Archive for 16 januari 2019


SUCCES

SUCCES LIGT NIET VOOR TE RAPEN DAAR MOET JE IETS VOOR DOEN

Afbeeldingsresultaat voor SUCCES

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Zo kies je het juiste sportondergoed

Zo kies je het juiste sportondergoed

Staat ‘vaker een bezoekje brengen aan de fitness’ ook op jouw lijstje met goede voornemens? Begin bij het juiste sportondergoed! Van type sportbeha tot de perfecte slip, zo kies de juiste lingerie voor jouw work-out.

Kies je beha op basis van de intensiteit

Een sportbeha van goede kwaliteit vangt meer dan 70% van de schokken op tijdens het sporten. Toch is het een fabeltje dat elke sportbeha geschikt is voor elk type work-out. Lesje yoga of pilates op de planning? Voor een low-impact sportsessie geeft een lichte sportbeha (zonder compressie) of ondersteunende top voldoende steun. Voor een uurtje crossfit of rondje hardlopen heb je dan weer een compressiebeha met genoeg ondersteuning en ventilatie nodig. Tip: hoe breder het bandje, hoe meer ondersteuning.

    • (thumbnail of SOFT TOP SEASONAL # GREY MELANGE BO9B - Bjorn Borg - Outlet)
    • (thumbnail of SLOGGI Dames ZERO feel top X - Vatana)

Zo vind je de juiste maat

We vallen meteen met de deur in huis: de maat van je sportbeha is niet dezelfde als die van een normale beha. Pas altijd een maatje kleiner dan je normale maat, een sportbeha moet iets strakker zitten om voldoende te ondersteunen. Hoe je zeker bent dat je de juiste maat te pakken hebt? De onderband van je sportbeha moet net op je ribbenkast rusten, niet op je borsten zelf en je moet ruimte hebben om er een vinger onder te schuiven. Wanneer je bultjes ziet, wil dit zeggen dat de cup een maatje te groot is. Probeer zeker enkele bewegingen uit tijdens het passen.

    • (thumbnail of TRIUMPH Bh tri action workout - Vatana)
    • (thumbnail of ADIDAS Dames Sport BH - Vatana)

Ook de juiste onderbroek is belangrijk

Last but not least: de juiste onderbroek. Je kiest beter niet voor katoen, dat ventileert niet genoeg en kan voor lastige schuurplekken en oververhitting zorgen. Polyamide of polyester zijn perfect geschikt om je prestatie een boost te geven. Deze stoffen zijn naadloos, vochtafvoerend, sneldrogend, houden alles op zijn plaats en houden je lichaamstemperatuur op peil … De investering waard dus. Qua model kies je best voor een shortje of een normale slip, die blijven net wat beter zitten dan een string of mini-slipje.

 

    • (thumbnail of HIPSTER BB ASPHALT COURT # BB ASHALT COURT PURPLE - Bjorn Borg - Outlet)
    • (thumbnail of Hipster Hope - Lingerie Imago)

 

 

BRON: https://www.gva.be/cnt/dmf20190108_04086387/zo-kies-je-het-juiste-sportondergoed

Sportkleding en dan voornamelijk ondergoed is toch een belangrijk puntje. Het wordt vaak vergeten of er niet bij stilgestaan. Maar sportondergoed moet snel drogen en naadloos zijn. Zodat het niet gaat irriteren bij het sporten. De juiste maat is ook van belang. Als men het voor de eerste keer aanschaft zou ik de raad geven om toch het via een lingeriewinkel te kopen. Zodat je de juiste maat hebt nadien kan je het kopen in andere winkels, of zelfs online.
Het belangrijkste voor de vrouwen is de beha. Want die moet toch heel wat opvangen naargelang de sport die je gaat uitoefenen.

Afbeeldingsresultaat voor sportondergoed

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

 

Op maandag kleurt de maan felrood: liefhebbers kunnen ’s morgens genieten van totale maansverduistering en bloedmaan

Een bloedmaan
NASA Een bloedmaan
Noteer 21 januari maar in de agenda. Want na meer dan twee jaar wachten is er maandagochtend  niet alleen een indrukwekkende en totale maansverduistering te zien, maar ook een bloedmaan én supermaan. Bij een maansverduistering staan de zon, de aarde en de maan op een lijn waardoor de aarde haar schaduw over de maan werpt en die rood kleurt.

Een groot deel van de Europeanen, Amerikanen en Afrikanen kunnen maandagochtend genieten van een totale maansverduistering. Ook in België zal de volledige maansverduistering zichtbaar zijn. Al moet je er wel vroeg voor opstaan en de weersomstandigheden moeten het toelaten. Voorlopig lijkt het erop dat dat het geval zal zijn.

Om 3.36 uur raakt de maan de bijschaduw van de aarde waardoor er al sprake is van een gedeeltelijke eclips. Een uurtje later schuift de maan verder in de kernschaduw van de aarde waardoor de maan stilaan roder kleurt.

Om 6.12 uur naar boven kijken, zal wellicht het mooiste resultaat opleveren. Dan kan de volledig verduisterde maan verschillende tinten rood vertonen, afhankelijk van de samenstelling van de atmosfeer. Het zonlicht dat op dat moment door de atmosfeer van de aarde doordringt, kleurt immers rood.

De totale eclipsfase eindigt om 6.43 uur, en om 8.48 uur is de maansverduistering volledig voorbij. De maan zal dan net zijn ondergegaan. Wie deze maansverduistering mist, moet trouwens wachten tot 16 mei 2022. Dan vindt er nogmaals een eclips plaats omstreeks 5.50 uur.

Totale maansverduistering en supermaan

Er kan slechts sprake zijn van een volledige maansverduistering als er ook een volle maan is. Daarbij moet de kernschaduwkegel van de aarde de maan volledig bedekken. Overal ter wereld waar de maan op dat moment zichtbaar is, is er een totale eclips te zien. Omdat de maan aanstaande maandag tamelijk dicht bij de aarde staat, is er trouwens ook sprake van een zogenaamde supermaan.

In de volksmond wordt zo’n totale eclips ook wel eens bloedmaan genoemd, omdat de maan dan eventjes rood kan kleuren. Afhankelijk van de samenstelling van de atmosfeer kan de kleur variëren van roestrood tot zeer helderrood. Hoe roder de maan kleurt, hoe meer stof er in de lucht hangt.

Afhankelijk van de samenstelling van de atmosfeer kan de maan roestrood, helderrood of zelfs oranje kleuren (zoals hierboven in New York).
Jennifer Khordi Afhankelijk van de samenstelling van de atmosfeer kan de maan roestrood, helderrood of zelfs oranje kleuren (zoals hierboven in New York).

Waarnemen

Je mag gewoon met het blote oog naar die (helder)rode maan kijken. In tegenstelling tot de zonsverduistering is het veilig om zonder gespecialiseerde apparatuur naar de hemel te kijken. Het is vooral belangrijk dat je jezelf op een tamelijk donkere plaats bevindt: hoe donkerder, hoe indrukwekkender het resultaat. Een verrekijker kan ook altijd van pas komen.

BRON: https://www.hln.be/wetenschap-planeet/wetenschap/op-maandag-kleurt-de-maan-felrood-liefhebbers-kunnen-s-morgens-genieten-van-totale-maansverduistering-en-bloedmaan~a05e5f90/

Het is altijd uniek dat je dit mag bewonderen. Maar spijtig genoeg is dit moois niet voor iedereen weg gelegd. Het is volle maan en dan deze maansverduistering. Brengt heel veel teweeg. Niet alleen voor het oog maar ook energetisch. Er zal heel wat energie kunnen vrijkomen die goed voelbaar zal zijn.

Afbeeldingsresultaat voor bloedmaan

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Wetenschappers ontwikkelen anticonceptiepleister: enkele seconden op je huid kleven en je zit een half jaar safe

Getty Images & nina.be
Ook geen heldin in het dagelijks innemen van je pil? Dan hebben we misschien goed nieuws voor jou. Wetenschappers onthulden namelijk zonet een nieuwe anticonceptiepleister die je maar enkele seconden op je huid moet aanbrengen en je voor 6 maanden zou beschermen tegen zwangerschap.

“Er is veel belangstelling in langdurige anticonceptie”, steekt professor Mark Prausnitz van het Georgia Institute of Technology in Atlanta van wal. Daarom ontwikkelde hij samen met zijn team een nieuwe anticonceptiepleister die je slechts enkele seconden zou moeten aanbrengen op je huid om je voor een half jaar te beschermen tegen zwangerschap.

“Op de pleister zitten kleine micronaaldjes. Zodra die op de huid geplaatst worden, breken ze af en wordt het anticonceptivum afgegeven in de bloedbaan”, aldus Prausnitz. “De kleine naaldjes zijn van hetzelfde materiaal gemaakt als oplosbare hechtingen die bij operaties gebruikt worden. Ze worden dus veilig door het lichaam opgenomen en bovendien is de techniek volledig pijnloos. De bedoeling is om uiteindelijk een zelfwerkend anticonceptivum te maken dat een vrouw zelf gedurende slechts 5 seconden kan aanbrengen om maanden beschermd te zijn.”

Volgens Prausnitz kan de pleister ook populairder worden dan de bestaande anticonceptiva. “Vrouwen hoeven niet meer te onthouden dat ze elke dag de pil moeten nemen of moeten niet meer langs de gynaecoloog om een spiraaltje te laten zetten.”

Al is er een grote maar: de patch bevindt zich namelijk nog maar in de beginfase en werd tot nu toe alleen nog maar getest op muizen. “Er zijn meer onderzoeken en proeven nodig om te kijken wat het effect van de pleisters is bij mensen.” Toch is hij ook erg optimistisch. “We gebruiken een gekend anticonceptiehormoon, dus ik ben ervan overtuigd dat de pleister ook bij mensen zal werken. We hebben nu een versie ontwikkeld voor de mens, die we graag zo snel mogelijk willen uittesten.”

Professor Prausnitz voegt er nog aan toe dat de patch een enorm positieve invloed kan hebben op de volksgezondheid. “Een anticonceptiepleister die makkelijk aan te brengen is en langdurig beschermt is vooral in landen waar vrouwen beperkte toegang hebben tot de gezondheidszorg een absolute vooruitgang.”

BRON: https://www.hln.be/nina/fit-gezond/wetenschappers-ontwikkelen-anticonceptiepleister-enkele-seconden-op-je-huid-kleven-en-je-zit-een-half-jaar-safe~aa30f1e4/

Of dit echt tot op de markt geraakt daar ben ik benieuwd naar. De fase dat het op muizen getest worden is nog niet hetzelfde als bij een vrouw. Natuurlijk mocht zoiets op de markt komen zal het prijskaartje ook wel naargelang zijn. Ze spreken hier dan wel over bepaalde landen met een beperkte toegang tot gezondheid. En wat we ook niet mogen vergeten of het echt te vertrouwen is.

Afbeeldingsresultaat voor anticonceptiepleister

Afbeeldingsresultaat voor anticonceptiepleister

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Waarom te veel stilzitten niet goed voor je is (én hoe wél aan genoeg beweging komt)

 

Braaf op onze stoel en flink doorwerken: we krijgen het allemaal van jongs af aangeleerd op school. Nochtans is al dat zitten – zo blijkt ook uit recente onderzoeken – helemaal niet zo goed voor ons. Niet voor onze gezondheid, maar evenmin voor onze concentratie. Benieuwd wat er met je lichaam gebeurt als je niet vaak genoeg van je bureaustoel opstaat? Wij vertellen het je graag en geven je ook meteen een aantal tips om vaker recht te staan.

Zit je te lang stil, dan…

… begint ‘de carrosserie’ van je lichaam te sputteren. Als je zit, passen je spieren zich al na twintig minuten aan je zithouding aan: sommige spieren rekken uit, andere gaan net verkorten. Daardoor krijg je, in combinatie met een moeilijkere doorbloeding en spierspanningen, snel last van rug-, nek- en spierklachten. Het goede nieuws? Door simpelweg om het halfuur even op te staan, verricht je al wonderen. Je kan ook wat stretch-, kracht- of circulatieoefeningen doen.

… vallen je energiefabriekjes stil. De vetten en koolhydraten (suikers) die je eet, moeten door je lichaam worden verbrand. En daarvoor zijn vooral je spieren verantwoordelijk. In je spieren bevinden zich namelijk mitochondriën, celorganellen die energie (zowel suikers als vetten) kunnen verbruiken. Zitten we te lang, dan vallen al die kleine energiefabriekjes in onze spieren stil en halen onze spieren dus nog maar weinig suikers of vetten uit de bloedbaan. Maar ga je rechtstaan en wandel je even rond, dan zet je meteen je grote beenspieren aan het werk en komen de energiefabriekjes weer op gang.

… raakt je suikermetabolisme in de war. Eet je koolhydraten (suikers), dan zullen de spieren 75 procent van die bloedsuikers opnemen, onder invloed van het hormoon insuline (aangemaakt door de alvleesklier). Heb je echter een sedentaire levensstijl (dus: te veel zitten én te weinig bewegen), dan verliezen je spieren de capaciteit om te reageren op insuline, waardoor ze die bloedsuikers minder gemakkelijk kunnen wegwerken. Je alvleesklier zal dus meer insuline moeten aanmaken (om zo je spieren te stimuleren toch meer suikers op te nemen), wat op lange termijn voor problemen kan zorgen.

… krijgen je hart en bloedvaten het benauwd. Koolhydraten en vetten die niet verbrand worden, blijven in onze bloedbaan ronddwarrelen. En daar kunnen ze schade aanrichten. Daarnaast heb je, door lang stil te zitten, ook een slechte bloedcirculatie. Niet ideaal voor hart en bloedvaten, dus.

… word je moe en lusteloos. Je ooit al eens afgevraagd waarom het haast een onmogelijke taak lijkt om na een zittende werkdag nog te gaan sporten? Het ‘zit’ in je hoofd. Je prefrontale cortex – het deeltje van je hersenen dat er onder andere voor zorgt dat je initiatief neemt – valt stil als je te lang zit. Je wordt dus moe en passief van al dat stilzitten. Om die vicieuze zitcirkel te doorbreken, moet je … bewegen. De prefrontale cortex wordt immers geactiveerd zodra je jezelf letterlijk in beweging brengt.

Om de dertig minuten een keertje rechtstaan? Deze tips kunnen helpen:

  • Drink meer water, dan moet je ook vaker naar het toilet. Ga voortaan niet meer naar het dichtstbijzijnde toilet, maar kies er eentje wat verderop – idealiter op een andere verdieping.
  • Werk eens al rechtstaand (aan een statafel), dat is ook beter voor je concentratie.
  • Verplaats de printer, zodat je telkens moet opstaan om je documenten te halen.
  • Maak een wandelingetje terwijl je telefoneert. Of bel al rechtstaand naast je bureau.
  • Ga niet zitten voor korte meetings, maar vergader al rechtstaand.
  • Eet je boterhammen eens al staand op, rond een hoge tafel, zoals bij een receptie. Wie geen fan is van staand eten, maakt een wandeling na het eten.
  • Praat bij met een thee of koffie rond de statafels.

BRON: https://www.goedgevoel.be/artikel/happy-at-work/waarom-te-veel-stilzitten-niet-goed-voor-je-is-en-hoe-wel-aan-genoeg-beweging-komt

Wij mensen zitten eigenlijk teveel. En spijtig genoeg bewegen we te weinig. Daardoor krijgen we lichamelijke problemen. Al zit je kan je nog altijd in beweging zijn je armen en benen kan je af en toe bewegen. Als je kan sta af een toe op en doe een wandeling, neem de trap in plaats van de lift. Als je lang zit, zet je benen naast elkaar niet over elkaar en probeer met een rechte rug te zitten. Een goede stoel is gewenst.

Afbeeldingsresultaat voor zitten

Zo lang mag je maximaal in dezelfde positie achter je bureau zitten

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Acht uur geslapen maar nog altijd moe? Expert onthult de slaapfout die veel mensen maken

 

Voor de lucky few onder ons zorgt een nachtrust van acht uur ervoor dat ze fris en monter de ochtendglorie trotseren op het moment dat ze wakker worden. Maar voor veel anderen, inclusief ondergetekende, heeft de ochtendstond minder goud in de mond. Ze voelen zich ’s morgens uitgeput, zelfs als ze voldoende geslapen hebben. En dat heeft volgens de Australische slaapdeskundige Dokter Carmel Harrington vooral te maken met een bepaalde fout, namelijk geen vast tijdstip hebben om op te staan.

‘Het tijdstip waarop je ’s ochtends opstaat heeft een belangrijke invloed op het tijdstip dat je die nacht in slaap valt’, vertelt Harrington. En dat heeft volgens de slaapdeskundige alles te maken met de werking van melatonine op je biologische klok. ’Melatonine wordt ’s avonds aangemaakt als het donker wordt om in slaap te kunnen vallen. Als we ’s ochtends licht zien, schakelt ons brein de productie van melatonine weer uit en het is die uitschakeling die onze 24-urige biologische klok instelt.’ Daarom is het volgens haar belangrijk om elke dag opnieuw je biologische klok in te stellen. ‘Consistentie, wat zowel een vaste waak- als bedtijd inhoudt, is het geheim voor een goede nachtrust.’ Toch is een vast tijdstip om op te staan nog belangrijker volgens Harrington. ‘Je waaktijd heeft een grotere invloed op je biologische klok door de uitschakeling van melatonine in je hersenen. Stel je je biologische klok niet elke ochtend opnieuw in, dan val je niet alleen moeilijker in slaap maar ervaar je ook meer moeilijkheden in de ochtend.’ En dat heeft niet alleen gevolgen voor je slaap, maar ook je hongergevoel, nachtelijke toiletgewoontes en concentratie overdag. Daarom beveelt Harrington aan om niet meer dan een uur te variëren in het tijdstip waarop je opstaat.

Maar niet alleen een goed slaapritme is belangrijk voor een deugddoende nachtrust, je moet er ook voor zorgen dat je voldoende slaap krijgt. Hoeveel slaap je precies nodig hebt verschilt van persoon tot persoon. Gemiddeld hebben studenten bijvoorbeeld nood aan ongeveer zeven à negen uur slaap per nacht, net zoals vrouwen tussen de leeftijd van 26 en 60 jaar. Vrouwen boven de 60 hebben meestal genoeg aan zeven à acht uur.

BRON: https://www.goedgevoel.be/artikel/happy-healthy/acht-uur-geslapen-maar-nog-altijd-moe-expert-onthult-de-slaapfout-die-veel-mensen-maken

Slecht slapen kan vele oorzaken hebben. En is het soms nuttig om je eigen avond patroon eens te controleren. Als je in rust naar bed kan gaan ga je ook redelijk door kunnen slapen. Maar vaak zitten mensen te denken in bed of worden ’s nachts wakker. Waardoor ze ’s morgens nog moe uit bed stappen. Als dit eens een keer gebeurd zal je daar geen probleem van ondervinden. Maar als dit aanhoud zal je in de dag wel problemen gaan kennen. Soms kan het al helpen met voor het slapen gaan melatonine te nemen. Normaal maakt het lichaam dit aan maar in bepaalde gevallen niet en dan kan dit zeker geen kwaad om het te nemen. Toch altijd even bespreken met een arts als je niet zeker bent. Maar het belangrijkste is om zelf een controle te doen van wat je doet en eet ’s avonds dat ook allemaal een rol kan spelen.

Afbeeldingsresultaat voor slapen

Afbeeldingsresultaat voor slapen

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen met nonkel Juul en consoorten.

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf 💙|| Daily Information in 💌 in 1️⃣1️⃣0️⃣ Languages ✅

You can translate any page and post on this "GREAT" Blog into 110 Languages with the Google Translate Widgete 😀‼ || Gedachten over Levensstijl en Gezondheid. Een gezondheid 😀 en Fotografie💥-Blog 💌Speciaal voor U ✅, Samen met U ✅, Samen door U ✅💚||

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Ruelha

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

%d bloggers liken dit: