Archive for 22 oktober 2019


LEVENSKWALITEIT

LEVENSKWALITEIT: IS JE EIGEN LEVEN EEN KWALITEIT GEVEN.

Afbeeldingsresultaat voor levenskwaliteit

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

15 SIMPELE DINGEN DIE JE KAN DOEN OM JE LEVENSKWALITEIT TE VERBETEREN

Om je beter in je vel te voelen, hoef je niet per se grote veranderingen door te voeren. Het bewijs? Deze 15 easy-peasy tips om minder stress te hebben, vaker te lachen én gewoonweg gelukkiger te worden.

1. Pleeg korte telefoontjes naar vrienden en familie

Door de combinatie werk, gezin en huishouden schiet er vaak niet veel tijd over om contact te houden met je geliefden. Kies daarom voor korte gesprekjes van vijf minuten, waarin je je zus vraagt hoe het met haar gaat of die ene vriendin succes toewenst op haar eerste werkdag. Dagelijks enkele minuutjes bijpraten met iemand om wie je geeft, neemt niet veel tijd in beslag én is goed voor je humeur.

2. Ruim op

Opruimen kan een vervelende taak zijn, maar een nette omgeving – of het nu thuis of op het werk is – heeft ontelbare voordelen. Besteed dit weekend één ochtend aan het opruimen van je kleren, schoenen en boeken en bepaal welke je zeker wil houden. Gooi alles wat je niet regelmatig gebruikt of draagt weg en houd enkel de items over waaraan je écht gehecht bent. Wedden dat je nadien niet alleen opgeruimde kasten, maar ook véél meer energie hebt?

3. Klaag alleen over problemen die je kan oplossen

Iederéén moet af en toe ventileren, maar blijven klagen om te klagen? Daar word je niet blij van. Is je internetverbinding te traag? Bel dan naar je provider om het op te lossen. Sta je op weg naar kantoor lang in de file? Vertrek vroeger of neem een andere route. De meeste problemen kan je makkelijk oplossen. Is dat niet het geval? Dan heb je geen controle over de situatie en heeft klagen geen zin.

4. Maak oogcontact terwijl je praat

Oogcontact maken terwijl je naar iemand luistert is eenvoudig, maar probeer het ook te doen wanneer je zelf aan het woord bent. Dat zorgt er niet alleen voor dat je betrouwbaar en zelfzeker overkomt, maar ook dat je beter doordringt tot je gesprekspartner.

5. Ruim je keuken dagelijks op

In amper vijf minuten kan je de vuilnisbak leegmaken, het aanrecht schoonmaken, de vloer vegen en vervallen etenswaren uit je koelkast weggooien. Niet alleen is wetenschappelijk bewezen dat een schone en opgeruimde keuken stresseten vermindert en zo gewichtsverlies in de hand werkt, elke dag vijf minuten opruimen is ook véél leuker dan een hele zaterdagmiddag schrobben.

6. Probeer eens iets nieuws

Je comfortzone verlaten lijkt misschien eng, maar je zal zien dat je er net extra energie van krijgt. Wil je die ene koffieshop al lang bezoeken? Gitaar leren spelen? Voor het eerst yoga proberen? Ga er dan voor! Nieuwe ervaringen zorgen er niet alleen voor dat je productiever en creatiever bent, maar ook dat je – op z’n minst – een interessant verhaal te vertellen hebt.

7. Wees lief voor jezelf

Bekijk je gewoonten, gedrag en gedachtepatronen en vraag jezelf af of je niet te kritisch bent voor jezelf (want dat zijn we meestal wél). Wees voortaan wat aardiger voor jezelf door jezelf ’s ochtends wanneer je in de badkamer voor de spiegel staat een compliment te geven of door elke dag iets op te schrijven waarop je trots bent.

8. Werk jezelf elke dag in het zweet

Of je het nu doet door te gaan lopen, naar het werk te wandelen, de meubelen te herschikken of met je partner te vrijen, doe elke dag iets actiefs. Bewegen heeft niet alleen oneindig veel fysieke voordelen, het zorgt er ook voor dat je endorfines aanmaakt die je blijer maken.

9. Maak ’s ochtends meteen je bed op

Het duurt amper twee minuten en geef nu toe: er is toch écht niets zaliger dan ’s avonds in een proper opgemaakt bed te kruipen?

10. Lees een boek

Een half uur niets te doen? Grijp dan naar een boek, in plaats van naar je smartphone om door je sociale media te scrollen. Door op één verhaal te focussen – in plaats van verschillende korte en vaak irrelevante nieuwtjes te lezen – kom je tot rust.

11. Zeg ‘alsjeblieft’ en ‘dankjewel’

En méén het ook. Als je oprecht beleefd en aardig bent tegen de mensen om je heen, zullen zij ook beleefd en aardig zijn tegen jou. Hou dus de deur eens open voor een vreemde, zeg alsjeblieft als je ’s ochtends bij de bakker een brood bestelt en het voornaamste: glimlach!

12. Concentreer je op wat je doet

Multitasken verhoogt niet altijd de productiviteit. Integendeel: op meer dan één taak tegelijkertijd focussen, heeft een omgekeerd effect. We krijgen minder gedaan én voelen ons meer gestresseerd. Dwalen je gedachten af van de opdracht waaraan je werkt? Ben je je al druk aan het maken over het volgende punt op je to do-lijst? Haal diep adem, zet je smartphone op vliegtuigmodus en probeer je opnieuw te concentreren.

13. Drink net na het opstaan een groot glas water

Het geeft je energie, brengt je metabolisme op gang, helpt je lichaam toxines kwijt te spelen én maakt het makkelijker om de rest van de dag ook water te drinken. Niets dan voordelen, dus!

14. Geef complimenten

Iederéén voelt zich graag gewaardeerd en gerespecteerd! Geef dus complimenten aan de mensen om je heen. Vind je dat die ene collega vandaag een mooie rok draagt? Vertel het haar! Bewonder je de zin voor humor van je broer? Laat het hem weten. Iemand een gemeend compliment geven is de makkelijkste en snelste manier om hem of haar een goede dag te bezorgen.

15. Maak meer tijd voor jezelf

Probeer wat vaker dingen te doen waarvan je houdt of die je mateloos interesseren. Maak bijvoorbeeld elke zaterdag een half uur vrij om de weekendkrant te lezen. Bezoek maandelijks een museum naar keuze. Of boek regelmatig een pedicure of andere schoonheidsbehandeling. Door voldoende me-time in te lassen, heb je niet alleen in het algemeen een grote gevoel van tevredenheid, het helpt je ook om te gaan met tegenslagen en moeilijkheden. Wat houd je eigenlijk nog tegen?!

BRON: https://www.goedgevoel.be/artikel/happy-living/15-simpele-dingen-die-je-kan-doen-om-je-levenskwaliteit-te-verbeteren

Je eigen levenskwaliteit kan je al in eerste instantie verbeteren met bepaalde dingen minder te doen. Internet en gsm zijn daar de eerste twee van dan je werk ook eens laten na de uren. Zo kan je pas aan nummer 15 denken. Want dat wordt te weinig gedaan. Tijd echt aan jezelf besteden. Nu je bed gelijk opmaken laat het luchten. Het is niet verkeerd om ’s avonds in je bed te kruipen waar het dekbed nog dubbel van ligt. Opruimen een belangrijke om je levenskwaliteit naar boven te trekken. Als je opruimt ben je ook geestelijk en lichamelijk bezig, al ben je daar niet bewust van. Geef jezelf niet alleen een complimentje maar koop voor jezelf ook eens een cadeautje. En als je het uitpakt bedank jezelf dat je dit aan je geven mag. Een lach ’s morgens en ’s avonds naar je spiegelbeeld geeft je een goed gevoel en ook dat krikt je levenskwaliteit op.
Geniet van jouw leven. Van iedere dag en maak van iedere dag een feest. 

Afbeeldingsresultaat voor levenskwaliteit

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

“Een op de vijf Belgen kan rekening gezondheidszorg niet betalen”

Gerelateerde afbeelding

Terwijl in 2008 nog maar 1,4 procent van de laagste inkomens aangaf niet aan de nodige zorg te raken, loopt dit cijfer in 2016 op tot 7,9 procent. Dat blijkt uit een recent rapport van de Europese Commissie. Dokters van de Wereld grijpt de cijfers aan om een campagne te starten die de aandacht vestigt op de groeiende zorgkloof en zorguitstel in ons land.

“Het gaat om een verzesvoudiging op 8 jaar tijd en een verdubbeling sinds 2011”, zegt Ri De Ridder, voorzitter van Dokters van de Wereld. “Terwijl het zorguitstel bij ons toeneemt, zien we in de andere Europese lidstaten een omgekeerde trend. De kloof in ons land is niet enkel groot, maar ook een stuk groter dan in de andere West-Europese landen.”

Niet alleen Belgen in armoede hebben problemen om zorg in te passen in hun budget, ook de rest van de bevolking breekt zich vaak de kop over de gezondheidsfacturen. “Vierendertig procent van álle Belgische gezinnen beschouwt de kosten van geneesmiddelen als een middelmatige of aanzienlijke last”, zegt De Ridder. “En 26 procent zegt dat de bijdragen voor de gezondheidszorg moeilijk tot zeer moeilijk in te passen zijn binnen hun beschikbare huishoudbudget.”

“We zien dat de Belg veel zorg uit eigen zak betaalt”, concludeert de Ridder. “De jaarlijkse niet terugbetaalde gezinsuitgaven voor zorg in België zijn met gemiddeld 1.000 euro per jaar zelfs de hoogste van heel Europa en liggen 500 euro hoger dan het Europees gemiddelde van 600 euro per jaar per gezin.”

BRON: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-een-op-de-vijf-belgen-kan-rekening-gezondheidszorg-niet-betalen~a22c9785/#comments

Ergens te begrijpen. Wij moeten alles eerst voorschieten en dan trekken we een gedeelde terug. Als ze dat al eens zouden veranderen zouden meer mensen een arts raadplegen. Iedereen moet geholpen worden ben ik voorstander van. Maar dat is niet altijd zo. 
En ja ik las in de reacties rekening voor internet of gsm kunnen ze wel betalen. Vaak hebben deze mensen ook niet meer dan dat. En schiet er geen geld over voor gezondheid. Maar als je van het ocmw leeft dan krijg je alles voor elkaar en dan spreek ik meer over deze die grenzen overgekomen zijn. De Block zou ook eens twee keer moeten gaan nadenken over prijzen van medicatie. Ook dat laten veel mensen achterwege omdat het te duur is. En zoeken naar alternatieven. Het staat geen niet op punt heel onze zorg. En daar zou men eens wat meer aandacht aan moeten geven. Het is toch niet moeilijk om bij een huisarts gewoon het remgeld te betalen. Het is toch niet nodig als men opgenomen wordt in een kliniek dat men een voorschot moet betalen. Zeker als men een kamer met twee neemt. En dan mogen de artsen ook nog eens doorvragen. En soms heb je het gewoon nodig om zo een kamer te nemen. 
Dan doet men het briefje binnen en moet je soms nog 14 tot drie weken wachten voor het geld dat je nog terugkrijgt op je rekening staat.

Denk dat heel veel belgen hier wel even bij stil kan blijven staan.

Afbeeldingsresultaat voor remgeld

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

 

EVEN THUIS

Voor een maand gekluisterd en verplicht thuis te zitten.
Dat heeft natuurlijk ook zo weer zijn voordelen. Want het spuitje cortisone en deze blok aan mijn been helpt het probleem te verzachten. En hopen dat het na een maand rust verbeterd. 
Niets wat ik alternatief ook probeerde hielp. En ja dan moet je overgaan naar de reguliere geneeskunde. Toch moet je dan ook altijd je als patiënt laten gelden. Want ze denken ik ben arts ik weet het. Maar ze luisteren vaak niet niet de patiënt. Ze bekijken beelden ze denken na en dan geven ze een verdict. Nee zo werkt het niet bij mij. Luister en ik vertel je wat ik voel en wat ik gewaar wordt en dan pas kan je als arts spreken. En kunnen we tot een overeenkomst komen. En dat is ook zo gebeurd. 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf

Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Ruelha

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

ESRUNRIA

Be the kind of person you would like to meet!

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

De kleine dingen

Op zoek naar groot geluk in kleine dingen

%d bloggers liken dit: