Archive for 12 oktober 2018


Gents restaurant serveert maaltijden op je smartphone

Een smartphone aan tafel? We vinden het allemaal bloedirritant, maar kunnen het tegelijkertijd niet laten om het toestel een heel etentje lang te negeren. Het Gentse restaurant Cochon De Luxe wil je afhelpen van die digitale verslaving door eten op je telefoon te serveren in plaats van op een bord.

Maar liefst 1 op de 5 smartphonegebruikers kan het niet laten om de telefoon boven te halen als hij of zij in gezelschap aan tafel zit. Dat blijkt uit een onderzoek van watermerk Bru bij 1.000 Belgen. Kans is groot dat dit gedrag gevolgd wordt door ogen die quasi uit hun oogkassen rollen, want 82% van de ondervraagden vindt dat irritant. Zo’n 38% geeft toe dat ze beter wat minder met hun telefoon bezig zouden zijn.

Om daar iets aan te doen, lanceerde Bru onlangs de campagne BRU TABLE MODE. Een actie die mensen oproept om hun telefoon met het scherm naar beneden op tafel te leggen, zo word je tenminste niet meer afgeleid en geniet je des te meer van het diner.

Samen met chef-kok Tom Van Lysebettens, van het Gentse restaurant Cochon De Luxe, gaat het watermerk nog een stapje verder. Hun nieuwste wapen in de strijd? Het BRU TABLE MODE menu. Een achtgangenmenu die gasten alleen kunnen eten vanop de achterkant van hun smartphone. Concreet wordt je maaltijd geserveerd op een soort doorzichtige snijplank, zodat je niet smost op je smartphone of – nog erger – er met je mes insnijdt.

Bru & Cochon De Luxe

“Ook in ons restaurant hebben we gemerkt dat meer en meer mensen hun smartphone gebruiken aan tafel. Soms denk ik dat ze de reden vergeten waarom ze op restaurant gaan namelijk: van het eten, de sfeer en het gezelschap genieten”, reageert Van Lysebettens.  “Met dit menu wilden we de mensen opnieuw doen inzien hoe aangenaam het is om op restaurant even offline te zijn.” Hij roept andere restauranthouders dan ook op om deze culinaire stunt te herhalen in hun zaak, zodat mensen bewust minder met hun smartphone bezig zijn tijdens etentjes.

BRON: https://www.hln.be/nina/nina-kookt/gents-restaurant-serveert-maaltijden-op-je-smartphone~a8d3b60c/

Net zoals de sigaret zou men ook dit in café en restaurant gewoon moeten verbieden. Je kan hem meenemen maar op stil zetten en niet op tafel leggen. Ik wordt er zelf gek van als je in gezelschap zit en ze zitten meer met de gsm bezig dan dat ze aanwezig zijn. Het is niet of ze dan gewoon geen interesse hebben. Het gebeurd zelfs bij een gezellig avondje bij vrienden. Of gewoon thuis aan tafel als ik het hoor van mensen. Als mijn kinderen met hun kroost komen eten weten ze een ding. Aan tafel geen gsm.
Zelf vind ik het een beetje asociaal gedrag.

Zo kwam ik eens binnen in een wachtkamer en deze die er zaten waren allemaal met hun gsm bezig. Ik heel beleefd goede dag zeggen en kreeg zelfs nog geen antwoord terug. Tot ik zei waar is het sociaal contact gebleven dat men woorden door de mond wisselde in plaats van met een gsm in de hand te zitten. Dan werden alle ogen op mij gericht.

Hoe staan jullie hier tegenover?

De bronafbeelding bekijken

Afbeeldingsresultaat voor gsm op tafel

foto: google

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Advertenties

De essentie van ons bestaan van ons leven.

Afbeeldingsresultaat voor spiritueel levensboek

Nog maar weinig mensen kennen de essentie van hun leven hierop aarde. Ze zijn hier gekomen met een doel om te leven. Hoe ouder men wordt hoe meer tekens men daar van krijgt of al opgestoken heeft. Maar de essentie begint bij de in daling bij de moeder. Het kind kiest de moeder. De geboorte is een les voor beide. Op dat ogenblik telt een ding. Liefde geven. Want het kind wil dat voelen een moeder wilt dat geven. Al zijn er die dat niet hebben gehad nog gevoeld hebben. Die dragen dat dan ook mee hun hele leven lang. Maar sta ook dan eens stil dat het misschien komt omdat je er iets moet van leren. In je vorig leven heb je misschien ook zo geweest of heb je zoveel liefde gehad dat je het niet meer kan verdragen het te ontvangen. Maar toch moet je hier voort. Met jouw eigen leven. Soms zal je tegenslagen kennen, soms zal je de verkeerde mensen tegenkomen soms stap je in de verkeerde relatie en huwelijk. En toch zijn het lessen. Want alles is bij benadering een spiegeling van jezelf. Ja ik hoor het al. Hoe kan je dat zo beschrijven dat ik mijn leven anders zag. Dan zeg ik heb je geprobeerd om het anders te doen? Dat vergeten de meeste mensen. Ze willen wel iets zien veranderen maar hebben een angst om het te veranderen. Denken dat ze dan niet meer kunnen leven of dat hun leven ophoudt. Hou ouder men wordt hoe meer dat mensen angsten hebben om te veranderen, om zelfbewust door het leven te gaan. Dat zelfbewust heb je nodig om een goed zelfvertrouwen en zelfbeeld op te bouwen.

Gerelateerde afbeelding

In het leef je deel je vanaf je geboorte. Liefde gevoelens emoties. Woorden die vaak raakvakken zijn om iemand pijn te doen. Een voorbeeld. Iemand zit naast je met heel wat emoties en je gaat van die gelegenheid profiteren. Dat is niet goed te keuren, maar ook dat is wat de persoon zelf toelaat en ook weer heeft te maken met de essentie van het leven. Niet als de liefde. Liefde is mooi is warm is delen met elkaar. Maar uit liefde kan haat ontstaan en dan is het hoe ga je ermee om? Allemaal punten uit het leven waar jezelf iets kan aan doen, waar je soms zelf verantwoordelijk voor bent. Je handelt te goeder trouw en je loopt met beide voeten in de val. Of je wilt verder en je wandelt naast de val en gaat je eigen weg. Vaak de moeilijkste maar wel de weg die jouw leven verder zet. Want dat kan je pas een gelukkig gevoel geven. Dat kan pas jouw zelfvertrouwen opkrikken. Met altijd in je achterhoofd houden dat alles zijn doel heeft. Dat alles een les is. Dat alles beschreven staat in jouw levensboek die misschien al meermaals herschreven is.

Afbeeldingsresultaat voor spiritueel levensboek

Gerelateerde afbeelding

Afbeeldingsresultaat voor spiritueel levensboek

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

KWETSBAAR

IEDER WEZEN IS EEN KWETSBAAR WEZEN

Afbeeldingsresultaat voor KWETSBAAR Gerelateerde afbeelding

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Een snel stappenplan om van je stress af te komen

Unsplash
“Het leven is geen ponykamp”. Met die legendarische woorden maakte Bouba uit De Mol zichzelf onvergetelijk, maar het is wel een uitspraak waar iedereen zich in kan vinden. Want we hebben het allemaal zo druk, druk, druk én gaan gebukt onder stress. Met zijn nieuwe boek ‘Fokking Druk’ wil psycholoog Thijs Launspach je hier een handje bij helpen.

“Druk is het nieuwe normaal”, zo schrijft Thijs Launspach, docent Psychologie aan de Universiteit van Amsterdam, in zijn nieuwste boek. We draaien allemaal overuren, zijn verknocht aan onze smartphone en sociale media, en plannen onze agenda bomvol met sportieve uitjes en afspraken met vrienden. Het resultaat: we hebben nog amper tijd om even op adem te komen. Me-time, wat is dat nu weer?

Met ‘Fokking Druk’ wil Launspach je helpen om de grote hoeveelheid stress de baas te worden en meer rust in je leven te brengen. Maar omdat niet iedereen de tijd heeft – of wil vrijmaken – om meer dan 200 pagina’s te lezen, deelt hij alvast tien tips om je stress snel te verminderen. “Een EHBS dus”, zo noemt hij het zelf. Oftewel: eerste hulp bij stress.

1. Zorg goed voor jezelf

“Slaap je regelmatig en voldoende? Eet je gezond? Beweeg je genoeg? Is er genoeg ontspanning, genoeg tijd om je hoofd ‘uit’ te zetten?”, zo vraagt Launspach luidop. “Als je antwoord op een van deze vragen ‘nee’ is, pas je levensstijl dan aan. Zorg goed voor je lichaam, en zeker op de momenten dat je daar eigenlijk te weinig tijd voor hebt.”

2. Haal adem

“Adem diep in en uit.” Het is een advies dat we gemakkelijk geven wanneer iemand plots begint te panikeren. Maar volgens de Nederlandse psycholoog kan bewust ademhalen écht helpen om je stressniveau te laten zakken. “Diep ademhalen zorgt voor een lagere hartslag en een lagere bloeddruk, en dus voor een rustiger hoofd.”

3. Zet de notificaties van je apparaten helemaal uit

Zeggen dat de komst van smartphones ons leven veranderd heeft, is een understatement vanjewelste. “Onze telefoons, laptops en tablets overladen ons met informatie, ook wanneer we daar helemaal niet op zitten te wachten”, zo verwoordt Launspach het. “Wanneer je een notificatie hebt gezien, zit het in je hoofd tot je er iets mee doet.” De enige oplossing? Je notificaties uitzetten.

4. Kijk niet meer dan drie keer per dag naar je mail

“Uit onderzoek blijkt dat mensen die slechts drie keer per dag in hun mailbox kijken gelukkiger, efficiënter en minder gestrest zijn dan mensen die gedurende de dag heel vaak hun e-mail controleren”, beweert de docent. Hij raadt dan ook aan om je mailbox enkel en alleen ’s ochtends vroeg, na de lunch en aan het eind van de dag uit te pluizen.

5. Herken je waarschuwingssignalen

Stress heeft op iedereen een ander effect, zegt Launspach. “De ene persoon krijgt last van hoofdpijn of pijntjes in de nek of schouders. Een ander slaapt slecht of heeft een gejaagd gevoel. Weer een ander wordt cynisch.” Om je stress snel de kop in te drukken, moet je eerst weten wat jouw waarschuwingssignaal is.

6. Houd je hoofd zo leeg mogelijk

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar soms wou ik dat mijn gedachten een aan- en uitknop hadden. Vaak blijven die maar stromen, waardoor mijn hoofd bijna uitpuilt van de to-dolijstjes en zorgen. Launspach herkent het fenomeen. “Het is als een browser met te veel tabbladen open”, zo maakt hij de vergelijking. Hij stelt voor om je taken en gedachten op te schrijven, zodat je er niet aan hoeft te denken. En nog belangrijker: stel je prioriteiten.

7. Plan als een baas

Heb je geen agenda? Dan is het tijd om er eentje aan te schaffen, zegt de psycholoog. “Een goede planning zorgt voor overzicht, maakt dat je minder dingen vast hoeft te houden in je hoofd en zorgt dat jij je kunt concentreren op waar je op dit moment mee bezig bent.”

8. ‘Goed genoeg’ is goed genoeg

Niemand is perfect. We weten dat maar al te goed, maar als het over onszelf gaat, durven we dit al eens te vergeten en de strenge schooljuf uit te hangen. “Experimenteer daarom met het omlaag brengen van je eisen”, aldus de docent.

9. Train je aandacht

“Juist in hele drukke tijden is het essentieel dat jij je goed kunt concentreren op wat op dit moment belangrijk is.” Zijn methode om je aandacht te trainen: mindfulnessoefeningen.

10. Doe regelmatig iets NIET

Weken op voorhand word je uitgenodigd voor een brunch, een housewarming, een avondje met de vriendinnen uit. Dat lijkt allemaal leuk en wel, maar als het zover is, heb je er vaak geen zin meer in of heb je simpelweg geen fut. Leer daarom wat meer ‘neen’ zeggen en durf afspraken te cancelen. “Vaak genoeg zijn de mensen met wie je hebt afgesproken stiekem net zo blij als jij als de afspraak niet doorgaat”, zijn de troostende woorden van Launspach.

BRON: https://www.hln.be/nina/psycho/een-snel-stappenplan-om-van-je-stress-af-te-komen~a14e4559/

Ik ken het niet meer al lang niet meer stress. Maar deze die het wel hebben moeten weten dat stress een boosdoener voor het lichaam is. Je geraakt op een moment uitgeput als je iets niet gaat veranderen. Want ook stress voelen is iets aan jezelf gaan veranderen. Als je dan toch onder stress komt te staan, is een oefening heel goed de buik ademhalen.
Afbeeldingsresultaat voor ademen via buik
Deze kan je perfect staand of liggend doen, maar ook zittend. Dat kan nuttig zijn als je een vergadering hebt en even toch niet weg kan. Vaak komt stress ook door wat mensen lezen via een bericht via andere sociale media. Zet het uit of kijk er niet naar als het niet nodig is.
Durf tijd aan jezelf te geven, vergeet de dag en geniet van het moment.

Afbeeldingsresultaat voor relax

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Artsen en patiënten pleiten voor de leefstijlgeneeskunde: ‘Pillen lossen niet alles op’

Artsen vertrouwen vaak op medicijnen, terwijl een gezonde leefstijl soms beter werkt om patiënten te genezen. Minister Bruins krijgt daarom donderdag een ‘manifest leefstijlgeneeskunde’.

Een andere leefstijl is soms het beste medicijn. Gezonder eten, meer bewegen en stress tegengaan helpen niet alleen om ziekte te voorkomen, patiënten kunnen er ook door genezen. Dat betoogden Hanno Pijl en Martijn van Winkelhof in maart op de opiniepagina van Trouw. Volgens hen wordt de effectiviteit van leefstijlingrepen te weinig onderzocht.

Hun pleidooi van toen is nu uitgegroeid tot een ‘manifest leefstijlgeneeskunde’, dat minister Bruno Bruins (VVD) voor medische zorg donderdag in ontvangst neemt. Zo’n tweeduizend personen en organisaties hebben getekend. Daaronder zijn artsenfederatie KNMG, Patiëntenfederatie Nederland en verenigingen van onder andere jeugdartsen, cardiologen en internisten.

Leefstijl kun je niet patenteren, dus de zorgmarkt werkt hier niet goed. De overheid kan dit oppakken.

Martijn van Winkelhof

Van Winkelhof schreef het manifest als patiënt. Hij vond een medestander in  Pijl, diabetesarts en hoogleraar bij het Leids Universitair Medisch Centrum. Zij hopen de zorgkosten voor leefstijlziektes in tien jaar te kunnen halveren. Dan moet de overheid wel betalen voor leefstijlonderzoek. De gezondheid van Van Winkelhof ging er met een andere leefstijl flink op vooruit, vertelt hij. “Dat gun ik anderen ook.”

Wat waren uw klachten?

Van Winkelhof: “Astma en eczeem, en ik had overgewicht. Van de huidarts kreeg ik prednison, een middel waarvan je nog meer aankomt. Van lotgenoten hoorde ik dat zij baat hadden bij een ander dieet. Ik ging meer water drinken en gebruik geen suiker en melk meer. Dat had binnen een paar weken effect op mijn huid. En doordat ik ben afgevallen, heb ik minder last van astma. Ik heb geen medicatie meer nodig. Maar niemand doet onderzoek naar het effect van water drinken op eczeem.”

Te­gen­woor­dig komen veel ziektes voort uit de manier waarop wij leven

Hanno Pijl

Hoe komt dat?

Van Winkelhof: “Vrijwel al het medisch onderzoek is gericht op patenteerbare medicijnen. Dat komt omdat de markt het onderzoek moet betalen. Leefstijl kun je niet patenteren, dus de zorgmarkt werkt hier niet goed. De overheid kan dit oppakken. Want pas als iets wetenschappelijk bewezen is, komt het in de behandelprotocollen van artsen terecht.”

Pijl: “Er is een historische verklaring. In de negentiende eeuw ging het bij de bulk van de aandoeningen om een infectieziekte. Die kun je wel oplossen met medicijnen. Maar tegenwoordig komen veel ziektes voort uit de manier waarop wij leven. Pillen lossen die problemen niet op. Die kunnen de afwijkingen die ontstaan alleen enigszins corrigeren. Ik heb het dan over aandoeningen zoals diabetes type 2, darmstoornissen en hart- en vaatziekten.”

Besteden artsen in de spreekkamer aandacht aan leefstijl?

Pijl: “Nauwelijks. Ze vertrouwen volledig op pillen. Dat komt ook door patiënten: die lopen binnen in de verwachting dat een dokter wel iets voorschrijft.”

Legt u de verantwoordelijkheid voor ziek of gezond zijn niet te veel bij de patiënt?

Pijl: “Patiënten moeten hun verantwoordelijkheid nemen, daar kunnen we niet onderuit. Dat wil niet zeggen dat wij ze de schuld geven van hun ziekte – ‘schuld’ gaat veel te ver. Maar kijk naar roken: iedereen weet dat het niet goed is. Toch blijven mensen roken om vervolgens een beroep te doen op onze gezondheidszorg. Je moet mensen wel helpen om het goed te doen. Daar ligt een rol voor artsen en voor de overheid. Het is krankzinnig dat kinderen op de basisschool wel leren rekenen, maar niet leren gezond te leven.”

BRON: https://www.topics.be/waarom-een-andere-leefstijl-soms-het-beste-medicijn-is-a10721957trouw/67bdf5154556abda92c6bd5174eee31a22f3182e452c048a4dde9239730a095a/?referrerBrand=hln

Een ziekte komt er zo maar niet. Het heeft altijd een oorzaak. Hoe moeilijk het ook is om dit te aanvaarden. Men gaat langs een dokter en wat men wilt is medicatie het moet snel overgaan. En toch zijn er alternatieven en daar zou een dokter meer mee moeten gaan werken. Dat kan al beginnen zoals hier beschreven door je levensstijl te veranderen, door je eetpatroon te veranderen. Ook de overheid zou hier meer aandacht aan moeten geven. Het zou heel wat kunnen besparen.

Afbeeldingsresultaat voor alternatieve geneeskunde

Afbeeldingsresultaat voor alternatieve geneeskunde

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Wetenschappelijk bewezen: mensen die hun bed opmaken zijn gelukkiger én hebben meer seks

Net zoals er dag- en nachtmensen bestaan, heb je mensen die steevast hun bed wel of net niet opmaken. En uit een nieuw onderzoek blijkt dat die gewoonte heel wat vertelt over je persoonlijkheid. Maar niet alleen dat, ook je productiviteit en ja, zelfs je seksleven worden erdoor beïnvloed.

Rush jij altijd je kamer uit zodra je wakker wordt? Of neem jij even rustig de tijd om je kussens op te schudden en je lakens goed te leggen? Dat zegt blijkbaar meer over je persoonlijkheid en andere gewoontes dan je denkt.

Uit de resultaten van een enquête bij 2.000 Amerikanen naar hun gewoontes en persoonlijkheidstrekken blijkt namelijk dat mensen die ’s ochtends hun bed opmaken ’s nachts beter slapen én zonder alarm kunnen opstaan. Daarnaast zijn het meestal rasechte ochtendmensen en werken ze vaak in de gezondheids- of technologische sector. Bedopmakers houden ook van jazzmuziek en romantische films en zijn meestal erg avontuurlijk, zelfverzekerd, sociaal, maar ook een tikje veeleisend. Het meest verrassende resultaat? Mensen die ’s morgens de tijd nemen om hun lakens goed te leggen, hebben vaker seks, drie keer per week om precies te zijn, dan degenen die dat niet doen, die over het algemeen twee keer per week tussen de lakens duiken.

En de gehaaste luiaard die zijn bed niet opmaakt? Die zou volgens de enquête eerder een nachtmens zijn die ’s morgens veel meer moeite heeft om op te staan en vaker snoozt – héél herkenbaar -, in de zaken- of financiële wereld werkt, graag naar comedyfilms kijkt en nieuwsgierig, sarcastisch, verlegen, maar ook vaak een beetje humeurig is.

Uit eerder onderzoek bleek ook al dat je bed opmaken een invloed heeft op je humeur. Zo toonde een studie uit 2012 in het tijdschrift Psychology Today aan dat 71 procent van de mensen die hun bed opmaken zichzelf als gelukkig omschrijft, terwijl 62 procent van de mensen die hun bed niet opmaken zich eerder ongelukkig voelt. William McRaven, een gepensioneerde admiraal en auteur van het boek Make Your Bed: Little Things That Can Change Your Life … And Maybe the World bevestigt ook dat het opmaken van je bed wonderen kan doen voor je humeur, zelfverzekerdheid én productiviteit. “Elke morgen je bed opmaken, zorgt ervoor dat je aan het einde van de dag eraan herinnerd wordt dat je iets goeds hebt gedaan die dag, iets om trots op te zijn, hoe klein die taak ook was. En daarvan word je niet alleen gelukkiger, maar ook productiever.”

Of je seksleven en humeur nu meteen een flinke boost krijgen, omdat je elke dag netjes je bed opmaakt, kunnen we je niet beloven, maar het is wél alvast het proberen waard!

BRON: https://www.goedgevoel.be/artikel/happy-healthy/wetenschappelijk-bewezen-mensen-die-hun-bed-opmaken-zijn-gelukkiger-en-hebben-meer-seks

Met zulke wetenschappelijke ontdekkingen moet ik altijd lachen maar ik laat ze ook graag lezen. Of je gelukkiger gaat worden omdat je ’s morgens je bed opmaakt vind ik voor te lachen. Want wat is wel bewezen. Dat een bed moet luchten en dat het beter is om te wachten om het op te maken dan direct het te gaan opdekken. Ook krijgen bedwantsen geen vrij spel om te vermenigvuldigen. Of het nu op vlak van seks beter is, wel daar kan ik niet over oordelen misschien anderen wel. Of het nu op je humeur speelt of dat je een ochtendmens bent wel ook dat vind ik zo raar bij zo een studie.
Blijf gewoon je ritueel ’s morgens doen. Want de ene zal een ochtendhumeur hebben de andere niet. De ene zal het bed laten voor wat het is de ander zal het gewoon opengooien om te luchten en nog anderen gaan het opmaken. Iedereen zal het op een andere manier doen en zal een even goede dag hebben.

Gerelateerde afbeelding

Gerelateerde afbeelding

Afbeeldingsresultaat voor bed opmaken

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Bewustzijnenzo

Mijn zoektocht in het spirituele

Crohn & ik

mijn leven met de ziekte van Crohn

They Call Me Jelke

But do I call them back

GROW YOUR MIND NOW.

PLEUN VAN DEN AKKER

Het zwarte monster

Een gevecht tegen alles wat ik heb

Balans in sport en leven

Mental coaching & Life coaching by Wiena Robert

volwassen worden met adhd

schrijfsels hyperkinetisch en emotioneel tot menselijkheid gebracht

AquariusPolitiek

De nieuwe wereld

Tinkerbell's House of Magic

Spiritueel , reiki , orakel kaarten en edelstenen

Wu Cares!

nobody cares

Morgana Brighid

Waarzeggerij en Healing. Voor raad en daad.

Debbythechocoholic

FOOD⎢YOGA⎢ LIFE

YogaDagboek

Yoga • Voeding • Lifestyle

HARME BLOGT

marginale blogs van een 70 jarige

Phuro! Be inspired!

Van inspiratie tot transformatie

Dirk Pieters

schrijver, boeddhist, yogi / writer, buddhist, yogi

Healthy & Travel T(r)ips

Blog van een Gezondheids - & Reisfreak

WishMeAvril

Gezond en Gelukkig

struikuiltje

Persoonlijk blog

Beejoie

Bits & ends

LiefsCarolien.nl

Inner beauty, Food, Lifestyle and with a sparkle of personal

Dagboek van een leerkracht

Passie voor schrijven. Kleuterjuf. Positief denken

NARCISME : HOE GA JE ER MEE OM ?

Omgaan met een narcist(e) en zelfliefde ontwikkelen. 0032-49452-4817

Marianne's Life

ZOMAAR EEN BLOG MET VAN ALLES

Onderweg na kanker

over omgaan met kanker en hoe het in al die grote kleine dingen sporen vraagt

Personal Plus Training

Personal training op locatie

The Desires of Living

De verlangens in je leven

Zebrazonderstrepen

Mamablog Zebrazonderstrepen - Alles over mini's en voor mama's, want achter iedere mini staat een sterke mama

Femke's dagboek

Een kijk op dagelijkse beslommeringen

Sil at Sea

-IETS MET MAANLICHT & ZEEZICHT-

%d bloggers liken dit: