Archive for 27 april 2019


ANDERS

ZIJN WIJ ANDERS DAN ANDEREN OF ZIJN DE ANDEREN ANDERS DAN WIJ.

Gerelateerde afbeelding Afbeeldingsresultaat voor ANDERS ZIJN

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO

OM SHANTHI

Spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

 

AUM MANI PADME HUM

Dit kreeg ik privé.

Veel aandacht voor de Panchen Lama dankzij jou
Veel aandacht voor de Panchen Lama dankzij jou
Beste Bruno,
Vaak hebben wij in onze e-mails gevraagd om je steun. Om petities te ondertekenen en soms om ons financieel te helpen. Want we zijn een kleine organisatie en we hebben te maken met machtige tegenstand in de vorm van de lange arm van de Chinese overheid. Zolang het Tibetaanse volk ons nodig heeft blijven we volhouden. We blijven de Nederlandse regering wijzen op de Chinese wandaden in Tibet en dat je niet zomaar onbeperkt handel met China kunt drijven zonder de mensenrechten uit het oog te verliezen.

Het zal je niet ontgaan zijn dat de afgelopen tijd meer en meer getwijfeld wordt aan de intenties van China. Dat uit zich bijvoorbeeld in het openlijk in twijfel trekken of China wel een partner moet zijn bij het aanleggen van 5G-netwerken. In feite is het voor onze media een grote optelsom. Vandaar dat we steeds betere ingangen bij de media krijgen om de rol van China in Tibet onder de aandacht te brengen. Met als absoluut hoogtepunt het NOS Journaal van Acht uur van gisteren, waarin onze actie voor de Panchen Lama uitgebreid belicht wordt en ik de gelegenheid krijg om de kijkers de Tibetaanse kant van het verhaal uit te leggen.

Voor het geval je het NOS journaal van gisteravond gemist hebt, kan je het hier alsnog bekijken. Als je doorspoelt naar 21 minuten en 40 seconden zie je meteen het item.

Bruno, ik kan niet genoeg benadrukken dat we deze uitgebreide media-aandacht mede hebben kunnen bereiken door jouw permanente geloof in ons en in alle Tibetanen die hun land al 70 jaar bezet zien. Wij zijn er ongelooflijk trots en dankbaar op jij naast ons staat in onze tocht naar gerechtigheid in Tibet.

Met innige dankbaarheid,

Tsering Jampa,
Directeur

P.S. Heb je onze petitie over de Panchen Lama nog niet getekend? Teken dan hier.

Informatie

International Campaign for Tibet

Funenpark 1D

1018 AK Amsterdam

Contact

E-mail: icteurope@savetibet.nl

Tel: 020-3308265

www.savetibet.nl

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO

OM SHANTHI

Spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

 

AUM MANI PADME HUM

Zo blijf je altijd kalm onder druk

Zo blijf je altijd kalm onder drukKalm blijven in een crisissituatie is geenkaraktereigenschap. Het is een vaardigheid die je op enkele minuten kan leren.

Sommige mensen lijken altijd kalm te blijven in situaties waarbij anderen hun hoofd verliezen. En vroeger dacht men altijd dat sommige mensen die bijzondere karaktertrek hadden die de rest van ons moest missen.

Maar neurowetenschappers hebben recentelijk onthuld dat kalm blijven onder druk geen aangeboren trek is, maar een vaardigheid die iedereen kan leren.

Dit is hoe je dat doet:

1. Begrijp de biochemie

Het tegenovergestelde van kalm blijven is de “vecht-of-vlucht“-toestand, een fysiologische reactie die optreedt als reactie op een vermeende aanval of bedreiging.

Die reactie begint wanneer de amygdalae, deeltjes in jouw hersenen, een situatie als een bedreiging interpreteren. Dat zorgt ervoor dat jouw hersenen hormonen afscheiden die jouw zenuwstelsel vertellen dat het jouw lichaam moet voorbereiden om drastische maatregelen te nemen. Je adem wordt korter, je lichaam stuurt extra bloed naar jouw spieren, jouw perifere zicht verdwijnt, enzovoort.

Dat is handig wanneer je snel moet wegrennen van een sabeltandtijger, maar niet wanneer je een conflict hebt met een collega of onder druk een project moet afwerken.
In deze toestand is de kans zeer groot dat je ofwel bevroren blijft in angst of dat je, gedreven om de druk te verlichten, iets stoms zegt of doet.

2. Benoem de emoties

Om tot rust te komen en kalm te blijven, dien je dit patroon te onderbreken.

Zoals gezegd begint de vecht-of-vluchtreactie in de amygdalae, dat is waar je hersenen herinneringen verwerken, emoties interpreteren, en beslissingen ‘vanuit de buik’ nemen.

We weten nu dat je de “vecht- of vluchtsignalen” van je amygdalae kunt verminderen als je de emoties (h)erkent die je op dat moment ervaart. Jon Pratlett, een pionier in het gebruik van neurowetenschap in leiderschapstraining, zegt: “Het reflecteren op je gevoelens en het labelen ervan kan helpen om de amygdalae te kalmeren, waardoor je uit de vecht-/vluchtmodus kunt stappen en energie kunt vrijmaken waardoor je helderder kunt denken over het probleem in plaats van je zorgen te maken“.

Geef dus letterlijk een naam aan je emoties, zoals angst, tegenzin, bezorgdheid,…

3. Vertraag je ademhaling

Nu je het ‘hersengedeelte’ van het ‘paniekpatroon’ hebt onderbroken, onderbreek je het ‘lichaamsgedeelte’ door bewust langzaam en diep te ademen. Tel van 1 tot 10 als je inademt, en tel dan van 1 tot 10 als je uitademt.

Deze diepe ademhalingen brengen meer zuurstof in je longen en vandaar in je bloedbaan, wat precies het tegenovergestelde effect is van de vecht-of-vluchtreactie. Je vertelt je lichaam en hersenen dat het niet langer nodig is om de intensiteit van je vecht-of-vluchtreactie te verhogen.

Volgens Esther Sternberg, een arts en onderzoeker van het National Institute of Mental Health, ontkent een langzame, diepe ademhaling de vecht-of-vluchtreactie door “het stimuleren van de tegengestelde parasympathische reactie – die ons tot rust brengt“.

4. Geef een andere naam aan je emoties

Op dit punt heb je het patroon op twee niveaus onderbroken. In deze stap elimineer je de emotionele impuls die de vecht-of-vluchtreactie creëerde.

In stap 2 heb je jouw emoties benoemd; nu ga je ze een eerder positieve dan negatieve benaming geven. Bijvoorbeeld:

Angst => Anticipatie
Frustratie => Verlangen
Zorgen => Bekommernis
Tegenzin => Voorzichtigheid
Gealarmeerd => Nieuwsgierig

Wanneer je je emoties opnieuw labelt, gebruik je controleerbare delen van je hersenen om je amygdalae ervan te overtuigen dat dit geen vecht-of-vluchtsituatie is, maar een “blijf bewust en waakzaam” situatie, of zelfs een “zit achterover en geniet” situatie.

Terwijl je langzaam en diep blijft ademen en je de herbenoemde emoties in je gedachten houdt, merk je de snelheid op waarmee je hart klopt. Je zal merken dat het geleidelijk terugkeert naar een normaal tempo. Je hebt nu weer rust gevonden.

Hoewel deze techniek een beetje oefening vergt, is het zeker de moeite waard, want deze vaardigheid zal je veel effectiever maken en tegelijk jouw vermogen vergroten om te genieten van de natuurlijke eb en vloed van druk in je leven.

coach wim personal life coach business coach

Als coach help ik jou om het beste uit jezelf te halen, en je volledige potentieel te bereiken. Zonder je te vergelijken met anderen. Want het leven is te kort om niét te gaan voor het leven dat je wil en dat je verdient! Neem gerust eens contact op voor meer info over coaching.

BRON: https://wimannerel.wordpress.com/2019/04/26/zo-blijf-je-altijd-kalm-onder-druk/comment-page-1/?unapproved=4716&moderation-hash=85234320f48160c992f2ce06ee496f14#comment-4716

Dit hangt nauw samen van de situatie. Als men voelt dat men in gevaar is, is het vaak moeilijk om je kalm te houden. Ook door angsten is het vaak moeilijk om je kalm te houden. Denk maar eens aan. Als je ergens komt waar iets gebeurd is. Dan ga je eigenlijk in jezelf iets ondernemen en bekijken wat kan ik doen als dit of dat gebeurd. En je lichaam voelt eigenlijk al niet meer kalm aan. Men kan leren om je lichaam en geest op ieder moment tot rust en kalmte te brengen. Vaak heeft het allemaal te maken met je ademhaling. Men gaat sneller en dieper ademen in een situatie. Als je dit onder controle kan houden dan ga je ook kalmte kennen. 
Zoals hier geschreven denk je soms van mensen wat zien die er rustig en kalm uit. Maar innerlijk vreet er iets aan hen. Het zijn ook deze die op een moment exploderen en anderen ook geen kalmte meer geven.
Als je voelt dat je onrustig begint te worden dat je de controle over jezelf verliest. Begin op je ademhaling te letten luister naar het tikken van je hart. De rust en kalmte kan snel wederkeren dan. 

Afbeeldingsresultaat voor kalmte

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO

OM SHANTHI

Spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

 

AUM MANI PADME HUM

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf 💙|| Daily Information in 💌 in 1️⃣1️⃣0️⃣ Languages ✅

You can translate any page and post on this "GREAT" Blog into 110 Languages with the Google Translate Widgete 😀‼ || Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚||

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

%d bloggers liken dit: