Deze ontroerende Deense commercial werd al 2 miljoen keer bekeken

© screenshot YouTube.

We doen helaas bijna allemaal aan hokjesdenken, dat zit er van nature in bij de meeste mensen. In tijden van Trump en de zogenaamde moslimban, vond de Deense televisiezender TV2 het tijd voor een krachtig signaal. Want eigenlijk hebben we veel meer gemeen met mensen die helemaal anders zijn dan onszelf. En het is tijd dat we dat terug inzien. De ‘All That We Share’ video werd ondertussen al meer dan 2 miljoen keer bekeken en met reden. Probeer je tranen maar eens in te houden.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/11/Psychologie/article/detail/3073749/2017/02/06/Deze-ontroerende-Deense-commercial-werd-al-2-miljoen-keer-bekeken.dhtml

We bekijken mensen en vanuit daar maken we een beeld van hen en zo zetten wij ze (on)bewust in een hokje. Net zoals mensen met een ziekte ook spijtig genoeg in een hokje geplaatst worden in deze maatschappij. Is de man/vrouw in kostuum beter als de man/vrouw in trainer en met tattoos? Is de man/vrouw met aan diploma beter dan deze zonder diploma? Nee we hebben elkaar nodig maar dat wordt vergeten. Als de persoon met diploma het voor het zeggen heeft, heeft deze persoon ander volk nodig om het werk uit te voeren. Als deze beide dan nog kunnen luisteren naar elkaar dan pas kan er fijn en goed werk geleverd worden. Net als in het leven, als we meer naar elkaar zouden kunnen luisteren zou men van elkaar kunnen leren.
Maar spijtig genoeg in deze wereld deze maatschappij wordt niets anders gedaan dan hokjes gemaakt. En het heeft altijd al wel bestaan, maar nu wordt het eigenlijk veel erger als vroeger.

Afbeeldingsresultaat voor hokjes plaatsen

Afbeeldingsresultaat voor hokjes plaatsen

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Advertenties