggerd worden door hun omgeving. Voor hen is het van belang om te zoeken waar ze zich rustig voelen. Want concentreren heeft moet rust te maken. Zien dat je door niets of niemand afgeleid wordt. Sommigen hebben graag wat muziek op zodat ze zich van alles afsluiten kunnen. 

Afbeeldingsresultaat voor concentreren

Afbeeldingsresultaat voor concentreren

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf

Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Ruelha

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

ESRUNRIA

Be the kind of person you would like to meet!

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

De kleine dingen

Op zoek naar groot geluk in kleine dingen

%d bloggers liken dit: