Hout- tot kruidenmassage: 3 (te) gekke behandelingen voor singles met valentijn

© thinkstock.

14 februari een dag voor koppels? Niets van. Met valentijn mogen we dan wel onze allerliefste in de watten leggen, niemand die ooit heeft gezegd dat je dat niet gewoon zelf mag zijn. Inspiratie nodig? Wij tippen alvast de leukste behandelingen voor die dosis welverdiende me-time.

Als herboren na de houtmassage

© thinkstock.
Wij probeerden zo’n heerlijke houtmassage uit bij Thermae Grimbergen, 59 euro voor 50 minuten. Er zijn ook andere formules, waarbij enkel je rug, je gezicht, of net allebei onder handen worden genomen.

Natuurlijk is valentijn met z’n tweeën gezelliger. Maar die tweede persoon hoeft daarom niet noodzakelijk de liefde van je leven te zijn. Met een professionele masseur zijn wij (minstens!) even tevreden. Wat dacht je bijvoorbeeld van een houtmassage? Een techniek uit Zuid-Amerika waarbij je lichaam onder handen wordt genomen met verschillende houtinstrumenten in allerlei vormen. Ondanks wat die naam suggereert, kom je van zo’n behandeling terug met een soepel en ontspannen lichaam, exclusief splinters.

Wij kozen voor een houtmassage van het hele lichaam, goed voor 50 minuten ontspannen genieten. Eerst worden je rug, armen en benen met olie gemasseerd tot je helemaal tot rust bent gekomen, pas daarna worden de houten instrumenten erbij gehaald. Het koele hout op je huid is eerst even wennen, maar na minder dan een minuut wen je aan het zalige gevoel van het strijken van de instrumenten over je ingeoliede vel. Alsof je een bolletje deeg bent dat heel zachtjes onder een deegroller in de juiste vormen gekneed wordt.

Na 50 minuten kneden is ons persoonlijk “deeg” heerlijk zacht en week, en keren wij als herboren huiswaarts. Volgend jaar opnieuw een valentijnsdate met deze masseur, nemen we onszelf voor. En nu maar hopen dat er ondertussen geen lief op ons pad komt om dat plan te dwarsbomen.

Een zacht velletje met de suikerscrub

© Mo’na.
Wij lieten ons verwennen bij salon en spa in één Mo’na, te Mechelen. Speciaal voor Valentijn kan je nog de hele maand genieten van een Sweet Sugar Valentine arrangement. Een aroma voetbad, suikerscrub op basis van rozen en een uurtje relax & sway kost je € 125 voor singles en € 225 voor koppels.

Eerlijk is eerlijk, 14 februari mag dan wel de dag van de liefde zijn, zelf verkies ik elk moment van de dag een ontspannende wellnessbehandeling over zo’n bos rode rozen. En als ik die dan aan mezelf cadeau moet doen, wel dan zij het maar zo.

Bij binnenkomst krijg je eerst een heerlijk voetbadje, om in de stemming te komen. Vervolgens neem je plaats in de privé-wellness voor een ontspannende suikerscrub. De suikerkorrels zijn iets zachter voor de huid dan zout, en in combinatie met warm water en een voedende lotion kan zelfs het droogste wintervelletje de scrubsessie aan. Een halfuurtje wrijven en kneden later is het tijd om af te spoelen en wordt je huid nog eens extra verwend met een hydraterende balsem. En dan moet het échte ontspannen nog beginnen.

Het echte stermoment van de dag is namelijk het relax & sway-bed. Het ziet er een beetje ‘Fifty Shades Darker’ uit, zo’n zwevend bed in het midden van de kamer met drie grote spots erop gericht. Maar wees gerust: in plaats van latexpakjes krijg je een warme kamerjas, de blinddoek maakt plaats voor een UV-brilletje, en de lampen bovenaan zijn er enkel en alleen voor een extra vitamine D-boost (want laten we eerlijk zijn: dat kunnen we allemaal gebruiken in de winter). Zestig minuten totale ontspanning later ben ik overtuigd: die boxspring vliegt buiten, ik wil ook zo’n wiegend gevaarte in mijn slaapkamer. Met rode wangetjes (van de UV-lichten), een heerlijk zacht velletje en volledig ontspannen geest keer ik huiswaarts. En er is ook goed nieuws voor de koppige tortelduifjes: het valentijnsarrangement is zowel te boeken voor koppels als alleen. Al ga ik persoonlijk liefst voor dat laatste, want een uurtje relaxen op zo’n zachtjes wiegend luchtbed, doe ik eerlijk gezegd toch liever zonder luid knorrend lief naast me.

Ontgiften en ontspannen met de kruidenstempelmassage

© thinkstock.
We lieten ons in de watten leggen bij Le Boudoir in Antwerpen. Voor een massage van een uur betaal je tussen de 50 en 68 euro. Er is keuze uit maar liefst 12 verschillende massages, waaronder de kruidenstempel massage, een hotstone oliemassage en een lymfedrainage.

Aangezien ik deelneem aan Tournée Minérale, breng ik dit jaar valentijn als bloednuchtere single door. Een beetje zelfverwennerij in de vorm van een massage is dus wel op zijn plaats lijkt mij. Want je moet toch iets hé? Ik koos voor een kruidenstempelmassage, omdat die naast ontspannend ook ontgiftend zou werken. Nu ik mijn lever toch aan het zuiveren ben, kan ik even goed de rest van mijn lichaam ook mee detoxen, dacht ik zo.

De massage bij zo’n kruidenstempelmassage gebeurt met – hoe kan het ook anders – kruidenstempels oftewel bundeltjes gevuld met verse kruiden. Die worden gestoomd en vervolgens op je lichaam gedrukt. De kruiden zouden reinigend, activerend en ontspannend werken. Net daarvoor wordt je volledige lichaam gescrubd, en met de hete stempels wordt die scrub nog extra ingewerkt op je huid. Tussendoor krijg je ook een massage met een heerlijk ruikende olie naar keuze, zodat je fysiek en mentaal na afloop helemaal in zen-modus bent.

Toegegeven, de eerste keer dat je zo’n heet bundeltje kruiden op je huid voelt drukken, is even schrikken. Maar je went snel aan het gevoel en na een tijdje voelde ik inderdaad mijn hele lichaam ontspannen. Of dat met de kruiden, de warmte of de massage te maken had laat ik hier even in het midden, maar deugd deed het in ieder geval. Een paar uur na de massage tintelde mijn vel nog altijd na en dat zou volgens de masseuse te maken hebben met de helende effecten van de kruiden die diep in de huid doordringen en de stofwisseling en doorbloeding stimuleren. Fijn zo ontgiften!

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/40/Style/article/detail/3077449/2017/02/12/Hout–tot-kruidenmassage-3-te-gekke-behandelingen-voor-singles-met-valentijn.dhtml

Dit hoeft niet alleen op de dag van valentijn. Als men wilt genieten en jezelf eens wilt laten verwennen zijn dit zeker leuke tips. Voor wat moet men dit koppelen aan valentijn? Dat begrijp ik eigenlijk niet goed.

Afbeeldingsresultaat voor massage

Foto google

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

