Archive for 22 juli 2016


NEGATIEF BEELD GEVEN

JE HEBT MENSEN DIE GEWOON OVERAL EEN NEGATIEF BEELD IN ZIEN OF WILLEN LATEN ZIEN.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Advertenties

Dit is de top 15 van meest stressvolle momenten uit ons leven

Er zijn bepaalde momenten in je leven die onvermijdelijk zijn, maar waar je toch liever niet aan wil denken. Sommige dingen zijn juist weer hartstikke leuk, maar toch zweet je alleen al peentjes wanneer je er alleen al aan denkt. 
In de, als het goed is, hele lange tijd dat je op de aarde doorbrengt gebeuren er weleens dingen waar je absoluut niet naar uitkijkt. Soms is het simpelweg je grootste nachtmerrie. Stress is een deel van je leven, maar zijn zeker elementen tijdens je leven on earth die je liever wil vermijden. Benieuwd welke stressvolle momenten nog meer in de top staan? Lees dan snel verder.
Stresstest
Wetenschappers van de Free University van Berlijn waren benieuwd voor welke gebeurtenissen in het leven we nu het meest bang zijn. En dan hebben we het over bang zijn in de breedste zin van het woord. De deelnemers van het onderzoek moesten een zogeheten ‘stresstest’ invullen. Daarbij gaven ze verschillende gebeurtenissen die ze in hun leven hadden meegemaakt punten tussen de 1 en de 100. Sommige dingen op de uiteindelijke lijst zijn momentjes waarvan we hopen dat ze ons nooit zullen overkomen. Weer andere momenten willen we wel meemaken, maar toch krijgen we al stress bij het idee.
Dit zijn de meest stressvolle momenten waar je mee te maken kunt krijgen:
1. De dood van je echtgenoot of partner
2. Een scheiding
3. Als getrouwd stel tijdelijk uit elkaar gaan
4. Een tijdje in de gevangenis moeten zitten
5. De dood van een nabij familielid
6. Ernstige letsel oplopen of heel erg ziek worden
7. Trouwen
8. Ontslagen worden op je werk
9. Je weer verzoenen nadat je even uit elkaar bent geweest
10. Met pensioen gaan
11. Verandering in de gezondheid van een belangrijk familielid
12. Zwanger raken
13. Problemen hebben met seks
14. Een nieuw familielid erbij krijgen
15. Een plotselinge verandering in je financiële situatie
BRON: http://www.ze.nl/p/162860/dit_is_de_top_15_van_meest_stressvolle_momenten_uit_ons_leven
We kennen het allemaal de stress momenten, maar het is net hoe je ermee omgaat. Zodat je er niet in blijft hangen. Neem maar een plotse ziekte en dat je naar de kliniek moet. Dat is ook stressen maar ook moet je helder blijven. Op zo een moment is het eigenlijk positieve stress die je hebt en ook nodig heb. Dan heb je nog eens van die stressvolle momenten waar je eigenlijk zelf iets kan aan doen. Neem puntje 13 en 15 maar. Aan deze situatie kan je ook iets doen zodat er geen stress hoeft te bestaan. Maar hier moet je dan wel iets voor ondernemen, en dat kan dan weer bij bepaalde stress geven. Maar eens opgelost valt die stress ook weg.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

DE 10 LEUKE GEBODEN VOOR EEN FIT LEVEN

Optimaal van het leven genieten én er tegelijk een gezonde en fitte levensstijl op nahouden. Simpel lijkt die combinatie niet. Met de tien geboden van Marije de Vries van ‘Fitness- bijbel voor vrouwen’ wordt ze dat wel!

1. Stop met diëten

Het klinkt wat tegenstrijdig, maar wil je fit en energiek en in je beste vorm door het leven gaan, dan kan je beter stoppen met diëten. Veel diëten werken wel, maar hun resultaat is vaak maar tijdelijk, en laten we eerlijk zijn: meestal zijn ze niet zo makkelijk vol te houden, met een slecht humeur tot gevolg. Om over de invloed op je sociale leven (Wie wil nog afspreken als hij alleen maar wortels of citroensap mag?) en de stortvloed van schuldgevoelens (Nu is het me weer niet gelukt…) nog maar te zwijgen. Geef liever de voorkeur aan een gezond eetpatroon dat je permanent kan blijven volhouden en een actieve levensstijl. Het resultaat volgt misschien wat langzamer, maar alleen zo kan je op een blijvend effect rekenen.

2. Zondig af en toe
Fit zijn en gezond eten gaan hand in hand, maar voortaan alleen nog maar gezond eten? Laten we wel wezen: voor de meesten van ons is het niet haalbaar. Nooit meer chocolade of een glas wijn? We mogen er niet aan denken. Maar gelukkig is zo streng zijn nergens voor nodig! Meer nog: door jezelf te verplichten om alleen nog maar gezonde producten te eten en nooit meer te zondigen, raak je gegarandeerd binnen de kortste keren gedemotiveerd, waardoor je vanzelf weer in ongezonde gewoontes vervalt. Fit leven is vooral een kwestie van mate leren houden. Een stuk taart bij een verjaardag, chips bij een filmavond, een stuk chocolade om je te troosten als je verdrietig bent … ze kunnen gerust. Marije de Vries promoot op dat vlak de twee-flexmomenten-regel: twee momenten in de week mag je je gezonde eetpatroon loslaten en ‘ongezond’ doen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dan compleet losgaat en je helemaal volpropt met taart, snacks, wijn of wat je maar lekker vindt. Maar af en toe genieten van de zelfgemaakte koekjes van een vriendin of een pakje friet aan het einde van een drukke werkweek kan dus zeker. Net zoals een keertje het sporten overslaan geen drama hoeft te zijn.

3. Stap uit je comfortzone
‘Ik heb geen tijd om te sporten’, ‘Ik lust geen rauwe groenten’, ‘Yoga is veel te zweverig voor mij’ of ‘Zo’n spinningles is veel te hoog gegrepen’. We hebben allemaal excuses die ervoor zorgen dat we in bepaalde gewoontes blijven hangen, zelfs al weten we dat ze eigenlijk niet goed voor ons zijn. Daar is maar één remedie tegen: stap uit je comfortzone. Probeer iets nieuws, ervaar het, en trek er dan pas je conclusies uit. Besef ook dat nieuwe gewoontes aanleren tijd vraagt en niet van vandaag op morgen gaat. Geef het dus een kans en haak niet al na een week af.

4. Organiseer je leven
Een nieuwe levensstijl staat of valt met een goede organisatie. Gezonder eten kan alleen als je op tijd en stond verse voedingsmiddelen in huis haalt. Regelmatig sporten zal enkel lukken als je er ook tijd voor voorziet in je agenda. Door zorgvuldig te plannen blijf je bovendien makkelijker gefocust op je doel en kom je ook tot meer rust en voldoening.

5. Wees realistisch
Aan een loopwedstrijd deelnemen, in een kledingmaatje minder passen of een manier vinden om stress beter los te laten. Sta er eens bij stil wat jij precies wil bereiken door gezonder te gaan leven en zet het eventueel ook op papier. Door een doel concreet te omschrijven wordt het namelijk veel haalbaarder. Wees daarbij wel realistisch en stel doelen die passen bij jouw mogelijkheden, persoonlijkheid en sociale leven. Nog nooit gelopen? Verwacht dan niet dat je over twee weken al tien kilometer zal kunnen joggen. Door veel te hoog te mikken raak je alleen maar gedemotiveerd.

6. Word lid van een sportclub
Blakend van gezondheid door het leven gaan zonder te bewegen? Het klinkt ongelooflijk… en dat is het ook. Bewegen is essentieel voor een fit bestaan. Sommige vrouwen slagen erin om zelf regelmatig aan het sporten te gaan, maar voor de meesten werkt de hulp van een trainer van een sportcentrum of een personal trainer beter om gebeten te raken door bewegen, regelmaat te houden en efficiënt te trainen. Trainen onder het toezicht van een professional is sowieso altijd het veiligst.

7. Verstop je weegschaal
Voor velen staat fit worden gelijk aan vermageren. Meer bewegen betekent voor hen dan ook vaker op de weegschaal gaan staan. Maar hoewel het belangrijk is je gewicht onder controle te houden, zegt dat cijfer op de weegschaal ook niet alles. Over de verhouding vet- en spiermassa kom je bijvoorbeeld niets te weten, net zo min als over waar de overtollige kilootjes zich opstapelen. Focus je daarom niet op je gewicht, en als je dat toch nauwgezet wil volgen, ga dan bij voorkeur enkel op de weegschaal staan bij je trainer, die voor jou het gehele plaatje kan bekijken. Zelf kan je de spiegel of je kledij als graadmeter nemen. Ook zij geven namelijk een goede indicatie van hoe goed je bezig bent. Laat ook het idee dat we allemaal een size zero moeten hebben los, en concentreer je op de beste vorm voor jou.

8. Geniet elke dag van het leven
Het klinkt misschien gek, maar ook ontspanning is heel belangrijk voor een fit bestaan. Ontspannen en leuke dingen ondernemen zijn namelijk onontbeerlijk om je energiek te voelen. Maak er dus bij voorkeur niet één keer per maand maar wel elke dag de tijd voor. Als je je gelukkig en ontspannen voelt, zal je je bovendien ook sterker voelen en beter in staat zijn om de juiste keuzes te maken.

9. Schrap perfectionisme uit je woordenboek
Hoe graag we het ook zouden willen: het leven loopt vaak niet zoals we zouden willen. En dat kan je beter accepteren in plaats van altijd te hopen dat alles perfect zal gaan zoals jij het gepland had. Probeer dat onverwachtse net als iets leuks te zien: de omwegen die we soms moeten maken om ons doel te bereiken zorgen er net voor dat we wijzer en sterker de finish halen.

10. Hou je aan je beloftes
Omschakelen naar een andere, gezondere en fittere levensstijl gaat vaak niet zonder slag of stoot. Er zullen zeker momenten zijn dat je bezwijkt voor fastfood of voor luie avonden op de bank in plaats van in de sportclub. Maar dat is geen ramp, op voorwaarde dat je jezelf dan weer opraapt en doorzet. Wacht daarvoor niet tot na je vakantie, 1 januari of het weekend: besef dat veranderen ook altijd vandaag nog kan.

BRON: http://happy-summer.goedgevoel.be/happy-summer/de-10-leuke-geboden-voor-een-fit-leven

Een fit een gelukkig leven bereik je alleen maar door jezelf te blijven en je niet te laten leiden. Ik vind de punten dan ook goed die hier zijn opgesomd. Dieet het mag maar overdrijf niet en zondig zeker eens een keer. Het zal ten goede komen aan je humeur. Doe eens iets anders dan dat je gewend bent. Het gewen gevoel is voor heel wat mensen een comfortabel gevoel maar ze blijven hangen in dat stukje leven, stap eruit stap uit je comfortzone. Niemand is perfect en streef daar ook niet naar, in gelijk welke opzichten. Het leven is zo mooi zonder perfect te moeten zijn. Dan pas kan je ook echt genieten en zelfs van de kleine dingen.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

.
Hartelijk dank voor jouw persoonlijke felicitatie
.
Beste Bruno,

We zijn verheugd over onze zeer succesvolle actie ter gelegenheid van de 81ste verjaardag van de Dalai Lama. Natuurlijk hebben wij jouw wensen aan hem overgebracht, evenals die van vele duizenden andere Nederlanders.

De Dalai Lama is diep geraakt door deze wereldwijde steun voor zijn visie over onderlinge verbondenheid tussen mensen, zijn inspanningen voor het bevorderen van menselijke waarden en interreligieuze harmonie. Hij bedankt ook iedereen voor het delen van zijn zorgen over het behoud van de Tibetaanse boeddhistische cultuur en het milieu in Tibet. Hij zendt jullie allen zijn gebeden en goede wensen.

Vrijlating Khenpo Kartse


Khenpo Kartse na zijn vrijlating

Mensenrechtenambassadeur
Kees van Baar, ontvangt petities
Ook zijn we zeer verheugd over de vrijlating van Khenpo Kartse afgelopen week.

“Dankzij de steun van vele mensen van over de hele wereld ben ik nu vrij. Hiervoor ben ik u innig dankbaar”. Deze woorden sprak de zeer gerespecteerde monnik Khenpo Kartse bij zijn vrijlating na twee en een half jaar gevangen gezeten te hebben zonder enige vorm van eerlijk proces.

Khenpo Kartse staat bekend om zijn milieu-activisme en steun voor het behoud van de Tibetaanse taal en cultuur. Daarnaast was hij actief betrokken bij de talloze maatschappelijke activiteiten voor de Tibetaanse samenleving.

Onze acties voor Khenpo Kartse in de afgelopen jaren waren zeer succesvol. Helaas gaat de Chinese regering onverminderd door met het vervolgen van Tibetanen en zitten er nog steeds veel politieke gevangenen vast in Tibet. ICT gaat door met actie voeren voor hun vrijlating. Samen met jou werken we verder aan een rechtvaardige toekomst voor Tibet, waar Tibetanen in vrijheid kunnen leven. Teken daarom ook onze petitie voor Tibetaanse gevangen.Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Tsering Jampa
Directeur
International Campaign for Tibet Nederland


 

DIT KREEG IK PRIVÉ.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

PETRA SPARK

SCHRIJVERSBLOG

Mellissify

Live the life you love, love the life you live.

HSP, wat moet je ermee?

Jong en hoogsensitief. Maken we het onszelf niet te moeilijk?

La Bella Bora

A bohemian lifestyle, travel, inspiration and mindstyle blog

Moda-Creative thinking

Moda-Creative thinking

Wij godinnen

Dé blog voor zelfbewuste, spirituele en holistisch ingestelde vrouwen van vandaag

- EXPLORE YOUR MOON -

own YOUR life - KNOW your MOON

Hotstuffforladies

Deze blog bevat veel shop revieuws hoe je met de leukste koopjes er super hip & trendy uit ziet. Dit kan kleding van de kringloopwinkel zijn👗👙👖🧥🧤👚🥿👠🛍👡, maar ook sieraden & verzorgings artikelen & mooie hippe make- up💅👝💄 van b.v. action, kruidvat of big bazaar, wibra etc. Check !t out.Ook staan er heerlijke recepten voor je klaar, want koken is ook een grote hobby🌮🥪🍗🍖

Bewustzijnenzo

Schepje bewustheid, scheutje spiritualiteit, druppeltje humor allemaal in een blender..en tadaaa

They Call Me Jelke

But do I call them back

GROWYOURMINDNOW

PLEUN MARIA JOHANNA

Het zwarte monster

Een gevecht tegen alles wat ik heb

Balans in sport en leven

Mental coaching & Life coaching by Wiena Robert

AquariusPolitiek

De nieuwe wereld

Wu Cares!

nobody cares

Morgana Brighid

Waarzeggerij en Healing. Voor raad en daad.

HARME BLOGT

marginale blogs van een 71 jarige

Phuro! Be inspired!

Van inspiratie tot transformatie

Dirk Pieters

writer, buddhist, yogi / schrijver, boeddhist, yogi

healthytraveltrips.wordpress.com/

Reis - en gezondheidsfreak

WishMeAvril

Bewust genieten

KOEK

Kunst Op Een Koekje

LiefsCarolien.nl

Inner beauty, Food, Lifestyle and a sparkle personal

Dagboek van een leerkracht

Passie voor schrijven. Kleuterjuf. Positief denken

Leren omgaan met narcisme en co-dependentie!

Omgaan met een narcist en zelfliefde ontwikkelen.

Marianne's Life

ZOMAAR EEN BLOG MET VAN ALLES

Maria de Ridder

De balans in geven, nemen en ontvangen maakt relaties duurzaam

Personal Plus Training

Personal training op locatie

The Desires of Living

De verlangens in je leven

Zebrazonderstrepen

Mamablog Zebrazonderstrepen - Alles over mini's en voor mama's, want achter iedere mini staat een sterke mama

Sil at Sea

-IETS MET MAANLICHT & ZEEZICHT-

MichielZiet.com

Dagelijkse dingen die soms meer bijzonder zijn dan je denkt

%d bloggers liken dit: