Jong zonder prikken: 6 x gezichtsyoga voor een strakkere huid

Afbeeldingsresultaat voor gezichtsyoga

 Rimpels, ineens zijn ze daar, en plots staat het leven in het teken van het bestrijden van die kleine lijntjes. Gelukkig hoeft dat niet altijd spierontspanners te betekenen. Anno 2019 zijn er heel wat minder ingrijpende behandelingen die een gelijkaardig resultaat beloven. Al kan het nog makkelijker: met behulp van … gezichtsyoga!

Face yoga is eigenlijk zoveel als gezichtsoefeningen voor stevigere spieren in het gelaat. “Door de oefeningen normaliseer je de spierfunctie en werk je aan spieropbouw, waardoor je minder onvrijwillige samentrekkingen – ook wel rimpels – zal krijgen,” legt dokter Ilan Karavani uit. Maar welke oefeningen zijn dat nu eigenlijk?

1. Het smeltende gezicht

 NINA

Begin met een neutrale gezichtsuitdrukking, en beeld je vervolgens in dat je gezicht smelt. In het begin kan het helpen om je handen aan weerszijden van je gelaat te plaatsen en deze zachtjes mee naar beneden te laten glijden.

2. Flink blazen

 NINA

Blaas afwisselend lucht in de linker- en de rechterwang.

3. Het vismondje

 NINA

De duckface mag dan wel not done zijn, het vismondje is wel helemaal geoorloofd. Al wil je hier misschien ook niet meteen een selfie van.

4. Het verbaasde hertje

 NINA

Begin met een neutrale uitdrukking, trek je wenkbrauwen op en doe je mond wijdopen. Een beetje als een verbaasd hertje. Kan je alvast oefenen voor als je met kerst weer moet doen alsof je dat zoveelste paar sokken helemaal het einde vindt.

5. De onbeleefde eter

 NINA

Denk: kauwen met je mond open.

6. “Niet kietelen”

 NINA

Ga van een neutrale gezichtsuitdrukking naar een smoel waarbij je alles samentrekt. Een beetje alsof je tegen je zin een kietelmarteling moet ondergaan.

BRON: https://www.hln.be/nina/fit-gezond/jong-zonder-prikken-6-x-gezichtsyoga-voor-een-strakkere-huid~abc0b7dd/

We kennen allemaal de lichaamsoefeningen van yoga. Maar voeten en handen en het gezicht wordt vaak vergeten. Ook die oefeningen zijn doeltreffend. Het zal zeker niet iedere rimpel wegwerken maar je huid wordt er wel strakker van. Men hoeft er zich niet voor in groep te mengen, dit kan je perfect thuis voor de spiegel ook doen. Net als je handen en voeten. Die vaak geen aandacht krijgen maar ook voor deze zijn er goede oefeningen.
Men mag niet vergeten dat yoga voor heel het lichaam bestemd is. Op de foto is een oefening te zien, maar er zijn er nog zowel voor de tenen. Om al je spieren in je voet sterk te maken en de energie goed te laten stromen.
Hand yoga wordt ook mudras genoemd.
Ook hier geld altijd dat je de ademhaling maar ook de gedachte naar dat stukje lichaam laat gaan om de oefening optimaal te laten stralen van energie. 

Gerelateerde afbeelding

Afbeeldingsresultaat voor handyoga

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM