Kleed van monnik Giel vat even vuur

Giel bezocht samen met enkele boeddhistische monniken de meditatieruimte van Filiep en zoon Bart Vandelanotte in Wevelgem. © Henk Deleu.

Monnik Giel Foubert, de Oost-Vlaming (18) die drie jaar geleden op zijn eentje richting een Indiaas boeddhistisch klooster trok om er een vijftienjarige opleiding te volgen, is even terug in het land.

Toen hij gisteravond een bezoek bracht aan een meditatieruimte in Wevelgem en verwelkomd werd door de eigenaars, stond hij met zijn monnikskledij iets te dicht bij een kaars. Het kleed vatte vuur, maar een alerte Giel kon snel reageren en het vuur eigenhandig doven. Zijn vinger raakte daarbij wel verbrand. Giels moeder Sabine behandelde de brandwonde met een zalfje. Het gat op zijn pij is evenwel niet meer te herstellen.

Giel kreeg de kans om met een leraar naar België te reizen. “Thuis bij mijn moeder heb ik vooral lang onder de douche gestaan en taart gegeten”, verklaart Giel. Naast het volgen van vele lessen bezocht hij ook vrienden en familie.

“Na drie jaar heb ik al heel wat bijgeleerd over de Tibetaanse filosofie. Ik heb nog steeds geen moment spijt van mijn beslissing die ik drie jaar geleden nam”, aldus nog de jonge monnik. Op 12 mei vliegt Giel naar India terug.

© Henk Deleu.
© Henk Deleu.
BRON: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2698832/2016/05/09/Kleed-van-monnik-Giel-vat-even-vuur.dhtml
Zoiets kan al eens gebeuren, en dit met een goede afloop. Doordat Giel alert reageert komt hij er maar vanaf met een gat in de pij en zijn vingers die wat verbrand zijn. De pij is dan misschien niet meer te herstellen maar deze is vervangbaar.
AUM NAMASTE BOEDDHA BRUNO
Om Shanthi,
spiritueel en het aardse moet men kunnen verbinden

http://users.telenet.be/Boeddha_Bruno/

AUM MANI PADME HUM