Frida werd 14 jaar geleden in de val gelokt en gebruikt als seksslavin, nu rekent ze op aparte wijze af met haar demonen

 Afbeeldingsresultaat voor Frida Farrell

Flashback naar 2002: Frida Farrell werd ontvoerd en drie dagen lang gebruikt als seksslavin door een fotograaf. Nu -veertien jaar later- speelt de Zweedse actrice de rol van haar leven in een duistere film met angstaanjagend nachtmerriescenario. Haar eigen nachtmerrie van toen, om precies te zijn. Die aparte ervaring noemt ze nu haar ultieme therapie.

Farrell was in die bewuste periode op zoek naar acteerwerk in Londen toen ze een zekere Peter tegen het lijf liep. De man zocht een leuke meid die als model kon dienen voor een reisbrochure en gaf haar enkele ‘referenties’. Nadat ze zijn site gecheckt had, besloot de toen 22-jarige jongedame om af te spreken in zijn flat. De eerste keer was er inderdaad een assistente aanwezig en liep alles naar wens.

Toen Peter haar de dag erna liet weten dat zijn opdrachtgever graag een tweede shoot met haar wilde doen, ging het mis: ze werd opgesloten en bedreigd met een mes. “Hij was nog steeds kalm, maar niet langer vriendelijk”, aldus Frida. Ze moest verplicht andere lingerie aantrekken, waarna hij nog meer foto’s van haar nam. “Daarna moest ik op mijn knieën gaan zitten en liet hij zijn broek zakken… De rest kan je zelf verzinnen.”

Nadat hij haar gedrogeerd had, werd ze wakker in een andere flat. De bh had ze nog aan, het slipje niet meer. Verschillende mannen kwamen langs, die haar herhaaldelijk zouden verkrachten. Na drie dagen kon Farrell ontsnappen omdat haar ontvoerder de deur niet op slot gedaan had. Ze vluchtte naar het huis van een buur, waar ze de politie kon verwittigen.

Farrell vertelde enkel tegen haar echtgenoot en een vriendin wat haar overkomen was. Zelfs haar eigen vader wist er niets van, tot de première. “Al die tijd heb ik gezwegen, ik wilde er absoluut niet over praten. Tot mijn man me wist te overtuigen dat ik er niet enkel over moest schrijven. Ik moest er een film over maken om andere vrouwen te helpen. Dat werd uiteindelijk mijn grootste drijfveer.”

Het resultaat is ‘Selling Isobel’ geworden, een drama dat nu zelfs op het Raindance Film Festival – het grootste onafhankelijke filmfestival van Groot-Brittannië- in de prijzen gevallen is. “Het enige wat we veranderd hebben, is het einde om het nog spannender te maken. In de film geef ik hem er eerst nog van langs alvorens te vluchten, dat zou nog wat geweest zijn.”

“Soms lig ik in bed en denk ik: ‘waarom ben ik toch zo stom geweest?’ Er moeten toch voortekenen geweest zijn. Ik word er nog steeds kwaad om en blijf het mezelf kwalijk nemen dat ik in m’n eentje die flat binnengestapt ben.”

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2965572/2016/11/07/Frida-werd-14-jaar-geleden-in-de-val-gelokt-en-gebruikt-als-seksslavin-nu-rekent-ze-op-aparte-wijze-af-met-haar-demonen.dhtml

Spijtig genoeg is dit een verhaal dat vaker voorkomt dan men denkt. Dan niet dagen achter elkaar, maar op dezelfde dag. Als men zoiets wilt doen ga nooit alleen, of laat zeker aan bepaalde weten naar waar je gaat om een fotoshoot te laten maken. Of laat iemand wachten tot je terug buiten bent. Hier bij deze is het erger ze werd gedrogeerd en misbruikt door anderen. Zoiets geeft je een angst om nog zoiets te gaan doen.
Hier geef ik graag aandacht aan omdat jonge mensen soms zo naïef zijn om dit te gaan doen, maar dan met andere gevoelens terug keren.

Afbeeldingsresultaat voor fotoshoot
google

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM