Archive for 30 januari 2020


HERT

HET HERT RUIKT VEEL EN ZIET VEEL MAAR KAN OOK EEN PROOI ZIJN.

Afbeeldingsresultaat voor HERT ALS PROOI

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Angst voor het onbekende is het ergst: deze invloed heeft een horrorfilm op je brein

Afbeeldingsresultaat voor angst

Zeggen dat het kijken naar een horrorfilm ons angst kan aanjagen is een open deur intrappen. Maar hoe ver gaat deze angst echt? Finse onderzoekers besloten te testen welke invloed het kijken naar horrorfilms heeft op onze hersenen.

Onderzoekers begonnen met het het identificeren van de 100 beste en engste horrorfilms van de afgelopen 100 jaar. Vervolgens werd een testgroep geselecteerd die ettelijke van deze films moest bekijken. Tijdens het kijken werden ze gemonitord met een apparaat voor hersenbeeldvorming. Daarnaast werd ook gevraagd om een gedragsvragenlijst in te vullen, op basis van hoe ze de films aanvoelden.

De hersenscans stonden aan dat de horrorfilms daadwerkelijk het vermogen hebben om iemands brein te manipuleren en de reacties na te bootsen die een persoon zou voelen wanneer ze zich daadwerkelijk ineen gevaarlijke situatie zouden bevinden.

“Onze hersenen bereiden ons continu voor op actie en reactie in geval er zich een bedreigende situatie voordoet”, zegt onderzoeker Matthew Hudson. “Horrorfilms spelen hier handig op in en weten op deskundige wijze ons gevoel van opwinding te vergroten.”

Twee soorten angst

De studie identificeerde vervolgens te verschillende soorten angst, geassocieerd met horrorfims: een sluipende angst en een instinctieve reactie. De eerste soort treedt op wanneer je je ongemakkelijk voelt en weet dat er iets niet helemaal pluis is. De tweede is een directe reactie op een onmiddellijke dreiging, zoals bijvoorbeeld gebeurt wanneer er een monster in beeld springt op het scherm.

Naast deze twee soorten angst was ook de angst voor het onbekende sterk aanwezig in de resultaten van de test. Onderzoekers ontdekten dat de deelnemers veel angstiger waren wanneer een bedreiging niet zichtbaar was op het scherm, maar iets was dat geïmpliceerd werd op ergens in de schaduw op de loer lag.

BRON:https://www.hln.be/nina/psycho/angst-voor-het-onbekende-is-het-ergst-deze-invloed-heeft-een-horrorfilm-op-je-brein~ac618b79/

Dit gevoel kennen we allemaal wel eens. En wie zegt dat dit niet zo is wel die liegt tegen zichzelf. Angst komt voort uit iets onbekend of een plotselinge gebeuren. In het algemeen het onbekende. Wat onbekend is laat je voelsprieten naar boven komen. Om je eigenlijk te wapenen tegen wat er gaat komen. Angst zie je ook goed aan het lichaam. Zweet kan uitbreken, je kleine haartje gaan rechtop staan, je ogen die wijt open komen staat. Soms weet je met je handen of je lichaam geen houding aan te nemen. Denk maar aan je handen die voor je ogen gaan.
Angst is een gevoel maar kan ook gezien wordt om ergens alert voor te zijn.
Angst is een emotie veroorzaakt door een waargenomen of vermeende bedreiging en die meestal leidt tot een vermijding of ontwijking daarvan. Angst wordt beschouwd als een basaal overlevingsmechanisme, als reactie op een specifieke prikkel, zoals pijn of dreiging van gevaar.
Maar angst mag je leven niet overnemen. Denk maar aan mensen die een angst hebben voor spinnen of noem maar op. Dat kan voor hen dagelijks een probleem geven en dan is het gewenst om toch hulp te gaan zoeken. Om met je angsten overweg te kunnen.

Afbeeldingsresultaat voor je ogen bij angst

Gerelateerde afbeelding

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

5 ademhalingsoefeningen om meteen tot rust te komen

Gerelateerde afbeelding 

Het leven is geen ponykamp, dat weet je ondertussen wel. Maar wat doe je dan, om de drukke periodes, moeilijke momenten of situaties waarin je HELEMAAL NIET KALM bent te doorstaan? Ademen, zo simpel is het. Ervaren yoga-docente Marloes van der Kamp reikte ons 5 ademhalingsoefeningen aan om weer helemaal tot rust te komen. 

Marloes van der Kamp is yoga-docente bij Andere Boeg en geeft onder andere retraites op prachtige groene locaties in Nederland. NSMBL’s Jutta ging er onlangs op stilteweekend, hoe dat haar is bevallen lees je hier. Op haar blog legt Marloes uit dat er verschillende ademtechnieken zijn in yoga, van activerende tot kalmerende. Met die laatsten gaan we nu aan de slag en je zult merken hoe de stress binnen een paar minuten van je afglijdt.

Marloes van der Kamp tijdens een yogales

Ademhalingsoefeningen om tot rust te komen

1. Volg je adem

Bij deze ademhalingsoefening richt je je aandacht op je adem en volg je die, zonder ‘m te sturen. Je kunt je aandacht richten op het tempo, het ritme, de beweging van je borstkas en buik, waar je adem vooral heengaat of de koelte langs je neusvleugels bij de inademing en de warmte bij de uitademing. Het fijne is dat je dit overal kunt doen, zelfs in stilte op je bureaustoel tijdens het werk.

2. Buikademhaling

Hier richt je je aandacht opnieuw volledig op je adem, maar nu ga je actiever ademen. Wanneer je inademt ontspan je buik en bekkenbodemspieren, en duw je je middenrif omlaag, zodat je buik uitzet. Laat je buik naar alle kanten uitzetten, niet alleen naar voren, maar ook naar de zijkanten en zelfs wat naar de rugkant. Wanneer je terug uitademt, ontspan je je middenrif, zo komt je buik vanzelf weer terug naar binnen.

3. Lang uitademen

Adem ruim en diep in en dan laat je je uitademing twee keer zo lang duren als je inademing. Laat het ritme gelijkmatig worden: de hele tijd dat je inademt doet je dat in hetzelfde tempo, datzelfde geldt voor je uitademing.  Zo blijf je gelijkmatig ademen en kom je vanzelf tot rust.

4. Volledige yoga-ademhaling

De ademhalingstechniek verbetert je ademhaling in het algemeen: je traint jezelf om je longcapaciteit helemaal te benutten en om stress los te laten. De oefening gaat als volgt: laat je inademing eerst je onderbuik bewegen, dan je bovenbuik en dan ook borstkas. Ontspan je buik en bekkenbodemspieren wanneer je inademt, en duw je middenrif omlaag, zodat je buik uitzet. Gebruik dan ook de tussenribspieren, zodat je borstkas maximaal kan uitzetten en laat je adem ook helemaal bovenin je longen komen; trek je schouders een klein beetje op. Wanneer je uitademt, ontspan je je schouders, borst en diafragma en trek je je buikspieren en bekkenbodem spieren wat aan.

BRON: https://nsmbl.be/ademhalingsoefeningen-kalmte/

Een goede ademhaling daar haal je heel veel uit. Niet alleen om kalmte te bewaren, maar ook om je rust te vinden. Ik zelf werk heel veel met mijn ademhaling. Het werkt ook goed als men iets moet ondergaan waar je een angst voor hebt. Ademhaling is het eerste wat we doen als we geboren worden en we zullen een zware zucht laten als we heen gaan.

Afbeeldingsresultaat voor ademhaling

Gerelateerde afbeelding

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf 💙|| Daily Information in 💌 in 1️⃣1️⃣0️⃣ Languages ✅

You can translate any page and post on this "GREAT" Blog into 110 Languages with the Google Translate Widgete 😀‼ || Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚||

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

%d bloggers liken dit: