Archive for 23 oktober 2018


DRIEHOEK

IEDER WOORD DAT JE HOORT OF LEEST KAN EEN MEERWAARDE ZIJN.

Afbeeldingsresultaat voor Spirituele driehoek

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Advertenties

De panty-etiquette: zo overleeft je kousenbroek de wintermaanden

Getty Images
Vaarwel blote benen. Met de herfst en het bijhorende regenachtige weer is ook het kousenbroekenseizoen gestart. Tot grote frustratie van vele vrouwen, want het gebeurt maar al te vaak dat je gehaast zo’n onding aandoet en pas achteraf merkt dat er een ladder in zit. Wij gingen te rade bij Veronique Matthys, de panty-experte van Veritas.

Het is een doorn in het oog bij vele vrouwen: vroeg of laat eindigt je panty met een gaatje of een ladder. Het gevolg: veel sneller dan je wilt moet je alweer een nieuw paar kopen. Veronique Matthys deelt enkele tips zodat je zo lang mogelijk van je kousenbroek kunt genieten.

 1. Kies wijs

Het voorkomen van gaten en ladders begint al in de winkel, legt Matthys uit. “Hoe lichter de kleur van de panty is, hoe fragieler die is”, waarschuwt ze al. Andersom geldt ook dat hoe dikker de stof is, hoe kleiner de kans is op een ladder.

2. Size matters

Het is ook belangrijk dat je de juiste maat kiest. Als de panty een tikje te klein is, ga je die uitrekken en gaan ze gemakkelijker stuk. “Op de achterkant van de verpakking staat er altijd een matentabel. Hierop kan je aflezen wat jouw juiste maat is, op basis van je gewicht en lengte. Zit je tussen twee maten in? Dan kies je het best een maatje groter, zeker als je lange benen hebt of een curvy lady bent.”

De enige uitzondering op de regel zijn de huidskleurige panty’s. “Als je dan een te grote maat koopt, krijg je rimpels in de stof en het bomma-effect”, lacht Matthys.

3. They see me rollin

We maken ons er allemaal schuldig aan. In allerijl nog snel een kousenbroek aandoen, waardoor je hem al sloopt voor je goed en wel buiten staat. “In plaats van de kous snel omhoog te trekken, kan je ze beter oprollen. Plaats je duimen in de teen van de panty en trek hem voorzichtig over je voet, tot je tenen en hiel goed zitten. Rol je panty dan beetje bij beetje omhoog tot die goed zit.”

Ringen of juwelen leg je best even aan de kant, en dames met lange nagels gebruiken beter een handschoen. “Of neem een oude panty bij de hand, dat werkt ook”, vertelt Matthys.

4. Lak is je redder in nood

“Heb je toch een gaatje gemaakt? Gebruik dan doorzichtige nagellak of haarlak om te voorkomen dat de ladder groter wordt”, raadt ze aan. “Tegenwoordig bestaan er ook ladderresistente panty’s. Als je dan aan een stoel blijft hangen of met de rits van je laarzen een gaatje maakt, wordt die niet groter.”

5. Kleine wasjes, grote wasjes

“De beste optie is je kousenbroeken met de hand te wassen, maar drukke vrouwen die we zijn, hebben we daar niet altijd de tijd voor. Het alternatief is om je panty te plooien en in een waszakje te steken. Om de vorm te behouden, laat je de panty aan de lucht drogen. En voor het beste resultaat leg je hem plat neer.”

BRON: https://www.hln.be/nina/style/de-panty-etiquette-zo-overleeft-je-kousenbroek-de-wintermaanden~abc9bc97/

Nu het zomers weertje gedaan is en er toch nog vrouwen zijn die graag een rok of kleedje dragen kan dit van pas komen. Kousenbroek en panty’s zijn dan de gewezen kledingstukken om aan te trekken onder je rok of kleedje. Maar ze kunnen zo snel stuk gaan.
Dus voor de vrouwen die toch graag een rok of kleedje dragen geniet van jullie warme benen.

Afbeeldingsresultaat voor kousenbroek

Afbeeldingsresultaat voor kousenbroek

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Dit moet iedereen gezien en gehoord hebben.
Bedankt Esther, maar vooral bedankt aan deze prachtige dame.

Aum Shanthi

Ik Leef Met Asperger

View original post

Dit doen slaappillen met jou

In België grijpt 1 op de 8 regelmatig naar het apothekerskastje om zijn nachtrust te bevorderen.
Shutterstock In België grijpt 1 op de 8 regelmatig naar het apothekerskastje om zijn nachtrust te bevorderen.
Slaappillen slik je beter niet als Tic Tacs. Toch nemen heel wat Belgen er meer dan goed is voor hen, of gebruiken de medicatie verkeerd. Met alle gezondheidsrisico’s vandien, want slaappillen zijn allesbehalve onschuldig! Wij schudden je wakker met enkele feiten.

In België grijpt 1 op de 8 regelmatig naar hulpmiddelen om zijn nachtrust te bevorderen. Als we kijken naar de 75-plussers, blijkt zelfs 1 op de 3 een oplossing voor slaapmoeilijkheden te zoeken in pilvorm. Het Belgische gebruik van slaapmedicatie ligt daarmee een stuk boven het gemiddelde, terwijl volwassenen in ons land niet meer slaapproblemen hebben dan elders in de wereld. Ongeveer 1 op 3 geeft aan moeilijk te slapen.

Slaapkater

Wie daarvoor zijn heil zoekt in de medicijnkast, loopt het risico ook nog eens problemen te krijgen om op te staan. De farmaceutische industrie ontwikkelt slaappillen immers zo dat de gemiddelde mens er 7 tot 8 uur ‘out’ door is. Omdat niet iedereen de gemiddelde mens is, zal de werking bij de een al wat langer duren, met als gevolg dat sommigen ’s ochtends maar moeilijk uit bed raken. Het gevaar bestaat dat de pillen ook daarna nog doorwerken. Je voelt je dan niet alleen moe, maar hebt ook last van concentratiestoornissen en kampt met een vertraagd reactievermogen. Daardoor is de kans op ongevallen, zowel op de werkvloer als in het verkeer, of valpartijen groter.

Afkickverschijnselen

Net zoals de meeste drugs, zijn slaappillen bovendien verslavend. Al na enkele weken hebben ze nauwelijks nog het gewenste effect. Om hetzelfde resultaat te bereiken als in het begin, zul je de dosis steeds moeten verhogen. Slaappillen worden zo een dagelijkse gewoonte. Je raakt psychisch afhankelijk en als je ophoudt met ze in te nemen, zal je lichaam afkickverschijnselen vertonen. Die gaan van nervositeit en prikkelbaarheid tot… nog slechter slapen.

Angst en agressie

Na gemiddeld een viertal weken tasten slaappillen je slaapkwaliteit aan. Blijf je slaappillen gebruiken, kan je diepe slaap zelfs volledig verdwijnen. Dit zorgt ervoor dat je lichaam niet meer voldoende recupereert en je geheugen achteruit gaat. Staan nog zoal op het lijstje van bijwerkingen: agressie, verwardheid en angst. Ouderen, kinderen en jongeren zijn doorgaans extra gevoelig voor deze bijwerkingen.

BRON: https://www.hln.be/nina/fit-gezond/dit-doen-slaappillen-met-jou~a783ddd6/

Men slaapt enkele dagen niet goed of onrustig dan denk je ik ga maar eens langs de arts. Geen probleem wat dat pilletje zal je wel een goede nachtrust geven. En dat klopt maar het probleem van je slapeloosheid wordt niet aangepakt, en twee zo een medicatie heeft meer nadelen dan voordelen. Als men het probleem niet aanpakt dat zal dat pilletje het wel doen, en je bent een tevreden persoon. Tot er weer andere problemen komen kijken.
Al zijn er genoeg alternatieve die ook je slaapprobleem aan kunnen pakken. Maar het belangrijkste is nog altijd het probleem onder ogen zien. En daar moet men eerst aan werken. In de meeste gevallen is het stress.

Afbeeldingsresultaat voor wat zijn slaappillen

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Hier nog een perfecte test:

Overzicht slaappillen: soorten, namen en merken

Slaappillen worden in sommige gevallen door artsen voorgeschreven wanneer je last hebt van slapeloosheid. Hierdoor val je sneller in slaap (inslapers) of kan je beter doorslapen. Er zijn veel soorten slaappillen op de markt. Dit artikel beschrijft de soorten, namen en merknamen van slaappillen in Nederland. 

Waarschuwing

Koop NOOIT online slaappillen! Slaappillen zijn verslavend en de werking neemt bij langdurig gebruik af. Bovendien kleven er veel nadelen aan het gebruik van slaappillen. Dat is de reden waarom je ALLEEN slaapmiddelen moet gebruiken als je arts dit heeft voorgeschreven.

Gebruik slaapmiddelen slechts voor een korte periode. Wanneer je langer dan twee weken slaappillen gebruikt, wordt het elke dag moeilijker om ermee te stoppen. Je lichaam went zeer snel aan dit soort middelen waardoor het effect afneemt. Na een langere periode kan plotseling stoppen ontwenningsverschijnselen veroorzaken. Neem daarom ALTIJD contact op met je huisarts als je langdurig slaappillen gebruikt en wilt stoppen.

Soorten slaappillen

Barbituraten

Barbituraten zijn een oude klasse van geneesmiddelen. Vroeger werden ze vooral gebruikt als slaapmiddel. Barbituraten oefenen invloed uit op het centrale zenuwstelsel en verlagen de activiteit van de hersenen. Deze slaapmiddelen worden in Nederland niet meer voorgeschreven voor slaapproblemen omdat ze zowel psychologisch als lichamelijk verslavend zijn en het risico van een fatale overdosis hoog is.

Benzodiazepines

Tegenwoordig behoren de meeste slaap- en kalmerende middelen tot de groep van de benzodiazepines. Er bestaat eigenlijk geen wezenlijk verschil tussen slaap- en kalmerende middelen. Tenslotte, wanneer je kalm genoeg bent, ben je in staat om in slaap te vallen. Waarom sommige als slaap- en andere als kalmerende middelen worden toegepast, is in vele gevallen niet anders dan een marketing beslissing van de farmaceutische industrie geweest.

Slaappillen namen en merken

In Nederland zijn er verschillende slaappillen op de markt. De verschil zit vooral in de werkingsduur van een slaappil en de tijdsduur tot ze effect hebben. Langwerkende slaappillen zorgen ervoor dat je beter kan doorslapen. Kortwerkende slaapmiddelen, zogenaamde ‘inslapers’ zijn bedoeld om je te laten ontspannen zodat sneller in in slaap valt. Ze werken rustgevend, spierontspannend en verminderen angstgevoelens. Inslapers zijn sneller uitgewerkt waardoor je overdag minder suf bent.

  • Brotizolam (Lendormin®)
    Artsen schrijven het voor bij slapeloosheid.
  • Diazepam (Diazemuls®, Stesolid®) ook bekend onder de naam Valium
    Artsen schrijven het voor bij angstgevoelens en gespannenheid, paniekstoornissen, slapeloosheid, alcoholontwenning, spierkrampen, epilepsie en onrust.
  • Flunitrazepam (Rohypnol®)
    Artsen schrijven het voor bij slapeloosheid.
  • Flurazepam
    Artsen schrijven het voor bij slapeloosheid.
  • Loprazolam (Dormonoct®)
    Artsen schrijven het voor bij slapeloosheid.
  • Lorazepam (Temesta®)
    Artsen schrijven het voor bij angstgevoelens en gespannenheid, paniekstoornissen, slapeloosheid, epilepsie, alcoholontwenning, misselijkheid en braken door chemotherapie en onrust.
  • Lormetazepam (Noctamid®)
    Artsen schrijven het voor bij slapeloosheid.
  • Midazolam (Dormicum®)
    Artsen schrijven het voor bij slapeloosheid, onrust, aanvallen van epilepsie, hik en alcoholontwenning.
  • Nitrazepam (Mogadon®)
    Artsen schrijven het voor bij slaapstoornissen en bij bepaalde vormen van epilepsie.
  • Oxazepam (Seresta®)
    Artsen schrijven het voor bij angstgevoelens en gespannenheid, slapeloosheid en alcoholontwenning.
  • Temazepam (Normison®)
    Artsen schrijven het voor bij slapeloosheid en tijdens een psychose.
  • Zolpidem (Stilnoct®)
    Artsen schrijven het voor bij slapeloosheid.
  • Zopiclon (Imovane®)
    Artsen schrijven het voor bij slapeloosheid.

Kalmeringsmiddelen namen en merknamen

  • Alprazolam (Xanax®)
    Artsen schrijven het voor bij angstgevoelens en gespannenheid, paniekstoornis en sociale fobie.
  • Bromazepam
    Artsen schrijven het voor bij angstgevoelens en gespannenheid en sociale fobie.
  • Chloordiazepoxide
    Artsen schrijven het voor bij angstgevoelens en gespannenheid en alcoholontwenning.
  • Clobazam (Frisium®)
    Artsen schrijven het voor bij angstgevoelens en gespannenheid en epilepsie.
  • Clonazepam (Rivotril®)
    Artsen schrijven het voor bij epilepsie, paniekstoornissen, sociale fobie, bepaalde vormen van zenuwpijn en spierkrampen.
  • Clorazepinezuur (Tranxene® en Tranxilium®)
    Artsen schrijven het voor bij angstgevoelens en gespannenheid, alcoholontwenning en onrust.
  • Prazepam (Reapam®)
    Artsen schrijven het voor bij angstgevoelens en gespannenheid.

BRON: https://www.slaapinfo.nl/slapeloosheid/overzicht-slaappillen-soorten-namen-en-merken/

Dit weekend schakelen we weer over op winteruur. Voor de laatste keer?

Getty Images/iStockphoto
In de nacht van zaterdag op zondag goochelen we opnieuw met de tijd. Om 3.00 uur ’s nachts wordt de klok een uur teruggedraaid en belanden we voor vijf maanden op wintertijd. Het is mogelijk de laatste keer dat we een uur langer kunnen slapen.

De zomer- en wintertijd worden in België toegepast sinds 1977. Het voornaamste doel was energiebesparing: men kan langer van het daglicht genieten. Tegenstanders wijzen op de verstoring van het bioritme. Maar het einde van het gepruts met horloges komt in zicht. Uit een online bevraging van de Europese Commissie, die ook zowat 50.000 Belgen invulden, bleek dat de meerderheid de switch tussen winter- en zomeruur wil afschaffen.

De Europese Commissie hoopt dat er op zondag 31 maart 2019 voor het laatst naar het zomeruur wordt overgeschakeld. Tegen april zou elke lidstaat dan aan de Commissie moeten meedelen of hij voor permanente zomer- of wintertijd kiest. Wie voor de zomertijd kiest, laat de klok vanaf dan onberoerd, wie voor wintertijd gaat, zou eind oktober 2019 nog een allerlaatste keer de wijzers een uur terugdraaien.

Benelux

België steunt de afschaffing. De regering wil wel nog eerst een niet-bindende bevraging organiseren over de keuze tussen de zomer- of de wintertijd. Het is nog niet duidelijk hoe de bevraging er precies zal uitzien, maar wellicht zal die online gebeuren. Onder de Belgische deelnemers aan de Europese bevraging waren er meer voorstanders van de permanente zomertijd.

België heeft zich alvast geëngageerd om dezelfde keuze te maken als Nederland en Luxemburg, zodat er minstens binnen de Benelux geen tijdsverschillen zouden ontstaan.

In essentie gaat het om de keuze voor meer daglicht (met de zomertijd) of meer slaap (met de wintertijd). De chronobiologen, dat zijn wetenschappers die ons bioritme bestuderen, vinden de wintertijd de beste optie, omdat de biologische klok daar beter op af te stellen is en er zo minder kans is op een slaaptekort en daaruitvolgende ziektes.

BRON: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/dit-weekend-schakelen-we-weer-over-op-winteruur-voor-de-laatste-keer~a256425a/

Laat ons het hopen dat het de laatste keer is. En dat iedereen eraan meedoet. Zodat je niet iedere keer je uur moet gaan verzetten als je naar een ander land gaat. Dat zou in dit geval al Nederland kunnen zijn.
Het heeft totaal geen nut om jaarlijks zomer en winteruur in te lassen.
De verandering heeft van zaterdag 27/10 op zondag 28/10 plaats 03.00 wordt dan weer 02.00 uur.
Wie is voorstander om dit te stoppen?

En voor welk uur zou je dan opteren?

Afbeeldingsresultaat voor winteruur 2019

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

 

PETRA SPARK

SCHRIJVERSBLOG

Mellissify

Live the life you love, love the life you live.

HSP, wat moet je ermee?

Jong en hoogsensitief. Maken we het onszelf niet te moeilijk?

La Bella Bora

A bohemian lifestyle, travel, inspiration and mindset blog

easydiet.blog

Mental diet is very important for successful and healthy life. Here you can find many tips to improve your life and make it easier.

Moments of Inspiration

momenten van inspiratie zijn ín ons en om ons heen

Moda-Creative thinking

Moda-Creative thinking

Wij godinnen

Dé taboedoorbrekende blog voor zelfbewuste, spirituele en holistisch ingestelde vrouwen van vandaag

- EXPLORE YOUR MOON -

own YOUR life - KNOW your MOON

Hotstuffforladies

everything for ladies

Bewustzijnenzo

Schepje bewustheid, scheutje spiritualiteit, druppeltje humor allemaal in een blender..en tadaaa

They Call Me Jelke

But do I call them back

GROWYOURMINDNOW

PLEUN MARIA JOHANNA

Het zwarte monster

Een gevecht tegen alles wat ik heb

Balans in sport en leven

Mental coaching & Life coaching by Wiena Robert

AquariusPolitiek

De nieuwe wereld

Wu Cares!

nobody cares

Morgana Brighid

Waarzeggerij en Healing. Voor raad en daad.

HARME BLOGT

marginale blogs van een 71 jarige

Phuro! Be inspired!

Van inspiratie tot transformatie

Dirk Pieters

writer, buddhist, yogi / schrijver, boeddhist, yogi

Healthy & Travel T(r)ips

Reis - en gezondheidsfreak

WishMeAvril

Gezond en Gelukkig

LiefsCarolien.nl

Inner beauty, Food, Lifestyle and a sparkle personal

Dagboek van een leerkracht

Passie voor schrijven. Kleuterjuf. Positief denken

Leren omgaan met narcisme?

Omgaan met een narcist en zelfliefde ontwikkelen.

Marianne's Life

ZOMAAR EEN BLOG MET VAN ALLES

Maria de Ridder

Durf de uitdaging aan te gaan om jezelf opnieuw uit te vinden

Onderweg na kanker

over omgaan met kanker en hoe het in al die grote kleine dingen sporen vraagt

Personal Plus Training

Personal training op locatie

The Desires of Living

De verlangens in je leven

Zebrazonderstrepen

Mamablog Zebrazonderstrepen - Alles over mini's en voor mama's, want achter iedere mini staat een sterke mama

%d bloggers liken dit: