Archive for augustus, 2018


Ben jij ook agressief in het verkeer? Dit is wat road rage doet met je lichaam en geest

Pexels
Een chauffeur die plots uit het niets lijkt op te duiken om vlak voor je neus in te voegen, de wagen voor je aan het rode licht die er ettelijke seconden over doet om te vertrekken wanneer het groen wordt… We kennen allemaal het gevoel wel van gefrustreerd achter het stuur te zitten, boos op alles en iedereen (maar dan vooral op die lomperik voor jou, die écht niet kan rijden). Dit is wat die zogenaamde road rage doet met je lichaam en je brein.

Er wordt nergens zoveel gevloekt als in de auto. Een wetenschappelijk onderbouwde uitspraak is het niet, maar wie eerlijk is met zichzelf moet bekennen dat het waar is. Van road rage hebben we allemaal wel eens last (sommigen onder ons zelfs vaker dan we durven toegeven), maar wat is het juist?

Agressie op de baan komt volgens de Amerikaanse onderzoeker & psycholoog Stan Steindl voort uit twee processen in ons brein. Allereerst is er de zogenaamde bedreigingsfactor. Wanneer een chauffeur in onze buurt een manoeuvre maakt dat ons (in)direct in gevaar brengt wordt onze vluchten of vechten respons getriggerd. Vermits vluchten wanneer we in de wagen vastzitten geen optie is, kiest ons brein automatisch voor vechten, wat zich meteen vertaalt in het gebruik van schuttingtaal en het excessieve gebruik van onze middelvinger.

Daarnaast is er ook het zogenaamde ‘drive’ proces in onze hersenen. Van nature uit zijn we zo geprogrammeerd om dingen te verwerven en zaken te verwezenlijken. Wanneer iemand ons vertraagt of ons op één of andere manier iets in de weg legt reageert ons lichaam met woede en willen we kost wat kost ons doel bereiken.

Het is nooit onze schuld

Uit onderzoek blijkt dat we onszelf massaal als betere chauffeurs inschatten dan alle andere automobilisten op de baan. Het is dan ook geen wonder dat we steeds de ander de schuld geven wanneer er iets mis loopt in het verkeer. De privacy van onze eigen wagen geeft ons daarenboven een gevoel van anonimiteit, waardoor we helemaal los kunnen gaan. Het gevolg: we voelen geen enkele schaamte meer om onze medechauffeurs vanuit de anonimiteit van onze eigen wagen de huid vol te schelden.

(on)gezond?!

Een plotse aanval van razernij in de auto is trouwens niet zo fantastisch voor je gezondheid. Uit een onderzoek van Harvard uit 2014 blijkt dat het in extreme gevallen zelfs een hartaanval kan veroorzaken in de daaropvolgende uren. Dit zou komen omdat stress onze hartslag en bloeddruk verhoogt. Zulke plotse veranderingen in ons bloed kunnen ervoor zorgen dat er bloedklonters ontstaan in ons hart of onze hersenen. Let wel: lang niet iedereen is hier gevoelig aan. Veel heeft te maken met de frequentie van je aanvallen van razernij in de wagen én je medische historiek wat betreft hart- en vaatziekten.

BRON: https://www.hln.be/nina/psycho/ben-jij-ook-agressief-in-het-verkeer-dit-is-wat-road-rage-doet-met-je-lichaam-en-geest~a641961e/

Ik begrijp dat eigenlijk niet echt hoe mensen zo agressief kunnen zijn in hun auto. Ik ben nu ook niet de beste op de weg maar zal zeker geen stress hebben. Ik geniet en zeker in andere landen. In file vind ik het fijn om de mensen te bekijken, en ja dan zie je gewoon hoe gefrustreerd ze soms achter het stuur zitten. Of hoe ze genieten met hun gezin of alleen vaak door de muziek die ze hebben opstaan.

Afbeeldingsresultaat voor genieten in de auto

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Advertenties

JE KAN JE LEVEN NIET OVERTUIGEND EN AUTHENTIEK SPELEN ZONDER JE EIGEN PERSOON TE ZIJN

Gerelateerde afbeelding Afbeeldingsresultaat voor OVERTUIGENDE PERSOON SPIRITUEEL

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Beste lezers volgers en blogers,

Afbeeldingsresultaat voor wel verdiende vakantie

Als ik vandaag de pc sluit.

Ga ik jullie verlaten. Nee niet echt verlaten maar voor een wel verdiende vakantie van 3weken. Pc is dan niet echt aan de orde maar wie weet als ik een kansje zie dat ik stiekem even kom kijken.

Gerelateerde afbeelding

Afbeeldingsresultaat voor moezel cochem

Gerelateerde afbeelding

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

1 op de 3 Vlaamse ouders ervaart soms gevoelens van ‘parentale burn-out’

iStock
Zowat 30 procent van de Vlaamse ouders ervaart soms gevoelens van ‘parentale burn-out’. Ze voelen zich minstens maandelijks uitgeput als ouder, zijn het ouderschap beu of nemen soms emotioneel afstand van hun kinderen. Zowat 9 procent behoort tot een risicogroep die aangeeft dagelijks tot wekelijks niet goed in hun vel te zitten als ouder. Dat blijkt uit een onderzoek aan de Universiteit Gent. Het is de eerste keer dat onderzoekers de gevoelens van parentale burn-out in Vlaanderen statistisch meten.

Onder leiding van psycholoog Isabelle Roskam (UC Louvain) worden in 42 landen over de hele wereld ouders bevraagd over gevoelens van voldoening en uitputting. Uit statistische analyse van 550 respondenten blijkt dat in Vlaanderen 30 procent af en toe moeite heeft met het ouderschap. Vijf procent van de ondervraagden heeft wekelijks gevoelens van ouderlijke burn-out, 4 procent ervaart de symptomen zelfs dagelijks. “Een groep om in de gaten te houden’, zegt onderzoeker Charlotte Schrooyen. “Maar het goede nieuws is dat 70 procent van de ouders deze gevoelens nooit heeft.”

Toch is het sentiment bij de risicogroep van ouders die dagelijks symptomen ervaart verontrustend. Bij 90 procent van de moeders en vaders in de risicogroep is sprake van overweldigende uitputting in hun rol als ouder. Ze beamen zich “op” te voelen als ouder, zorgen op automatische piloot voor hun kinderen en “kunnen niet nog meer aan”. Ongeveer 50 procent herleidt het ouderschap tot het nodige en routine, “maar niets meer”. Zowat 30 procent van de ouders met een parentale burn-out geeft aan hun kind niet langer te kunnen tonen hoe graag ze het zien.

Hoe meer kinderen in het gezin, hoe hoe meer gevoelens van burn-out de ouders rapporteren.

Vooral vrouwen

Uit het onderzoek blijkt dat parentale burn-out vooral bij vrouwen opsteekt. 6 procent van de ondervraagde moeders behoort tot de risicogroep, tegenover amper 1 procent van de vaders. “Dat kan 2 dingen betekenen”, zegt professor ontwikkelingspsychologie Bart Soenens. “Dat vaders objectief minder betrokken zijn en dus minder risico lopen, of dat vaders de opvoeding minder centraal stellen in hun zelfwaarde.” Hoe meer kinderen in het gezin, hoe hoe meer gevoelens van burn-out de ouders rapporteren.

De onderzoekers zien dan weer geen leeftijd waarbij parentale burn-out vaker voorkomt. “Verrassend”, vindt Soenens. “Je zou dat nochtans verwachten in gevoelige fasen, zoals de rebelse peuterleeftijd of de adolescentie, wanneer de autoriteit in twijfel wordt getrokken.” Ook veroorzaken zonen niet vaker symptomen van parentale burn-out dan dochters, blijkt uit het onderzoek.

Parentale burn-out komt een stuk vaker voor bij piekerende ouders.

Sterke visie

Maar de psychologische vastberadenheid van de ouders lijkt dan weer wel doorslaggevend. Ouders met een duidelijke visie op hun opvoeding, een ouderlijke identiteit, zijn een stuk minder vatbaar. “Een sterke ouderlijke identiteit is als een goed functionerend kompas op een schip”, zegt Soenens. “Het maakt een kapitein bestand tegen zorgen, moeilijkheden en kleine stormen. Ook na een slechte dag herken je dan de goede richting.” Parentale burn-out komt een stuk vaker voor bij piekerende ouders. Die blijven twijfelen over hun rol als ouder of blijven zoeken naar welke richting ze uit willen als ouder.

“Het is belangrijk om stil te staan bij het ouderschap en erover te praten met de partner en vrienden”, besluiten de onderzoekers. “Maak je doel als ouder expliciet en vraag je regelmatig af welke waarden je wil meegeven.”

BRON: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/1-op-de-3-vlaamse-ouders-ervaart-soms-gevoelens-van-parentale-burn-out~a5d52bd1/

Het is niet altijd makkelijk. Om als niets kennende moeder te zijn. Alles wordt zo uitgelegd en beschreven maar dan komt het dat je dag en nacht paraat moet zijn. Dat door gaat wegen op psychisch vlak. Er over praten is belangrijk hulp zoeken nog belangrijker. En tijd nemen voor jezelf. Gisteren is er weer zo een drama geweest. Waar de moeder haar kinderen dode en dan zelf probeerde om het leven te komen. Hier kan je dit lezen. https://www.hln.be/de-krant/familie-en-buren-kunnen-niet-vatten-wat-jonge-moeder-van-drie-bezielde-ze-had-alles-om-gelukkig-te-zijn-ze-straalde-ook~acc40d37/
Ook ziet men vaak als de baby problemen heeft met iets dat dan de moeder heel emotioneel wordt. Tot zelfs gaat zeggen ik ben geen goede moeder. Op zo een moment is het van belang om met de moeder te praten ze bij te staan. Geef deze hulp. Soms heeft men het ook niet door dat er iets aan de gang is en dan is het natuurlijk nog gevaarlijker.
Zit je met zelfmoordneigingen aarzel dan niet om de zelfmoordlijn 1813 te contacteren, men kan er zelfs mee chatten

Afbeeldingsresultaat voor moeder en kind

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Zet je slechte gewoontes aan de deur: 5 tips die het gemakkelijker maken

Getty
Wanneer je gewoontes hebt, is dat vaak positief: je onthoudt hoe je naar je werk moet rijden of hoe je collega haar koffie graag drinkt. Het leven wordt er gemakkelijker door. Maar soms zijn die gewoontes ook minder goed. Een sigaret wanneer je stress hebt of een pak chips op een droef moment. Breken met de slechte gewoontes? We helpen een handje.

“We willen dat de hersenen dingen aanleren zonder veel moeite en energie,” legt Russell Poldrack, professor psychologie aan Standford University uit aan TIME. Gewoonten worden aangeleerd door oefening en herhaling en dat is ook meteen de manier waarop je ze kan afleren. Er zijn vijf strategieën.

Verminder stress

Veel gewoontes, zoals roken en te veel suiker eten, hebben invloed op het beloningssysteem van de hersenen. De geluksstof Dopamine komt vrij wanneer we onszelf gaan belonen. De eerste keer dat we een nieuw ‘belonend’ gedrag uitvoeren, krijgen we een gelukzalig gevoel dankzij dopamine. Dit zorgt ervoor dat we slechte gewoonten gaan creëren. Suiker en andere stoffen zijn krachtig. Onze reactie daarop gaat eigenlijk helemaal terug naar onze voorouders. In tijden van holbewoners werd vlees niet gekruid of gebakken tot op perfectie. “Onze hersenen zijn niet voorbereid op de rush die het krijgt van zo’n dingen,” legt Poldrack uit. Met als resultaat: onze hersenen raken hun kluts kwijt. Daarom ga je dan ook de dingen doen die je eigenlijk niet wil doen wanneer je stress hebt.

Maar er zijn manieren om het probleem aan te pakken. Probeer meer te slapen, vaak te sporten en zoek manieren om van stress af te raken zoals mediteren.

Zoek het teken

Bij een gewoonte komen drie onderdelen kijken: een teken, routine en beloning.

Het teken is het moment waarop je aan de gewoonte gaat beginnen. Ben je een roker? Dan kan het teken een pauze op het werk zijn. Kan je niet van desserts afblijven? Dan kan het einde van een diner de gevaarzone zijn voor jou. Weten wat je gedrag triggert kan helpen het te voorkomen. Snoepers kopen beter geen chocolade en mensen die minder willen drinken, lopen best niet meer langs de bar waar ze altijd rond happy hour binnen springen.

Een goed moment om te breken met slechte gewoontes is wanneer je door een grote verandering gaat. We horen je al denken, wat? Nog een verandering erbij? Maar ja. Onderzoekers toonden aan dat verschillende veranderingen in je levensstijl ervoor kunnen zorgen dat we minder vasthouden aan onze routine, wat maakt dat we nieuwe, betere gewoonten kunnen maken.

Ruil een slechte gewoonte in voor een goede

In plaats van volledig te stoppen met iets, doe iets anders. Sommige studies toonden aan dat hoe meer je je gedachten probeert te onderdrukken, hoe vaker je op het einde toch toegeeft aan de oorspronkelijke gedachte.

Rook je en wil je daarmee minderen? Zeg dan niet constant tegen jezelf: ‘stop met roken.’ Je hersenen horen nog steeds ‘roken’. Met als resultaat dat je waarschijnlijk toch nog naar een sigaret grijpt. Wat kan je wel doen? Loop een rondje elke keer je een sigaret wil of kauw op een stukje kauwgom. Je hersenen hebben nu een activiteit en kunnen zich bezighouden.

Zoek een goede reden om te stoppen

Een slechte gewoonte vervangen door een goede is positief. Maar het geeft niet altijd even veel voldoening. Bijvoorbeeld: je hersenen zijn niet altijd even gelukkig met een wortel in plaats van een stukje chocolade en daarom krijgen we niet altijd hetzelfde euforisch gevoel. Het is belangrijk om ook echt een reden te hebben waarom we het doen. We weten allemaal dat snoepen niet gezond is en dat minder hamburgers eten ervoor zorgt dat we wel enkele kilo’s kunnen kwijtraken.

Maar wanneer je er een persoonlijke reden aangeeft, heeft dat meer effect. Tegen jezelf zeggen dat wanneer je niet ongezond eet, je langer leeft en zo dus ook langer tijd kan doorbrengen met je familie kan wel echt een verschil maken.

Stel een concreet doel op

In plaats van op een algemeen doel te focussen à la ‘ik eet geen koekje bij mijn koffie’, kan je beter bekijken hoe je het doel kan implementeren in je dagelijks leven.

Bekijk hoe je reageerde op de situatie in het verleden en bedenk wat je kan doen in de toekomst. Vaak is er niet veel meer nodig om korte metten te maken met een slechte gewoonte.

BRON: https://www.hln.be/nina/zet-je-slechte-gewoontes-aan-de-deur-5-tips-die-het-gemakkelijker-maken~ad136246/

Gewoontes we kennen ze allemaal. Het begint als ’s morgens met ons aan te kleren dat is een dood normaal gewoonte. Maar ook gewoontes om naar het werk te gaan je taken afmaken noem maar op. Toch hebben we de neiging als er iets tegenzit of slaagt ook daarin gewoontes te maken. Denk maar aan eten snoepen naar alcohol grijpen of roken. Maar ook het ene laten liggen omdat het je niet afgaat en het andere nemen. Zo geraakt dan ook meestal niets af. Gewoontes bouwen met de jaren zelf op. In die gewoontes zitten ook je talenten en capaciteiten in verborgen. Want het is toch maar gewoon wat je aan het doen bent. Je voor jezelf wel maar voor de ander niet. Die kan daar dan weer iets uit leren.
Slechte gewoontes bouwen we ook zelf in. De schuld is ons ego. Dat tegen jezelf zegt neem het doe het het voorbeeld van de sigaret dat hier aangehaald wordt is ook zo. Als je een zin neemt met roken of sigaret erin zal je niet stoppen of minderen. Maar ga iets doen dat je gedachten toch bezig houd dat je een handeling moet doen maar waar deze woorden niet in voorkomen. Je denken is soms niet krachtig genoeg om tegen je ego in te gaan en zo verval je weer in je oude gewoontes. Ook kunnen gewoontes aangeleerd zijn. Zoals bijvoorbeeld als je thuis woonde moest men om 17u aan tafel om te eten. Ook zo een gewoonte moet je voor jezelf soms afleren als je zelfstandig gaat wonen of je houd ze aan. Maar ik bedoel maar kijk maar eens voor jezelf welke gewoonte aangeleerd zijn welke van jezelf komen en welke negatieve gewoontes je hebt. Als je deze even beschrijft kan je ermee aan de slag. En kan je van een slechte gewoonte een goede maken en van een aangeleerde naar jouw gewoonte zetten.

Afbeeldingsresultaat voor een gewoonte

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Overgrote meerderheid Europeanen wil liefst altijd zomertijd. Of zijn het vooral de Duitsers?

Thinkstock
Meer dan 80 procent van de Europeanen heeft zich in een online peiling uitgesproken voor de afschaffing van de halfjaarlijkse switch tussen winter- en zomeruur. Dat meldt de Duitse krant Westfalenpost.

De Europese Commissie organiseerde van begin juli tot midden augustus een openbare consultatie waarin burgers zich mochten uitspreken over de zin of onzin van de omschakeling tussen winter- en zomeruur. Meer dan 4,6 miljoen Europeanen namen deel, een absoluut record voor de openbare consultaties die de Commissie regelmatig op touw zet.

Volgens Westfalenpost spreekt meer dan 80 procent van de deelnemers zich uit voor de afschaffing. De meeste van deze respondenten verkiezen onafgebroken in de zomertijd te leven, dus twee uur voor Greenwich Mean Time. Momenteel draaien we tijdens de wintermaanden een uur terug, tot één uur voor GMT.

Meer dan 3 miljoen antwoorden uit Duitsland

Een woordvoerder van de Commissie wou nog niet ingaan op de berichtgeving over de peiling, waarvan ze de officiële resultaten “binnenkort” wil publiceren. Bevoegd eurocommissaris Violeta Bulc wil de komende dagen eerst haar collega’s informeren over de resultaten. In het rapport zal de Commissie ook informeren over het profiel van de respondenten. Volgens Westfalenpost kwamen meer dan drie miljoen respondenten uit Duitsland. De zegsman wou enkel kwijt dat burgers uit alle lidstaten hebben deelgenomen.

De woordvoerder beklemtoonde voorts dat de peiling slechts “een element” vormt in de besluitvorming. “Dit is geen referendum, maar een element waarmee we rekening houden wanneer we onze beleidsaanbeveling zullen doen.”

Er volgt na de publicatie van het rapport nog overleg met stakeholders als het Europees Parlement, dat eerder dit jaar het debat over het winter- en zomeruur opnieuw had aangezwengeld. Een eventueel voorstel tot afschaffing moet goedgekeurd worden door het parlement en de lidstaten.

BRON: https://www.hln.be/nieuws/buitenland/overgrote-meerderheid-europeanen-wil-liefst-altijd-zomertijd-of-zijn-het-vooral-de-duitsers~a287a26e/

Voor wat volgen we niet gewoon de GMT. Dat is voor mijn gevoel het officieel uur toch.
En zou men met bepaalde dingen niet moeten gaan rekenen.

Afbeeldingsresultaat voor GMT

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

WIE IEMAND BELANGRIJK VIND, HEEFT MENSENKENNIS.

Afbeeldingsresultaat voor BELANGRIJK

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Sta eens stil bij ALS IK.

Afbeeldingsresultaat voor als ik

Hoeveel maal gebruiken we het niet als ik maar dat of dat gehad hebt. En gelijk vul je het antwoord in. Maar eigenlijk doe jezelf er pijn mee. Want als ik dan heb je het niet en dat kan heel emotioneel zijn. MOCHT IK dan kan je opzoek gaan om het nodige te verwezenlijken. Toch wordt het te weinig gebruikt en zal men vaker het eerste gebruiken. Eigenlijk met het eerste zet jezelf tegen een muur. Want je zag iets of je hoorde iets en je wilt helpen maar het gaat niet. Mocht ik kunnen helpen dan deed ik het opslag. Dat laat een goed gevoel achter, maar ook een openheid. Openheid naar, het kan misschien nog wel komen.

Een voorbeeld: als ik het geld had dan deed ik het.

                            Mocht ik het geld hebben dan deed ik het.

Voel maar eens bij jezelf wat het doet.

Ook zal het je ergens tot rust brengen. Want je laat het open het blijft hangen in je gedachten. Of zelfs ga je naar oplossingen zoeken. Toch veel beter dan iets dat op je gevoel speelt.

Afbeeldingsresultaat voor als ik spiritueel

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Aha: dit is het meest intelligente sterrenbeeld

Unsplash
Of je er nu in gelooft of niet, iedereen kent wel zijn eigen sterrenbeeld – en geef maar toe, ook jij werpt waarschijnlijk af en toe een blik op je horoscoop. Maar welk sterrenbeeld is nu het meest intelligent?

Leeuwen zijn positief en vurig, maagden afwachtend en kreeften dan weer gevoelig. Maar welk sterrenbeeld mag met de prijs van de slimste aan de haal? Volgens een onderzoek van GoCompare zijn dat *tromgeroffel* de tweelingen.

GoCompare kwam tot die conclusie na het bestuderen van het aantal Nobelprijswinnaars per sterrenbeeld. En dat blijkt sinds 1901, het jaar waarin de beroemde prijs voor het eerst werd uitgereikt, de tweelingen te zijn. Zo mochten maar liefst 97 tweelingen de felbegeerde prijs in ontvangst nemen. Verjaar je dus tussen 21 mei en 20 juni, dan ben je een genie volgens de sterren.

Tweelingen worden op de voet gevolgd door de weegschaal met 93 winnaars en de maagd met 88.

Het minst goede nieuws is er voor de steenbok. Met maar 57 mensen die ooit de Nobelprijs wonnen lijken zij het minst intelligent. Máár niet getreurd, het is niet omdat je een steenbok bent dat er geen genie in je schuilt. Martin Luther King is zo de bekendste steenbok die ooit de Nobelprijs won.

Het aantal Nobelprijswinnaars per sterrenbeeld op een rijtje:

Tweelingen (21 mei-20 juni) – 97 winnaarsWeegschaal (23 september-22 oktober) – 93 winnaars
Maagd (23 – 22 september) – 88 winnaars
Kreeft (21 – 22 juli) – 81 winnaars
Ram (21 maart – 19 april) – 76 winnaars
Taurus (20 april – 20 mei) – 73 winnaars
Boogschutter 22 november – 21 december) – 71 winnaars
Vissen (19 februari – 20 maart) – 66 winnaars
Waterman (20 januari – 18 februari) – 65 winnaars
Leeuw (23 – 22 augustus) – 64 winnaars
Schorpioen (23 oktober-21 november) – 64 winnaars
Steenbok (22 december-19 januari) – 57 winnaars

BRON: https://www.hln.be/nina/aha-dit-is-het-meest-intelligente-sterrenbeeld~ae0c095c/

Een leuk weetje maar zeker weer iets om niet al te diep op in te gaan. Net zoals mensen in tijdschriften hun horoscoop lezen. Deze is algemeen en vaak alleen maar positief. Als men een horoscoop wil laten trekken komt er veel meer bij kijken dan alleen de maand en het teken zelf. Door je hierin te verdiepen kan je een goede kijk op iemand krijgen.

Afbeeldingsresultaat voor horoscoop

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

DOORGEVEN

WAT MEN JE VERTELT GEEF JEZELF DOOR MET JOUW GEVOEL.

Gerelateerde afbeelding

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

hotthingsforladies

Alles voor de moderne vrouw : beauty&fashion # shopblogs #recepten

Een bundel van woorden

Mijn hobby's zijn fotograferen en schrijven, doormiddel van de foto's die ik maak zet ik daar een blog bij.

Bewustzijnenzo

Druppeltje humor, scheutje spiritualiteit, schepje bewustheid, allemaal in een blender..en tadaaa

Crohn & ik

mijn leven met de ziekte van Crohn

They Call Me Jelke

But do I call them back

GROW YOUR MIND NOW.

PLEUN VAN DEN AKKER

Het zwarte monster

Een gevecht tegen alles wat ik heb

Balans in sport en leven

Mental coaching & Life coaching by Wiena Robert

volwassen worden met adhd

schrijfsels hyperkinetisch en emotioneel tot menselijkheid gebracht

AquariusPolitiek

De nieuwe wereld

Tinkerbell's House of Magic

Spiritueel , reiki , orakel kaarten en edelstenen

Wu Cares!

nobody cares

Morgana Brighid

Waarzeggerij en Healing. Voor raad en daad.

Debbythechocoholic

FOOD⎢YOGA⎢ LIFE

YogaDagboek

Yoga • Voeding • Lifestyle

HARME BLOGT

marginale blogs van een 71 jarige

Phuro! Be inspired!

Van inspiratie tot transformatie

Dirk Pieters

schrijver, boeddhist, yogi / writer, buddhist, yogi

Healthy & Travel T(r)ips

Blog van een Gezondheids - & Reisfreak

WishMeAvril

Gezond en Gelukkig

struikuiltje

Persoonlijk blog

Beejoie

Bits & ends

LiefsCarolien.nl

Inner beauty, Food, Lifestyle and with a sparkle of personal

Dagboek van een leerkracht

Passie voor schrijven. Kleuterjuf. Positief denken

NARCISME : HOE GA JE ER MEE OM ?

Omgaan met een narcist(e) en zelfliefde ontwikkelen. 0032-49452-4817

Marianne's Life

ZOMAAR EEN BLOG MET VAN ALLES

Maria de Ridder

Durf de uitdaging aan te gaan om jezelf opnieuw uit te vinden

Onderweg na kanker

over omgaan met kanker en hoe het in al die grote kleine dingen sporen vraagt

Personal Plus Training

Personal training op locatie

The Desires of Living

De verlangens in je leven

Zebrazonderstrepen

Mamablog Zebrazonderstrepen - Alles over mini's en voor mama's, want achter iedere mini staat een sterke mama

Femke's dagboek

Een kijk op dagelijkse beslommeringen

%d bloggers liken dit: