Naakte Anastacia laat littekens borstamputatie zien

  © Fault.

Anastacia (48) heeft op een bijzondere manier aandacht gevraagd voor borstkanker. Drie jaar na haar dubbele borstamputatie gaat de zangeres uit de kleren om te laten zien wat de operatie met haar lichaam heeft gedaan. Aan Fault Magazine vertelt ze dat haar littekens, die over hele rug lopen, lang heeft gehaat.

In 2003 kreeg Anastacia de diagnose borstkanker. Ze overwon de ziekte, maar tien jaar later kwam het terug. En dit keer moesten haar borsten geamputeerd worden. Haar littekens zitten niet op de gebruikelijke plek, op haar bh-lijn, maar een heel stuk over haar rug.

“De artsen moesten om mijn tatoeage heen”, legt de Amerikaanseaan het blad uit. “De artsen moesten een stuk huid vinden dat ‘onaangeraakt’ was. Ik verwachtte niet dat ze zo lang zouden zijn, maar het was de enige manier.”

Na de operatie moest ze erg aan haar nieuwe lichaam wennen. Over de littekens: “Ik haatte ze. Ik vond het verschrikkelijk hoe groot ze zijn.”

Kunst
Ze was naar eigen zeggen erg nerveus om haar gehavende rug aan een groot publiek te laten zien. “Maar ik wil naar het strand kunnen gaan en er zeker van zijn dat de eerste foto’s van mijn lichaam niet de foto’s zouden zijn die ik niet zelf naar buiten heb gebracht.”

“Dankzij deze fotoshoot ben ik er zeker van dat de wereld op dezelfde manier naar mijn littekens kijkt als ik: als kunst.”

Twee jaar geleden vertelde Anastacia nooit te hebben gedacht dat ze tot twee keer toe ziek zou worden. “Sinds ik 10 jaar geleden herstelde van borstkanker heb ik me als vanzelfsprekend regelmatig laten controleren. Al die tijd was ik schoon en dacht ik dat de ziekte definitief uit mijn lijf was verdwenen.”

https://www.instagram.com/fault_magazine/

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/944/Celebrities/article/detail/2997664/2016/11/22/Naakte-Anastacia-laat-littekens-borstamputatie-zien.dhtml

Je vecht voor je leven en dan krijg je het psychisch aspect dat ook zwaar weegt op iemand. De littekens die zichtbaar blijven en waar je dagelijks mee geconfronteerd wordt. Dat toch ook soms moeilijk is om ermee te leven.
Heb dan ook respect voor iemand die het bewust wilt tonen en te laten zien je mag het tonen je hebt het overwonnen.

Afbeeldingsresultaat voor LITTEKENS BORSTAMPUTATIE

 

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM