Claudia Van Avermaet coacht je kerstkilo’s weg op vijf minuten

Kalkoen, kroketten, gekarameliseerde appeltjes en meer van dat ongein: de eindejaarsfeesten staan synoniem met verdikken. Dé vraag: hoe geraak je straks weer van al die overtollige kilo’s verlost? Het antwoord komt van Claudia Van Avermaet, zus van Gouden Greg en bewegingscoach. Met deze workout van vijf minuten – die je dagelijks in je eigen woonkamer kan doen – krijgt zij die kerstkalkoen tot de allerlaatste calorie van je lijf gecoacht.

1. Start met 3 x rustige in -en uitademhaling.
Powertip: zorgt voor een rustige opwarming

2. Side Swings (10 keer)
Ga zitten in kleermakerszit, adem uit en buig je romp zachtjes naar links. Adem in kom terug in het midden, adem uit buig je romp naar rechts. Wissel af in matig tempo.
Powertip: Stimuleert de werking van je darmen en zuivert je lever, ideaal na de feestdagen.

3. Table pose variation (1min)  
Ga op handen en knieën zitten, zorg ervoor dat je vingers goed gespreid zijn op je mat. Adem in, breng je hoofd en je linkerbeen omhoog.  Adem uit, breng je hoofd en knie naar je borst. Wissel van been en doe verder in een matig tempo.
Powertip: Goed voor je rug en om de achterkant van je bilspieren te versterken.

4. Crossed legs (30 sec)  
Ga op je rug liggen met je handen onder je onderrug. Adem in breng je benen omhoog tot 90°C. Wissel je voeten. Adem uit breng je benen terug naar beneden.
Powertip: Ideaal voor je spijsvertering en kracht in je buik.

5. Bridge up (1 min)  
Ga op je rug liggen, buig je knieën en plaats je voeten plat op de mat. Hou je enkels vast. Adem in en breng je heup omhoog. Adem uit en breng je heup terug naar de grond. Doe verder in een ritmisch tempo.
Powertip: Voor stabiliteit in je core, beschermt je tegen nek -en rugpijn.

6. Superman Pose (30 sec)
Ga op je buik liggen met je armen voor je uitgestrekt.  Adem in en breng je hoofd, beide armen en beide benen omhoog. Adem uit en breng je hoofd, beide armen en beide benen naar de grond. Doe verder op een rustig, traag tempo.
Powertip: Maak je rug sterker, doe voorzichtig.

7. Planking Rotation (1 min)  
Ga in een plank staan, adem in en draai je lichaam naar links, strek je arm uit.  Adem uit kom terug in een plank. Adem in en draai je lichaam naar rechts, strek je arm uit. Adem uit en kom terug in een plank. Doe verder in een ritmisch tempo.
Powertip: geeft je humeur een boost en ontspanning.

8. Chair squats (30 sec)  
Ga staan met je voeten op heupbreedte, je tenen wijzen naar voren.  Adem in, breng je armen op 60°C voor je uit. Adem in en buig door je knieën, zorg ervoor dat je hielen op de grond blijven. Hou de binnenkant van je dijen parellel met elkaar. Breng je zitbeen zo dicht mogelijk naar de grond, hou vast, adem in en kom terug omhoog. Doe verder in een ritmisch tempo.
Powertip: verstevigt je dijen en billen. Helpt om het lichaam vet te verbranden en fitter te worden.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/3041971/2016/12/29/Claudia-Van-Avermaet-coacht-je-kerstkilo-s-weg-op-vijf-minuten.dhtml

Het zijn prachtige oefeningen maar weet dat je niet de kilootjes er zo snel af zal krijgen. Het vraagt dan dagelijkse oefening en dan nog. Het belangrijkste is om in deze periode gewoon te kijken naar je vetten en matig alcohol. Alcohol is een boosdoener op je kilo’s. En proberen van zeker niet stil te zitten. Ga wandelen doe tijdens je wandeling lichte oefeningen.
Geniet gewoon eens van deze dagen en dat hoeft niet perse met eten en drank alleen te zijn.

Afbeeldingsresultaat voor wandelen oefeningen

 

Advertisements