Archive for 18 januari 2019


VERANDERINGEN EN VERNIEUWINGEN

IN ONS LEVEN WORDEN WE SPIJTIG GENOEG GECONFRONTEERD MET VERANDERINGEN EN VERNIEUWINGEN.

Gerelateerde afbeelding Afbeeldingsresultaat voor VERANDERINGEN EN VERNIEUWINGEN SPIRITUEEL

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

150 miljoen bezoekers en 8 weken lang: maak kennis met Kumbh Mela, het grootste ‘festival’ op aarde

Kumbh Mela Twitter
Twitter Kumbh Mela Twitter
Het is feest, dat is duidelijk. In India is de 45 dagen durende Kumbh Mela, het grootste festival ter wereld begonnen. Zo’n 150 miljoen hindoes verzamelen zich de komende weken om een ritueel reinigingsbad te nemen in de Ganges, een heilige rivier in India. De bezoekers geloven dat al hun zonden worden weggewassen als ze even kopje onder gaan.

De Kumbh Mela is de grootste samenkomst op aarde. Naar verwachting zullen ruim 150 miljoen mensen het festival bezoeken, dat zo’n 8 weken duurt. De massale pelgrimage wordt elke 12 jaar gehouden. Wie tijdens het festival baadt in Sangam, de samenvloeiing van de Indiase rivieren Ganges en Yamuna, heeft een mooie kans dat hij er enkele zonden lichter uitkomt.

AFP
EPA
EPA
AFP

Het lijkt een onmogelijke taak, maar de organisatie van het festival is uitstekend. Er zijn mobiele toiletten en grote eettenten. Speciale ploegen ruimen de hele dag door afval op. Waar nodig worden extra rioleringsbuizen ingegraven. Er klinken belletjes en heilige gezangen, maar ook Indiase dance, aan elkaar gemixt door een dj op een geluidswagen vol speakers

Het zorgt telkens opnieuw voor een ware volksverhuizing. De bevolking van Allahabad, normaal zo’n 1,2 miljoen mensen, zwelt in deze periode aan tot naar schatting honderd miljoen. Om alles in goede banen te leiden zijn duizenden agenten en vrijwilligers opgetrommeld.

Het festival duurt tot 4 maart.

AP
AFP
AP
AFP
EPA
AFP

BRON: https://www.hln.be/showbizz/150-miljoen-bezoekers-en-8-weken-lang-maak-kennis-met-kumbh-mela-het-grootste-festival-op-aarde~a4f0042c/

Ik kan er niets over schrijven maar hier kan je er wil iets over lezen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kumbh_Mela
https://www.beleven.org/feest/kumbh_mela_india

Afbeeldingsresultaat voor Kumbh Mela
AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

6 eenvoudige manieren om dit jaar je mentale gezondheid te verbeteren

 

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat we maar liefst acht uur per dag achter een of ander scherm zitten. Dat betekent acht uur lang scrollen door Instagram, WhatApp en Facebook en daarbovenop nieuwswebsites afschuimen en series bingewatchen. Dat is misschien wel dé reden waarom zoveel mensen hun mentale gezondheid willen verbeteren in 2018. En we mogen dan wel al bijna midden januari zijn, met nog veel meer dagen en maanden te gaan, is dit het perfecte langetermijnproject. Klinkt beter dan een jaartje Netflixen, toch?

1. Slaap voldoende

Uit recent onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie blijkt dat tweederde van de volwassenen niet aan de aanbevolen acht uur slaap per nacht komt. Toch kan een chronisch slaaptekort leiden tot stemmingsstoornissen zoals depressie en andere mentale gezondheidsproblemen. Probeer daarom alle boosdoeners die je slaap verstoren te bannen uit je kamer. Denk aan die koffie of thee voor het slapengaan en het blauwe licht van je digitale apparaten.

2. Maak je geen zorgen over dingen die nog niet gebeurd zijn

Uit het boek ‘The Worry Cure’ van dokter Robert L. Leahy blijkt dat we in 85 procent van de gevallen ons zorgen maken over dingen die nooit gebeuren en we dus eigenlijk stressen om niets. Toch wordt chronische stress geassocieerd met een grotere kans op klinische depressie. Kortom: je minder zorgen maken, is de beste manier om je mentale gezondheid een boost te geven. Maar hoe begin je daar nu aan? Therapie is een goede optie, maar tegelijkertijd niet de goedkoopste. Probeer daarom eens om je zorgen neer te schrijven. Je voelt je meteen lichter en achteraf kan je ze terug bovenhalen om de afloop te evalueren.

3. Stop met diëten

Hier ontdekte je al waarom crashdiëten nooit werken, en wie er al eerder eentje probeerde kan vast beamen dat je er niet bepaald gelukkig van wordt. Het is dan ook niet verwonderlijk dat mensen die hun lichaam aanvaarden, ongeacht hun lichaamsvorm, vaker een betere geestelijke gezondheid en een meer bevredigend seksleven (en meer orgasmes) hebben, én gelukkiger zijn hun relatie. Als je echt gewicht wil of moet verliezen voor je gezondheid, volg dan een gebalanceerd dieet waarin je geen voedingsstoffen uitsluit, maar regelmatig beweegt in plaats van jezelf eindeloze beperkingen op te leggen die je toch nooit volhoudt.

4. Neem een hobby

Neem dit jaar eens de tijd om een nieuwe vaardigheid aan te leren, een talent te verbeteren of meer te doen van wat je graag doet. Van lezen is gebleken dat het relaties verbetert en depressies vermindert, schrijven over emotionele gebeurtenissen helpt dan weer bij het herstel en van iets te creëren, in welke zin dan ook, is bewezen dat het helpt negatieve gedachten te temperen en stress en angst te verminderen.

5. Pak je digitale verslaving aan

Een digitale detox klinkt misschien saai, maar die acht uur per dag die je aan verschillende media spendeert, doen je meestal niet zoveel goeds. Experts op het gebied van geestelijke gezondheid en technologie zijn ervan overtuigd dat Twitter ons ongevoelig maakt voor gruwelijke gebeurtenissen en dat Instagram een slechte invloed heeft op je slaap, lichaamsbeeld en gevoelens van angst, depressie en eenzaamheid bevordert. Maar tenzij je in verlaten hut in een bos woont, vertrouw je waarschijnlijk dagelijks op technologie voor je sociale leven of werk. Ga daarom niet volledig cold turkey maar begin met enkele kleine stappen. Kijk bijvoorbeeld niet meer tijdens de maaltijd of een uur voor het slapengaan naar je smartphone en bouw zo stilletjes aan op.

6. Beweeg meer

Het valt niet te ontkennen dat beweging een goede invloed op je mentale gezondheid, maar dat betekent niet dat je je elke dat naar de fitness moet sleuren. Yoga helpt bijvoorbeeld erg goed om de symptomen van depressie en slaapstoornissen te verbeteren. Zwemmen zorgt dan weer voor minder stress en angst. Als je jezelf écht wil uitdagen, kan je je inschrijven voor de Antwerp 10 Miles of de 20 kilometer van Brussel, maar doe vooral iets wat je ook echt leuk vindt.

BRON: https://www.goedgevoel.be/artikel/happy-healthy/6-eenvoudige-manieren-om-dit-jaar-je-mentale-gezondheid-te-verbeteren

We staan er misschien niet bij stil maar heel wat mensen hebben een gejaagd leven. Dat ze vaak zichzelf aandoen. Net zoals alles om te 5minuten bekijken. Dat maakt je mentaal moe en is zeker niet gezond. Durf eens alles uit te zetten, ga eens meer aan beweging doen. Dat hoeft nog geen topsport te zijn. Maar gewoon je lichaam op een rustige manier bewegen. Beweging zet heel veel in beweging in je lichaam een geest. En is mentaal zeer goed. Doe ook niet mee aan alle nieuwigheden van diëten of anderen. Maar luister naar jezelf en leer jezelf mooi te vinden zoals je bent. Eens jezelf kent of leert kennen ga je ook mentaal meer zelfvertrouwen hebben en dat leid tot een goed zelfbeeld. Mentaal ga je ook sterker staan in je schoenen.
1 zet alles eens per dag uit.
2 wat je doet geniet ervan
3 slaap voldoende
4 eet waar je zin in hebt maar niet teveel net als wat je drinkt
5 ruim je woning eens op en denk erbij na wat je aan het doen bent
6 slaap voldoende
7 en beweging de belangrijkste 

Afbeeldingsresultaat voor gezondheid verbeteren

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

Ka Sry mala & INZICHT makerij

Inzicht in je eigen licht.

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

%d bloggers liken dit: