Archive for 7 november 2016


DURVERS

HET LEVEN IS AAN DE DURVERS.
DEZE DIE HIER IETS OP TE ZEGGEN HEBBEN, DURVEN NIET TE LEVEN OF HEBBEN EEN ANGST OM ZO TE LEVEN

Afbeeldingsresultaat voor STAPPEN ZETTEN

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

5 mode-items waarvan bewezen is dat ze je aantrekkelijker maken

Een leuke date in het verschiet? Wil je graag goed voor de dag komen of wil je gewoon die winterblues camoufleren? Dan is het een goed idee om één van deze vijf items uit je kast te trekken. Het is namelijk wetenschappelijk bewezen dat die je (nog) aantrekkelijker maken.

1. Hoge hakken

Een binnenkopper: volgens een studie die gepubliceerd werd in ‘Archives of Sexual Behavior’ zouden hoge hakken je een stuk verleidelijker maken. Uit het onderzoek bleek namelijk dat vrouwen die stiletto’s aanhadden niet alleen makkelijker benaderd werden, nog belangrijk is dat ze zich ook zelfverzekerder voelden. En niets zo sexy als een vrouw die stevig in haar hooggehakte schoenen staat, toch?

2. Rode kledij

Nog zo ééntje die we stiekem allemaal al wisten: psychologische studies wijzen uit dat rood vrouwen een streepje voor geeft. Een belangrijke presentatie of leuk afspraakje? Haal dat rode jurkje dan maar uit de kast.

3. Een zwart jurkje

Zwart is één van de kleuren die mensen het liefste zien op hun eerste afspraakje. Dat bleek na een rondvraag van een Brits kledingbedrijf bij meer dan 1.000 deelnemers. Een goede eerste indruk maken? Met zwart zit je dus altijd safe.

4. Mouwloze topjes

Wie dacht dat blote benen de succesformule waren, heeft het bij het verkeerde eind. De universiteit van New South Wales ontdekte dat mannen eerder kijken naar onze … armen. Een leuk weetje dat je handig kan gebruiken tijdens je volgende shoppingtrip.

5. Nauwsluitende jurkjes

Wie mooie vormen heeft, zet die maar beter in de verf. Een rondvraag van sociale wetenschappers in Nieuw-Zeeland wees immers uit dat een zandloperfiguur als het toppunt van vrouwelijkheid wordt aanzien. En laat zo’n nauwsluitend bodycon jurkje die vrouwelijke rondingen nu net benadrukken.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/40/Style/article/detail/2964155/2016/11/07/5-mode-items-waarvan-bewezen-is-dat-ze-je-aantrekkelijker-maken.dhtml

Als ik zoiets te lezen krijg ga ik er dieper op in. Kleding kan je aantrekkelijk maken maar hoe sterk is je zelfvertrouwen. Het zal ook uitlokken om naar je te kijken. Als je daar niet tegen kan dat kan dat wel een probleem geven. Ook mag men niet vergeten dat je accenten gaat leggen. Niet alleen op je kleding maar ook aan je lichaam zal aanbrengen. Zoals ogen voeten, en de zichtbare delen van het lichaam tot zelf ondergoed dat toch een bepaalde aantrekking kan laten voelen en geven. Ook mogen we niet vergeten dat men aantrekkelijk wilt zijn dat ook gewoon uit kan stralen, ook met gelijk wat je doet of aanhebt. Je aantrekkelijk voelen dat is het belangrijkste ongeacht je kleding, want de mooiste aantrekkingskracht is dat je puur bent. En ongeacht hoe je kleed en opmaakt op een moment doe je dit uit en af en dan moet je nog aantrekkelijk kunnen blijven. Dat heeft te maken met een goed zelfbeeld.

Afbeeldingsresultaat voor rode kleding hoge hakken

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

6 redenen waarom je soms de vreemdste dingen droomt

  © thinkstock.

Heb jij deze nacht ook liggen woelen en draaien en de gekste dingen meegemaakt? De kans bestaat dat het ligt aan je maaltijd of stress op het werk. Onze dromen worden namelijk door veel meer dingen bepaald dan we zouden denken.

1. Je hebt pikant gegeten

Lekker hoor, zo’n pasta all’ arrabbiata, maar pikant eten kan er wel voor zorgen dat je naar droomt. Van zo’n pittige saus gaan je stofwiisseling, lichaamstemperatuur en hersenactiviteit in overdrive, en dat kan zorgen voor enge dromen. Doe in het vervolg dan toch maar een iets lichtere maaltijd.

2. Je neemt supplementen

En dan vooral melatonine, ook wel bekend als het slaaphormoon. Die zorgen ervoor dat je ogen sneller toevallen en je dieper slaapt, maar het kan er net daarom ook voor zorgen dat je intenser droomt. Een te hoge dosis kan leiden tot nachtmerries, dus laat zeker eens nakijken bij de dokter hoeveel je precies mag nemen.

3. Je kijkt televisie

Een paar afleveringen op Netflix voor het slapengaan? Het klinkt ontspannend, maar in de praktijk kan je ’s nachts wel met wat vervelende dromen opgescheept zitten. Onze dromen ontstaan namelijk in het onderbewustzijn, dus als je een paar afleveringen van een programma kijkt waar vervelende dingen in gebeuren, kunnen die terugkeren in je dromen. Die horrorfilm voor het slapengaan is dus niet het allerbeste idee.

4. Je slaapt slecht

Wie de voorbije nachten slecht geslapen heeft, loopt meer kans op een vervelende droom. Dat komt omdat je meestal meer REM-slaap krijgt, en dan beleef je de meest intensieve dromen.

5. Je zit onder stress

Alle stress die je tijdens de dag opkropt, kan terugkomen in je dromen. Tijdens onze REM-slaap proberen we namelijk om negatieve gevoelens en gedachten te verwerken, waardoor je ervan kan gaan dromen.

6. Je hebt slaapapneu

Mensen die slaapapneu hebben, krijgen tijdens de slaap een ademstilstand van minstens 10 seconden. Doordat je minder zuurstof krijgt, zullen je nachtmerries extra intensief zijn.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/36422/Slaaponderzoek/article/detail/2963190/2016/11/05/6-redenen-waarom-je-soms-de-vreemdste-dingen-droomt.dhtml

Dromen over de vreemdste of gekste dingen is niet zo gek. Soms kan men in een droom zo een fantasie leggen dat je zo van die dromen gaat dromen. Een voorbeeld een dier dat in je droom gelijk heel groot of klein is. Of een lichaam met toch een ander hoofd. Het gekke is dat onze hersenen soms dingen gaat veranderen. Kinderen hebben hier meer last van dan volwassenen. Nu de punten die hier beschreven staan kan ik niet zeggen dat ze kunnen leiden naar zo een droom. Buiten het puntje stress en naar gelang wat je op tv kijkt. Het gekke van al is, dat mensen die zo een droom hebben soms bang zijn om deze te vertellen waar toch relatief bepaalde inzichten kunnen inzitten.

Afbeeldingsresultaat voor gekke droom

Afbeeldingsresultaat voor gekke droom

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Tips van de psychologe: zo vermijd je een burn-out

 

  © Shutterstock.

Hoe voorkom je dat je opgebrand raakt in je werk? Het even kalmer aan doen? Zo simpel is het niet. Het is juist belangrijk om bezig te blijven, maar dan wel met de dingen die je graag doet. Enkele tips van psychologe Erna Claes.

Psychologe Erna Claes vat burn-outpreventie samen in een aantal aandachtsvelden. Losse tips ziet zij steeds als onderdeel van een groter plaatje.

“Bekijk ten eerste goed hoe dingen op je bord terechtkomen,” zegt Erna. “Waar komt jouw werk vandaan, hoe overlaad je je? Je time-management meer op punt brengen is hierbij een praktische tip.” Leer je tijd dus efficiënt in te delen en prioriteiten van bijzaken te onderscheiden. Ook is het van belang dat je één ding tegelijk doet. Anders lever je half werk af en overbelast je jezelf.

Ten tweede is er het mentale gedeelte. “Hoe sta jij in het leven? Hoe kijk jij bijvoorbeeld naar verantwoordelijkheidsgevoel?” Leer nee zeggen. Niet elke taak is jouw verantwoordelijkheid. Neem ook niet voortdurend andermans problemen of taken over. En vermijd perfectionisme. Iedereen maakt fouten en daar leer je van. Laat ook het idee varen dat wat je zelf doet beter is, en durf delegeren.”

Ten derde is het belangrijk dat er een match is tussen je activiteiten en je innerlijk kompas. Je innerlijk kompas bestaat uit zaken als je kwaliteiten en talenten, je behoeften, je ambities en drijfveren en je energiegevers. Is die match er in een te kleine mate, dan kosten je activiteiten je teveel energie en kun je burn-out raken.” Vraag je dus af wat telt in je leven. Wat is er voor jou belangrijk? Heroriënteer jezelf als je merkt dat je afdwaalt. Bedenk ook dat het leven meer is dan werken alleen.

Tot slot is ook je lichaam een belangrijk aspect in burn-outpreventie. “Bevlogen mensen gaan vaak over hun grenzen. Hun werk geeft ze energie, maar vráágt ook energie. Het lichaam heeft tijd nodig om fysiek te herstellen.” Luister dus goed naar je lichaam. Hoofdpijn, gespannen schouders, vermoeidheid: het zijn geen willekeurige signalen. Ook is het een goed idee om genoeg te bewegen. Het is misschien het laatste waar je zin in hebt als je thuiskomt, maar het loont de moeite. Achteraf voel je je lichamelijk moe, maar is je hoofd leeg.

“Uiteindelijk zijn al deze tips maar hulpmiddeltjes,” besluit Erna. “De hoofdarbeid is niet beter plannen en nee leren zeggen, de hoofdarbeid is: leren wat je belangrijk vindt, en daar ja tegen zeggen. Je wil ja zeggen tegen de juiste dingen, in plaats van dat je prioriteiten in het gedrang komen.”

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacature/article/detail/2946327/2016/11/07/Tips-van-de-psychologe-zo-vermijd-je-een-burn-out.dhtml

Beetje bij beetje loopt de emmer over en is het te laat. Daar is de burn-out met alle ups en downs. Alles wordt teveel, zelfs het leven. Dat is juist het gevaarlijkste men gaat donkere gedachten krijgen. Toch zal je lichaam en geest het aangeven. Het is dan juist er aandacht aan te geven. Heel veel is er over geschreven en te lezen. Maar spijtig genoeg is het niet voor iedereen weg gelegd om uit een burn-out te blijven. En het vaakst zien we het bij mensen die maar blijven doorgaan, die denken niet gemist te kunnen worden en alle problemen op zich nemen.
Stress en het allemaal niet meer kunnen plaatsen brengt dat het emmertje overlopen gaat. Trek voor jezelf dan ook aan de alarmbel dat je lichaam en geest het aangeeft, durf hulp te zoeken. En roep het woord ook uit ik heb hulp nodig.
Het komt niet alleen bij volwassenen voor ook bij adolescentie.

Afbeeldingsresultaat voor burn-out

Afbeeldingsresultaat voor burn-out

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Hoe je stopt met jezelf te vergelijken met anderen

Life coach geeft tips om te stoppen met jezelf te vergelijken met anderenAl heel mijn leven vergelijk ik mezelf met anderen,” vertelt Annelien. “Eerst op school, en daarna op andere vlakken: mijn job, inkomen, de grootte van ons huis,… Het houdt niet op. En het maakt me ongelukkig.

De neiging om onszelf te vergelijken met anderen is menselijk. Maar het ontneemt ons plezier. Het is een gewoonte met veel nadelen:

  1. Vergelijkingen zijn altijd oneerlijk. We vergelijken het slechtste wat we wéten van onszelf met het beste wat we veronderstellen bij anderen.
  1. Je vergelijkt meetbare dingen. Maar wat echt belangrijk is, zoals liefde, vriendschap en gezondheid, kan je niet meten.
  1. Vergelijkingen stelen kostbare tijd. We krijgen 86.400 seconden per dag. En zelfs één daarvan gebruiken om jezelf of jouw prestaties te vergelijken met een ander is een seconde te veel.
  1. Je bent te uniek om eerlijk te vergelijken. Jouw talenten, successen, bijdragen en waarde zijn uniek voor jou en jouw doel in de wereld. Je kan ze nooit echt vergelijken met iemand anders.
  1. Je hebt er niets bij te winnen, maar veel bij te verliezen. Zoals jouw fierheid, jouw waardigheid, jouw gedrevenheid en jouw passie.
  1. Er staat geen limiet op het mogelijke aantal vergelijkingen. De gewoonte om te vergelijken kan je niet overwinnen door succes te bereiken. Er zal altijd iets anders zijn om je op te richten.
  1. Vergelijken richt jouw focus op de verkeerde persoon. Je kan één leven controleren – dat van jezelf. Maar als we onszelf voortdurend vergelijken met anderen, verspillen we kostbare energie aan het focussen op hun leven, eerder dan op dat van onszelf.
  1. Vergelijken resulteert vaak in wrok en rancune. Tegenover anderen én tegenover onszelf.
  1. Vergelijken ontneemt ons plezier. Het voegt geen waarde, zin of voldoening toe aan ons leven. Het leidt ons er zelfs van weg.

Zoals je merkt, zijn er heel wat nadelen verbonden aan vergelijken. Je hebt het allicht zelf al ervaren.

Hoe kan je dan losbreken uit deze gewoonte?

vergelijken-coach-comparison-quote

Dit zijn 9 stappen om te stoppen met jezelf te vergelijken met anderen.

1. Wees je bewust van hoe dom (en schadelijk) vergelijken is.

Lees de lijst hierboven nog eens na. En wees je bewust van de schadelijke effecten van vergelijken in jouw leven. Neem je voor om ermee te stoppen.

2. Word je bewust van jouw eigen successen

Of je nu een bediende, zelfstandige, moeder, student of wat dan ook bent, jij hebt een uniek perspectief op de wereld door jouw eigen ervaringen en talenten. Jij hebt het vermogen om lief te hebben, te helpen en bij te dragen. Je hebt alles wat je nodig hebt om iets goeds te doen in jouw deeltje van de wereld. Wees je bewust van wat je al verwezenlijkt hebt en tracht er meer van te bereiken.

3. Streef grootse dingen na

Sommige van de grootste schatten in de wereld zijn niet zo zichtbaar: liefde, empathie, vrijgevigheid,… Die zijn niet te meten. Ze liggen buiten de definitie van succes die de maatschappij erop nahoudt.

4. Concurreer minder. Waardeer meer.

Hoe sneller je stopt met tegen anderen te concurreren om te ‘winnen’, hoe sneller je kan beginnen samen te werken. De eerste stap om die misplaatste competitiedrang te overwinnen is om de bijdrage van anderen te waarderen en hen een compliment te geven.

5. Dankbaarheid

Dankbaarheid brengt ons ertoe om de goede dingen die we al hebben te erkennen.

6. Niemand is perfect

Niemand leeft een pijnloos leven. Ook al zie je het niet, weet dat iedereen problemen tegenkomt.

7. Maak een wandeling

Merk je toch de neiging je te vergelijken met een ander, sta dan op en verander van omgeving. Wandel even, ook al is het naar de overkant van de kamer. Door te bewegen, breng je ook beweging in je denken.

8. Vind inspiratie zonder vergelijking

Jouw leven vergelijken met dat van een ander is dom. Maar inspiratie en inzichten vinden bij anderen is wijs. Leer het verschil.

9. Als je toch moet vergelijken, vergelijk dan met jezelf

Streef ernaar om de beste versie van jezelf te worden – niet alleen voor jezelf, maar voor de bijdrage die we kunnen brengen aan anderen. Werk hard om zorg te dragen voor jezelf: fysiek, emotioneel en op het vlak van de zin die je aan je leven geeft. Engageer je ertoe om elke dag wat te groeien. En leer om de kleine stapjes vooruit te vieren – zonder die stapjes te vergelijken met anderen.

Minder vergelijken geeft je meer vrijheid. Dat alleen al is de moeite waard!

coach wim personal life coach business coach

Als coach help ik jou om het beste uit jezelf te halen, en je volledige potentieel te bereiken. Zonder je te vergelijken met anderen. Want het leven is te kort om niét te gaan voor het leven dat je wil en dat je verdient! Neem gerust eens contact op voor meer info over coaching.

BRON: https://wimannerel.wordpress.com/2016/11/05/stop-vergelijken-anderen-coach/comment-page-1/#comment-1453

Dit is toch weer een mooi stukje dat Wim hier beschrijft.
Je gaan vergelijken met anderen. Veel mensen laten zich daaraan vangen. Dit te meer omdat het zelfvertrouwen niet goed zit of hun zelfbeeld minder is. Maar het zijn hun gedachten over zichzelf. Dat maakt dat ze iemand of iets gaan volgen. Een voorbeeld ervan is ze kan beter presteren als ik. Ik ga ze proberen na te doen. En op zo een moment ga je een valkuil maken voor jezelf. Je kan niet wat de ander doet of is, je doet het op jouw manier en je bent wie je bent.
Wim schrijft je vergelijken met andere is menselijk. Ja en nee want doe je het dan neem je alles maar aan van andere doe je het niet of je weet er niet mee om te gaan, dan leer je niets vanuit jezelf. In vergelijken zit ook een bepaalde angst. Angst om minder te zijn als de ander. En dat is zo wees bewust HOE DOM EN SCHADELIJK vergelijken is.
Het meeste aan dit heeft te maken met je ego, je gevoel en je zelfbeeld. Juist dat moet je voor jezelf in handen krijgen.
Toch kan het ook wel eens zijn dat je gaat vergelijken met een ander of iets dat je dit doet om ergens vooruit in te komen. Het leven is leren en dat leren is wat we zien van anderen. Juist is het een goede verhouding erin te vinden.

Afbeeldingsresultaat voor vergelijken met anderen

Afbeeldingsresultaat voor vergelijken met anderen

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Vegan & Spiritualiteit

Veganistische voeding en Spirituele groei

DonQuijotte

tegen windmolens

verhaal achter de foto

een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Theo Herbots Ervaringsdeskundige : Verslavingen - Zelfdoding en Armoede

Hopelijk kan ik met de Berichten op deze Blog mensen helpen die hier op de een of andere manier mee geconfronteerd werden

Project 'IK'

Een zoektocht naar positief egoïsme

Dirk Pieters

writer, buddhist, yogi / schrijver, boeddhist, yogi

M-Pathie.com

Empathie is inlevingsvermogen, de kunde of vaardigheid om zich in te leven in de situatie en gevoelens van anderen .

Блог красоты и здоровья от LiDea

О себе, о женщинах, об особенностях женского организма, об изменениях, связанных с возрастом. О красоте и здоровье, о том, чтобы сохранить их в условиях дефицита времени. О том, как сделать так, чтобы чувствовать себя королевой, чтобы окружающие видели её в вас.

Daily Day2Day

Léven met gevoel

PETRA SPARK

SCHRIJVERSBLOG

Mellissify

Live the life you love, love the life you live.

La Bella Bora

A bohemian lifestyle, travel, inspiration and mindstyle blog

Moda-Creative thinking

Moda-Creative thinking

Wij godinnen

Dé blog voor zelfbewuste, spirituele en holistisch ingestelde vrouwen van vandaag

- EXPLORE YOUR MOON -

Ontdek, Ontwikkel & Ervaar!

Hotstuffforladies

Alles voor de moderne vrouw :Beauty,fashion shop blogs & revieuws. Altijd vind ik de leukste aanbiedingen & koopjes. Ook dan kan je er super uit zien💫💎💍💠💃💗👗🛍👠 De lekkerste zelf gemaakte recepten & de leukste shop en make-up vlogs!

Bewustzijnenzo

Schepje bewustheid, scheutje spiritualiteit, druppeltje humor allemaal in een blender..en tadaaa

GROWYOURMINDNOW

PLEUN MARIA JOHANNA

Balans in sport en leven

Mental coaching & Life coaching by Wiena Robert

AquariusPolitiek

De nieuwe wereld

Wu Cares!

no one cares

HARME BLOGT

marginale blogs van een 72 jarige

Phuro! Be inspired!

Van inspiratie tot transformatie

Healthy & Travel T(r)ips

Reis - en gezondheidsfreak

WishMeAvril

Be inspired by more and live with less!

Dagboek van een leerkracht

Passie voor schrijven. Kleuterjuf. Positief denken

Omgaan met narcistisch misbruik

en zelfliefde ontwikkelen.

Marianne's Life

ZOMAAR EEN BLOG MET VAN ALLES

Maria de Ridder

De balans in geven, nemen en ontvangen maakt relaties duurzaam

Personal Plus Training

Personal training op locatie

Zebrazonderstrepen

Mamablog Zebrazonderstrepen - Alles over mini's en voor mama's, want achter iedere mini staat een sterke mama

Sil at Sea

-IETS MET MAANLICHT & ZEEZICHT-

MichielZiet.com

Dagelijkse dingen die soms meer bijzonder zijn dan je denkt

Aquarius

Een klasse WordPress.com site

%d bloggers liken dit: