“Als je dit bericht krijgt, is het te laat”: meisje (14) pleegt zelfmoord nadat ze twee jaar eerder aangerand werd


© Facebook.

“Als je dit leest, is het te laat. Het spijt me. Laat de pillen hun werk doen en laat me vredig gaan.” Die hartverscheurende sms kreeg de vriend van Megan Hoyle vier maanden geleden toegestuurd. Het veertienjarige meisje uit Blackburn pleegde zelfmoord omdat ze twee jaar eerder aangerand geweest was. De toen 17-jarige dader kreeg in beroep een mildere straf en dat kon Megan niet verkroppen. “Hij komt er dus gewoon mee weg”, liet ze herhaaldelijk verstaan. Haar moeder Wendy Charnley vond haar thuis bewusteloos op de grond, vier dagen later zou ze in het ziekenhuis sterven.

Het meisje ging naar een katholieke school en was onder meer fan van de voetbalploeg Blackburn Rovers. “Megan was een levenslustige en bruisende meid, tot dat voorval zich voordeed”, vertelt Wendy nu tijdens een zitting die de omstandigheden rond de dood van haar dochter onderzoekt. “Nadien kroop ze steeds meer in haar schulp. Ze voelde woede vanbinnen en haar resultaten op school gingen achteruit. Ze kreeg professionele hulp, maar die strafvermindering van de dader bleek de druppel. Ze voelde zich in de steek gelaten, nadat ze toch al haar moed verzameld had om naar de politie te stappen. Nu leek het plots alsof hij niets ergs misdaan had.”

Op de fatale dag klaagde Megan dat ze hoofdpijn had. “Ik zei dat ze in bed moest blijven liggen en dat het dan wel beter zou gaan. Toen ik gedaan had met werken, kreeg ik plots telefoon van Megans vader. Hij zei dat hij een verontrustende sms gekregen had en vreesde dat er iets mis was. Toen ik thuiskwam, zag ik haar op de grond liggen.”

Haar vriend Christopher Cozens had haar voor het laatst gezien op de dag vóór ze een overdosis zou slikken. “Nadat we met vrienden naar de kermis geweest waren, is ze rond 22 uur nog op mijn flat geweest. Megan zei dat haar examens niet zo goed gegaan waren, ze vreesde voor buizen. Ze zei niet expliciet dat ze zelfmoord zou plegen, maar ze liet wel verstaan dat ze ‘al haar problemen zou laten verdwijnen’. Ik werd boos op haar en deed haar beloven dat ze niets stoms zou doen. Daarna belde ik een taxi, die haar naar huis bracht.”

“De volgende dag belde ze mij om 12.18 uur. Ze was aan het huilen en ik hoorde het geluid van pillen die uit de verpakking gehaald werden. Daarna hing ze op. Ik schoot in paniek. Ik probeerde terug te bellen, maar tevergeefs. Daarna probeerde ik mensen te bereiken die snel zouden kunnen ingrijpen, haar familie onder andere. En dan heb ik ook nog een ambulance laten komen.”

De sms die Christopher intussen gekregen had, sprak helaas boekdelen. Haar heftige laatste woorden werden nu vrijgegeven. “Als je dit bericht leest, is het te laat”, klonk het. “Het spijt me. Het spijt me dat ik mijn belofte gebroken heb en dat ik niet sterk genoeg bleek. Het spijt me dat ik je in angst achtergelaten heb, maar ik was kapot. Bel niemand, laat ook geen ambulance komen. Laat de pillen gewoon hun werk doen en laat me vredig gaan.”

“Mijn excuses aan de persoon die mijn lichaam zal vinden. Sorry aan diegenen die ik achterlaat, ik weet dat ik hiermee sommigen pijn doe. Let een beetje op Kaitlin, ze is mijn beste vriendin. Laat Poppy, Summer en Archie weten dat ik hen heel graag gezien heb.”

“Vroeger was ik sterk en knap vanbinnen, maar dat meisje is gestorven toen ik 12 jaar oud was. Hij heeft mijn lichaam, geest en ziel kapotgemaakt. Zeg hem dat hij de reden is dat ik er niet meer ben.”

“Sorry ook aan mijn mama, zij was net als ik. Mijn twee zussen en broers waren fantastisch, ook al hadden we soms eens stevige ruzie. Ga voor mij ook naar het huwelijk van Becky alstublieft.”

“Ik werd verliefd op jou, Christopher Cozens, toen je mij op 9 december voor het eerst kuste voor mijn huis. Jij toonde mij hoe je iemand moet liefhebben. Ik hield meer van jou dan van het leven zelf. Jij had je demonen en ik ook, maar we waren tenminste gelukkig samen.”

Wie met vragen zit over zelfdoding, kan terecht bij de Zelfmoordlijn op het gratis nummer 1813 en op de site www.zelfmoord1813.be.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/3188577/2017/06/21/Als-je-dit-bericht-krijgt-is-het-te-laat-meisje-14-pleegt-zelfmoord-nadat-ze-twee-jaar-eerder-aangerand-werd.dhtml

Spijtig dat iemand tot zo een daad overgaat na zoiets meegemaakt te hebben. Het meisje wist goed wat ze wilde spijtig genoeg en kon niet leven met de pijnen dat haar aangedaan was.
Misschien had het verholpen kunnen worden door de juist en goede begeleiding aan het meisje te geven.

Afbeeldingsresultaat voor 1813 zelfmoordlijn

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

