Deze lingeriereclame durft weer stapje verder te gaan

Deze lingeriereclame durft weer stapje verder te gaan
Foto: Lane Bryant

Modellen hoeven niet graatmager te zijn om in lingerie te poseren. Dat is al langer de boodschap van plus size merk Lane Bryant, dat in een nieuwe foto op sociale media weer een stapje verder gaat door de striemen op de buik van een model in lingerie niet weg te werken.

Victoria’s Secret en aanverwanten ten spijt was het afgelopen jaar er eentje waarop ‘body positivity’ omarmd werd op sociale media en invloed had op klassieke reclamecampagnes. Zelfs in lingeriereclame mochten de modellen al eens meer dan maatje nul hebben en tonen dat ze niet vrij waren van een buikje of wat cellulitis.

Het Amerikaanse plus size merk Lane Bryant speelt al langer in op die evolutie en lanceerde vorig jaar onder meer de ‘No Angel-campagne waarin realistische vrouwen getoond werden als tegenhanger van de magere ‘angels’ van Victoria’s Secret. Vandaag gaat het merk weer een stapje verder met een foto waarin een model in bikini te zien is en de striemen op haar buik duidelijk toont. Het model in kwestie is Denise Bidot, plus size model en oprichtster van de ”There Is No Wrong Way To Be A Woman’ -beweging die vrouwen wil bewegen om hun unieke schoonheid te omarmen.

“We willen dat alle vrouwen zich gevierd voelen zoals ze zijn. De maatschappij en de media projecteren nog te veel een onrealistisch en misschien wel achterhaald ideaalbeeld van lichamen”, reageerde Brian Beitler, marketing manager bij Lane Bryant. Denise Bidot postte te foto op haar eigen Instagram en bedankte het merk om van haar lichaam te houden, mét striemen.

https://www.instagram.com/lanebryant/

BRON: http://www.gva.be/cnt/dmf20161211_02619792/deze-lingeriereclame-durft-weer-stapje-verder-gaan

Dit vind ik nog eens realistisch. Eens echte vrouwen die instaan voor de reclame voor lingerie. Dit komt ook de vrouwen ten goede. Want vrouwen zeg nu zelf wat je soms in de media ziet zou je al geen lingerie winkel meer durven binnen te stappen. Doe je het wel krijg je daar de mooiste vrouwen op foto te zien, maar niet de vrouw van alle dag. Ik zou hier allerlei foto’s kunnen bij doen maar zoek maar eens een met een alledaagse vrouw erop.
Wanneer men echt in deze reclame een stukje verder durft te gaan zal het zeker zijn vruchten afwerpen. 

Afbeeldingsresultaat voor de alledaagse vrouw in lingerie

google

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Advertenties