Archive for 29 oktober 2018


WAT IS ASMR

Wat is ASMR, de nieuwste wellnesstrend waar iedereen zo wild van is?

Getty Images
 “Ik hou van ASMR. Mijn man vindt het ontzettend vreemd, maar ik krijg er een tintelend, tintelend, tintelend gevoel van”, vertelt rapster Cardi B in een interview met W magazine. En met die woorden vat ze de nieuwe wellnesstrend perfect samen: je vindt het heerlijk of net vreselijk. Maar wat is het nu juist?

De term ASMR, oftewel Autonomous Sensory Meridian Response, bestaat al een tijdje, maar de laatste maanden is het een heuse hype op sociale media. Zoek maar eens op Instagram naar de hashtag #asmr en je krijgt meer dan 5 miljoen resultaten. Ook op YouTube vind je miljoenen video’s over de bizarre wellnesstrend.

Het gaat eigenlijk over een aangenaam gevoel dat mensen krijgen bij sommige geluiden of het zien van bepaalde beelden. Dat kan gaan van fluisteren, nagels die over een tafel krassen, het borstelen van haar of – ja echt – gesmak tijdens het eten. Het is een soort tintelend gevoel dat begint bij je hoofd en zich verspreidt over je hele lichaam, waardoor je helemaal zen wordt.

Jammer genoeg geldt dat niet voor iedereen. De wereld is verdeeld in 2 kampen: oftewel vind je het fantastisch en helpt het je om te ontspannen, stress te verminderen en beter in slaap te vallen. Oftewel krijg je het enorm op je heupen en bezorgt het je een onaangenaam, vreemd gevoel. Onder meer Cardi B is een grote voorstander. Voor W magazine gaf ze zelfs een interview in de stijl van ASMR. “Ik hou van ASMR. Mijn man vindt het ontzettend vreemd, maar ik krijg er een tintelend, tintelend, tintelend gevoel van”, fluistert ze, terwijl ze langzaam met haar lange nagels over de microfoon krabt.

Wil jij wel eens weten waarover iedereen het heeft? Dan kunnen onderstaande video’s je waarschijnlijk bekoren.

BRON: https://www.hln.be/nina/psycho/wat-is-asmr-de-nieuwste-wellnesstrend-waar-iedereen-zo-wild-van-is~a548ef00/

Als je hier niet in geoefend bent kan dit wel tegenwerken en ga je zeker de rust niet vinden. Je moet eigenlijk bij dit je zintuigen op nul zetten en je laten leiden door het geluid dat je niet mag gaan koppelen aan wat het daadwerkelijk is. Denk aan smakken en je krijgt het koud maar luister naar het geluid zonder gedachte dan kan je de rust vinden.
Toch zeker niet voor mensen die juist willen beginnen met luisteren en mediteren.
Toen heb ik er ook aandacht aan gegeven maar nu komt het toch weer naar boven in bepaalde wellness centra.
https://shivatje.wordpress.com/2016/06/17/ontstress-met-asmr/

Gerelateerde afbeelding

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

 

Advertenties

HET VOORDEEL VAN EEN VOORDEEL IS DAT JE ERVOOR JEZELF IETS UIT KAN HALEN

Afbeeldingsresultaat voor VOORDEEL

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Zo blijft je lingerie langer mooi

Natuurlijk wil je zo lang mogelijk plezier hebben van mooie beha’s, slipjes en stevige sportbeha’s. Maar hoe was en bewaar je deze delicate items nu het best? Met deze tips blijft je lingerie langer mooi!

(Hand)was je lingerie met zorg

Dé eenvoudigste manier om je lingerie langer mooi te houden? Was met de hand! Vul een emmer met warm water en een zacht wasmiddel en laat even inweken. Let op dat je nooit wrijft of uitwringt, dat beschadigt de fijne stoffen en beugels.

Leg je lingeriestukken plat op een rek om te drogen zodat ze niet kunnen uitrekken. De droogkast is een echte boosdoener voor je lingerie!

(thumbnail of bh Marie Jo Yoko - Lingeriespeciaalzaak Pili-Pili) (thumbnail of bh Marie Jo Agatha - Lingeriespeciaalzaak Pili-Pili)

Je lingerie op de juiste manier opbergen? Dat doe je zo

Lingerie blijft niet alleen langer mooi als je ze juist wast, ook de opberging is belangrijk. Hebben je beha’s een zachte padding? Schuif ze dan achter elkaar, zo behouden de cups hun vorm. Stevige, voorgevormde beha’s leg je best achter elkaar (in hun volledige lengte) of op elkaar, plat in een lade.

Delicate broekjes? Vouw ze netjes op en maak kleine stapeltjes. Te hoge stapels zorgen voor extra belasting waardoor de stoffen sneller verslijten.

Tip: draag je beha nooit langer dan vier dagen op rij. Zweet tast namelijk de elastische stoffen in je beha aan.

Sportbeha’s: een geval apart

Een goede sportbeha is gemaakt voor intense lichaamsbewegingen en veelvuldig wassen. Sportbeha’s zijn dan ook heel wat steviger dan bijvoorbeeld fijne bralettes, dus je kan ze gerust in de wasmachine wassen als ze gemaakt zijn van lycra, elastan of spandex.

Steek je sportbeha’s wel in een apart waszakje en gebruik een programma voor fijne was. Sportbeha’s drogen vrij snel (door de sneldrogende, synthetische materialen), dus vermijd de droogkast. Je sportbeha opbergen? Vul de cups met enkele propjes zakdoeken, zo blijft de vorm een stuk beter in model. Last but not least: vervang je sportbeha na ongeveer 6 maanden om een optimale ondersteuning te garanderen.

(thumbnail of TRIANGLE BRA SEASONAL # GREY MELANGE BO9B - Bjorn Borg)

BRON: https://www.gva.be/cnt/dmf20180209_03348133/zo-blijft-je-lingerie-langer-mooi

Ook deze kleding moet de nodige zorg hebben. Het enige dat je eigenlijk moet weten draag het niet langer dan nodig is.
En het mag allemaal gezegd worden, ook dit mag gezien worden. Dan wil je toch dat het ook netjes is.

Gerelateerde afbeelding

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

 

 

De kracht die niet wetenschappelijk is.

Afbeeldingsresultaat voor water en lichaam

Ziekte komt in je lichaam door bacteriën. Men wordt ziek. Toch ligt de oorsprong van ziekte vaak bij jezelf. Vermoeidheid, stress of een te laag immuun is daar de oorzaak van. Het lichaam heeft zelf bepaalde krachten en energie om dit tegen te gaan. Krachten die men trillingen noemt. Die ook in het zenuwstelsel voorkomen. Bij een ziekte of psychische aandoening is deze trilling verstoord of wordt deze verstoord van buitenaf. Je krachten nemen af je wordt futloos of bepaalde dingen van buiten komen eens zo hard binnen. Men wordt ziek.

Afbeeldingsresultaat voor kracht en energie

 

 

 

 

 

Dan heb je twee mogelijkheden.

Je raadplecht een arts.
Je onderzoekt jezelf

De arts gaat naar je luisteren dan het nodige beluisteren en medicatie voorschrijven. Snel zal je beter worden.
Of je kunt jezelf gaan onderzoeken. En gaan werken met natuurlijke producten.
Door te leren hoe je eigen lichaam aanvoelt en in elkaar zit kan jezelf genezen. Dit kan je doen door jezelf te gaan scannen. Door naar je lichaam te luisteren en aan te voelen.
Daardoor kan je terug je krachten laten stromen optimaal. Al duurt het iets langer dan met medicatie.
Een van de belangrijkste oefeningen is ademhaling en rust. Ademhaling geeft zuurstof en dat zorgt voor een goed herstel. Een goede energiestroming.
Zuurstof wordt dan ook de krachtbron van ons lichaam genoemd, dit met water en je kunt veel genezen. Want ons lichaam bestaat uit 70% water. En water is een natuurlijke afvloeiing voor onze afvalstoffen.
Ademen is het beste door de buikademhaling. Zo trek je heel je longen vol zuurstof.
Hoe scant men nu het lichaam.
Ga rustig liggen sluit je ogen. Na enkele minuten moet je een gevoel van rust aanvoelen. Dan ga je met je geesteskracht door heel je lichaam, en over je lichaam. Zo ontdek je snel waar je pijn hebt of waar de bacterie zit. Door op die plaats aandacht te geven energie naar te sturen ga je pijn verzachten en de bacterie te lijf gaan. Dat zal altijd langer duren als bij medicatie het genezingsproces maar het is zuiver. Duur het probleem langer als 14dagen of je bent toch ergens niet gerust in kan je alsnog een arts raadplegen. Heb je een arts die ervoor openstaat, kan die je verder helpen op een natuurlijke manier.

Afbeeldingsresultaat voor water en lichaam

De hulpmiddelen die jezelf nog kan gebruiken is.

Gezonde voeding
Beweging
Vitamine en mineralen bijnemen.
Kruiden.
Dit zijn goede gezondheidsmakers.
Het lichaam kan heel veel zelf genezen als jij je ervoor openstelt.

Gerelateerde afbeelding

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Tijd voor wat me-time: stress speelt je geheugen parten

Unsplash
Ons drukke leventje kan ervoor zorgen dat die zo gegeerde me-time een schaars goed wordt. Toch is het belangrijk om af en toe wat tijd voor jezelf in te plannen. Een recent onderzoek toonde immers het verband aan tussen stress en geheugenschade.

De studie, gepubliceerd in tijdschrift Neurologie, nam hiervoor bestaande gegevens uit de Farmingham Heart Study onder de loep. Dat onderzoek neemt al sinds de jaren veertig de gegevens van deelnemers en hun familieleden onder de loep. Door te kijken naar MRI’s van deelnemers van middelbare leeftijd (van wie de gemiddelde leeftijd 48 jaar was), vonden onderzoekers van Harvard een correlatie tussen hogere niveaus van het stresshormoon cortisol en verminderde totale hersenvolume in de voorhoofds- en achterhoofdskwabben van de hersenen. En wanneer gestresste deelnemers deelnemen aan cognitieve geheugentests (zoals het herhalen van een verhaal na een pauze van 20 minuten), presteerden ze ook iets slechter dan hun tegenhangers.

“In onze zoektocht naar cognitieve veroudering, is een van de factoren die veel belangstelling en zorg wekken de toenemende stress van het moderne leven”, zegt studie auteur dokter Sudha Seshadri. “We wisten al dat stress bij dieren kan leiden tot cognitieve achteruitgang. In deze studie werden hogere cortisolwaarden in de ochtend bij een groot aantal mensen geassocieerd met slechtere hersenstructuur en een verslechterde kennis.”

Er moet nog meer onderzoek worden gedaan om de volledige effecten van stress op de hersenen te kennen, vooral omdat in deze specifieke studie de cortisolwaarden van de deelnemers slechts eenmaal (in plaats van voor de volledige duur van het experiment) werden gemeten. Er is bestaat ook de mogelijkheid dat cognitieve achteruitgang kan bijdragen aan stress, en niet andersom. Totdat we alle antwoorden hebben, moedigen we voorzorgsmaatregelen in de vorm van lange bubbelbaden, yogasessies en andere stressverminderende activiteiten sterk aan.

BRON: https://www.hln.be/nina/fit-gezond/tijd-voor-wat-me-time-stress-speelt-je-geheugen-parten~af4be8d2/

De veroudering zal altijd voor bepaalde meer stress meebrengen. Omdat men ook langer moet werken en vaak het geheugen hier partner gaat spelen. Dat ze niet alles meer zo kunnen opslagen en doen als jongeren. Hoe ouder men wordt hoe meer tijd men moet zal gaan nemen voor jezelf. Doe je dat niet zal je altijd op het randje van problemen wandelen. Het hoeft zeker niet altijd een sport te zijn. Maar gewoon wandelen een hobby die je misschien kan delen in groepsverband. Dat je maar even het dagelijkse kan loslaten.

Afbeeldingsresultaat voor veroudering en stress

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

PETRA SPARK

SCHRIJVERSBLOG

Mellissify

Live the life you love, love the life you live.

HSP, wat moet je ermee?

Jong en hoogsensitief. Maken we het onszelf niet te moeilijk?

La Bella Bora

A bohemian lifestyle, travel, inspiration and mindset blog

easydiet.blog

Mental diet is very important for successful and healthy life. Here you can find many tips to improve your life and make it easier.

Moments of Inspiration

momenten van inspiratie zijn ín ons en om ons heen

Moda-Creative thinking

Moda-Creative thinking

Wij godinnen

Dé taboedoorbrekende blog voor zelfbewuste, spirituele en holistisch ingestelde vrouwen van vandaag

- EXPLORE YOUR MOON -

own YOUR life - KNOW your MOON

Hotstuffforladies

everything for ladies

Bewustzijnenzo

Schepje bewustheid, scheutje spiritualiteit, druppeltje humor allemaal in een blender..en tadaaa

They Call Me Jelke

But do I call them back

GROWYOURMINDNOW

PLEUN MARIA JOHANNA

Het zwarte monster

Een gevecht tegen alles wat ik heb

Balans in sport en leven

Mental coaching & Life coaching by Wiena Robert

AquariusPolitiek

De nieuwe wereld

Wu Cares!

nobody cares

Morgana Brighid

Waarzeggerij en Healing. Voor raad en daad.

HARME BLOGT

marginale blogs van een 71 jarige

Phuro! Be inspired!

Van inspiratie tot transformatie

Dirk Pieters

writer, buddhist, yogi / schrijver, boeddhist, yogi

Healthy & Travel T(r)ips

Reis - en gezondheidsfreak

WishMeAvril

Gezond en Gelukkig

LiefsCarolien.nl

Inner beauty, Food, Lifestyle and a sparkle personal

Dagboek van een leerkracht

Passie voor schrijven. Kleuterjuf. Positief denken

Leren omgaan met narcisme?

Omgaan met een narcist en zelfliefde ontwikkelen.

Marianne's Life

ZOMAAR EEN BLOG MET VAN ALLES

Maria de Ridder

Durf de uitdaging aan te gaan om jezelf opnieuw uit te vinden

Onderweg na kanker

over omgaan met kanker en hoe het in al die grote kleine dingen sporen vraagt

Personal Plus Training

Personal training op locatie

The Desires of Living

De verlangens in je leven

Zebrazonderstrepen

Mamablog Zebrazonderstrepen - Alles over mini's en voor mama's, want achter iedere mini staat een sterke mama

%d bloggers liken dit: