Archive for 19 april 2019


STERK EN DAPPER

WEES STERK EN DAPPER IN IEDERE SITUATIE.

Afbeeldingsresultaat voor wees sterk en dapper

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Feliciteer de Panchen Lama met zijn verjaardag!
Feliciteer de Panchen Lama met zijn verjaardag!
Beste Bruno,

In 1995 werd Gedhun Choekyi Nyima erkend als de 11e Panchen Lama, een belangrijke religieuze leider van Tibet. Vlak na zijn erkenning werd hij door de Chinese autoriteiten ontvoerd. Hij was toen zes jaar oud. Sindsdien is er niets meer van hem en zijn ouders vernomen.

China wees een eigen Panchen Lama aan. De belangrijkste drijfveer voor de Chinese overheid om een aan haar loyale Panchen Lama te hebben, is dat de Panchen Lama betrokken is bij het aanwijzen van de opvolger van de huidige Dalai Lama.

Wanneer de huidige Dalai Lama komt te overlijden, bestaat dus de kans dat China via deze eigen Panchen Lama zelf een nieuwe Dalai Lama gaat aanwijzen.

Bruno, we moeten uit alle macht voorkomen dat China dit plan laat slagen. 

De Panchen Lama moet vrij! Help mee de wereld wakker te schudden en China op te roepen de verblijfplaats van de Panchen Lama bekend te maken. De Panchen Lama hoort in Tibet!

Dit kun je doen:
1.      Op 25 april wordt de Panchen Lama 30 jaar. Laat hier je verjaardagswens achter.
2.    Teken hier de petitie voor zijn vrijlating, en help ons aan 30.000 handtekeningen.
3.      Bekijk hier de video over de ontvoering en deel deze in jouw omgeving.

Op 25 april overhandigen we alle wensen en petities voor zijn vrijlating aan de Chinese ambassade.

Wil je nog meer doen voor de Panchen Lama, Bruno?
Kom dan op 25 april naar De Chinese Ambassade in Den Haag (Adriaan Goekooplaan 7) van 10.00 tot 12.00 uur om samen met ICT en de Tibetaanse gemeenschap China met klem op te roepen de Panchen Lama onmiddellijk vrij te laten.
Wil je meer weten over de Panchen Lama? Bekijk dan een kort filmpje dat de NOS over hem maakte.

Met innige dankbaarheid,

Tsering Jampa,
Directeur

Dit kreeg ik privé

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Last van migraine? Dit is wat je er zelf aan kan doen

 

Word jij ook vaak geteisterd door een bonzend hoofd? Kom hier te weten wat je er zelf aan kan doen.

Veel vrouwen hebben last van hormonale migraine. Die migraine ontstaat bij sterke hormoonwisselingen. Meestal gaat het om een sterke daling in het oestrogeen. In de maandelijkse cyclus gebeurt dat meestal in de dagen rond de eisprong (om en nabij dag veertien) en/of vlak voor de menstruatie. Als het oestrogeen daalt, daalt ook het gehalte van serotonine in het hoofd en dat verhoogt de kans op migraine. Het is natuurlijk de vraag waarom de ene vrouw er wel last van heeft en de andere niet. Een bekend fenomeen dat hiermee samenhangt, is het niet goed kunnen afbreken van oestrogenen of oestrogeendominantie. Bij een hoog oestrogeenniveau kunnen de dalingen in oestrogeen veel groter zijn vlak voor de menstruatie, en dat verhoogt de kans op hormonale migraine.

De symptomen

Het klachtenpatroon van migraine is zeer gevarieerd. Zes op de tien migrainepatiënten hebben verschijnselen in de uren of dagen voor de aanval: veranderingen in hun gemoedstoestand zoals hyperactiviteit of snel geïrriteerd zijn, concentratieproblemen, verminderde eetlust of juist veel trek. Soms merkt de patiënt dat zelf niet, maar worden de signalen herkend door hun omgeving.

Veel voorkomende klachten:

  • Migraine veroorzaakt aanvallen van hevig bonzende hoofdpijn, meestal aan één zijde van het hoofd.
  • De hoofdpijn gaat dikwijls gepaard met misselijkheid, braken, pijn bij het bewegen, overgevoeligheid voor licht en geluid.
  • Letterlijk sterretjes, schitteringen of strepen zien.
  • Tintelingen in één lichaamshelft tot soms zelfs verlammingsverschijnselen.
  • Gevoelige zintuigen. Mensen met migraine ruiken beter, zien alles en horen geluiden die iemand anders niet opvallen.

Wat kan je er zelf aan doen?

  • Voorkom oestrogeendominantie door extra veel groenten te eten, te stoppen met roken, minder alcohol te drinken en stress te reduceren.
  • Probeer te achterhalen of bepaalde voedingsmiddelen je migraine uitlokken. Voorbeelden van voedingsstoffen die migraine uitlokken zijn cafeïne, theïne, theobromine, nitriet, gekruide voeding met smaakversterkers, kaas, suikerrijke voeding en alcoholische dranken.
  • Let op voor stress.
  • Zorg voor een goede darmwerking. Een gezonde darm maakt voldoende serotonine aan.
  • Zorg voor een zo stabiel mogelijk bloedsuikerniveau gedurende de dag. Vermijd suiker en eet koolhydraten.
  • Drink voldoende: 30 milliliter per kilo lichaamsgewicht per dag.
  • Om een migraineaanval te verminderen kan je tijdens de aanval warm water afwisselen met koud water in de douche.
  • Vermijd blootstelling aan hormoonverstorende stoffen.
  • Je kan ook bepaalde supplementen slikken, maar daarvoor kan je beter altijd eerst bij je huisarts langsgaan.

 

BRON: https://www.goedgevoel.be/artikel/happy-healthy/last-van-migraine-dit-is-wat-je-er-zelf-aan-kan-doen

Men noemt hier belangrijke factoren op. Maar we mogen niet vergeten stress, een gejaagd leven en het weer zijn ook boosdoeners om migraine uit te lokken. Zelfs bepaalde geuren en niet te vergeten de menstruatie. Als men geconfronteerd wordt met vaak migraine. Kan het van belang zijn om een dagboekje bij te houden. Waar je echt alles in schrijft per dag en gedurende 3 maanden. Van voeding tot geuren hoe lang je aanval duurt en waar de pijn zich op het hoofd situeert. Ook dat speelt een belangrijke rol mocht je dit bespreken met je arts of een specialist. Wat je voor jezelf kan doen als je migraine hebt. Is de stilte opzoeken de rust en een donkere kamer waar je tot rust kan komen. Als het te heftig is zal men medicatie voorschrijven ook dan is het nodig als men het inneemt de rust te nemen.
Ook meer en meer mannen krijg last van migraine aanvallen.

Gerelateerde afbeelding

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf

Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Ruelha

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

ESRUNRIA

Be the kind of person you would like to meet!

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

De kleine dingen

Op zoek naar groot geluk in kleine dingen

%d bloggers liken dit: