“Hoe kan jij nu verpleegster zijn met je gekleurde haren?” Dit is haar geweldige repliek

 

Verpleegster Mary Walls Penney © Facebook.

Een jonge verpleegster ging na het werk  boodschappen doen in de superette in de Amerikaanse staat West Virginia toen ze werd aangesproken door de kassierster. De vrouw was gechoqueerd dat ze haar job mocht uitoefenen met dergelijke gekleurde lokken. Mary Walls Penny liet zich niet uit het lood slaan. Haar krachtige antwoord dat ze  neerpende op Facebook kreeg bijna 300.000 likes.

Het haar van de verpleegster die voornamelijk werkt met patiënten die lijden aan Alzheimer en dementie, heeft op dit moment alle kleuren van de regenboog. Daarnaast heeft de jonge vrouw meerdere tatoeages en piercings.

Toen Mary op 9 juli haar boodschappen betaalde, merkte de kassierster haar badge van het verzorgingstehuis op. De medewerkster van de superette vroeg wat ze daar deed. “Ik ben een verpleegster”, antwoordde Mary. De reactie van de kassierster was niet wat ze verwachtte. “Ik ben verrast dat ze jou daar zo laten werken. Wat vinden jouw patiënten van je haar?”, verklaarde de medewerkster die daaraan toevoegde dat ze gechoqueerd was dat het verzorgingstehuis dat toeliet.

Na het ontnuchterende gesprek ging Mary naar huis en schreef haar gedachten neer op Facebook waar haar krachtige boodschap al meer dan 150.000 keer werd gedeeld.

“Ik kan me geen moment herinneren waarop mijn haarkleur me verhinderd heeft om een levensreddende behandeling te geven aan mijn patïenten”, tekende ze op.

“Mijn tatoeages hebben mijn patiënten er nooit van weerhouden om mijn hand vast te pakken op de momenten dat ze zich angstig voelden en huilden.”

“Mijn oorpiercings leggen me geen strobreed in de weg om naar hun verhalen of laatste wensen te luisteren.”

“Mijn tongpiercing weerhoudt me er niet van om hen moed in te spreken en hun familie te troosten.”

“Leg me alsjeblieft uit hoe mijn voorkomen gecombineerd met mijn lach, vrolijke attitude en gedienstigheid me ongeschikt zouden maken om een goede verpleegster te zijn?”, concludeerde Mary.

Haar bericht raakte een gevoelige snaar online. “Jouw post toont aan hoe we anderen beoordelen op hun uiterlijk”, schreef een Facebookgebruiker. “Persoonlijke expressie en anderen aanvaarden zoals ze zijn, zouden we veel meer moeten doen”, luidde een andere reactie. “Het vrolijke voorkomen van Mary geeft net kleur aan het leven van patïenten”, werd er geopperd.

Zou de wereld niet veel saaier zijn indien we er allemaal hetzelfde zouden uitzien?

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2808430/2016/07/25/Hoe-kan-jij-nu-verpleegster-zijn-met-je-gekleurde-haren-Dit-is-haar-geweldige-repliek.dhtml

Zo zie je maar weer dat heel wat mensen naar het uiterlijk kijken en niet wat erbij hoort. Iemand die een tattoo heeft of piercings of helemaal anders gekleed gaat dan normaal of het haar anders heeft of anders haar make-up aanbrengt zou zo een niet mogen uitoefenen. Zelf merk ik ook dat je snel afgerekend wordt op kleding of omdat je niet meeloopt met de meeste.
Dit is weer een mooi staaltje van hoe mensen vooroordelen hebben en alleen de buitenkant bekijken.
Geef mij maar mensen die zichzelf blijven en die met hun lichaam doen wat ze zelf goed vinden. Daar heb je meer aan dan aan de mensen die ergens mee willen lopen met de meeste mensen.

Ik ben wie ik ben en kan even goed een functie uitoefenen, alleen moeten ze me nemen zoals ik ben.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM