Archive for 3 april 2018


LOT

AL GOED DAT NIEMAND ZIJN LOT KENT.

Gerelateerde afbeelding

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

 

Lifehack: maak zelf deze makkelijke luchtverfrisser voor je kast

Unsplash
Heb jij ook nog dat lavendelzakje van drie zomers geleden in je kast hangen? Een fijn geurtje voor je dressing kan je ook makkelijk zelf maken. Met maar drie ingrediënten.

Rijst heb je misschien al eens gebruikt om je mobieltje te redden na een onfortuinlijke duik in het toilet? Het absorbeert namelijk makkelijk water, maar…ook geurtjes. Je kan er dus gemakkelijk een geurverfrisser voor kleine ruimtes zoals het toilet of een kast mee maken.

Wat heb je nodig? Een bokaal (bijvoorbeeld een leeg confituurpotje) zonder deksel, een zakje rijst (soort maakt niet uit, maar witte werkt het beste) en jouw favoriete essentiële olie. Kies een subtiele geur zoals rozemarijn, lavendel of pepermunt. Giet 1 tot 2 koppen rijst in de bokaal, voeg 10 tot 20 druppels essentiële olie toe (naar gelang de locatie, voor een toilet neem je 20, voor een kast is 10 vaak al genoeg). Roer alles goed om. Dek de bokaal af met een zakdoekje en een rekkertje.

Thinkstock

Het effect is subtieler dan geurstokjes en het is beter voor je dan geurkaarsen. De verfrisser kan vier tot zes maanden werken. Roer wel af en toe om om de geur weer te activeren.

Sneakers van de pubers, jouw loopschoenen, die wandelschoenen die je eigenlijk al sinds vorige vakantie moest schoonmaken: de geurtjes in een schoenenkast kunnen behoorlijk tegenvallen. Daar kan geen lavendelzakje tegenop. Hier kies je best voor essentiële olie van citroengras om de nare geurtjes te neutraliseren.

Opgelet! Zet de potjes buiten het bereik van kleine kinderen.

BRON: https://www.hln.be/nina/familie/lifehack/lifehack-maak-zelf-deze-makkelijke-luchtverfrisser-voor-je-kast~a35da26d/

Hier heb ik zelf iets van geleerd. Om een luchtverfrisser te maken met rijst. Ik wist niet dat je dit kon doen met rijst. Dus ik ga het proberen. En het kost nog niet duur de grootste kost zou een bokaal zijn. In een kast kan je kleine bokaaltjes zetten en waar de ruimte groter is iets grotere.

Gerelateerde afbeelding

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

 

Drie manieren om je kinderen mindfulness bij te brengen

Meditatiemomentje?
Unsplash Meditatiemomentje?
Je peuter van drie laten stilzitten op een meditatiekussen, dat zal waarschijnlijk niet lukken. Maar terwijl je kroost deze vakantie als vrolijke paaskonijntjes rondhuppelt, kan je hen toch een paar mindfulness-tips bijbrengen…

Deze zomer sprak topneuroloog Steven Laureys zich lovend uit over meditatie, het zou ook goed zijn voor kinderen. Maar zie je het al gebeuren? Jouw stuiterende kroost lang genoeg stil krijgen om op een meditatiekussentje te gaan zitten? Toch kan je hen deze Paasvakantie enkele van de technieken bijbrengen op een andere manier. Het kan hen helpen om rust te vinden in conflictsituaties en om zich beter te concentreren op school.

1. Wees een rolmodel

Nieuwsanker Dan Harris heeft twee meditatieboeken op zijn naam en is zelf vader van een zoontje van drie. Hij leert zijn zoon niet mediteren, zegt hij, maar hij doet het wel voor. Kinderen imiteren hun ouders, doen later na wat ze gezien hebben in hun jeugd. Als ze zien dat jij sportief bent, gaan ze beweging als iets normaals zien. Zo is het ook met mediteren. Doe het dus niet weg van je kinderen, maar installeer je gerust in de living.

2. Breng wat mindfulness in elke situatie

Yogalerares Andrea Bogart stelt voor dat je rustpuntjes in je huis zoekt. Mediteren gaat niet enkel om muisstil zitten, je kan het ook door middel van beweging of muziek doen. Maak plekjes in huis waar je tot rust kan komen, met een kaarsje waar je naar kan kijken, een mooie tekening. Ze oefent ook met haar kinderen op dagdagelijkse momenten. “Als we allemaal samen in de auto zitten op weg naar school, dan kiezen we er elke dag één huis uit. Daar rij ik dan veel langzamer voorbij en elk om beurt vertellen we iets dat ons opvalt aan dat huis. Vertraag en neem tijd om even stil te staan.”

3. Naar de wolken kijken

Nu het eindelijk weer wat warmer wordt kan je deze heerlijke oefening samen doen. Ga op je rug in het gras liggen en staar naar de wolken. Laat ze voorbij drijven, zie er diertjes en figuren in. Kinderen zullen misschien niet lang stil blijven liggen, maar al doen ze het maar even, het geeft hen de impuls om heel even rustig naar iets te kijken.

BRON: https://www.hln.be/nina/familie/drie-manieren-om-je-kinderen-mindfulness-bij-te-brengen~a5f99a22/

Kinderen laten mediteren en stil te laten zitten is heel moeilijk. Het belangrijkste dit te leren is ze betrekken bij wat jezelf doet. En ga niet inspelen van zolang of zolang. Als het kind geen zin meer heeft of het niet wilt verplicht het niet. De wolken kijken kan voor een kind een eenzaam gevoel geven. Maar probeer met het kind beelden te zien in de wolken of fantaseer zo geniet het kind en maak je het kind toch rustig. Wat ook kan helpen is een film van dolfijnen en dat geluid af te spelen. Ze moeten hun oogjes niet dicht te doen maar laat ze proberen te genieten van de rust.
Zelf heb ik het verwezenlijkt om bepaalde kinderen rustig te krijgen door elkaar handen vast te houden en te fluisteren naar elkaar.
Soms moet je gewoon even zoeken wat goed aanvoelt bij het kind. Dat kan zelfs wandelen zijn en op een moment stil blijven staan bij dat wat het kind ziet of gezien heeft.
Het kind moet van het moment kunnen genieten en dat is het belangrijkste.

Afbeeldingsresultaat voor mediterende kinderen

Afbeeldingsresultaat voor mediterende kinderen

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Door de grond zakken van schaamte? Niet nodig, beeld je in dat je iemand anders bent

thinkstock
Je glijdt uit met een volle tas koffie en dat net op het ogenblik dat al jouw collega’s naar je keken. Er zijn nu drie opties; optie 1: weglopen. Optie 2: door de grond zakken van schaamte. Optie 3: inbeelden dat iemand anders het voorhad. Die laatste, lijkt het aan het rechte eind te hebben. Onderzoek toont aan dat optie 3 eigenlijk een goede manier is om met gênante momenten om te gaan.

Een gênant moment is snel gebeurd, we maken ze allemaal mee en jammer genoeg zitten ze vaak jaren later nog steeds in ons geheugen gegrift. Maar hoe ga je nu eigenlijk op de juiste manier met zo’n lastig moment om? Een nieuwe studie uit the journal Motivation and Emotion toont aan dat wanneer je je voorstelt dat je iemand anders was, iemand die de situatie zag gebeuren eerder dan diegene die de situatie veroorzaakte, dat ervoor gaat zorgen dat we het minder benauwd krijgen.

“Het gaat om het loslaten van jezelf in deze ongemakkelijke situatie en beseffen dat de toekijkers je niet al te hard beoordelen”, legt Li Jiang, een van de onderzoekers, uit aan de Time.

Om deze truc toe te passen is het echter belangrijk dat je jezelf in de plaats zet van een anonieme observant, niet zomaar een ander persoon. Wanneer de persoon de situatie, noch de personen in de situatie kent, is er een grote afstand.

Experiment

In een experiment dat werd uitgevoerd voor de studie werden 107 universiteitsstudenten gevraagd een enquête in te vullen over soa’s, van die enquête werden twee versies gemaakt. Versie 1 vroeg de studenten hoe graag ze wilden deelnemen aan de studie en hoe ze zich zouden voelen tijdens de sessie, waarin ze persoonlijke vragen zouden moeten beantwoorden, en vervolgens hoe ze verwachten dat de onderzoekers zich voelen tegenover hen.

De tweede versie stelde dezelfde vragen, maar in een andere volgorde. Waardoor de studenten verplicht waren eerst aan de gedachten van de onderzoekers te denken. Mensen die het meest vatbaar zijn voor schaamte zeiden sneller dat ze wilden deelnemen aan de test wanneer ze de tweede enquête hadden ingevuld, en dus zichzelf hadden geplaatst in de schoenen van de onderzoekers.

Reclamespot

Tijdens een ander experiment moesten 220 studenten hun mening geven over een reclamespot voor een middel tegen winderigheid, waarin een man getoond werd die een wind laat voor zijn geliefde. Opnieuw werden de studenten in twee groepen verdeeld. De eerste groep kreeg een tekst over hoe gênant de situatie wel niet was, de andere groep las dan weer een tekst met ‘anderen weten hoe het is’, en ‘plaats jezelf in zijn schoenen’. De mensen werden dan gevraagd of ze het product zouden kopen.

Mensen uit de eerste groep, die alleen het opzicht van de persoon die de situatie meemaakte lazen, waren minder geneigd het product te kopen in vergelijking met de mensen die de andere versie lazen.

Cruciaal

Al is de strategie niet volledig waterdicht. In de studie gingen de mensen die het minst snel beschaamd werden, en de kant van de observator lazen, het snelst het product kopen. Iets wat Jiang verraste: “Het vertelt ons dat bij elke situatie, in het bijzonder wanneer je mensen helpt bij het overkomen van verlegenheid, dat we alle variaties en persoonlijke verschillen in acht moeten nemen, het zal niet altijd voor iedereen werken.”

Maar verlegenheid en schaamte kunnen meer consequenties hebben dan alleen een ongemakkelijk moment, dus nieuwe strategieën vinden om hiermee om te gaan, zijn volgens Jiang cruciaal. “Tijdens medische testen, worden mensen soms te beschaamd om iets te vragen, dus soms is het van levensbelang.”

BRON: https://www.hln.be/nina/psycho/door-de-grond-zakken-van-schaamte-niet-nodig-beeld-je-in-dat-je-iemand-anders-bent~a9a93f6d/

Schaamte het kan even iedereen overkomen. Maar hoe ga je ermee om? Vaak is het te laat en voel je dat gevoel naar boven komen. Rood aanlopen doordat er iets gebeurd. Het is vaak zo vernederend voor jezelf, maar je kan er anders mee omspringen. Dat jezelf het voorval gaat bespreken tegen deze die het zien. Neem het voor beeld met de koffie. Kan je zeggen oei er lang iets op de grond en daar lag ik al snel bij. Zo laat je het gevoel bij jezelf niet naar boven komen. Maar zet je de ander ook niet aan om hun fantasie te gebruiken. Natuurlijk het is allemaal makkelijker geschreven dan gedaan. Vaak wil je zo snel mogelijk van de situatie weg.

Hoe zou jezelf omgaan met een voorval dat je schaamte voelt opkomen?

Afbeeldingsresultaat voor schaamte

Afbeeldingsresultaat voor schaamte

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Cortado, latte, macchiato: hoeveel melk moet er nu precies in welke koffie?

Van zwart tot bijna wit: hoeveel melk zit in welke koffievariant?
Unsplash Van zwart tot bijna wit: hoeveel melk zit in welke koffievariant?
Waar er vroeger koffie en koffie met melk op de kaart stond, moet je nu al een specialist zijn om de kaart in een koffiebar te lezen. Voor je je nog eens vergist tussen een espresso macchiato en een latte: zoveel melk zit er in elke koffie.

Cortado: +/ 30 ml gestoomde milk (geen schuim)

Espresso macchiato: 1-2 theelepels melkschuim op een espresso

Cappuccino: 130ml gestoomde melk + melkschuim op een espresso

Latte macchiato: 150 ml warme melk + heel veel melkschuim (3 lagen in het glas met de espresso in het midden, dat krijg je door de melk eerst in het glas te gieten en de koffie dan over de bolle kant van een lepeltje in het glas te laten sijpelen)

Macchiato
Unsplash Macchiato

Koffie verkeerd / latte: 210 ml gestoomde melk + een beetje melkschuim op een gewone koffie

Flat white: 130 ml gestoomde melk + een klein beetje melkschuim (het verschil met een cappuccino is dat je twee shots van espresso neemt in plaats van één en minder melkschuim hebt)

BRON: https://www.hln.be/nina/nina-kookt/cortado-latte-macchiato-hoeveel-melk-moet-er-nu-precies-in-welke-koffie~aa3140b4/

Ik doe het gewoon op gevoel. Ik moet er geen wedstrijd mee winnen dus speelt het geen rol of er nu iets meer of minder melk ingaat.

Afbeeldingsresultaat voor koffie met melk

Afbeeldingsresultaat voor koffie met melk

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Dolle avonturen met nonkel Juul

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

WorldsApart

So Close & Yet So Far...

%d bloggers liken dit: