Australische recruten werden gedwongen elkaar te verkrachten als “overgangsritueel”

 
Eleanore Tibble, een 15-jarige cadet die een seksuele relatie had met een 30-jarige instructeur, werd met oneervol ontslag bedreigd wegens ‘verbroedering’. Dat leidde ertoe dat ze zelfmoord pleegde. Ze was toen zestien. © kos.

Een onderzoekscommissie naar misbruik bij de Australische marine heeft te horen gekregen hoe recruten tijdens hun opleiding gedwongen werden elkaar seksueel te misbruiken en te verkrachten. Een tienermeisje stapte uit het leven na een seksuele relatie met een instructeur.

Ik werd verkracht door een andere cadet die daartoe het bevel had gekregen van oudere recruten of van de staf van de basis

Het misbruik wordt omschreven als een “overgangritueel”. Zo moesten de cadetten elkaars geslachtsdelen met schoensmeer inwrijven (‘blackballing’) en staken ze elkaars hoofd in een gebruikt toilet dat vervolgens werd doorgespoeld (‘royal flush’). Slachtoffers die daarover durfden te klagen, kregen te horen “het zal een man van je maken”, meldt de Australische krant Telegraph.

Misbruikt op sportterrein
Een voormalig lid van de marine verklaarde hoe hij herhaaldelijk ’s nachts werd ontvoerd en op het sportterrein seksueel werd misbruikt.

“Ik werd gedwongen aan de penis van een andere recruut te zuigen en de anus van een jonge recruut te likken. Of ik moest anaal geslachtsverkeer hebben met recruten. Ik werd ook verkracht door een andere cadet die daartoe het bevel had gekregen van oudere recruten of van de staf van de basis”.

Ik werd bewusteloos achtergelaten nadat ik werd gedwongen door een gang te rennen terwijl andere recruten zakken gevuld met kettingen, bottines en andere zware spullen naar me gooiden

Graeme Frazer

Zelfmoord na dreiging
Eleanore Tibble, een 15-jarige cadet die een seksuele relatie had met een 30-jarige instructeur, werd met oneervol ontslag bedreigd wegens ‘verbroedering’. Dat leidde ertoe dat ze in het jaar 2000 zelfmoord pleegde. Ze was toen zestien.

Een andere voormalige recruut, Graeme Frazer, ging op zijn zestiende bij de marine. “Ik werd bewusteloos achtergelaten nadat ik werd gedwongen door een gang te rennen terwijl andere recruten zakken gevuld met kettingen, bottines en andere zware spullen naar me gooiden”, verklaarde hij. Frazer is één van de 14 getuigen die de commissie bewijzen van misbruik voorleggen.

49 jaar kwellingen
Frazer verklaarde dat hij te horen kreeg dat het misbruik een “toegangsritueel voor de echte marine” was. Hij noemt de commissie “een historische dag die een eind maakt aan 49 jaar kwellingen”.

De commissie werd in 2012 opgericht na 2.400 klachten en hoorde inmiddels al 111 mensen die in het Australisch leger slachtoffer werden van seksueel, fysiek en mentaal misbruik.

Dinsdag begonnen de hoorzittingen die twee weken zullen duren. Vandaag moeten twee voormalige officieren en een aalmoezenier zich komen verantwoorden.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2761337/2016/06/23/Australische-recruten-werden-gedwongen-elkaar-te-verkrachten-als-overgangsritueel.dhtml

Als dit erbij hoort dan stel ik me de vraag voor wat. Een overgangsritueel als ze dit dan maar bij hen zelf doen. Dat ze zwaar opgeleid moeten worden oke. Maar dat er seksuele daden bij komen kijken om dan te horen daar wordt je sterk van. Waar gaat het heen. Wat willen ze hier psychologisch uithalen daar stel ik mijn vraag bij.
Eigenlijk zou je kunnen stellen wat gebeurd er niet allemaal in het leger of op een basis of zelfs in bepaalde instellingen. Dat zeker het daglicht nog niet gezien heeft.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM