Archive for 26 mei 2016


SOMS WORDT ZOIETS MOOI UIT ZIJN CONTEXT GESLEURD DAT HET EEN HELE ANDERE WENDING KRIJGT EN NIET MEER OP DAT MOOI SLAAGT.

tantra-3

 

 

 

 

 

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

 

Werkmoe of burnout? Deze vragen bepalen het verschil

We hebben allemaal wel eens dagen dat we liever in ons bed zouden blijven liggen in plaats van ons naar het werk te slepen. Maar de grens tussen verveling op je job en een burnout die op de loer ligt, is vaak erg dun. Hoe merk je wat jouw probleem is en hoe pak je dat aan? Deze 5 vragen kunnen helpen als richtlijn.

1. Hoe start je de werkdag?

Hoe je aan je werkdag begint, kan veel vertellen over je houding tegenover je job. Zucht je telkens weer je het kantoor binnenwandelt, maar probeer je er wel nog het beste van te maken? Dan heb je waarschijnlijk te kampen met verveling op het werk. Gaat het begin van de werkdag echter gepaard met angstige gevoelens en extreme vermoeidheid, zelfs als je nog maar van de ene naar de andere afdeling moet wandelen, dan is er mogelijk meer aan de hand.

2. Beinvloedt werk je gewone leven?

Verveling op het werk wordt vaak veroorzaakt door te eentonige taken en te weinig kansen om te groeien binnen je carrière. Dat gevoel kan je vaak grotendeels van je afzetten zodra je thuis bent. Maar zorgt dat ongelukkige gevoel voor constante piekersessies en ontevredenheid, dan kan het je ook thuis gaan achtervolgen. Die donkere wolk boven je hoofd overschaduwt dan ook je privéleven. Als je werk ook de rest van je leven gaat overheersen, dan is het tijd om eens opnieuw na te denken bij wat je carrièregewijs wil.

3. Kan je benoemen waarom je je slecht voelt?

Een nakende burnout is als een donkere wolk die elk moment boven je hoofd kan uitbarsten, terwijl verveling eerder een oncomfortabel dekentje is, dat je zelf kan proberen afschudden. Verveling op het werk kan voorkomen als je niet wordt uitgedaagd of je werk niet genoeg geapprecieerd wordt. Een diep ongelukkig gevoel komt eerder voort uit een giftige werkomgeving: te veel deadlines, hopen werk, situaties die je niet kan controleren of een vreselijke baas. Die problemen los je niet zomaar op met een nieuw project of een ander team.

4. Ben je vaak boos?

Verveling leidt tot onverschilligheid, waarbij niks je nog echt kan schelen. Een sluimerende burnout daartegen kan je ontevredenheid omzetten in boosheid, waarbij je transformeert in een sarcastisch of zelfs sadistisch persoon die nergens nog iets goeds in ziet. Dat kan zich zowel binnen als buiten de werkmuren manifesteren.

5. Ben je regelmatig ziek?

Veel zuchten is één van de onschuldige symptomen van verveling op het werk. Maar een burnout uit zich vaak ook echt fysiek. Psychosomatische symptomen zoals maagkrampen, koud zweet, hoofdpijn of andere kwaaltjes kunnen wijzen op een groter probleem. Hou dus in de gaten of je je regelmatig fysiek slecht voelt.

Het probleem aanpakken

Verveling op het werk kan je aanpakken door veranderingen in je routine aan te brengen. Praat eens met je baas over hoe je jezelf voelt vastzitten in je job en wat je hier aan kan doen. Een nieuw project of extra verantwoordelijkheden kunnen soms al helpen om je beter te doen voelen. Ook meer leuke activiteiten buiten je job doen, kan je hernieuwde energie en creativiteit bezorgen.

Bij een nakende burnout ligt het iets moeilijker. Dan is het belangrijk om even gas terug te nemen, bijvoorbeeld een vakantie te boeken en na te denken over wat je wil doen in de toekomst. Een nieuwe omgeving kan je kalmeren en helpen bij het reflecteren over je gedachten en gevoelens. Sta even stil bij hoe je je voelt over terugkeren naar je werk. Heb je het gevoel dat deze job een doodlopende straat is, en dat je er nooit meer zal in passen? Dan is het tijd om iets anders te zoeken. Geen enkele functie is jouw fysieke, emotionele en mentale gezondheid waard.

BRON: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/630/Depressie/article/detail/2714736/2016/05/26/Werkmoe-of-burnout-Deze-vragen-bepalen-het-verschil.dhtml

Wat men wel niet mag vergeten is dat men vanuit werkmoe ook in een burn-out terecht kan komen. Werkmoe brengt stress met zich mee en stress is de voorlopen of kan de voorlopen zijn van een burn-out. Belangrijk is in gelijk welke situatie je bevind om erover te praten met een leidinggevende. Soms kan er gewoon naar een goede oplossing gezocht worden. Zo niet dan toch met iemand anders om zo uit de problemen te blijven.
Er zit dan wel een verschil tussen werkmoe en burn-out, maar als men niet uitkijkt van je in het laatste op een moment.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Het belang van een goed matras

11036Omdat matrassen vrij prijzig kunnen zijn, slapen sommige mensen al vele jaren op een oud matras dat eigenlijk helemaal niet meer comfortabel ligt. Je bespaart inderdaad geld als je jarenlang op een slecht matras slaapt, maar toch wordt zeker niet aangeraden om genoegen te nemen met een oncomfortabel en hard matras. Waarom je beter op een goed matras kunt slapen, lees je in dit artikel.

Een goed matras ondersteunt de nachtrust

Heb je moeite om in slaap te komen, word je steeds wakker of heb je na het ontwaken echt het idee dat je bijna niet hebt geslapen? Dan kan dit zomaar komen omdat je op een slecht matras slaapt. Verschillende goede matrassen ondersteunen de nachtrust en zorgen ervoor dat je lekker slaapt zonder wakker te worden en zonder je na het ontwaken moe te voelen. Je kunt natuurlijk wel een keer een nacht slecht slapen, maar als je langere tijd niet goed kunt slapen kan dit zeker gezondheidsgevolgen hebben. Zo kun je je chronisch moe gaan voelen, maar kun je zelfs ook in een depressie terecht komen als je altijd moe bent.

Een goed matras is goed voor je rug

Daarnaast draagt een goed matras bij aan de gezondheid van je rug. Heb je altijd last van je rug of word je vaak wakker met stijve spieren? Dan is dit een teken dat je matras niet goed is. Is een matras niet van goede kwaliteit, dan kan het matras je rug niet de ondersteuning bieden die de wervels nodig hebben. Dit betekent dat je last krijgt van je rug en dat je klachten steeds maar erger worden, simpelweg omdat je met jouw slechte rug iedere dag weer op een slecht matras gaat liggen.

Investeer in jezelf, investeer in een goed matras

Wil jij in jezelf en in je eigen gezondheid investeren? Investeer dan in een goed matras en je verbetert je nachtrust, je rug en je algemene gezondheid. Geen slapeloze nachten, vermoeidheid na het ontwaken en stijfheid van de rug meer, maar een gelukkig leven.

BRON: http://50plus.blog.nl/gezondheid/2016/05/26/het-belang-van-een-goed-matras

Het goede matras bevorderd niet alleen een goede slaap maar ook je lichaam heeft er baad bij. Eigenlijk zouden we na 10 jaar een nieuwe moeten kopen. Maar wie doet dat? Ook je matras geregeld omdraaien is een must. Omdat je dan geen doorzakking krijgt op sommige plaatsen. Ook in een dubbel bed zou je moet gaan voor twee enkele matrassen, omdat je toch zal merken dat de ene al wat zwaarder kan zijn als de ander en ook daar gaat een dubbel matras zich naar zetten.
Ook de keuze van je matras is van belang, het is niet altijd nodig om een harde te nemen. Dit heeft ook allemaal te maken met je lichaam.

 

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

Tantra men denkt er zo anders over dan wat het is. Door gisteren een logje te plaatsen en een reactie die erop volgde plaats ik hier nu een link waar eigenlijk goed uitgelegd wordt wat tantra is en inhoud.
Zelf zou ik er heel wat over kunnen schrijven en ook ervaringen. Maar omdat ik de komende tijd niet echt tijd zal hebben doe ik het even zo.
En ik zal er ooit nog wel over schrijven.

http://www.yatri.be/wat-is-tantra.htm

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM

deniseblogt

Blogs over van alles en nog wat

Leven met Endo

Laten we samen endometriose overwinnen

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Art, health, civilizations, photography, nature, books, recipes, etc.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

Ka Sry mala & INZICHT makerij

Inzicht in je eigen licht.

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

My experience

#Rehana's 🔥🔥🔥🦋🦋motivational thoughts

%d bloggers liken dit: