Archive for 4 april 2017


ROEPEN

ROEPEN HELPT SOMS NIET MAAR KAN DEUGT DOEN.

Afbeeldingsresultaat voor ROEPEN

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Advertenties

Geen zin om je sportschoenen aan te trekken? De leukste alternatieven op een rijtje

 

  © thinkstock.

De zomer komt eraan en dat zorgt bij de meeste onder ons voor de typische bikini body stress. Vorige week toonde een onderzoek aan dat wanneer je 30 minuten in een warm bad ligt, je hetzelfde effect krijgt als wanneer je 30 minuten sport. Geweldig nieuws voor iedereen die dus liever elke avond in bad ligt. Ga je niet graag in bad? Geen probleem, er zijn nog gemakkelijke manieren om wat extra calorietjes te verbranden.

Ga eens op de grond zitten   
Wil je in de avond liever voor TV zitten dan naar de sportschool gaan? Geen probleem. Zelfs tijdens het TV kijken kan je gemakkelijk calorieën verbranden. Wat je moet doen is erg simpel. Zet je op de grond, hiermee verbrand je veel meer calorieën dan in je zetel te hangen. En daar is een heel logische verklaring voor. Wanneer je op de grond zit moet je jezelf meer ondersteunen, en daardoor spannen je spieren dus meer op.

Zenuwachtig zijn  
Sommige mensen zitten een hele dag te wiebelen, met hun voet te tikken en te schudden met hun been. Andere mensen storen zich hier dan weer mateloos in. Hoor jij bij de eerste groep? Goed nieuws. Het is bewezen dat mensen die een hele dag zitten te bewegen op hun stoel, tot 10 keer meer caloriën verbranden dan mensen die een hele dag stil zitten.

Drink koffie  
Ook koffie kan een wondermiddel zijn bij het verbranden van calorieën. Verschillende studies toonden al aan dat koffie kan helpen bij gewichtsverlies. Dankzij de cafeïne die je in koffie terugvindt krijg je meer energie en zal je dus ook langer blijven bewegen dan iemand die geen cafeïne binnenkrijgt.

Draag hoge hakken
Een hele dag rond lopen op hoge hakken kan zo zijn voordelen hebben. Wanneer je hakken draagt zullen je kuitspieren heel de dag opgespannen zijn en er zo voor zorgen dat jij in no time echte killer legs krijgt. Ook zorgen hoge hakken er vaak voor dat je wat anders loopt dan op platte schoenen, en zo train je meer spieren. Maar trek nu ook niet elke dag van de week je hoogste paar stiletto’s aan, want te vaak op hoge hakken rondlopen kan dan weer voor rugpijn zorgen.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/14/Nina/article/detail/3121218/2017/04/03/Geen-zin-om-je-sportschoenen-aan-te-trekken-De-leukste-alternatieven-op-een-rijtje.dhtml

Wie kan er nog tijd maken om naar een sportschool te gaan. Als men een dagtaak heeft en soms ook nog in huis het nodige moet doen. Toch kan je thuis ook heel wat aan beweging en oefeningen doen. Als je baby hebt of kinderen denk al eens aan dit. Als je ze optilt hoeveel spieren je moet spannen, en twee als je het dan nog in een goede houding doet dan ben je bezig met heel je lichaam. Ook als je zit strek je rug eens je schouders achteruit en hou deze houding enkele minuten aan. Ook weer goed voor rug en schouders. Bewegen we horen het maar al te vaak. Maar weet ook dat je thuis heel wat beweegt als je daar bewust van bent kan je tijdens het bewegen ook al eens door je benen gaan. Zo verstevig je dan weer je benen en is het goed voor je heupen. Als vrouw kan je zeker eens je hakjes boven halen thuis. Zo span je dan weer je kuiten en verstevig je ook je achillespees. Je merkt het thuis kan je heel wat oefeningen doen, of je doet ze al maar je bent er niet bewust van. Wordt ervan bewust en doe thuis aan sport. Zitten op de grond of rustig een boek lezen op de grond is ook veel gezonder dan in je luie zetel. En weet je wat het voordeel ervan is, je moet niet buiten je bent met je lichaam bezig en je hoeft niet te streven zoals men het doet in een sportschool.

Gerelateerde afbeelding

Wees zelf creatief thuis.

Deze hoeveelheid suiker mag je dagelijks eten (en zo kun je er wat aandoen)

© Borgerhoff. Bij een kopje koffie krijg je een zakje van ongeveer 5 gram suiker.

Suiker is een vast bestanddeel in veel voedingswaarden. We consumeren het dagelijks, zowel bewust als onbewust, want dit zoete goedje zit ook verstopt in fruit. Benieuwd hoeveel suikers je per dag mag consumeren en/of er een gezonde variant bestaat? We zetten het hieronder voor jou op een rijtje.

Volgens voedingsdeskundige Marilyn Glenville mag onze dagelijkse calorie inname slechts 5% suiker bevatten. ” De richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie zijn zeer strikt betreffende het aantal toegevoegde suikers. Er wordt aanbevolen niet meer dan 5-6 theelepels per dag te consumeren. Als je nagaat dat een theelepel suiker gelijk is aan 4 gram, dan besef je dat deze hoeveelheid zeer snel kan oplopen”, aldus Glenville.

Misleiding
Verpakte voeding maakt het niet gemakkelijk om te bepalen hoeveel suiker een product bevat. “Houd rekening met je volledige boodschappenlijst en probeer verschillende merken uit.” Volgens onderzoek naar de hoeveelheid suiker in verschillende lekkernijen, kan een doos cornflakes een hoger suikergehalte bevatten dan een donut.

Gezonde suikers
Groenten en fruit zijn gezond, maar toch is er een verschil. Groenten hebben een betere voedingswaarde, omdat ze het suikergehalte in ons bloed niet aantasten. Fruit bevat dus wel suikers, maar deze zijn minder schadelijk. “Een stukje fruit is een goed alternatief voor een ongezonde snack. Je consumeert nog altijd suiker, maar wel op een gezondere manier.”

Suikergehalte in fruit
Fruitsap is niet hetzelfde dan gewone stukken fruit. Doordat fruit wordt gemixt gaan veel vitaminen verloren. Fruit is gezond, maar zorg dat je alle vitaminen mee consumeert. “In geval van suikergehalte zijn appels en bessen beter dan tropische vruchten, zoals: mango’s en ananas. Ook gedroogde vruchten zijn minder goed, omdat er weinig water aanwezig is.

Overdaad aan suiker
Wanneer je te veel suiker hebt geconsumeerd kunnen gele ophopingen zichtbaar worden onder je oog of op de achterzijde van je armen. Het is dan aan te raden om je cholesterol na te kijken. “Andere symptomen van een overdaad aan suiker zijn: duizeligheid, prikkelbaarheid, spanningen en angst”, zegt Marylin Glenville. “Dit kan worden vermeden door met kleine beetjes te eten op regelmatige basis en overdadige suikers te vermijden.”

Tips voor een suikerdieet
Als je zo weinig mogelijk suiker wil consumeren, dan kun je een suikerdieet aangaan. “Lees de verpakkingen goed en zoek naar suikers in alle vormen en maten. Zorg voor gezonde maaltijden verspreid over een volledige dag en ruil een stuk chocolade of een koek in voor een appel”, concludeert voedingsdeskundige Glenville. Met deze tips en een beetje oplettendheid kun je er in slagen om je suikergehalte op een gezonde-en evenwichtige manier in te tomen.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/13/Lekker-Eten/article/detail/3120889/2017/04/03/Deze-hoeveelheid-suiker-mag-je-dagelijks-eten-en-zo-kun-je-er-wat-aandoen-.dhtml

We zouden eens moeten weten hoeveel verborgen suikers we dagdagelijks nemen. Het is dan ook van belang om goed om te springen met suiker. Bijna overal zit wel suiker in, we noemen ze verborgen suikers. We hebben suikers nodig het heeft ons energie. En mensen die aan suikerziekte lijden en een hypo doen weten dat dit kan helpen. Maar ook voor ons kan het helpen als we ons even futloos voelen. Een drankje met veel suiker of druivensuiker kan dan goed helpen. Suiker is een dik maker en iemand die graag wilt afvallen of op dieet gaat moet juist hier goed opletten. Door dit te minderen kan men al het verschil zien na enkele maanden. Ook is het belangrijk om veel te bewegen. Suikers moet men omzetten en dat kan je alleen maar doen door beweging, na de beweging ga je dan ook niet gelijk terug suikers nemen. Dus kijk altijd uit na het sporten welk drankje je neemt. Ook in fruit zitten suikers hou er rekening mee.
Om nog iets meer erover te weten; http://www.gezondheid.be/index.cfm?art_id=6410&fuseaction=art

Afbeeldingsresultaat voor suikers

Afbeeldingsresultaat voor suikers

http://gezonder-afvallen.nl/afval-tips/verslaafd-suiker-chocola-snoep

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

AUM MANI PADME HUM

Phuro! Be inspired! BLOG

Van inspiratie tot transformatie

Dirk Pieters

schrijver, boeddhist, yogi

Healthy & Travel T(r)ips

Blog van een Gezondheids - & Reisfreak

Wish Me Avril

Healthy Happy Lifestyle | Copyright © Wish Me Avril. All rights reserved

struikuiltje

Persoonlijk blog

Welkom bij De Kniezebietertjes

Zuinig, gezond en zelfvoorzienend leven, Familierecepten & Een kijkje in ons (niet alledaagse) leventje met een mannetje met Smith Magenis Syndroom

Beejoie

Spiritualiteit, brainfood, zin & alles ertussenin

She writes about it

'' Every seed must rise through dirt to enjoy the sunshine. '' - Matshona Dhliwayo

Spiritualiteit

Voor een Nieuwe Tijd

Domynikha Schrijft

Mijn verhalen, Gedichten en Hersenspinsels

Dagboek van een leerkracht

Passie voor schrijven. Kleuterjuf. Positief denken

Marianne's Life

ZOMAAR EEN BLOG MET VAN ALLES

GEDICHTEN & HANWERKEN & RECEPTEN & VIDEO’S

Mooie onderwerpen : GEDICHTEN van VEERTJE op een plaatje & HANWERKEN & RECEPTEN de moeiten waard om uit te proberen

Onderweg na kanker

over omgaan met kanker en hoe het in al die grote kleine dingen sporen vraagt

B E Y O U L I E

Be true to who you are

Personal Plus Training

Personal training op locatie

Redheadrebel

Take the bull by the horns

The Desires of Living

De verlangens in je leven

Zebrazonderstrepen

Mamablog Zebrazonderstrepen - Alles over mini's en voor mama's, want achter iedere mini staat een sterke mama

Femke's dagboek

Een kijk op dagelijkse beslommeringen

Sil at Sea

-IETS MET MAANLICHT & ZEEZICHT-

Kanker en dan .....

Het leven is een achtbaan

MichielZiet.com

Dagelijkse dingen die soms meer bijzonder zijn dan je denkt

Elyzenn

tussen Focus en Flow

Aquarius

Een klasse WordPress.com site

THEO HERBOTS FOTO- EN VIDEO-BLOG

FOTO'S, VIDEO'S EN ALLE BELANGRIJKE INFORMATIE OVER #TIENEN YOU CAN TRANSLATE 🗣🇧🇪 THIS BLOG IN 110 LANGUAGES BELOW ⬇️👇⬇️👇⬇️👇

Lief Huis

Over veilig thuis zijn

Mieke Van Looy's

One Shot of Wonderness a Day

Neverendingnotes

Niksjes, Nutjes, Notities & Nieuwsgierigheden

'T is Maan

haken, breien, tuinieren, hardlopen en meer!

%d bloggers liken dit: