Model trekt jurk uit in metro om krachtige boodschap te brengen (maar niet iedereen is onder de indruk)

“Jullie kennen mij niet en ik ken jullie niet, maar ik wil een klik maken.” Met die simpele woorden begon Iskra Lawrence in de metro van New York een passionele speech over zelfrespect. Opvallend: tijdens haar uiteenzetting trok het Britse model ook haar jurk uit. “Ik wil bewijzen dat we zélf bepalen hoe we ons in ons vel voelen”, klonk het. De medereizigers wisten even niet meer waar ze heen moesten kijken.

Lawrence startte met een valse noot omdat er net op dat moment ook een algemene boodschap door de luidspreker galmde. Vanaf dat moment was er echter geen houden meer aan. “Ik wil het hebben over de belangrijkste relatie in ons leven, namelijk die met onszelf. Ik wil mezelf vandaag kwetsbaar opstellen, zodat jullie de weg zien die ik afgelegd heb met mijn eigen lichaam. En dus ga ik mezelf tonen.”

© Kos.
In haar ondergoed zette de schoonheid -goed voor 2,8 miljoen volgers op Instagram- haar betoog verder. “Toen ik jonger was, haatte ik het om in de spiegel te kijken. In de ogen van de maatschappij was ik niet goed genoeg. Ik dacht dat er iets scheelde met mij omdat ik geen ‘thigh gap’ (dijen die zo dun zijn dat ze elkaar niet raken; nvdr) had. Ik had cellulitis en was niet slank genoeg. De media en de maatschappij bepalen wat mooi is, terwijl we zo veel meer zijn dan dat. Dit lichaam dient niet om als object gezien te worden of betast te worden. Dit is mijn instrument, dit is mijn thuis.”

© Kos.
Na nog wat inspirerende woorden kwam Lawrence tot de kern van de zaak. “Ik hoop dat jullie jezelf anders zullen bekijken. Ieder van ons is belangrijk, dat betekent zo veel meer dan een stukje huid. Als je straks thuiskomt en in de spiegel kijkt, let dan niet op datgene wat je onzeker maakt of waar de maatschappij van zegt dat het niet goed genoeg is. Wij kunnen de manier waarop we onszelf zien veranderen. Bedankt om allemaal zo anders en uniek te zijn, dat maakt ons mooi.”

© Kos.
Heel wat mensen staken haar een hart onder de riem omdat ze zo dapper uit de hoek durfde te komen. “Ik hou van die boodschap. Je bent een inspiratiebron”, klonk het onder meer. Of nog: “Bedankt om mijn beeld te veranderen.”

Anderen vonden dan weer dat ze met haar opmerkelijk initiatief enkel zichzelf in de kijker wilde plaatsen. “Ik denk niet dat er ook maar iemand op die metro interesse toonde in wat je te zeggen had”, luidde de commentaar. “Je moest die speech niet in die outfit geven. Op die manier doe je precies wat je de rest afraadt te doen.”

“Je kan zien dat ze het niet gewend is de metro te nemen”, voegde een zekere itadowI toe. “Ikzelf ben daar al veel perverten tegengekomen, dat is geen plek om uit de kleren te gaan. Hopelijk had ze een bodyguard.”

“Ik vind je boodschap goed, het enige probleem is dat je altijd veel te veel toont”, klinkt het tot besluit.

https://www.instagram.com/iskra/

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/2997546/2016/11/22/Model-trekt-jurk-uit-in-metro-om-krachtige-boodschap-te-brengen-maar-niet-iedereen-is-onder-de-indruk.dhtml

Het is misschien gewaagt en je moet er lef voor hebben. Maar zo sta je toch krachtig in jezelf om je lichaam zo zwak te tonen. Het laat dan ook zien dat je beter voor jezelf zelfzeker bent van je eigen lichaam. En te weten dat aan ieder lichaam wel iets op aan te merken is. Geen een lichaam is perfect.
Je eigen lichaam is 100% natuurlijk en daar tevreden mee zijn geeft een boost zelfvertrouwen en een goed zelfbeeld. Door dit alles krijg je ook veel meer zelfrespect. Omdat je eigen lichaam aanvaard zoals het is.

Afbeeldingsresultaat voor lichaam zelfvertrouwen

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM