5 yogaposes die voor verkoeling zorgen bij warm weer

© unsplash.

Vandaag is het Internationale Yogadag, al moeten we eerlijk toegeven dat het idee aan sporten in deze hitte ons toch wat afschrikt. Maar wat als we je vertelden dat sommige yogaposes net voor verkoeling kunnen zorgen? Het proberen waard: 5 houdingen om je lichaam en geest koel te houden.

1. Rechtopstaande “open borstkas”-pose

Begin met “De Berg” (tadasana), een yogahouding waarbij je met de voeten op schouderbreedte stevig op de grond staat, knieën lichtjes gebogen en armen los naast het lichaam. Adem diep in.

Adem uit en plaats ondertussen je armen op je onderrug. Open je borstkas en laat je hoofd zachtjes naar achteren vallen. Adem 3 à 5 keer diep in en uit.

2. Rechtopstaande voorwaartse buiging

Begin met “De Berg”. Adem uit terwijl je naar voren buigt, en plaats je handen op de grond met de handpalmen naar boven. Zorg ervoor dat je nek ontspannen is en je voeten diep in de grond geplant staan. Blijf zo staan, voor vijf ademhalingen lang.

3. Zwevende halve squat

Adem in en buig diep door je rechterknie waarbij je rechterarm naar de mat komt, terwijl je het linkerbeen lang uitstrekt. Zorg ervoor dat je ruggengraat lang blijft. Buig dieper door je rechterknie en breng je bovenlichaam naar voren, terwijl je met de rechteronderarm steunt op de vloer en de linker uitstrekt. Beweeg nu van de linker- naar de rechterkant, waarbij je diep in- en uitademt.

4. Voorwaartse buiging met benen wijd

Plaats je benen wijd uit elkaar en hou je voeten parallel recht voor je. Adem in en buig naar voren, met een lange rug en je vingertoppen op de grond voor je tenen. De kruin van je hoofd mag helemaal naar de grond toe komen.

5. Puppy pose

Ga op je knieën zitten met de binnenkant van de knie in een hoek van 90°. Strek jezelf nu helemaal uit en leg je armen volledig gestrekt over de mat. Blijf zo vijf ademhalingen lang liggen.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/33/Health/article/detail/3188339/2017/06/21/5-yogaposes-die-voor-verkoeling-zorgen-bij-warm-weer.dhtml

Als je de oefeningen op een rustige manier doet dan kan het voor verkoeling zorgen. Maar wat je ook kan doen na iedere oefening is visualiseren dat je onder een koude douche staat.
Doe iedere oefening rustig en luister intens naar je lichaam en belangrijk je ademhaling.

Afbeeldingsresultaat voor koude douche

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Advertenties