Archive for 6 november 2019


NAAKT EN ONWETEND

WE ZIJN ALLEMAAL OP DEZELFDE MANIER OP DE WERELD GEKOMEN NAAKT EN ONWETEND.

Afbeeldingsresultaat voor OP DE WERELD GEKOMEN

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Bezoek delegatie Tibetaanse parlementsleden aan Nederland

Afbeeldingsresultaat voor tibetaanse delegatie

In samenwerking met het Tibetaanse parlement in ballingschap organiseert ICT een bezoek van vier Tibetaanse parlementsleden aan Europa waarbij ze politici, de media en het publiek informeren over de huidige situatie in Tibet.

Van 20 tot 24 november brengt de delegatie ook een bezoek aan Nederland. Naast ontmoetingen met de ministerie van Buitenlandse Zaken en Tweede Kamerleden, spreekt de delegatie ook het publiek toe tijdens een Public Talk in de Rode Hoed op 23 november en bezoeken zij de Tibetaanse school in Amsterdam West.

Public Talk: paneldiscussie met de Tibetaanse delegatie

Rode Hoed, Keizersgracht 102 te Amsterdam.

Programma:

15.00 uur            inloop

15.30 uur             start programma

17.00 uur            einde programma

BRON: https://savetibet.nl/nieuwsartikel/bezoek-delegatie-tibetaanse-parlementsleden-aan-nederland/

Aanmelden kan je via de link als je interesse hebt.

 

Van rustiger ademen tot meer relaxen: 10 simpele tips om sterker in het leven te staan

Afbeeldingsresultaat voor sterk in het leven staan

Geluk zit in de kleine dingen. Dat beweert ook therapeute Hannelore Demonie. Volgens haar wordt je niet vrolijker van ingewikkelde work-outs, vermoeiende diëten of complexe meditiatie-oefeningen, maar enkele poepsimpele aanpassingen kunnen wél het verschil maken. We sommen ze even voor je op.

1. Ademen

Anno 2019 hebben we het allemaal druk, druk, druk. Er is te weinig tijd om te ontspannen, om te werken, om gezond te eten en te sporten en zelfs om te ademen, schrijft Hannelore Demonie in haar boek ‘Klein geluk’. Omdat we te gehaast zijn, ademen we te snel en happen we te veel lucht naar binnen. Het gevolg: je bent vermoeid, duizelig en mogelijks ervaar je zelfs en druk op de borst. De oplossing ligt ook voor de hand: rustig in- én uitademen.

2. Bewegen

We weten het allemaal: we zitten te veel. Demonie pleit daarom voor meer beweging. Moet je meteen een fitness-abonnement kopen of je inschrijven voor groepslessen pilates? Niet per se. Je kan evengoed laagdrempelig beginnen, door bijvoorbeeld wat vaker te wandelen of te fietsen naar het werk.

3. Eten

Hippocrates zei het 2.300 jaar geleden al: “Laat je voeding je medicijn zijn en je medicijn je voeding.” Met andere woorden: puur en gezond eten blijft een van de belangrijkste factoren voor een goede gezondheid. Demonie raadt onder meer aan om rustig te eten, voldoende te kauwen en uit je comfortzone te treden. “Blijf niet steken in een geroutineerd weekmenu. Op maandag stoofvlees, op dinsdag spaghetti … Niets tegen klassiekers, maar durf te experimenteren.”

4. Drinken

Veel Vlamingen drinken te weinig water, meent de therapeut. Wil je ook meer drinken? Voorzie bij iedere maaltijd minstens één glas water en probeer daarnaast nog 3 keer per dag een bijkomend glas te drinken.

5. Rusten

Maar liefst 1 op de 2 Vlamingen slaapt slecht, en dat is problematisch, want een goede nachtrust is noodzakelijk om je lichaam en geest te ontspannen en te ontstressen. Demonie: “Probeer het idee van ‘moeten’ slapen los te laten. Beter is het om te vertrouwen op je lichaam dat vanzelf in slaap kan vallen.”

6. Ontspannen

We zijn maar al te vaak bezig met duizend en één zaken tegelijk, waardoor ons lichaam zich nog moeilijk kan ontspannen op commando. Yoga, wat vaker offline gaan of bosbaden zijn enkele oplossingen die kunnen helpen om te relaxen.

7. Genieten

Wat vaker genieten. Het klinkt poepsimpel en evident, maar dat is het niet, aldus Demonie. We zijn te vaak te gejaagd, waardoor we niet de tijd nemen om ons te laten verwonderen. In je dagelijks leven zo veel mogelijk kleine momenten van blijdschap ervaren, is dus de boodschap. En daar kan je ’s ochtends al mee beginnen. In plaats van te snoozen en vervolgens rap in de douche te springen en naar het werk te hollen, zet je de wekker bijvoorbeeld beter een kwartier vroeger zodat je wat meer speelruimte hebt.

8. Lachen

Verschillende studies hebben al aangetoond dat mensen vrolijker worden door breed te glimlachen. Ook volgens Demonie kan een smile je humeur boosten. Maar de therapeut raadt aan om nog een stapje verder te gaan. Door zaken wat vaker te relativeren en milder te zijn voor jezelf, zal je gelukkiger worden.

9. Uitdrukken van gevoelens

Sommigen kroppen hun gevoelens op, uit schrik voor negatieve reacties, om conflicten uit de weg te gaan of om anderen niet te kwetsen. Maar dat is net ongezond, lezen we in ‘Klein geluk’. Dat zorgt voor hogere inwendige stress, wat op zijn beurt kan leiden tot fysieke klachten zoals overdreven spierspanningen of spijsverteringsproblemen.

10. Beminnen

De Beatles weten het al langer: all you need is love. Dat beaamt ook Demonie. “Door liefdevol om te gaan met iets of iemand geven we een zekere waarde aan hun bestaan. Of dat nu het graag zien van onze kat of hond, de passie voor onze hobby, een warme vriendschap of de allesomvattende liefde voor onze kinderen of partner is. Hoe meer verschillende vormen van liefde we ervaren, hoe meer voldaan we ons als mens voelen.”

BRON: https://www.hln.be/nina/fit-gezond/van-rustiger-ademen-tot-meer-relaxen-10-simpele-tips-om-sterker-in-het-leven-te-staan~a16ab7fe/

Sterker in het leven staan is naar jezelf kijken. Jij eerst en dan de anderen. Egoïstisch nee maar zo luister je naar jezelf. Geluk zit in kleine dingen maar mensen zien die kleine dingen niet meer. Ze willen meer ze willen de media maar volgen. Maar zo ken je geen rust nog geluk. Je gaat je uitsloven voor anderen. Je wilt erbij horen. En dat is niet van het leven genieten. Als je aan 100 mensen zou vragen laat nu alles vallen en ga eens rustig op de zetel zitten. Dan zou je hun lichaamstaal eens moeten zien en zelfs het gezeur naar enkele minuten. Rust nemen en vinden is voor heel wat mensen het moeilijkste van al. Ze denken al snel aan zweverige dingen. Maar rust kan je uit zoveel halen het is net hoe je gedachten erop ingaan.
Ook leren om grenzen aan te geven en er zelf niet over te gaan laat je sterk in jouw leven staan. Nee is een woord dat gebruikt mag worden net als emoties tonen. Ook voor de mannen. Want die denken nog steeds dat een emotie laten zien zwak is.
Een goede ademhaling en beweging doet veel om energie door je lichaam te laten stromen. Maar ook om moeilijke momenten door te komen.

Gerelateerde afbeelding

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

4 verrassende redenen waarom je last hebt van die vervelende spierkrampen

 

Je hoeft geen marathonloper te zijn om te weten hoe pijnlijk spierkrampen kunnen zijn. En hoewel je wel erg duidelijk merkt wanneer je er een krijgt, is de oorzaak vaak moeilijker te achterhalen. Wij tonen je alvast enkele verrassende redenen waarom die o zo pijnlijke spierkrampen de kop opsteken.

1. Je bent uitgedroogd
Water is essentieel voor een goede werking van je spieren. Bevatten je cellen te weinig vocht, dan krijg je last van spierkrampen. Zeker als je je in het zweet sport, verlies je grote hoeveelheden water. Drink daarom twee uur voor het sporten een halve liter en vul daarna regelmatig aan. De meest voorkomende oorzaak van spierkrampen is dat je een grote lichamelijke inspanning geleverd hebt, waardoor het melkzuur in je spier toegenomen is en je spier te weinig zuurstof krijgt om dat melkzuur af te breken.

2. Je hebt te lang in dezelfde positie gelegen of gezeten
Voor een nachtelijke kramp in je kuitspieren is vaak geen verklaring, maar soms betekent ze dat je te lang in dezelfde houding gelegen hebt, waardoor je bloeddoorstroming tijdelijk minder goed kon verlopen. Dikwijls volstaat het dan om van houding te veranderen of even wat te bewegen om de kramp voorbij te laten gaan.

3. Je draagt te kleine schoenen
Krampen worden veroorzaakt doordat de spieren in je voet niet genoeg zuurstof krijgen. Als er niet genoeg ruimte is in een schoen voor je voet om te bewegen, dan worden je bloedvaten dichtgeknepen. Daardoor stroomt er onvoldoende zuurstofrijk bloed naar je voet, waardoor de spieren in zuurstofnood komen. Die spieren verzuren en zo krijg je een kramp. Zorg er dus voor dat je je schoenen niet te klein koopt. En ook de hogehakkenlovers onder ons, lopen een hoger risico op krampen. Een hak van 2,5 centimeter zal geen problemen geven. Vanaf vier centimeter is de kans op krampen veel groter.

4. Je bent zwanger
Een zwangerschap veroorzaakt een hele hoop veranderingen in je lichaam. En zo kunnen de hormonale veranderingen ook leiden tot spierkrampen, meestal in je kuit of voet, ’s nachts en tijdens het tweede en derde trimester. Helaas is het niet altijd duidelijk waarom het gebeurt, maar je kan proberen om de pijn te verlichten door wat water te drinken en je been te stretchen. Ook warmte kan soelaas bieden.

Daarnaast zijn er nog tal van andere verklaringen voor spierkrampen, denk bijvoorbeeld aan het gebruik van bepaalde medicatie of alcohol en zelfs blootstelling aan kou. Ook bepaalde aandoeningen veroorzaken krampen omdat er bijvoorbeeld een bloedvat in je been verstopt is. Als je vaak last hebt van spierkrampen en je geen idee hebt waarom, raadpleeg dan je arts.

BRON: https://www.goedgevoel.be/artikel/happy-healthy/4-verrassende-redenen-waarom-je-last-hebt-van-die-vervelende-spierkrampen

Vermoeidheid kan ook voor dit zorgen. Spierkrampen denk maar als je in bed ligt en op een zeker moment voel je kuitspier bij elkaar krimpen. De pijn kan hevig zijn. Wat soms goed kan doen is op een koude vloer te gaan staan. En hopen dat dan de pijn rustig uit je kuit verdwijnt. Vaak is het onschuldig. Maar als je er heel veel last van hebt is het toch aangewezen om dit even met je arts te bespreken. Het kan zijn dat je iets te kort komt vitamine B of magnesium.

Afbeeldingsresultaat voor spierkrampen oorzaken

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Daarvoor waarschuwt Benoy Matthews, een toonaangevende fysiotherapeut in het Verenigd Koninkrijk, in een interview met de BBC.

Benoy Matthews is gespecialiseerd in heup- en kniefysiotherapie en is lid van de Chartered Society of Physiotherapists. Hij krijgt naar eigen zeggen steeds meer jonge yogadocenten met ernstige heupproblemen, zo’n vier à vijf per maand, over de vloer omdat ze hun lichaam te vaak in een onnatuurlijke houding duwen.

Het gaat volgens hem over het herhaaldelijk forceren van het heupbeen in bepaalde yogaposities, terwijl de fysiologie van het lichaam dat eigenlijk niet toelaat. Vaak volstaat het om yogaleraren te tonen hoe ze oefeningen kunnen toepassen zonder hun gewrichten extra te belasten. Bij sommigen zijn de problemen al zo erg, dat ze een operatie nodig hebben.

„Mensen verwarren stijfheid met pijn”, zegt hij. „Als er een knellend of blokkerend gevoel in de lies zit, een indicatie van heupproblemen, mag je dit niet negeren. Je moet je grenzen kennen. Ik wil yoga niet afkraken, maar wat voor iemand anders haalbaar is, is daarom niet haalbaar voor jou”, zegt hij.

Verder raadt Matthews aan om yoga af te wisselen met andere sporten omdat variatie goed is voor het lichaam en de kans op problemen verkleint.

BRON: https://www.msn.com/nl-be/gezondheid/medisch/heupproblemen-door-yoga/ar-AAJTgbp?li=BBDNPrw

Wie lichamelijke problemen kent tijdens de yoga of nadien luistert niet naar het lichaam. Het is niet zo dat je de lesgever(ster) moet volgen met een oefening. Je moet voelen hoever je kan en dan stoppen. Ga zeker niet stretchen want ook dat heeft niets met yoga te maken. En kan lichamelijke problemen geven. Iedere oefening van de yoga heeft ook met ademhaling te maken en met je gedachten naar een innerlijk stukje van je lichaam te gaan. Zodat je moet luisteren naar je lichaam en dat het zeker geen pijn mag doen.
Een voorbeeld ik heb zelf 3 maanden gedaan over de achterwaartse groet volledig goed te krijgen. Ik wil maar zeggen men hoeft dit niet van de eerste keer goed te doen en dan nadien heel veel pijn in je armen te voelen.

Gerelateerde afbeelding

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf 💙|| Daily Information in 💌 in 1️⃣1️⃣0️⃣ Languages ✅

You can translate any page and post on this "GREAT" Blog into 110 Languages with the Google Translate Widgete 😀‼ || Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚||

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

%d bloggers liken dit: