Kruijthoff doet onderzoek naar gebedsgenezingen…

De Vrije Universiteit gaat de komende tijd onder leiding van huisarts Dick Kruijthoff onderzoek doen naar gebedsgenezingen. De medici gaan na of er wellicht wetenschappelijke verklaringen zijn voor de genezingen, schrijft Trouw. Het is voor het eerst dat er specifiek onderzoek wordt gedaan naar gebedsgenezing. “Je kunt ook kijken naar genezingen die opgetreden zouden zijn in andere situaties, maar wij kiezen ervoor om dit te doen in relatie tot gebed,” legt Kruijthoff uit (bron NineforNews).

1

“Dit is relevant, want het is nog nooit gedaan, terwijl er in sommige kerken wel veel discussie is over gebedsgenezing,” voegt hij toe. Hij gaat de komende tijd verhalen verzamelen van mensen die bij handoplegging of ziekenzalving een omslag beleefden, zoals verlamden die na gebed plots opstaan uit hun rolstoel. Een aantal gevallen wordt verder onderzocht. Zo is er een verhaal van een man die kanker had en was uitbehandeld, en toch genas na gebed.

2

Aanleiding voor het onderzoek was een bijzondere genezing van een patiënt in zijn praktijk in 2007. Na een bezoek aan een genezingsdienst van Jan Zijlstra, genas zij van ernstige posttraumatische dystrofie. “Iedereen, inclusief ikzelf, was er verbaasd over,” aldus Kruijthoff. “Ik ben in de loop der jaren in contact gekomen met zo’n 10 tot 15 mensen die op een bijzondere manier zijn genezen,” zegt hij verder. “Bij sommige patiënten kwamen óf de klachten terug, óf was er een verklaring voor de genezing. Met de overige patiënten houd ik diepte-interviews,” voegt hij toe. Kruijthoff was naar eigen zeggen jarenlang betrekkelijk sceptisch over gebedsgenezingen, maar dat is hij nu na een aantal ervaringen niet meer. “Op grond van de literatuur die ik bestudeerd heb, geloof ik dat er bijzondere dingen kunnen gebeuren,” concludeert de huisarts

BRON: http://paranormaal.blog.nl/general/2017/01/02/kruijthoff-doet-onderzoek-naar-gebedsgenezingen

Het is natuurlijk makkelijk gezegd het is door een gebedsgenezer dat ik van mijn probleem ziekte af ben. Maar men vergeet dat het lichaam heel veel zelf kan genezen alleen moet men ervoor openstaan. Ook anders gaan leven en eten helpt om gezond te worden. Toch mag men niet vergeten en zal het zeker op de voet volgen wat is er echt van waar. Want altijd verlamt zijn geweest en dan komt er iemand die zijn hand en een gebed opzegt en hop de persoon staat op en stapt. Daar heb ik ook mijn bedenkingen bij.
Laat het me zo zeggen de geest kan veel en met een gebed zet het kracht bij. Welk gebed men ook uitspreekt. Iets uitspreken is energie en energie kan gevoeld worden.

Afbeeldingsresultaat voor gebedsgenezing

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

