Kom jij ook zo moeilijk in slaap…

Moeite om in slaap te vallen? Dan zou je dankzij een eenvoudige ademhalingstechniek al na amper een minuut in dromenland kunnen vertoeven. De Amerikaanse arts Andrew Weil zegt op zijn YouTube-kanaal dat een rustige ademhaling de sleutel is tot een goede nachtrust. Daarbij heeft hij het over de 4-7-8 techniek, gebaseerd op een Indische oefening.

1

In theorie is het heel eenvoudig: je ademt eerst volledig uit en ademt vervolgens in door de neus terwijl je rustig tot 4 telt. Vervolgens hou je je adem 7 seconden in en adem je gedurende 8 tellen weer uit door de mond. Als je deze oefening drie keer herhaalt, kun je na zes tot acht weken sneller slapen. De kern van het verhaal: door deze oefening komt er meer zuurstof in je longen, wat ontspannend werkt. En als je rustig bent, slaap je makkelijker in. Weil noemt zijn techniek een ‘natuurlijk verdovingsmiddel’. Verschillende studies hebben aangetoond dat meditatie stress kan doen afnemen en met deze oefening ontstress je vrijwel onmiddellijk.

2

Maar je kunt ook een kijkje nemen in ‘Het Inspirerend Leven Nachtboek’. Dit  boek is voor op je nachtkastje; om met een opgeruimd hoofd te kunnen gaan slapen, voor mooie gedachten of om iets in op te schrijven als je toch eens wakker ligt. Het is prachtig vormgegeven en staat vol mooie spreuken, tips en foto’s. Een mooi cadeau voor jezelf of een dierbare vriendin. En wist je dat het al het vierde boekje is in de succesvolle stationary-lijn van Inspirerend Leven, het online platform voor bewust leven? Kijk voor meer info op: www.inspirerendleven.nl.

BRON: http://paranormaal.blog.nl/general/2016/12/19/kom-jij-ook-zo-moeilijk-in-slaap

Je ademhaling speelt een belangrijke rol om in slaap te vallen. Hoe snel je ademhaling hoe moeilijker het zal zijn om in te slapen. Dat komt doordat je lichaam niet tot rust kan brengen voornamelijk stress of te lang bezig geweest met iets. Je ademhaling kan je rustig krijgen door gewoon in te ademen in zeven stappen en uit te ademen in zeven stappen. Je kan je handen op je buik en borstkas leggen. Als je een goede ademhaling hebt ga je merken zal alleen je buik op een neergaan. Je gaat zelf merken als je met dit aan de slag gaat, dat je sneller de slaap zal vatten. Zoals de laatste foto laat zien is het een yoga oefening, die niet door iedereen gedaan kan worden. Je kan deze dan vervangen met op je rug te gaan liggen je armen horizontaal je benen zover mogelijk uit elkaar.

Afbeeldingsresultaat voor ademhaling en slapen

Afbeeldingsresultaat voor ademhaling en slapen

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Advertisements