Archive for 9 januari 2017


SLECHT SLAPEN? NOG ENKELE TIPS

Slecht geslapen? Met deze gadgets slaap je vanavond wél als een roosje

Je mag dan nog zo gemotiveerd zijn om het dit jaar wat gezonder aan te doen, als je ’s nachts ligt te woelen, is veel van die moeite voor niets. Wie niet genoeg uren in dromenland doorbrengt, heeft vaak niet alleen een rothumeur, maar ook een vertraagd metabolisme en minder energie. Gelukkig zijn er ook heel wat technologische snufjes op de markt die je ’s nachts een handje helpen om de slaap te vatten.

Normaliter zal je ons horen roepen dat je nachtrust en technologie niet samengaan. Integendeel. Het is immers al vaak genoeg bewezen dat blauw licht één van de grootste boosdoeners is als het aankomt op slapeloze nachten. Er komen echter meer en meer apps, apparaten en andere high tech hulpmiddelen op de markt die je ook zonder schaapjes tellen richting dromenland loodsen.Ieder jaar vindt er in Las Vegas een conventie plaats, waar de laatste nieuwe elektronische snufjes worden voorgesteld. Van cyberveiligheid tot slimme energie, de nieuwste games en voor het eerst ook … slaaptechnologie. “Slaapkwaliteit heeft nu eenmaal een ontzettend grote invloed op onze algemene gezondheid,” verduidelijkt Allison Fried, organisator van de befaamde Consumer Electronics Show. De technologie kon dan ook niet achterblijven. “Van slaaptrackers tot stille wekkers, slimme bedden en specifieke verlichting voor in de slaapkamer: de technologie kan ons wel degelijk helpen om sneller de slaap te vatten,” aldus Fried.Heel wat activity trackers bieden ook een slaapfunctie waarbij je slaappatroon onder de loep genomen wordt, maar er zijn ook heel wat trackers in de maak die je omgeving bestuderen.

Je slaappatroon begrijpen

In tegenstelling tot voeding en sport (waar we precies weten wat we wanneer aten of deden), is slaap iets waar we zelf weinig van begrijpen. Precies daarom is technologie een handig hulpmiddel. “Met behulp van trackers en sensoren meet je niet alleen hoe vast je slaapt en hoe vaak je wakker wordt, maar kan je ook nagaan hoe het gesteld is met het licht, geluid en de temperatuur in je slaapkamer,” legt Mick Farrell uit, CEO van ResMed, een bedrijf dat producten ontwikkelt voor mensen met slaapproblemen. “Die informatie kan je vervolgens helpen om kleine aanpassingen te doen, die je slaappatroon drastisch zullen veranderen.”

Een daglicht lamp zorgt ervoor dat je op een natuurlijke manier gewekt wordt, maar er zijn ook apps die je geleidelijk aan wakker maken en helpen om de snoozeknop vaarwel te zeggen.

Minder bruusk ontwaken

Zachtjes ontwaken zit er niet in wanneer je stipt om half 7 uit je bed geknald wordt met een oorverdovend wekkergeluid. Niet meteen hoe je aan de dag wil beginnen, dus vindt je hand al snel de weg naar de snooze-knop. En dan is het hek helemaal van de dam. Door te gaan snoozen breng je namelijk de klok van je lichaam in de war, waardoor je de avond nadien minder vast slaapt en minder energie hebt. De oplossing? Kies voor een wekker die je geleidelijk aan en op een rustige manier wakker maakt.

Met een slimme wekker wordt je altijd op precies het goede moment wakker, of kies voor een goedkoper alternatief dat berekent wanneer je best onder de wol kruipt of je alarm zet.

Precies voldoende slapen

Maar niet alleen die wekker is de grote schuldige. Ook het moment waarop je wakker wordt, bepaalt of je vol energie aan de dag kan beginnen. Wie op het verkeerde moment ontwaakt, met name tijdens de diepe slaapfase of de droomfase, ook wel de REM-slaap genoemd, voelt zich suf, moe en gedesoriënteerd. Geen recept voor een geslaagde ochtend. Hoe kan je er wel voor zorgen dat je op het juiste moment wakker wordt? Simpel: slimme wekkers maken jou precies op het juiste moment wakker – zij kunnen namelijk exact berekenen wanneer je licht slaapt en best gewekt wordt. Maar er zijn ook apps waarbij je zelf moet aangeven wanneer je wil opstaan, en op basis daarvan enkele tijdstippen berekenen waarop je best onder de wol kruipt, zodat je precies op dat moment in een lichte slaapfase zit.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/3050080/2017/01/09/Slecht-geslapen-Met-deze-gadgets-slaap-je-vanavond-wel-als-een-roosje.dhtml

Er zijn altijd puntjes die goed kunnen helpen om een goede nachtrust te mogen hebben. Alleen is de eerste en het belangrijkste voor jezelf het ook even gaan bekijken. Het slaappatroon kan jezelf bekijken. Als je op een moment in de nacht wakker wordt, bekijk dan eens even voor wat je wakker wordt. Moet je naar het wc heb je dorst. Dan is het even te bekijken of je toch niet voor je slapen gaat nog teveel drinkt of dat je iets eet waar je mond droog van wordt. Kleuren spelen ook een rol in de kamer en hoe beter je ventileert hoe beter je zal slapen. En ’s morgens als je opstaat durf eens even naar buiten gaan. Adem diep in een uit en doe dan je ochtend ritueel.

Wat we ook niet mogen vergeten, niet iedere nacht is dezelfde.

Afbeeldingsresultaat voor slaapkamer ventileren

Afbeeldingsresultaat voor slaapkamer ventileren

 

Afbeeldingsresultaat voor opstaan

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

JE KOMT PAS JEZELF TEGEN DAT JE EIGEN VIJAND IN DE ZIEL KAN KIJKEN.

Gerelateerde afbeelding Gerelateerde afbeelding

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Neem jezelf eens onder de loep…

Dit artikel is zo herkenbaar. De meeste lichamelijke klachten zijn dikwijls uitlopers van niet gevoelde, emotionele pijn. Wat we niet durven te voelen, heeft de neiging zich zodanig te kristalliseren of te verharden dat we er niet meer ‘omheen’ kunnen kijken. Wat we dan ‘ziekte’ noemen is in de meeste gevallen slechts verharde energie die te lange tijd geen aandacht heeft gekregen.

Ziekte is gewoonlijk de staat waarin ons lichaam verkeert als de liefdevolle zorg voor onszelf te lang wordt tegengehouden. Het lichaam moet dan ingrijpen om onze aandacht te vestigen op datgene wat emotioneel of psychisch aan de orde is. Ons lichaam kan aan de noodrem trekken en een klachtenpatroon creëren om ons als het ware te motiveren bij onszelf stil te staan. Als we de spanning steeds verder opvoeren, dan knijpen we als het ware steeds meer de energiekanalen af, waardoor er minder levenskracht de cellen kan bereiken. Er ontstaat een spanningssituatie die schreeuwt om een ventiel om te kunnen ontsnappen. Geven we ons lichaam geen uitlaatklep – door ontspanning, praten over je emoties, lichaamswerk, vergeving, enz… -, dan wordt de druk onderhuids opgevoerd. Gevoelige lichaamsorganen zullen dan het eerst reageren op deze overdruk.

Een ontsteking bijvoorbeeld is een fysiek geworden innerlijk conflict dat zich aan ons kenbaar wil maken door op een pijnlijke wijze van binnen naar buiten te drukken. Zo heeft in feite elk klachtenpatroon een emotionele of psychische boodschap of inzicht die onze relatie met onszelf (ons Ware Zelf) wil herstellen.

Een persoon voelde zich gevangen binnen enge en starre structuren en wilde in feite niets liever dan ‘uitbreken’. Hij wilde totaal breken met de beknellende situatie in zijn leven, maar de moed ontbrak hem om bewust definitieve stappen te ondernemen in deze richting. Op die manier bleef hij innerlijke frustratie, boosheid, weerstand en schuld opbouwen, en creëerde hij een steeds groter spanningsveld. Aangezien hij bewust alle emoties bleef onderdrukken, ging zijn onderbewustzijn (dat oneindig creatief is) op zoek naar een ‘geforceerde’ manier om het verlangde toch te verkrijgen. Op een bepaald moment verloor hij z’n evenwicht op een ladder en viel hij naar beneden en brak zijn been. Hierdoor kon hij ‘letterlijk’ niet langer ‘verder gaan’. Zijn onderbewustzijn had een manier gevonden om een beknellende situatie abrupt af te breken. Zijn lichaam demonstreerde hier wat hij bewust niet durfde loslaten…

BRON: http://paranormaal.blog.nl/general/2017/01/08/neem-jezelf-eens-onder-de-loep

Dat is ook zo. Je lichaam zal bepaalde dingen aangeven. Alleen moet je naar je lichaam luisteren. Soms je eigen lichaam scannen kan heel veel voorkomen. Het is echt belangrijk om je lichaam te kennen. Kennen je het niet en je geeft geen aandacht aan je lichaam maak jezelf ziek. Spijtig genoeg geloven heel veel mensen dit niet, dat maakt als ze ziek zijn lopen ze gelijk naar een arts. Ze krijgen medicatie en na enkele dagen zijn ze genezen. Maar aan het symptoom wordt niet gewerkt of wordt zelfs niet gezien. Dat maakt dat je alsnog nadien ziek kan worden. Maar wanneer je lichaam kent en je voelt een pijn of je hoest kan het mogelijk zijn dat je weerstand je energie niet optimaal is. Dan is het aan jezelf om je energie op pijl te brengen. En niet te vergeten de oude remedies van vroeger zijn soms nog de beste om terug gezond te worden. Maar het duurt altijd lang.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Koortslipvirus komt van pas tegen een vorm van huidkanker

zh

Heel bijzonder is het volgende: het Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis in Amsterdam gaat het virus dat een koortslip kan veroorzaken inzetten tegen een vorm van huidkanker.‘Het virus is zo aangepast dat het deze aandoening niet meer kan veroorzaken. Maar het is wel in staat om kankercellen te doden’, aldus een woordvoerder. ‘Als het lokaal in een melanoom wordt gespoten, gaat het virus zich in de kankercellen vermenigvuldigen. Zodra de cel tjokvol virussen zit, spat hij uiteen en verspreiden de virussen zich naar de omliggende cellen. In gezonde cellen kan het virus zich echter niet vermenigvuldigen. Het valt dus, heel selectief, alleen de kanker aan. ‘

Chirurg Alexander van Akkooi is, met zijn collega’s van het Antoni van Leeuwenhoek, de eerste die vanaf begin januari het nieuwe middel in Nederland zal toepassen. Het is voor patiënten met beperkte uitzaaiing van het melanoom in de huid, onderhuids of in de lymfklieren, maar zonder uitzaaiingen in organen. Het middel zal bij ongeveer de helft van de patiënten aanslaan en gemiddeld een half jaar werken, zegt Van Akkooi.

BRON: http://gezondheid.blog.nl/algemeen/2017/01/07/koortslipvirus-komt-van-pas-tegen-een-vorm-van-huidkanker

Dat is weer een mooi teken als men er natuurlijk snel bij bent. Want dat is hier toch van belang dat de melanoom niet uitgezaaid is. Dat bij deze kanker soms wel het geval is.

Gerelateerde afbeelding

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

9 dingen waarvoor je nooit meer bang hoeft te zijn

9 dingen waarvoor je nooit meer bang hoeft te zijn volgens life coach“Het grootste deel van mijn leven heb ik binnen de lijntjes gekleurd,” zegt Melanie, “En soms onderneem ik geen actie om mijn dromen te realiseren omdat ik voor vanalles en nog wat bang ben. Ik durf geen fouten maken, ik ben bang om risico’s te nemen en om afgewezen te worden. Gek genoeg boezemt zelfs het idee dat ik kan slagen me angst in. Alsof succes iets bedreigends is.”

“Maar nu heb ik er genoeg van. Ik wil stoppen met bang te zijn voor van alles en nog wat. Ik wil mijn leven veranderen,” aldus nog Melanie.

Heb jij ook dat gevoel, dat je jouw leven wil transformeren? Dan wil ik je feliciteren.

En ik wil je helpen met een lijst van 9 dingen waar je voortaan niet meer bang voor hoeft te zijn. Stop gewoon met die angst vanaf nu.

1. Angst om jezelf te zijn

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar denk eens aan iedereen die je bewondert. En waarom je hen bewondert. Niet omdat ze perfect zijn of anderen willen behagen.

Mensen zullen ook jou bewonderen maar daarvoor moet je hen jouw échte ik laten zien. Uiteraard kan je jezelf zijn én tegelijkertijd evolueren en groeien als mens.

2. Angst om iets groots na te streven

Middelmatige mensen laten het leven aan zich voorbijgaan. Ze ondergaan het leven of worden geleefd. Ze leven niet in het moment omdat ze te veel bezig zijn met het verleden, met de kansen die ze niet grepen, met wat had gekund.

Geniet van elk moment en onderneem stappen om van je droomleven een realiteit te maken.

3. Angst om op te komen voor jezelf (of anderen)

Om het leven te hebben dat je wil, moet je ervoor opkomen. Anderen zullen weerstand bieden aan de veranderingen die je wil doorvoeren omdat het hun relatie met jou zal veranderen.

Je kan stoppen met hiervoor bang te zijn door grenzen te stellen, en duidelijk te maken waarvoor je staat. Je zal je zoveel lichter voelen wanneer je dat doet.

Het wil niet zeggen dat je de gevoelens van anderen moet kwetsen – ook al zijn ze misschien eerst wat geschokt – maar je wint respect door duidelijk en eerlijk te zijn.

4. Angst om afgewezen worden

Afwijzing hoort erbij – bij wat je ook wil bereiken. Weet dat het niet persoonlijk is.

En ook van kritiek hoef je niet bang te zijn. Er zijn twee soorten: constructieve kritiek waarbij je tips krijgt om het beter te doen, en zinloze kritiek van “haters” die jou afbreken gewoon omdat het kan. Kijk dus altijd naar de bron van kritiek en ontdoe je van de informatie die jouw leven niet verbetert.

5. Angst om fouten maken

Van fouten leer je, je groeit en evolueert naar de persoon die je wil zijn. Aanvaard jezelf mét die fouten. Perfectie is saai. Wees niet saai.

En heb je een serieuze fout gemaakt, wees dan niet bang om jezelf te verontschuldigen. Je bent menselijk. En fouten maken is menselijk.

6. Angst om succesvol te zijn

Er gebeurt iets raars wanneer je succes hebt: je bent zo gewend aan worstelen en moeilijkheden, dat je over je schouder begint te kijken: wanneer zal het weer verkeerd gaan? Dat is begrijpelijk, maar waar ben je precies bang voor?

Als je eenmaal succes hebt gehad, dan kan je het opnieuw hebben. Je weet dat je het in je hebt, dus maak je geen zorgen.

7. Angst om los te laten

We zijn gewoontedieren, en dat maakt dat het heel moeilijk is om onze automatische gedragingen los te laten. Vooral als we onder stress staan, neigen we ertoe om oude gewoontes – ook al zijn ze destructief en ongezond – weer naar boven te halen.

Focus op het veranderen van één gewoonte per keer – tot jouw nieuwe, gezonde gewoonte ook automatisch is geworden. Je hoeft niet bang te zijn om de slechte gewoontes los te laten.

8. Angst om risico’s nemen

Er is maar één manier om te stoppen met bang te zijn voor risico’s en dat is jezelf te realiseren dat je nog banger moet zijn om géén risico te nemen.

Stel je het risico voor dat je wil nemen en hoe het zal voelen om te genieten van de veranderingen die het met zich meebrengt.

Stel je dàn voor dat je dat risico niét neemt en dat alles blijft zoals het is en zoals je het dus niet graag hebt…

9. Angst om afscheid te nemen

Zovelen onder ons zijn veel te loyaal aan mensen die het niet verdienen. Als er mensen zijn in jouw leven die energie, emotie, geld – of alle drie – uit jou wegzuigen, laat ze dan gaan. Niemand is jouw gezondheid en welzijn waard. Wees niet bang om afscheid te nemen van mensen die jouw leven onleefbaar maken.

coach wim personal life coach business coach

Als coach help ik jou om weer meester te worden over jouw leven. Want het leven is te kort om niét te gaan voor het leven dat je wil en dat je verdient! Neem gerust eens contact op voor meer info over coaching.

BRON: https://wimannerel.wordpress.com/2017/01/07/nooit-meer-bang-coach/

Angst is vaak aangepraat door onze ouders of anderen. Als je van jezelf weet waar je een angst voor hebt moet je dit durven onder ogen komen. Angst komt vaak door ons denken en zo geven we ons zelf een negatief gevoel. Juist is het dat gevoel dat men moet durven te doorbreken en anders te gaan denken. Dan ga je van je negatief gevoel naar een positief gevoel komen. Angst kan men ook zien als een weerspiegeling van iets dat je eigenlijk niet durft aan te gaan. Dat maakt dat je ermee geconfronteerd wordt dat heel je lichaam gaat verstijven. Wim legt het mooi uit bij al deze punten. Dat eerste puntje wat Wim beschrijft is voor heel wat mensen nog het beangstigende zichzelf zijn. Juist omdat ze gewoon niet durven anders te zijn als deze die naast hen staan.

Afbeeldingsresultaat voor angst

Gerelateerde afbeelding

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

aardemeisje916141755.wordpress.com/

Terug naar onze eigen natuur

Kiran ✨

Reading And Writing is the best Investment of Time ✨ ( Motivational Thoughts) "LIFE IS A JOURNEY"

Ms. C. Loves

If music be the food of love, play on✨

Multidimensional_Art

L'illusione, la realtà oltre lo specchio.

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

%d bloggers liken dit: