Archive for 16 mei 2016


IETS OPLEGGEN

WAT HEEL WAT MENSEN PROBEREN IS IETS OP TE LEGGEN AAN ANDEREN, DIT DOEN ZE NIET ALTIJD BEWUST.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Evenwicht in je leven

De combinatie van de opvoeding met je professionele carrière, je relatie, tijd voor vrije tijd en familie is niet altijd evident. Een goede ouder is een blije ouder, wordt vaak gezegd. Als je kinderen vrolijk zijn en gelukkig lijken, maar jij niet meer aan jezelf toekomt, leun dan even achterover en lees hier verder!

De lat niet te hoog leggen
Je bent niet alleen ouder, maar ook (ex-)partner, werknemer, vriend(in), dochter of zoon… Het is niet evident om al deze rollen op een evenwichtige manier met elkaar te combineren. Vaak wil je alles zo perfect doen dat je jezelf wegcijfert. Om meer tijd voor jezelf te krijgen, is het goed om eens te kijken hoe je meer energie kan krijgen uit alle rollen die je vervult. Twee ouders die samen onder één dak opvoeden, steken best af en toe eens de hoofden bij elkaar om hun aanpak op elkaar af te stemmen. Zo verlies je minder energie aan discussies hierover. Als alleenstaande ouder tracht je vaak de afwezigheid van de andere ouder te compenseren. Als je kinderen het goed stellen, kan je jezelf dus al een pluim op je hoed steken voor het creëren van een fijn gezinsklimaat. Alleen al deze bevestiging kan een eyeopener zijn: je hoeft niet de perfecte ouder te zijn. Een goed-genoeg-ouder die zijn best doet, is prima!

Tijd indelen
Je werkschema combineren met kinderen die nood hebben aan structuur, is geen makkelijke taak. Daarom is het goed om je tijdsindeling eens onder de loep te nemen. Wanneer en hoe vaak doe je boodschappen? Een vast boodschappenlijstje of een plek om onmiddellijk te noteren wat je nodig hebt, geeft houvast en vermindert extra bezoekjes aan de winkel. Hoe organiseer je het huishouden, en welke afspraken heb je met je kinderen? Kleine dingen, zoals het feit dat elk gezinslid zorgt dat de eigen vuile was in de wasmand terecht komt en de verzorging van de huisdieren door de kinderen, kunnen een grote impact hebben op jouw stressniveau als je thuiskomt na een lange werkdag. Een onderhoudsschema, een weekmenu, een kalender waarop je in één oogopslag ziet wie wanneer waar moet zijn, en hoe je dit regelt, geeft rust. Al hoef je er ook niet te hard aan vast te houden. Loopt je planning in de soep door onverwachte omstandigheden? Een diepvriesmaaltijd komt dan goed van pas!
Het kan ook helpen om goed voorbereid aan je dag te beginnen. Een gedekte ontbijttafel, boekentassen en schoenen op een vaste plaats, de kleren voor de volgende dag die al klaarliggen: het geeft jou ’s ochtends misschien net de tijd die nodig is om rustig een kop koffie te drinken en in de krant te bladeren.

Tijd nemen
Tijd is heel abstract. Een uur lijkt de ene keer een eeuwigheid te duren, en in andere omstandigheden wel voorbij te vliegen. Als je het gevoel hebt jezelf voorbij te lopen, kan het zijn dat je telkens denkt: ‘ik ga nog even…’ Nog even de was vouwen, nog even een rekening betalen, nog even een belletje doen en de avond is voorbij voor je er erg in hebt. Dan is het goed om je eigen ‘me-time’ te plannen. Sta eens stil bij wat jou echt plezier geeft. En hoe lang is het geleden dat je eens gewoon niets hebt gedaan? Hou je plannen realistisch: het is waarschijnlijker dat je elke dag een kwartiertje kan onderduiken in je boek dan dat je vier keer per week een looptraining kan doen. Ook kleine tussendoortjes als een warm bad, een kop thee of een spelletje met je kinderen zijn waardevolle relaxtijd. Tracht je zoveel mogelijk bewust te zijn van waar je mee bezig bent, zodat het echt een rustmoment wordt. Geef jezelf een pluim voor elke dag dat je erin geslaagd bent zo’n eilandje van tijd voor jezelf te creëren.

Vele handen maken het werk licht
Onze maatschappij is een pak meer geïndividualiseerd dan vroeger. Gezinnen worden kleiner en vaak woont de familie een eind verder. Het is daarom niet altijd evident om hulp te vragen. Terwijl een stevig netwerk veel kan betekenen om jezelf terug te vinden. Waarom zou je geen beurtrol afspreken met andere ouders bij het naar school brengen? Ook voor een middagje spelen bij vrienden hoef je niet altijd te wachten tot er een uitnodiging komt. Een nee heb je, een ja kan je krijgen. Je hoeft er ook niet altijd onmiddellijk een eigen uitnodiging tegenover te stellen. Vaak vinden mensen het ook fijn om iets voor een ander te kunnen doen zonder dat daar iets tegenover staat.

Balans werk-gezin
Verder kan je nog eens je blik richten op het werk. Hoe kan je dit beter afstemmen op je gezinsleven? Je kan het gesprek aangaan met je werkgever over werkschema’s of afspraken maken met collega’s. Leer ook nee te zeggen op vragen of opdrachten die niet prioritair zijn of die je er op dat moment niet kan bijnemen. Je hoeft jezelf niet uit te putten in verontschuldigingen. Leg gewoon kort uit waar je ‘nee’ vandaan komt. Wat ook helpt, is je brein een ontspanmoment gunnen op weg terug naar huis. Met de fiets bewust genieten van de zon op je gezicht, goede muziek opzetten in de auto of een gezellige babbel met een medereiziger op de trein zorgen ervoor dat je ontspannen thuiskomt en met nieuwe energie aan je thuistaken kan beginnen.

BRON: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=21312

Een evenwicht vinden in het dagelijks leven is voor heel wat mensen heel moeilijk. Ze kunnen geen tijd maken voor hen zelf of voor het gezin, zijn aan het multitasken. Kunnen het werk niet los laten, zodat ze nooit denken aan vrije tijd. Als ze dan op vakantie gaan dan proberen ze ervan te genieten, met in de aanslag gsm of laptop. Nee mensen, wij allemaal zouden meer moeten zoeken naar een dagelijks evenwicht. En dat kan alleen dat je voor jezelf de lat niet al te hoog legt en dat je bepaalde dingen soms gaat inplannen als je dat nodig vind. Maar begin al eens met je gsm en laptop te laten voor wat het is. Om eens rustig samen aan tafel te eten en over iets te praten samen. Ook als er een mogelijkheid is om dit te doen is werk te verdelen. Maar dit gaat niet altijd.
Ook mensen die aan een bepaalde medicatie zitten of ziek zijn kunnen soms baat hebben om een evenwicht te zoeken. Zodat ze ook eens rust kennen of eens iets kunnen doen zonder even bij alles stil te blijven staan.
Alles hangt dus ook af met bepaalde keuze te maken.

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Redenen om direct te beginnen met yoga!

Daar waar sommigen nog van de oude garde zijn en denken dat yoga alleen voor spirituele mensen is, leven we inmiddels in 2016 en moge duidelijk zijn dat yoga voor iedereen is. En fijn dat het is! En wel om de volgende redenen.

Stress is in geen velden of wegen meer te bekennen en je wordt er nog eens hartstikke lening van ook! Al twee redenen om direct lekker te beginnen met een yogasessie. Waar het allemaal wel niet goed voor is… Wij zeggen: get your ass to yogaclass!

No stress!
Ja ja, velen dachten het al, maar het is écht waar! Yoga werkt super stress verminderend. Het leven is nou eenmaal over het algemeen lekker druk inclusief een overvolle agenda, en soms is het dan ook heerlijk om even helemaal zen te worden. Yoga it is!

Ademhaling
Ook voor de ademhaling is yoga extreem goed. Mensen die eindelijk overgestapt zijn op yoga, hebben vaker een rustiger en kalmer leven. Thanks to de ademhalingstechnieken die je doet tijdens een goede portie yoga.

Slaap lekker
Door aan yoga te doen, maak je je hoofd leeg en je lichaam los. Hierdoor ontspan je en slaap je als een roosje. Oh en hey, op deze manier kun je al die piekermomentjes ook een beter plekje geven in dat bed van je.

Lenigheid
Je zou denken, is lenigheid echt iets wat ik nodig heb? Wij kunnen je vertellen dat lenig zijn toch nog aardig goed van pas kan komen. Inderdaad ja, bijvoorbeeld voor het uitoefenen van gekke standjes tijdens een potje hot & steamy.

Grenzen leren kennen en verleggen
Yoga is goed voor zelfontplooiing. Je leert namelijk snel je eigen grenzen kennen, en het verleggen van die grenzen. Dat kan lichamelijk zijn, maar zeker ook fysiek. Je komt in contact met jezelf en je leert jezelf een stuk beter kennen. That’s a good thing!

Houding
Omdat yoga ook zorgt voor een verbetering van je kracht en flexibiliteit, verbetert het daarmee ook nog eens je houding. Laat een goede houding nou net iets cruciaals zijn als het gaat om het voorkomen van nek- en rugspierklachten.

Momentje voor jezelf
Je dag beginnen met een momentje voor jezelf, is altijd goed. Doe je dit door even tot rust te komen tijdens een yogasessie, dan heb je hier de rest van de dag profijt van. Die volle aandacht voor alleen jezelf, zonder telefoon of andere afleidingsfactoren, doet wonderen!

BRON: http://www.ze.nl/p/162343/redenen_om_direct_te_beginnen_met_yoga
Yoga in je dagelijks leven integreren kan heel wat goed doen. Het begint al met rust te vinden, maar ook leer je anders adem te halen. Op een rustige intensieve manier. Zodat heel je lichaam van zuurstof voorzien wordt. Ook als je de oefeningen goed leert kennen, zal ook je dagelijkse lichamelijke houding veranderen. Ook leer jezelf momenten nemen voor jezelf. Net zoals meditatie maar dan zit men stil dat niet bij yoga zo is. Je bent met een oefening bezig en je ademhaling je gedachten blijven bij die oefening, dan sluit je op een moment je ogen als je volledig in de oefening zit en zal je merken dat al je gedachten en je ademhaling naar een punt kan brengen. 
Zelf beoefen ik dagelijks enkele oefeningen maar heel de dag door ben ik bezig met mijn ademhaling en mijn lichaamshouding. 
Yoga, Meditatie, Geestelijke, Hindoeïsme, Hindooism

AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

 

AUM MANI PADME HUM

Pensieri Parole e Poesie

Sono una donna libera. Nel mio blog farete un viaggio lungo e profondo nei pensieri della mente del cuore e dell anima.

zinderen

op weg naar authentiek leven

Nadia wandelt

Wandelblog

We Love Me Now

Very OK Person! Connect with me; lovemeanonymous5@gmail.com Instagram: _l.o.v.e.me

Tiernnadrui

Dans in de regen

Myrela

Umjetnost, zdravlje, civilizacije, fotografije, priroda, knjige, recepti, itd.

Levenslange blog

levenslessen

Tistje

ervaringsblog autisme sinds 2008

Yab Yum

Yab Yum

Dolle avonturen met nonkel Juul

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Theo-Herbots-Freelance-Journalist-Fotograaf 💙|| Daily Information in 💌 in 1️⃣1️⃣0️⃣ Languages ✅

Gedachten over levensstijl en gezondheid. Een blog over gezondheid en fotografie 💌Speciaal voor jou ✅, Samen met jou ✅, Samen door jou ✅💚||You can translate any page and post on this "GREAT" Blog into 110 Languages with the Google Translate Widgete 😀 at the bottom of the Website‼ || Thoughts on Lifestyle and Health. A Health 😀 and Photography💥-Blog 💌Especially for You ✅, Together with You ✅, Together by You ✅💚||

MyView_Point

Right <> correct of the center

Bio-Blogger

Bio-Blogger is an excellent source for collaborations and to explore your businesses & talents.

Regenboogbui

~ Leren, creëren, inspireren ~

saania2806.wordpress.com/

Philosophy is all about being curious, asking basic questions. And it can be fun!

newtoneapblog

A Discarded Plant

Inhale Peace; Exhale Love. Joy will Follow! - RUELHA

As long as there's breath, there will always be HOPE because nothing is pre-written and nothing cannot be re-written!

Ontmanteld en Ontwricht

Blog door Chana Van Ryzeghem

Looking for cbd supplements?🌿

HEMP up your life! The power of nature🌿

YOUNGREBEL

Blog about life, positivity, selfcare, food and beauty.

Chateau Cherie

Exposing Bullies and Liberating Targets to Make The World a Safer Place for All

bewustZijnenzo

Magazine: Inspiratie voor een gezond gelukkig en bewust leven

Beaunino loopt de Camino

‘Gewoon doorlopen!’

Blog with Shreya

A walk through the blues of life!

Soni's thoughts

No Fear, Express dear

ruhumayolculuk 🦋💗

kendime, ruhun katmanlarına doğru bi keşfe çıktım...🦋🧚‍♀️💫🌠

Ka Sry malamakerij

Mala's magie

panono panono

STAP VOOR STAP OP ONTDEKKING

Unlocking The Hidden Me

Tranquil notions, melange of sterile musings & a pinch of salt

%d bloggers liken dit: